laihduttamisesta vielä...Apua

femme fatale

Yritän pudottaa n.10kg kesään mennessä. Treenaan paljon ja kovaa (monipuolisia treenejä 5-6krt vko, 1½h-2h kerrallaan).
Kysymykseni ovat:
1) Millä ihmeellä tästä pelastusrenkaasta pääsee eroon?
2) Entä turhan isoista (sisä)reisistä?
3) miltä syöiseni kuulostaa?
Alla tyypillinen pv

aamupala: 1 ½ dl rasvatonta jogrttia 2 ruisleipää

välipala: mandariini

lounas: kasvistortilla, salaattia, 2dl rasvatonta maitoa

välipala: mandariini

välipala:banaani, 1½dl rasvatonta jogurttia, 1dl raejuustoa
(Tässä välissä 2h treeni)

päivällinen:salaatti (kiinank.,tomaattia, 8%fetaa)

1 mangopiltti

Onnistuuko laihdutus näillä eväillä? Läski en varsinaisesti ole, lihaksia on, ja haluaisin siis kiinteytyä kovaan biitsikuntoon :) Olisin kiitollinen mielipiteistänne!

9

1565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä lyhyt, Rytkönen pitkä!

En varsinaisesti ole mikään ravintoguru, mutta sellaisia vinkkejä antaisin, että pyrit välttämään selaisia ruokia joissa on paljon hiilihydraatteja. Esimerkiksi banaanissa ja jogurtissa on melko paljon hiilareita ja jogurtissa ne on pääasiassa sokereita... eli´kkä ne lihottaa. Muuten tuo ravintopuoli on melko hyvännäköisellä mallilla. Yksi mitä olen itse käyttänyt hyväkseni ruokavaliota suunnitellessa on kansanterveyslaitoksen elintarviketieto sivut eli www.fineli.fi
      Sieltä löytyy kaikki mahdolliset elintarvikkeet aakkosjärjestyksessä ja niistä löytyy tarkat ravintösisältötaulukot.

Treenaamisesta sen verran, että vaikka into on kova ja halua laihtua samoin niin 6 kertaa viikossa on aivan liikaa. Neljäkin kertaa riittää vallan hyvin, jos kerran kovaa treenaat =) Lepopäivät kunniaan. Kannattaa laskea oma kulutus... vaikka netissä jollain kalorilaskurilla ja sitten vaan pidät huolen että treenaat miinuskaloreilla. En osaa sanoa kuinka paljon miinuksella kulutuksen tulee olla että se on vielä terveellistä mutta eiköhän joku siihenkin osaa vastata.... varmaan ystävämme internet!=)

Siitä reisifläsästä ja uimarenkaasta ei pääse eroon muulla kun treenillä. Mikään liike ei niitä rasvoja "täsmäpolta".

• pudotuksesta

Miksi haluat pudottaa noinkin paljon vielä kiloja, jos et ole "läski"?? No, kun haluat, niin muista mikä polttaa rasvaa: pitkät hitaat lenkit. Eli nuo 1,5-2h treenit pitäisi tehdä alle 140 sykkeellä... vai mitä nuo sinun kovat treenit sisätää?? Kävely/pyöräily/tms. lenkit rasvan polttoon, kiinteytykseen pari krt/vko salia tms.

• vaarinsyot

Jugurtin tilalle rahkaa.
        missa on lihan syonti ? et kai vaan ole kasvisyoja ? Urheilija ei ole kasvissyoja !!

oletko arvioinut paivittaisen kalorin kulutuksen ? Tasta sitten miinukselle korkeintaan 800 kcal /paiva
        yksi kilo rasvaahan on noin 7000kcal. tasta on aika helppo laskea.

Tuolla dietilla kylla paino putoaa, ja putoaa myos kuntokin. et syo ollenkaan proteiineja !!

