Miten pitäisi toimia kun serkkuni tuore ex-mies terrorisoi koko sukua, soittelee ja häiriköi, puhuu omia totuuksiaan ja yrittää aivopestä sukua serkkuani vastaan?
Hänelle ei uskalla sanoa suoraan että "jätä meidät rauhaan" sillä hän saattaa tehdä itselleen jotain.
Olemme kaikki yrittänet parhaamme, tukeneet ja auttaneet mutta kuukausi tolkulla hän on soitellut kaikille joka päivä useaan kertaan.
Suku on aivan väsynyt miehen itkupuheluihin ja siihen että hän jankuttaa samoja asioita joka kerta.
Olemme käyttäneet hänen auttamiseen kaikki voimavaramme, mutta apumme menee kuin kuuroille korville.
Osaisiko joku neuvoa mitä hänen suhteen pitäisi tehdä?
Pitäisikö hänet ohjata ammattiauttajalle?
Sillä jos tämä meno jatkuu vielä viikonkin, niin vaihdan numeroni salaiseksi ja muutan toiselle paikkakunnalle.
Häirikkö ex-mies
8
1066
Vastaukset
Niin, minusta joku tolkku ja raja lähimmäisen ymmärtämiselläkin ja "leelian lepotuolina" toimimisessa on -- kohdallasi tämä raja on kai sitten tässä (toisilla sukulaisilla ehkä ei vielä).
Ei tarvite häntä myöskään loukata, mutta voi kertoa / muistuttaa ettet ole asiassa osapuolena ... olet nyt kuullut hänen versionsa ... et pysyty auttamaan, etkä tahdo enempää osallistua koko soppaan. Kerro, että voitte olla edelleen yheydessä ja ystäviä (?), mutta tämä asia on nyt osaltasi loppuun kaluttu luu -- siitä et enää tahdo etkä aijo puhua kanssaan.- galeina
Ehdottaa asiallisesti ammattiavun hakemista, kysyä olisiko hänellä ystäviä joille puhua, kertoa suoraan ja avoimesti, mutta asiallisesti, että alkaa käydä kovin raskaaksi tuollainen. Lähetä vaikka tekstarina numeroita joihin voi ottaa yhteyttä esim mielenterveystoimisto. Jos on pohjalla niin ei jaksa alkaa etsimään numeroita ja paikkoja mistä apua hakea.
Hänen vastuulleen jää, hakeeko apua vai ei. Ja jos ei asialliset ehdotukset tuota tulosta niin sitten suora (asiallinen ja ystävällinen edelleen) kehoitus olla soittelematta. Ja astetta kovemmin jos ei tehoo. Tämä kuitenkin parempi kuin se, että yhtäkkiä numero vain on salainen eikä tavoita ketään. Vastuu on jokaisella itsellään; teillä jotka kuuntelette ja kuinka pitkään...kuin myös tällä miehellä on vastuu omasta hyvinvoinnistaan.
Sama kun alkoholistin kohdalla; LIIKA ymmärtäminen on kuin lupa jatkaa moista toimintaa.- mutta kannattaa
olla varovainen sanomisissaan. Kuulostaa aivan samalta kuin läheiseni toimista aikoinaan ja kun me väsyimme tilanteesen ja minä viimeisenä sanoin etten jaksa enää, - voi jos saisin ne sant takaisin - teki tämä ihminen itsemurhan.
Eli ole varovainen, ettet kulje huonolla omalla tunnolla loppuelämääsi niin kuin minä. - hep
Kyllä se viha ja raivo siitä laantuu ajan kanssa.
- galeina
mutta kannattaa kirjoitti:
olla varovainen sanomisissaan. Kuulostaa aivan samalta kuin läheiseni toimista aikoinaan ja kun me väsyimme tilanteesen ja minä viimeisenä sanoin etten jaksa enää, - voi jos saisin ne sant takaisin - teki tämä ihminen itsemurhan.
Eli ole varovainen, ettet kulje huonolla omalla tunnolla loppuelämääsi niin kuin minä...huonosta omastatunnosta. Ei helppoa, tiedän sen. Mutta valinta oli hänen, ei sinun. Jokainen aikuinen, ei holhouksen alaisena oleva, on vastuussa itsestään ja teoistaan.
Mutta ensin kannattaa yrittää ohjata hoitoon, ja askel askeleelta ns koventaa otetta/tekstiä jos ei mene muuten perille. Kovaa...mutta elämä on.
- Laritsa M
...tai johonkin muuhun uskontolohkoon. Sieltä voisi löytyä muitakin sopivia sekopäisiä uskonveljiä ja -sisaria.
- asdasda
Helvetti, miksi luusereita pitää paapoa? Kestäisi kolhunsa kuin mies. Ei multa ainakaan heru myötätuntoa takertuvalle luuserille, hommatkaa sille lähestymiskielto että tajuaa hoidattaa päänsä kuntoon.
- Monna
...tutulta. Itse hain eroa ex- miehestäni v-2001, jolloin hän aloitti järjestelmällisen puhelinterrorin niin sukulaisiani kuin ystäviäni kohtaan mustamaalaten ja kertoillen asioita, jotka eivät pitäneet paikkaansa.
Minua hän "vahti" työpaikkani edessä, lähetteli törkyviestejä puhelimeeni sekä sähköpostiini.
Tein siitä lopun kahden kuukauden solvaamisen jälkeen. Hain hänelle lähestymiskiellon!!(Jälkeenpäin mietin, että olinpa ollut "pitkähermoinen", kestin pari kuukautta sitä solvaamista).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1311325Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373853Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1093019Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1202380Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin812045Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961761Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.2991006Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17780Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143725- 53699