kuinka pysya normaalina?

oivoi

Olen 16-vuotta. Painan n.66-69, riippuu mihin aikaan mittaan, onko syonyt mita jne... Ja olen 168cm. Mielestani en ole lihava, mutta en mikaan tikku. Itse ajattelen, etta olen normaali.. Kuulostaako mitat suht normaalilta? Olen nyt Englannissa vuoden ja pelkaan koko ajan, etta lihoon. Taalla syon 3 kertaa paivassa, aamulla lautasellinen muroja, paivalla yleensa 2 paahtoleipaa ja juustoa, voita seka mahd. kinkkua. Illalla sitten joskus 8 aikaan on ruoka, yleensa pastaa, perunaa, lihaa tms... Naiden 3 aterian valissa saatan syoda hedelmaa tai muuta, mutta en yleensa ikina herkkuja.

Eli taalla syon maaralta vahemman kun Suomessa, mutta varmasti rasvasempaa. Lihoaako sillon jos syo vahemman, mutta rasvasemmin?
Ja viikonloppusin syon paljon karkkia... Ja saatetaan monesti kayda makissa kavereiden kanssa. Onko paha, jos viikon loppusin syo epaterveellisesti/rasvasesti? Sillonkaan en kylla yleensa syo maaralta paljon, mutta vaan rasvesempaa.

EN HALUA LIHOTA TAALLA!
Lisaksi kayn 4-5 kertaa viikossa n.45min lenkilla. Juoksen osan, kavelen, joskus pyorailen. Suomessa en kaynyt nain usein lenkilla...

Nayttaako tama silta etta paino nousee, pysyy ennallaan, laskee? kertokaa jotain hyvia vinkkeja, miten saan itseni olla ostamatta karkkia viikolla!!!!

Kiitos!

2

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • naga

Hei,
      Olet vielä nuori ja painoindeksisi on normaali.
      Älä lähde mitään laihduttamaan, saatat kasvaa vielä pituutta.Käy viikoittain vaa´alla ja kuntoile sopivasti.Kerran viikossa saa syödä hyvää, se on ihan OK.
      Itse olin juuri sinun ikäinen ja kokoinen kun keksin alkaa laihduttaa, seurauksena syömishäiriö ja nyt kiloja sitten pudotettavana kun anoreksia muuttui monen mutkan kautta ahimismishäiriöksi.
      Joten ole ihan tyytyväinen vain omaan olotilaasi,älä lähde sitä turhaan muuttamaan,toivon että olisin itse tajunnut sen myös kymmenen vuotta sitten.

• oivoi

Kiitoksi viestistasi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      37
      11704
    2. Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa

Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san
      Maailman menoa
      33
      4639
    3. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      251
      2817
    4. Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?

Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin
      Maailman menoa
      144
      2574
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäkö. Asiattomatkin kommentit saa laittaa. -🏚️
      Ikävä
      107
      1633
    6. Farmi Suomi: Kokeeko Frederik, 81, saman kohtalon kuin ikämies Danny?

Danny, musiikkineuvos Ilkka Lipsanen, nähtiin mukana Farmi Suomi -realityssä v. 2024. Danny teki yllätysratkaisun ja tuo
      Tv-sarjat
      8
      1025
    7. 40 vuotta töitä paiskinut ja 3 vuotta työttömänä mamuna Suomessa, sama eläke

Jokin mättää. Eläkettä ei pidä maksaa lainkaan mamuille jos työhistoriaa ei ole vähintään 10 vuotta takana.
      Maailman menoa
      207
      822
    8. Et olisi niin epävarma,

olisit varmempi, ihastuisin suhun enemmän...
      Ikävä
      82
      820
    9. Puualan yrittäjä

Kuka mahtaa olla? Eikö tuhkaa saa levittää metsään?
      Kauhava
      10
      718
    10. En luota sinuun

en edelleenkään yhtään tiedä oletko lintu vai kala vai kalavale. Ja ilmeisesti haluat pitää sen niin, syitä voi vain arv
      Ikävä
      60
      718
    Aihe