USA yksityisesti help!

miina

Hei!

Voiko USA:an lähteä yksityisesti, jos perhe on luvannut hankkia minulle työviisumin saavuttuani perille (lähtisin turistiviisumilla)?
Onko kukaan ollut matkalla ilman järjestöä?

6

954

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MarikaM

Taitaa olla laitonta touhua. Onko perhe suomalainen (lähetettyjä työntekijöitä) vai amerikkalainen?
      Tietääkseni suomalaisilla lähetetyillä työntekijöillä USAssa on laillisesti oikeus ottaa suomalainen au pair, mutta yleensä täysamerikkalaiset perheet eivät voi ottaa ulkomaalaista au pairia laillisesti ilman järjestöä.

Ja tietääkseni työviisumi pitää hakea ennen USAan matkustamista. Parasta on katsoa ja tarkastaa USAn suurlähetystön sivuilta tai soittaa sinne.

Terveisin,
      Marika

• Miina

Löytämäni perhe on amerikkalainen. Entä jos menisin work & travel viisumilla tai muulla työviisumilla? Tai jos perhe sponsoroi viisumiani?

• MarikaM
        Miina kirjoitti:

Löytämäni perhe on amerikkalainen. Entä jos menisin work & travel viisumilla tai muulla työviisumilla? Tai jos perhe sponsoroi viisumiani?

Hei Miina! Kaikista yksinkertaisinta olisi minusta sitten mennä au pair-järjestön kautta. Siten olet ainakin laillisesti maassa. Luulen myös, ettei Work & Travel -ohjelman kautta voi työskennellä au pairina.

Terveisin,
        Marika

• MarikaM
        MarikaM kirjoitti:

Hei Miina! Kaikista yksinkertaisinta olisi minusta sitten mennä au pair-järjestön kautta. Siten olet ainakin laillisesti maassa. Luulen myös, ettei Work & Travel -ohjelman kautta voi työskennellä au pairina.

Terveisin,
        Marika

Löysin tämän wwww.workandtravelusa.net -sivuilta:

Jobs You Can't Do:

-Au pair/nanny/babysitting/domestic labor

-Camp counselor/ teacher/coach

-Medical/veterinary/pharmaceutical services or any job that requires direct patient contact or dispensing of medication

-Adult Entertainment Industry Jobs

-Crew member on ships or aeroplanes, or as pilots

-Sales jobs involving purchasing sales merchandise to resell (e.g. door-to-door sales).

-Employment through staffing agencies

Eli et voi mennä au pairiksi Work & Travel -ohjelman kautta.

Terveisin,

Marika

• kannata

Ei se kyllä taida onnistua ihan näin..
      Millainen perhe oikein..vähän epäilyttää että aikoisivatko hankkia sit ollenkaan sitä työviisumia myöhemmin. Jos he sen hankkivat niin se pitää olla hankittuna ennenkuin sinne lähdet.

Olen samaa mieltä tämän toisen kirjoittajan kanssa, että kaikista nopeiten ja helpoiten pääset aupairiksi kun menet järjestön kautta. Itse olen ollut Euraupairin kautta ja se oli järjestöistä kaikista halvin, ei tule mitään yllättäviä lisämaksuja. Voit mennä järjestön kautta myös siihen perheeseen jonka luokse olisit nyt jo menossa. Tämän perheen tulisi tietenkin ensin ottaa yhteyttä siihen järjestöön minkä kautta olisit lähdössä.

Joka tapauksessa... sillä turistiviisumilla ei todellakaan kannata lähteä. Mitäs jos et saakaan vaihdettua sitä työviisumiksi?

• tulin takaisin-.--

Ei kannata. Itse lähin usa:han yksityisesti ja ilman viisumia. Tarkoitus oli käydä rajan takana, mutta ei nykyään enää onnistu. Ja mun tietääksen perillä ei voi viisumia hankkia.
      Muutenki riskit on suuret yksityisellä. Itse jouduin vaihtamaan perhettä ja muutenki olet aivan oman onnesi nojassa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      7
      12406
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11173
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      175
      5095
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      29
      3712
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3554
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3104
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2839
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2368
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      41
      2149
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1955
    Aihe