esim. treenin jälkeisenä päivänä
saako kipeää lihasta
12
1829
Vastaukset
- kipeät lihakset
Käy 30min lenkillä "treenin jälkeisenä päivänä", eli treenaa vaikka joka toinen päivä ja seuraavana päivänä kevyt hölkkä jonka jälkeen venyttelet sen verran kevyesti että ei vammoja tule.
Jos treenaat liikaa lihakset ovat aina kipeitä, ja venyttelyt estää vain hetkellisesti kireyden ellet lepää tarpeeksi välillä.
Suosittelen että käyt myös välillä hieronnassa niin lihakset pehmenee ja niiden aineenvaihdunta tehostuu paremmin (tulehduskierrekin vähenee ja samalla kuin kipuilukin).
Tsekkaa hieronta & lihashuolto paikkakunnallasi! - kai saa!
Venyttelyhän juuri helpottaa lihasten kipeyttä. Mutta kuten ed. sanoi, ei kylmiltään vaan kevyen lämmittelyn jälkeen. Ja venytykset voi olla jo pidempiä, eli 30sek.-2min.
Revähtänyttä lihasta ei saa venytellä..
- nykyään
monelle 30 min hölkkä on täysi treeni.
Yhä harvempi jaksaa edes hölkätä noin pitkää aikaa.
Venyttelyt:
- ennen treeniä valmistavat, liikeratoja avaavat joustot/venytykset max 10 sek alkulämmittelyn yhteydessä
- treenin jälkeen lihaksen lepopituuteen palauttavat venytykset n.20-30 sek
- lihaksen pituutta lisäävät pitkät venytykset n.2 min n.pari tuntia treenin jälkeen tai omana harjoituksenaan vapaapäivänä, kevyt lämmittely -> vammariski pienenee, lämmin lihas venyy paremmin - dsflkj
nykyään kirjoitti:
monelle 30 min hölkkä on täysi treeni.
Yhä harvempi jaksaa edes hölkätä noin pitkää aikaa.
Venyttelyt:
- ennen treeniä valmistavat, liikeratoja avaavat joustot/venytykset max 10 sek alkulämmittelyn yhteydessä
- treenin jälkeen lihaksen lepopituuteen palauttavat venytykset n.20-30 sek
- lihaksen pituutta lisäävät pitkät venytykset n.2 min n.pari tuntia treenin jälkeen tai omana harjoituksenaan vapaapäivänä, kevyt lämmittely -> vammariski pienenee, lämmin lihas venyy paremminlihas voi vammautua venyteltäessä? jos venyteltäessä tuntuu kipua, venytys on lopetettava siihen paikkaan.
- että lihas
dsflkj kirjoitti:
lihas voi vammautua venyteltäessä? jos venyteltäessä tuntuu kipua, venytys on lopetettava siihen paikkaan.
venähtää tai revähtää.
- vbnkv
että lihas kirjoitti:
venähtää tai revähtää.
pelkkää MUTUA
- kommentti
vbnkv kirjoitti:
pelkkää MUTUA
tuo edellinen.
Luulisi olevan aivan selvä asia, että kireä lihas saattaa revetä, jos sitä liikaa riuhtoo. - kosk
kommentti kirjoitti:
tuo edellinen.
Luulisi olevan aivan selvä asia, että kireä lihas saattaa revetä, jos sitä liikaa riuhtoo.Hei, minä kävin piiitkästä aikaa bodycompatissa ja päivä sen jälkeen aina kun hengitin syvään sattui ja pisti selkää, lapaluiden vasempaan syrjään. mulla on pari kertaa ennenkin niin käynyt ja se on helpottunut kun mua on hierotu öljyllä.. onko se revähtänyt vai mikäköhän noin vahvaa kipua on tuonut.. ?
- olla
kosk kirjoitti:
Hei, minä kävin piiitkästä aikaa bodycompatissa ja päivä sen jälkeen aina kun hengitin syvään sattui ja pisti selkää, lapaluiden vasempaan syrjään. mulla on pari kertaa ennenkin niin käynyt ja se on helpottunut kun mua on hierotu öljyllä.. onko se revähtänyt vai mikäköhän noin vahvaa kipua on tuonut.. ?
pieni venähdys. Lepoa, kylmää, Mobilatia tai vastaavaa.
Usein fasettinivelien jumittuminen saa aikaan pistävän kivun.
Ne ovat ne pienet nivelet, millä selkänikamat ovat kiinni toisissaan.
Fasettinivelet saattavat jäädä hieman väärään asentoon ja aiheuttaa erittäin kovan kivun myös rinnan puolelle.
Ota iisisti ja odottele. Joskus nivelet naksahtelevat paikoilleen omia aikojaan, välillä tarvitaan kiropraktikon apua lukon laukaisemisessa.
- VENYTTELE!
Niin, ei se ajokoirakaan venyttele!
- taas tähän kuuluu?
Ja kyllä eläimet venyttelevät, kukin tavallaan.
Oletko ikinä nähnyt kissaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3511427- 639830
- 1465574
- 1443784
- 753740
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi373635- 403378
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal243183- 632793
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak792593