Muuttunut mies

Enkeli

Onko kukaan muu kokenut tilannetta, että mies olisi muuttunut lapsen saamisen jälkeen?
Me oltiin seurusteltu vuosi kun mies sanoi haluavansa kanssani lapsen. Nyt meillä on 8kk:n ikäinen tytär.
Mies on alkanut käyttämään henkistä väkivaltaa ja uhkaillut fyysiselläkin lapsen syntymän jälkeen. Mietin onko hän todellakin muuttunut niin paljon vai vasta nyt paljastanut todellisen luonteensa.
Tiedän että pitäisi erota, eikä vaan ruikuttaa tällä palstalla. Pelottaa vain isän ja tytön tapaamiset eron jälkeen. En luota nytkään jättää tyttöä paria tuntia pidemmäksi aikaa isänsä kanssa, koska hermostuu niin herkästi tytön itkusta. En usko että hän tekisi lapsellemme mitään pahaa, mutta hän huutaa ja hermostuu, joten tietysti lapsikin hermostuu entisestään.En vain pysty luottamaan häneen. Olen niin hajalla henkisesti, että itkettää vaan kokoajan.

8

1764

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..mutta...

Vaikea tilannehan tuo ilman muuta on.

Olitte seurustelleet kovin vähän aikaa ennen kuin päätitte hankkia lapsen. Voisinpa väittää, että siinä ajassa et vielä ollut oppinut tuntemaan miestäsi kunnolla eikä hän sinua. Kuten sanoit, vasta nyt hänen todellinen luonteensa paljastuu.

Minkä ikäisiä olette? Jos olette kovin nuoria vielä, voi sekin olla syynä miehesi muuttuneeseen käyttäytymiseen; uusi tilanne vauvan kanssa on aina outo esikoisen vanhemmille, ja nuorella iällä asia voi tuntua vieläkin oudommalta; ehkä jopa liian raskaalta ja suurelta muutokselta.

Oletteko yrittäneet keskustella? Se olisi nyt mielestäni ihan ensimmäinen asia, nikä pitäisi tehdä. Jos ette saa asioita selviksi lienee kaikkien turvallisuuden kannalta -etenkin vauvan- että jätät miehesi. Väkivalta on aina paha asia- ja rikos- eikä sillä pitäisi edes uhkailla eikä uhatuksi tulla.

Kaikkea hyvää teille jatkossa. Jaksamista :)

• kaisu

kamala tilanne teillä... Mut jos koet turvattomuutta ja pelkäät lapsesi ja itsesi takia niin kyllä kannattaisi lähteä...yritä nyt kuitenkin ekaksi keskustella miehesi kanssa ja menkää puhumaan jollekin ulkopuoliselle, siellä olisi sunkin helpompi avautua eikä tarvitsisi pelätä mitä tapahtuu jos sanot jotain väärää. Ja jos pelkäät eron jälkeisiä tapaamisia lapsen ja isän välillä niihinkin sinä voit vaikuttaa sanomalla niistä ettet voi luottaa mieheesi niin paljon että voit ees jättää lasta vähäksi aikaa hänelle. Oli väkivalta henkistä tai fyysistä sitä ei pidä kestää ,vaikka helppohan mun on tällä tavalla sulle sanoa mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Mut tulitpa mihin ratkaisuun tahansa niin jaksamista sulle paljon ja tulehan kertomaan miten tilanne on kehittynyt, onko parannusta tapahtunut vai...=)
        Paljon voimia!!!

• järki-ihminen

Turhaa jälkiviisasteluahan tämä on, mutta olisi kannattanut tutustua kunnolla ennen perheen perustamista. Muutama vuosi yhteistä elämää olisi hyvä ennen lapsen hankintaa.

• Mun mielestä

Aika toivottamassa tilanteessa olette jos väkivallan uhkaa on ilmassa. Kumma juttu tuntuu vaan olevan se tosiasia että eipä miehesi pysty muuttumaan.
        Valinta on tietenkin sun, joko elät loppuelämäsi väkivallan uhrina tai vaihdat hyvissä ajoin maisemaa.
        Jos miehelläsi yhtään järki pelaa niin en jaksa uskoa että kukaan pieneen vauvaan voi käyttää väkivaltaa. Jos olen väärässä on miehesi ehdottomasti vastentahtoisen hoidon tarpeessa.

• anja

Mies tuntee varmaan avuttomuutta siitä miten pitää toimia kun lapsi itkee.Siksi käyttäytyy sillä tavalla.Neuvo sitä mitä pitää tehdä-kaikilla se ei ole luontaista jos ei oma äiti ole ollut huolehtivainen .

• Henni

...mikä tilanne. Mä olen tosi pahoillani sun, tai oikeastaan teidän kaikkien puolesta.
      Anjan kommentissa oli mun mielestä ideaa, ehkä mies tosiaan on epävarma, eikä tiedä miten suhtautuisi uuteen tilanteeseen ja tulokkaaseen. Tai ehkä hän ei osaa tai uskalla toimia vauvan kanssa. Jos rupeat häntä "opettamaan", tee se mahdollisimman varovasti, vaivihkaa, niin ettei siitä synny uutta kiukun aihetta.
      Voihan tietysti olla, että hän todella on ammattiavun tarpeessa, mutta arvioi itse tilanne ja jos tuntuu että uskallat ja voit, niin anna hänelle tilaisuus olla hyvä isä lapsellenne. Ja teille kaikille mahdollisuus olla yhtenäinen perhe.
      Voimia sinulle! =)
      Olisi kiva kuulla miten teillä jatkossa sujuu.

• Enkeli

Kiitos kaikille vastanneille! Tällä hetkellä menee paljon paremmin. On vaan se pelko takaraivossa, että millon kaikki taas muuttuu entiselleen. Puuttuu se luottamus. Sanoin miehelle, etten todellakaan aijo kuunnella ja sietää hänen uhkailujaan ja haukkujaan enää yhtään. Enkä oo niitä onneksi sen jälkeen kuullutkaan.

• minä

Ootko tietone siitä minkälainen perhe-elämä hänellä oli pienenä?
      joskus ihminen saattaa ruveta automaattisesti toteuttamaan samaa ilmapiiriä omassa perheessään kuin lapsuudessaan, vaikka olisi aluksi käyttäytynyt eri tavalla tai kuinka olisi lasta halunnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      42
      3880
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      39
      3466
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      70
      3078
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      91
      2920
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      85
      1914
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      1908
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      24
      1749
    8. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      32
      1693
    9. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      29
      1691
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      1644
    Aihe