Haluasin kertoa nyt asiasta josta olen kärsinyt jo puolitoista vuotta.
Kerron asiani 17 vuotiaan teinitytön silmin, että yrittäkää ymmärtää.
Olen seurustellut maailman ihanimman pojan kanssa jo noin puolitoista vuotta. Kuitenkin rakkaus tuo mukanaan monia muitakin ihmisiä, ei vaan sitä ihanaa omaa kultaa, vaan myös anopin, kultani siskokset perhe omalta puoleltani.
Kaikki alkoi n. 2 vuotta sitten, kun ensikertaa tapasimme rakkaani kanssa.
Olimme yhdessä 2 kk kunnes hän jätti minut kuin tyhjästä. Olimme vielä kavereita tietenkin, ja siksi saatoin kysyä että mikä hommassa oikein mätti kun en itse huomannut mitään meidän kahden välillä. Olin kyllä huomannut etteivät hänen ystävänsä minusta oikein perustaneet, mutta tuli se kyllä todellisena shokkina, kun syyksi hän sanoi että ystävien ja hänen äitinsä luoma paine sai hänet jättämään minut.
Kysyin sitten jonkin ajan päästä (järkytyksestä toipuneena), että mikä ihme minusssa nyt sitten heidän mielestään oli niin kamalaa. Vastaukseksi sain sen, että hänen kaveriensa mielestä olin liian ruma ja liian lihava. Ihan pelkästään se että olin lihava. Olin tyrmistynyt.
Olen kyllä ihan tietoinen, että olen lihava, mutta sen voin sanoa että ruma en ole. Joka kiloa kohti löytyy taas sen verran persoonaa, ettei kukaan muu ainakaan koskaan ole moisesta valittanut. Tajusin kuitenkin, että ongelmana oli se, että olimme rakkaani kanssa ns. eri luokista; hän oli komea, laiha urheilullinen ja saisi kenet tahansa jonka haluaisi. Minä taas olin niitä ihmisiä, jotka kuuluvat riman alapuolelle.
Sen sijaan hän valitsi minut. Tämä ilmeisesti otti hänen kavereidensa luonnolle niin kovasti, että painostus minun jättämiseen tuli jokapäiväistä. "Mitä sä tuollaasen läskiperseen kans oot hyi vittu en kyllä tajua sua." -tyylisiä ilmauksia on kuulunut mm.
Kahden kuukauden paussin jälkeen kuitenkin palasimme takaisin yhteen, ja kaverien painostus alkoi pikkuhiljaa lieventyä ja oikeastaan loppua. Nykyään olen jopa hyviä kavereita osan kanssa!
Ongelmat eivät kuitenkaan olleet ohi. Nyt oli ilkeän äitipuolen vuoro. Hän oli sanasta sanaan sanonut, että "olen liian lihava, ettei eihän tuota kehtaa edes näyttää kellekkään sukulaisille, haluasin että sulla oli joku pitkä ja vaalee kaunis tyttöystävä että oisit onnelinen". Ja minunhan kanssa hän ei tietenkään voinut olla onnellinen koska olen lihava. Tätä jatkui kuukausia.
Tässä kohtaa saanen paljastaa, että painan n.80 kg ja olen n.160 cm pitkä, että en minä mikään merenemä ole!
Kultani oli todella masentunut välillä äitinsä kommenttien takia koska on lapsuutensa vuoksi herkkä luonteeltan. On mm. kokenut kotiväkivaltaa jne.. mutta on todella tasapainoinen ja ajatteleva ihminen.
Monet kerrat olen ajatellut viikonloppusin lähtöä kotiin, etten jaksa tätä kun anoppi valittaa siitä, ettei saa nukuttua, ÄHKIN kuulemma liikaa.
Seksielämäämme puututtiin jopa niin, että anoppi soitti vanhimmalle tyttärelleen ja käski hänen pistää tesktiviestiä kesken puuhiemme, että "tässä talossa ei ole itä ja länsi siipeä että olkaa hiljaa että äitimme mielenterveys kestää"
Yksityisyyden tunne nolla.
Syy siihen että olen usein kultani kotona, on se, etteivät he omista autoa jolla kultani voisi tulla meille.
