Uskaltaako iltaisin

liikkua

Isoissa kaupungeissa?esim. lontoossa,new yorkissa olleet,tai muussa isossa kaupungissa.jos lähdette illalla kaverin kanssa illanviettoon,niin miten kotiinpaluu on hoitunut?kun usein perheet asuvat vielä isojen kaupunkien raunamilla eikä keskustassa.ja noilla taskurahoilla ei taida olla varaa ajella takseilla...tälläinen on käynyt mielessä,kun ei olisi aikomus viettää joka iltaa kotona.mutta yksin kulkeminen suurkaupungin yössä arveluttaa...

5

1146

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yossakin kulkenut..

Ma oon tullut aina kotiin ennen kahtatoista. Koska junatkin kai menee joskus kahdentoista - yhden valilla, siis ne viimeiset. Ja siina vaiheessa on jo luultavasti melko vaarallista liikkua. Olen Lontoossa.

Pari kaveriani asuu viereisilla asemilla kuin mina, mista on se etu, ettei tarvitse mitenkaan pelata myohempaankin liikkumista, kun melkein koko matkan on 2 kaveria mukana.

Ikina ei kannata riskeerata liikaa. Myohalla kannattaa valttaa hiljaisia paikkoja, mieluummin sellaisia missa on ihmisia. Esim. olisi epamiellyttavaa olla yksin jossain metrossa ja sisaan tulisi joku pelottava mies.. hyi kamala.

Jarkea ja varovaisuutta siis. Ma yritan tehda lahtoa kotiin aina esim. viikonloppuisin viimeistaan kymmenelta. Matkustamiseen menee n. puolisen tuntia ainakin.

• PiiNa

Olen myos Lontoossa (hiljattain saapunut) ja miettinyt tuota yossa yksin liikkumista. En haluis kesken iltaa jattaa sen takia etta pelotttaa yksin tulla kotiin, kun ei kai silla kellonajalla niin hirveesti ole merkitysta siihen mita silla matkalla tapahtuu.. Koetan valttaa alueita jotka tiedan levottomiksi ja pysyttelen paikoissa joissa on paljon ihmisia. Bussilla on pakko kuitenkin tulla aika kauas keskustasta joten ei auta kun luottaa onneen. Tietty varotoimina semmosia juttuja kuten ei koko omaisuus mukana eika liikaa juhlajuomaa.

• Brenda

Itse asuin Lontoossa vuoden ja käytin yöbusseja paljon, ihan aamuyöstäkin. Jos on kavereiden kanssa niin suurta vaaraa ei mielestäni ole. Pe ja la öinä Lontoon keskusta on täynnä tavallisia bilettäjiä! Yksin liikkumista syrjäkaduilla en suosittele.
      En ole kuullut, että kenellekään olisi tapahtunut mitään Lontoossa yöllä. Itse pidin keskustaa suhteellisen turvallisena viikonloppuisin ja liikuin paljon yksinkin.

• ja mitaan ei oo kaynyt

joo no ma en kyl asu lontoossa mut ma asun nycissa. ja kyl oon aina viikonloppusin lahtenyt bilettaan, tavannut kaverin aina jossain siella kaupungissa. joo ja tosiaan mun taytyy ottaa bussi kans vahan ulos nycista ja mun vika bussi menee puol 12. ni ma oon aina oottanut siihen 8-9 aamulla sit baarien jalkeen etta paasen takaisin kotiin. siis ainahan voi sattua mut jos sa et aattele ja liikut niinkun aina siella oisit asunut ni ei siel mitn kay .
        ollaan viel monta kertaa tavattu ihmisia baarissakin ja lahdetty ns. "jatkoille" eika koskaan oo mitn tapahtunut! mutta jokainenhan tekee niinkun tuntuu parhaalle!!

• varovaisuutta

Olin Roomassa 3kk, mun perhe asui 20km Rooman keskustasta. Kävin Roomassa monta kertaa viikossa mut en liikkunu koskaan ulkona 10 jälkeen illalla. Siihenki aikaan paikallisjunissa oli jo vähän pelottavaa jos tyhjään vaunuun tuli joku hörhö kiinniliimautuja. Ja ne Rooman läheisten pikkukylien asemat oli pelkkiä betonilaitureita keskellä pimeyttä parin kilsan päästä kylän keskustasta. Ja Italiassa kaikenlaisii ihme hiippareita tuntuu riittävän...eihän ne välttämättä tee mitään mut pelottaa silti. Päiväsaikaan mut yritettiin ryöstää 2 kertaa, Roomassa se on tosi yleistä, joten mä ainakin vietin ihan mieluusti illat ja yöt perheen seurassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4803
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3479
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      130
      3256
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2706
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      83
      2449
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1813
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      121
      1299
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1228
    Aihe