Miten suhtautua, kun selvisi, että olen menossa haastatteluun, jossa toisena haastatteljana on ex, jonka jätin aikoinaan vähän rumasti? Toki olin silloin nuori, nyt olemme molemmat perheellisiä ja tapauksesta on kulunut vuosia.
Ex-poikaystävä haastattelijana
7
1599
Vastaukset
- hih,
Vaikka miten aikaa olisi kulunutkin, niin todennäköistä tietenkin on että tuollaisessa tapauksessa negatiiviset muistikuvat ovat exällä enemmän pinnalla kuin positiiviset...
Mitä tuohon kysymykseen nyt mitään voi sanoa, kukaanpa ei tiedä exäsi sielunelämää ja miten asiasta loppupeleissä ajettelee. Voi olla, että on katkerat muistot muttei näytä sitä mitenkään (tuskinpa mitään kovin itkupotkuraivairia nyt ainakaan tuossa tilanteessa kehittää...), voipi olla vaikka hyvinkin mairea ns. tehtävänsä puoleen mutta kun suljet oven niin repii paperisi, TAI sitten ajattelee asian täysin ammattimaisesti ja hymyilee vain menneille.
Eli mitäpä tuohon nyt sanoisin, kannattaa nyt tietenkin ehkä enemmän varautua ettei saa paikkaa kuin että se ainakaan tarjottimella aukeaisi:) Mutta voihan se olla, että olet paras hakija ja vain se ratkaisee. Eiköhän tuo nyt kuitenkin kannata ottaa ns. ammatilliselta kannalta kuitenkin ja olla kuin ei tuntisikaan haastattelijaa entuudestaan. Jos itse ottaa hän puheeksi menneet jotenkin hymyillen ja tuntevasti niin sitten voi tietenkin "mennä mukaan" juttuun.
Ei ainakaan varmaan kannata astua huoneeseen ja aloittaa "moi, tota eihän me enää kanneta kaunaa". - karenssi
jos menet työhaastatteluun, niin sen jälkeen tiedät onko ex vielä vihanen
- karenssi tulee, jos on kovin vihainen
- työpaikkaa et saa, jos jotain pientä löytyy hampaankolosta
- saat työpaikan, jos muuten olet pätevin.- Uustyötön
- ei kenelläkään työnantajalla sellaista valtaa ole. Sitä paitsi tilanne olisi helppo todistaa, jos hän yrittäisi järjestää hankaluuksia.
Kuittaukseksi riittää varmasti se, jos hän estää työpaikan saamisen. - Hänellä voi olla negatiivinen mielikuva hakijasta, vaikkei itselleenkään kaunaa tunnustaii.
- naisellisesti
Flirtaile hänelle haastattelussa niin että mies luulee vanhan suolan vielä janottavan. Ihminen on edelleen eläin vaikka kravattiin pukeutuukin.
- Uustyötön
Olettehan jo aikuisia. Suhtaudu häneen kuin kehen tahansa nuoruuden tuttavaan. Itse en ottaisi oma-aloitteisesti esille tuttavuutta ainakaan muiden läsnäollessa, enkä varsinkaan puhuisi seurustelusta, en myöskään alkaisi muistella jättämistä vaikka saisin työpaikan. Jos mies sen tekisi, kuittaisin jutun lapsellisuuden piikkiin.
Hymyile iloisesti ja katso silmiin tervehtiessänne. Jätä pallo hänelle. Lähde liikkeelle oletuksesta, että hän mielellään palkkaisi sinut. Odotuksilla on usein tapana toteutua - varsinkin huonoilla.
Jos hän tunnistaisi vanhaksi heilaksi, itse toteaisin iloisesti jotain siihen suuntaan, että onpa mukava tavata tuttu/ystävä nuoruusvuosilta tai lapsuudesta tms.
Maailma on pieni, ei koskaan tiedä missä joku taakse jätetty ihminen tulee seuraavan kerran vastaan.- kunnialla
No juu. Mentiin esittelimme toisemme, x sanoi rauhallisesti että mehän on joskus tavattukin kja minä siihen reippaana että niinpä on taidettu, ei tullut muutakaan mieleen. Oli ihan asiallista, ehkä hiukan kireää kuitenkin. Toinen, jolle jo aiemmin soitin, oli innostuneempi. Hiukan jäi sellainen tunne, että en tule valituksi, mutta selvitty on tästäkin. Ei ole ikinä jännittänyt niin paljon.
- Uustyötön
kunnialla kirjoitti:
No juu. Mentiin esittelimme toisemme, x sanoi rauhallisesti että mehän on joskus tavattukin kja minä siihen reippaana että niinpä on taidettu, ei tullut muutakaan mieleen. Oli ihan asiallista, ehkä hiukan kireää kuitenkin. Toinen, jolle jo aiemmin soitin, oli innostuneempi. Hiukan jäi sellainen tunne, että en tule valituksi, mutta selvitty on tästäkin. Ei ole ikinä jännittänyt niin paljon.
Jos hän ajattelee sinua entisenä tyttöystävänä, se voi tietysti heikentää sinun mahdollisuuksiasi. Työpaikoilla kaikenlaiset jutut lähtevät helposti liikkeelle. Ehkä hän voi pelätä, että itse saattaisit kertoa jotain. Toisaalta jos hän on kypsä aikuinen, asian ei tarvitse paljon vaikuttaa. Kuka tietää, vaikka se olisi ollut osasyy siihen, että pääsit haastatteluun. - Sinä olet luultavasti myös oppinut jotain ja tullut "vahvemmaksi".
Onnea työhakuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71914
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708