Tästä johtuen joudun siis joka viikonloppu pyytämään vanhempiani heittämään minut viereiseen kuntaan jossa kultani asuu.
Tämän takia joudun siis joka kerta kuulemaan huutoa n. 20 minuuttia siitä, kuinka bensa on kallista ja että eikö hän voisi tulla välillä meille.
Olen turvautunut myös linja-autoihin ettei tarvitsisi kuunnella huutoja. Kuitenkin linja-autotkin maksavat ihan helvetisti, varsinkin opiskelijalle joka saa 30e kuussa opintotukea. En siis saa muuta rahaa vanhemmiltani, joten tuolla 30e:lla on päräjättävä koko kuukausi. Ja edestakainen matka maksaa 10e.
Eli periaatteessa, kun pyydän porukoitani nakkaamaan minut kultani luo, saan huutoa, ja kun pääsen kultani luo, saan valitusta.
Tässä vaiheessa avrmasti mietitte että miksei kultani sitten tule myös linja-autolla meille.
Siinäpä se. Kertokaapa se minullekin.
En oikeasti voi käsittää tätä.
Joka kerta, kun pyydän häntä meille viikonlopuksi, saan vastaukseksi jotain epämääräsitä kuten "kattoo ny" joka yleensä tarkoittaa ei. Myös "en tiedä" on niin puhkikulunut tekosyy että olen jo alannut vihaamaan koko lausetta. Kun kysyn sitten että kukas sen sitten tietää tuutko sä vai et, saan jälleen saman vastauksen "en tiedä".
Sitten, kun vihdoin ja viimein olen saanut taivuteltua hänet tulemaan luokseni ( joka on erittäin harvoin!!) saan kuulla hirveää valitusta siitä, ettei saa nukuttua eikä suihkuun pääse silloin kun haluaa. Asun vanhempieni luona, ja talomme on vanhanaikainen, enkä minä voi sille mitään. Myös siitä, ettei jääkaapissa ole limsaa tjmv, saan hirveät valitukset. Myös siitä, ettei tietokone ole minun huoneessani olen kuullut monet kerrat valitusta.
Kultani ei myöskään ujoutensa takia tule toimeen isäni kanssa joka on erittäin voikmakastahtoinen ihminen. Tämän takia saan kuunnella uudelleen ja uudelleen isältäni huutoja siitä, kuinka hän on liian hiljainen että onko hän jotenkin päästänsä vialla kun ei puhua osaa. Myös kultani lapsuuden takia isäni ei hyväksy häntä, vaikkei kultani lapsuus mitenkään ole hänen syytään. Isäni on jopa kylillä kysellyt kultani lapsuuden perään ja sitten siitä valittanut minulle.
Tämän takia suhteeni isääni on todella kaukaiset, minulle ei olisi väliksi vaikken häntä näkisi moneen viikkoon, koska minulle hän on esikuva ihmisestä jolla ei ole koskaan mitään hyvää sanottavaa.
Äitini kuitenkin on ihana ja jaksaa kannustaa.
Olen monet kerrat ajatellut että onko tässä mitään järkeä, kaikki tuntuu olevan niin meitä vastaan.
Sovimme kultani kanssa toisillemme kuin paita ja peppu, mutta muille se ei riitä.
En voi käsittää miksei aikuiset voisi vain olla iloisia lapsensa puolesta?
Onneksi täytän pian 18 ja pääsen kultani kanssa pois omaan pesään.
Kirjoitan tätä siksi, että haluaisin kuulla muilta vastaavia tarinoita, etten ole yksin täällä ongelmani kanssa.
Tietysti on muitakin asioita joista voisin kertoa, mutta nyt ne eivät tunnu niin tärkeiltä.
Haluan olla kultani kanssa loppuelämäni, ja toivoisin että otatte minut tosissani, vaikka olenkin vasta 17. Minulle tämä on todellinen yöunia häiritsevä ongelma joka masentaa todella paljon.
Kertokaa minulle mitä minun pitäisi tehdä.