• GlobalM

moi,

siis tiukka kuuri - ja selvä repsahdusten vaara, ja jos käy huonosti saat jonkun syömishäiriön riesaksi.

2 kg kuussa on aika kova tavoite!

Ensiksi: Lisää kuituja ja monipuolisesti kasviksia ravintoon, myös proteeiinia tarvitaan.

Treenin jälkeen vähän proteeinia, esimerkiksi joku rahka heti. Tällöin ei tule nälkää ja olo paranee.

Miten sinulla olut/viina? Pari olutta viikossa menee kyllä. Karkkipäivät?

Kiinteytymiseen auttaa enemmän monipiuolinen liikuta: kerran viikkiossa pitkä lenkki sauvakävelyä tai vastaavaa matalalla sykkeellä. Sitten kunnollista painotreeniä ja venyttelyä liikkuvuuden takia.

Ei kukasan laihdu, jos on nälkä ja ruoka liian ankeaa.

• femme fatale

ensinnä tiedoksi; kyllä, olen "kasvissyöjä". Syön kuitenkin kalaa (esim. tonnikalassa on protskuja)..Raejuustoa kuluu myös. Eikä mulla ole tuolla syömisellä nälkä. Pitäisikö syödä enemmän?
        Kerran viikossa pidän "herkuttelupäivän, jolloin voin syödä karkkia tai pizzaa tms.

Millainen tuo rahka treenin jälkeen voisi olla? Ihan maitorahkaa marjoilla?

En dokaile paljoa, ehkä kerran 2vkossa kuivaa valkkaria.

Tiedän 5-6n treenikerran olevan paljon, mutta heti jos on treenaamatta, tulee "pakko-päästä-salille" fiilis. Treenaamiseni sisältää lenkkeilyä, painoharjoittelua, tanssimista, aerobickiä....rauhallisemmasta en niin välitä, tosin venyttelen ahkerasti:)

Kiitos vastauksistanne!

• Onskuliini
        femme fatale kirjoitti:

ensinnä tiedoksi; kyllä, olen "kasvissyöjä". Syön kuitenkin kalaa (esim. tonnikalassa on protskuja)..Raejuustoa kuluu myös. Eikä mulla ole tuolla syömisellä nälkä. Pitäisikö syödä enemmän?
        Kerran viikossa pidän "herkuttelupäivän, jolloin voin syödä karkkia tai pizzaa tms.

Millainen tuo rahka treenin jälkeen voisi olla? Ihan maitorahkaa marjoilla?

En dokaile paljoa, ehkä kerran 2vkossa kuivaa valkkaria.

Tiedän 5-6n treenikerran olevan paljon, mutta heti jos on treenaamatta, tulee "pakko-päästä-salille" fiilis. Treenaamiseni sisältää lenkkeilyä, painoharjoittelua, tanssimista, aerobickiä....rauhallisemmasta en niin välitä, tosin venyttelen ahkerasti:)

Kiitos vastauksistanne!

Mua jäi kiinnostamaan sun paino ja pituus... Jos haluut laihtua 10 kiloa etkä ole läski, niin on sun tavoitteissa silloin jotain epärealistista. Tossa tulikin jo hyviä vinkkejä syömiseen, esim mysliä ja leipää saa olla lisää. Kun siinä on sit sellainen juttu, että jos syö liian vähän, elimistö menee tavallaan säästöliekille ja silloin et laihdu vaikka treenaisit kuinka kovaa, koska elimistö pitää tiukasti kiinni kaikesta ravinnosta mitä saa.

