Armas, kulta vai hanipuppeli?

Petias

Kirjoitan Varttiin artikkelia hellittelysanoista. Auttakaa. Mitä hellittelynimiä käytätte? Kulta tuntuu kuluneelta ja hanipuppelit ja tollaset jotenkin teennäisiltä. Mikä on paras ja mikä pahin kuulemasi nimitys? Ovatko hellittelysanat tärkeitä? Milloin niitä haluaa kuulla?

Pistäkää mukaan ikä ja sukupuoli. Kiitos, armaat!

21

8071

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nanni, nainen

Ehdottomasti paras on rakas ja kulta tulee hyvänä kakkosena. Kaikista kamalimpia on juuri nämä hanipuppelit ja kultamuruset, muru menee ehkä myös vähän överiksi. Armas kuulostaa jotenkin vanhanaikaiselta, tosin olen itse vasta 20v :)

• Nanni

Kyllä niitä hellittely nimiä ihan mielellään kuuntelee. Nousee aina hymy kasvoille kun mies tulee töistä ja huutaa ovelta "Hei rakas!" taikka nukkumaan mennessä antaa suukon ja sanoo "Hyvää yötä rakas, nuku hyvin". Ne on niitä ihania hetkiä. Mielestäni on tärkeää, että myös tällä tavalla näyttää rakkauttaan toista kohtaa.

• hanipani

hanipani ja pupunussi...
      kultsipuppeli, puppana... noita käytän yleensä mut aina keksin uusia...

• flammableheart

Paras yleensä on jokin hyvin henkillkohtainen, tai sellaiseksi tehty, joka tarkoittaa juuri minua. Esimerkiksi mieheni kutsuu minua joskus pumputiksi. Aluksi koko nimi ärsytti mutta hän on tavallaan tehnyt siitä ihanan, tyyliin "pumputteja ei ole muualla maailmassa". Saa tuntemaan ainutlaatuseksi. Typerää ehkä. Toinen mistä tykkään on keiju.

Hyvin harvoin kutsumme toisiamme etunimeltä, arkikäytössä on yleensä kulta tai rakas. Mielestäni ne ovat tärkeitä, eivät ehkä välttämättömyys, mutta ne saavat aikaan yhteenkuuluvuuden tunnetta, ja arkeen pientä hellyyttä, ilman mitään sen suurempaa.

Pahinta en osaa kyllä sanoa...Ei kai ole mitään kovin vastenmielistä tullut vastaan.

-nainen, 22v.

• #lillukka#

Kultalullukkaa:-)

• tyttö

Tuntuu ihanalta kun oma rakas sanoo raksuksi. Mieheni kuulee yleensä hellittelynimet muru, rakas, kulta... Tomi-eläin ja huulieläin on ihan meidän oma juttu;)

Kamalinta en osaa sanoa... joku pikku-possuni tai vastaava olisi ehkä loukkaava... varsinkin kun en ole pienimmästä päästä:)

tyttö20v.

• *kaisla*

meillä on käytössä
      perinteiset rakas ja kulta sekä raksu, pupu ja pupsa.
      Kyllä niitä on kiva kuulla ja sanoa. en muista kyllänyt mitään pahinta..
      nainen 40 v.

• -e-

Käytän monia sanoja, kuten Pupu, Pupujussikka, Hajupeppuni,Pupsilainen, Nassikka yms. Avomies kutsuu mua yleensä rakkaaksi, kullaksi yms..

• Fe 82

Seurusteluaika nykyisen mieheni kanssa oli hellittelynimien kulta-aikaa. Kirjoitin joskus rakkauskirjeen kuoreen nimen paikalle "kultimussuhanipuppelipusumussukka". Kuori ajautui armaani luokkakavereiden käsiin ja sanahirviölle oltiin naurettu oikein porukalla. Hellittelysana riippuu tilanteesta, jossa sitä käytetään. Mieheni arkinen ilmaisu minusta on nuppu, itse kutsun häntä sanalla kulti. Intiimimmeissä tilanteissa hellittelynimet saattavat olla rajumpia: tiikeri, villimies... (Nainen -82)

• nuppupeppu

Mieheni kutsuu minua yleensä nupuksi. Viime aikoina hän on kuitenkin vääntänyt siitä nuppupepun. Meinaa hermot mennä, kun toinen hokee vieressä nuppupeppua! Ja kun hän huomaa saavansa minut ärsyyntymään, hänen intonsa käyttää sanaa vaan lisääntyy... =(

• -m46-

Enkä halua kuulla.

• ..............

Mies sanoo bambiksi, pupuksi, hunajapupuksi,haniksi, höpönassuksi,kullaksi, peipeksi ja rakkaaksi.
        Joskus yksi mies sanoi minua omaksi peikokseen ja se oli kiva!

Armas kuulostaa aika ällöttävältä...

• niinn..
        .............. kirjoitti:

Mies sanoo bambiksi, pupuksi, hunajapupuksi,haniksi, höpönassuksi,kullaksi, peipeksi ja rakkaaksi.
        Joskus yksi mies sanoi minua omaksi peikokseen ja se oli kiva!

Armas kuulostaa aika ällöttävältä...

olen siis 23 ja mies 25

• meillä

perinteiset kulta, kultu, rakas ja hani ovat kovassa käytössä, mutta päivittäisessä käytössä on myös herkkupeppu, pikkuinen ja söpöliini.

• N24

Mies (26) kutsuu minua mielitietykseen. Minusta se on joka kerta ihan uskomattoman herttaista :)

• Suzie

Käytämme aika paljon ns. tavallisia hellttelysanoja, kulta, rakas, kultsi yms., mutta erikoisempiakin. Esim. Kultamuikkunen, sulovarvas, pörrömöykky, söpönenä, murumurmeli, kisu, mussuliini, hassuliini, karvamassu, seksikissa.

Niitä kaikkia, ja paljon muitakin, käytämme ihan jokapäiväisessä elämässä, ainahan niitä on kiva kuulla.

Nainen 33 v.

• Suzie

Ai niin, avomieheni sanoo kutsuu minua myös usein nimellä höpökatti, ja siitä pidän ehkä eniten.:-)

• Scarlet.

meillä on käytössä ne tosi perinteiset eli rakas ja kulta.

Toisinaan mies kutsuu minua hunajapupuksi ja enkeliksi. Meillä on myös oma inside juttu liittyen nimiin tiikeri(mieheni) ja lepardi(minä).

olen 18 ja mieheni 19

• Annsskku

Meillä useesti käytettyjä hellittelynimiä ovat bubu, muru, raksuli ja sitten nimistä väännettyjä erikoisempia lyhenteitä tms. joita muut ei käytä.Mittään kamalia nimiä ei oo tullu vastaan. Käytetään näitä nimiä päivittäin, harvoin oikeella nimellä ees kutsutaan toista. Ollaan 24-vuotiaita.

• annis

kutsun miestäni pupuksi ja mies minua pikkuiseksi. :D hänen oikeaa etunimeään käytän oikeastaan vain silloin kun ole vihainen. olen 25 vuotias nainen, mieheni on samanikäinen.

• Anonyymi

kertokaa mitä sanoja voi käytää tyttöstä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      26
      11481
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      56
      4054
    3. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      117
      3247
    4. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      169
      2557
    5. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      108
      2296
    6. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      206
      1865
    7. Sofia Virralle täydet 12 pistettä!

Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.
      Maailman menoa
      316
      1143
    8. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      67
      943
    9. Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?

Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta
      Kuhmo
      19
      913
    10. Missä milloin

Missä milloin nähdään?
      Ikävä
      65
      818
    Aihe