Poikaystävän tuoma vaikeus
4
822
Vastaukset
- asdasda
Moi, luin pitkän stoorisi. Päällimmäisenä on sellainen fiilis että olisin sinune eniten huolissani suhteenne tasapuolisuudesta kun kommunikointi pojan kanssa tuntuu välillä ongelmalliselta. Muista ihmisistä, etenkään pikkusieluisista luonnehäiriöisistä ei kannata piitata eikä etenkään antaa heidän manipulointinsa vaikuttaa ratkaisuihin. Ehkä joku kaverinne voisi lainata kämppäänsä teille välillä intiimeihin hetkiin - tuon palveluksen joutuisitte sitten hyvittämään jotenkin. Moni asia voisi ratketa jos muuttaisitte pois kotoa mutta parisuhteessa yhteen muuttaminenkin tuo omat stressinsä mukanaan. Kesällä voitte ainakin häipyä yhdessä luontoon telttailemaan, siellä eivät anopit kitise vieressä.
Olette vielä nuoria mutta tekstisi henkii harvinaista kypsyyttä. Tsemppiä teille. - ---------
älä/älkää välittäkö muista ja heidän mielipiteistään,koska seurustelunne on oma asianne.ei muuta kun ummista korvasi anopin ja isäsi ilkeiltä sanoilta ja elä nuo onnelliset hetket poikaystäväsi kanssa täysillä,te olette nuoria ja paljon on aikaa edessä.itse olen 40v äijä ja olen kokenut nuo nuoruuden huumat ja rakaudet=mahtavaa aikaa muuten.nyt ei muuta kun tsemppiä ja onnea.
- Tyttö-84
Hei!
Minua on jo monta vuotta painanut sama ongelma kuin sinua. Olen pian 22- vuotias nainen, poikaystäväni on minua muutaman vuoden vanhempi. Olemme olleet yhdessä nyt noin viisi vuotta, joista 2 vuotta asuneet yhdessä.
Ongelma on isäni. Hän on hyvin voimakastahtoinen, perinteinen suomimies; miehellä tulee olla hyvä työ, jotta hän voi elättää perheen, miehen tulee urheilla... yms.. Meillä on maailman paras suhde poikaystäväni kanssa, hän on maailman paras ihminen minulle. Isäni ei kuitenkaan hyväksy hänen matalapalkkaista työtään ja duunarihommia, eikä myöskään sitä, että poikaystäväni on sivari ja urheilu ei ole hänen lempipuuhiaan. Isäni jaksaa aina myös valittaa poikaystäväni pienestä mahasta. Taas eilen sain puhelimessa haukut, kun poikaystäväni ei ollut huomannut ostaa erästä elektroniikka juttua kotiimme valmiiksi, ja jouduimme turvautumaan huoltomieheen...ei olisi pitänyt mainita asiasta isälleni ollenkaan.
Suunnittelemme jo häitämme poikaystäväni kanssa ja en tod. tiedä, miten esitän asian isälleni. Haluaisin, että voisimme olla yhdessä onnellinen perhe, johon kuuluu myös omat vanhempani. Asia vaivaa minua joka päivä. Olemme puhuneet tästä kumppanini kanssa ja hän vain sanoo, että pitää unohtaa isän sanat. Se ei vain ole niin helppoa.
Sinulle voin sanoa, että yhteenmuutto ei ratkaise kaikkia perheongelmia. Ne seuraavat edelleen ajatuksissamme.
Mutta onko meissä tarpeeksi aineksia tehdä, niin kuin oma sydämemme oikein sanoo? Elämähän on meidän, eikä vanhempiemme. - ****
kirjoittanut hyvin ja eläväisesti ongelmistasi.
Tälläisiä me aikuiset valitettavasti joskus ollaan, siis joskus. Mulle olis ihan sama minkälaisen tytön poikani toisi kotiin, kunhan tytty vaan muuten olisi mukava ja aidosti välittää pojastani ja sehän on tärkeintä. Ei kyllä anopillas on suurinpana syynä vaan paskan tärkeily ja sehän on pojastaan mustasukkanen kun toinen nainen huolehtii hänen pojastaan (ja jos vielä on ainoa poika)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?512376Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411153Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755085Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283689Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963534Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss463070Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082799Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132218Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie372127Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191935