• on se,
        Onskuliini kirjoitti:

Mua jäi kiinnostamaan sun paino ja pituus... Jos haluut laihtua 10 kiloa etkä ole läski, niin on sun tavoitteissa silloin jotain epärealistista. Tossa tulikin jo hyviä vinkkejä syömiseen, esim mysliä ja leipää saa olla lisää. Kun siinä on sit sellainen juttu, että jos syö liian vähän, elimistö menee tavallaan säästöliekille ja silloin et laihdu vaikka treenaisit kuinka kovaa, koska elimistö pitää tiukasti kiinni kaikesta ravinnosta mitä saa.

että jotakin ravintoa tulee tasaisesti pitkin päivää.
        Energiaa saat todennäköisesti liian vähän.
        Pidemmällä tähtäimellä vaarana ns.ylikunto ja loppuunpalaminen liian vähäisen ravinnon ja liian kovan treenin seurauksena.

Lisää proteiineja, esim soijaa ja hyviä rasvoja (öljyt, kala) ruokavalioon.

Järkevöitä harjoitteluasi. Koko ajan ei voi treenata kovaa.

Noin puolet harjoittelusta tulisi olla peruskestävyysharjoittelua: liikuntaa mukavalla sykkeellä, jolloin harjoitusta voi jatkaa pitkään sen kuitenkaan tuntumatta erityisen rasittavalta.

Iästä, harjoitustaustasta ym. riippuen vauhtikestävyysharjoittelua tulisi olla 1-3 kertaa viikossa. Vk-harjoitus tuntuu rasittavalta, syke nousee ja hiki lentää. Et kuitenkaan ole vielä kuollut tämän treenin jälkeen.

Pitkään liikuntaa harrastaneet, hyväkuntoiset ja tottuneet liikkujat voivat lisätä silloin tällöin treeniinsä myös maksimikestävyysharjoituksen 0-2 kertaa viikossa. Harjoitus on äärimmäisen rasittava ja sen jälkeen ei todellakaan tee mieli enää tehdä yhtään mitään muuta. Palautuminen kestää kauan, joten maksimitreeniä ei voi vetää joka viikko.

Rytmitä harjoittelusi kevyempiin ja raskaampiin jaksoihin.

Liikunta on ilo, ei pakko.
        Vapaapäivistä ei pidä tulla huono omatunto.
        Kunto kohoaa vain levossa.

• femme fatale
        Onskuliini kirjoitti:

olen siis 22v, 169/70kg. Varaa on siis painoa pudottaakin.

Kiitos kaikille vinkeistä, yritän lisätä protskuja ja harjoitella välillä rauhallisemmin :)

• proteiinit
        femme fatale kirjoitti:

olen siis 22v, 169/70kg. Varaa on siis painoa pudottaakin.

Kiitos kaikille vinkeistä, yritän lisätä protskuja ja harjoitella välillä rauhallisemmin :)

Aika paljon olet saanutkin ohjeita, mutta mulla on samanlainen ruokavalio kuin sulla eli en syö muuta lihaa kuin kalaa ja sitäkin ehkä kerran viikossa. Liikun kuitenkin neljä kertaa viikossa ja lihasmassaa on naiseksi ja kasvissyöjäksi aika hyvin. Elikkäs mun proteiinit tulevat raejuustosta, linsseistä ja pavuista, tofusta, soijarouheesta ja -suikaleista. Syön runsaskuituista ja -proteiinista ruokaa kaksi kertaa päivässä ja sen lisäksi kolme välipalaa (hedelmiä, vähärasvaista fruktoosilla makeutettua jogurttia tai rahkaa).

Arvelisin, että syöt liian vähän ja ravinnon koostumuksessa on viilaamisen varaa. En tosin jaksanut laskea mitä toi kuvailemasi päivä pitää sisällään energiaa. On nimittäin aika kummaa, jos tuolla ruoka- ja liikuntamäärällä et saa painoa putoamaan.

Rasvanpolton lisäksi kandee hankkia lisää lihasmassaa, se kuluttaa enemmän energiaa kuin rasva.... ja näyttää tiukemmalta vaikka paino pysyisi samanakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      152
      4061
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      397
      3155
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2068
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1738
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1158
    6. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      995
    7. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      73
      993
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      891
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      859
    10. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      49
      848
    Aihe