Siis mietin lähinnä ruokaa Briteis,eli mitä siellä tavallisesti syödään?
Ruisleipää sieltä ei kai löydy (mikä harmittaa todella :/ )?
Entä mitä omituisuuksia voi tulla vastaan?
Yllätyksiä ruokaa koskien?
Itse en ole sillai nirso,mut tykkään hyvin tavallisesta ruoasta ja pelottaa jos ne vetää siellä ihan omituisia juttuja...
Olen myös lakto-ovo-vegetaristi.
Ruoka ulkomailla!
11
1481
Vastaukset
- matamimimmi
Olen enkussa, Lontoossa au-pairina. meilla syodaan 3 kertaa paivassa, aamulla yleensa muroja tai jotain raksuja, paivalla paahtoleipaa juuston, joka on erilaista kun Suomessa, kanssa tai jotain kauppavalmis keittoja tai tallaista ja illalla jotain pastaa, kalaa, perunaa... ihan tavallisia. mutta melkee kaikki maistuu silti erilla kun Suomessa. Maito on aivan erimakuista. ja keivalle on kaikkia majoneesi jutuuja, mutta meilla on myos voita. Ja niinnse juusto on toisaan erimakuista.. En usko, etta tulee kulttuurishokkia ruuan suhteen. Kuitenkin sen verran samanlaisia, vaikka onkin erilaisia... Hehe.. kiva selitys
- Lilie
*nauraa*
Kiva selitys tosiaan mut tajusin kyllä idean ;)
- leipää
saa ainaki tescosta. ei se ihan samanlaista ookku suomessa, mut ku sen paahtaa ni se on ihan ok, vähän kun realia.
- Kia
Asdasta saa ruisleipaa ja Waitrosesta, ei tietenkaan samaa kuin Suomessa. Ruoka Briteissa ei todellakaan eroa hirveesti suomalaisesta mut silti eroaa...
- lontoossa
oon samaa mielta etta aika samanlaista ruokaa mut ainakin meilla syodaan semmosia terveellisempia vaihtoehtoja mitka taalla on saatavissa ehka helpommin kun Suomessa. On tosiaan tummaaleipaa ja oon huomaanu et vegetaristeille loytyy paljon vaihtoehtoja ja pakkauksiin on hyvin merkitty sopiiko tuote vegetaristeille. Ruokailujen maara on mielestani suurempi kuin mihin oon suomessa tottunu, tuntuu etta koko ajan ollaan syomassa. Usein skippaankin aamiaisen koska melkein kohta on jo lounas tai "brunssi" vahintaankin. Illallakin syovat aika paljon. Ei siis muuten oo ruokien kans mitaan shokkia tullu viela ainakaan! Tosin perhe on kylla suomalainen et en tieda mita kidneypie-juttuja brittiperheissa sit harrastetaan..
- muttei suuresti!
Isantaperheessani syodaan aamuisin muroja ja paahtoleipaa, joskus tekevat myos puuroa. Lounaaksi syodaan yleensa voileipaa tai patonkia tai sitten valmisruokia (pussikeittoja,mikroruokia). Illalliseksi on sitten aina 'kunnon ruoka'. Meilla tehdaan paljon riisista ja kanasta. Vihanneksia kaytetaan todella paljon. Joitain englantilaisia perinne ruokia tehdaan myos saannollisesti. mm. fish and ships perjantaisin ja perunamuusia, keitettyja vihanneksia ja makkaroita. Perunaa kaytetaan melko paljon. Kastikkeita meilla ei pahemmin kayteta, vaan gravya. Joka sunnuntai on roast dinner, mika sisaltaa uuniperunoita,keitettyja vihanneksia ja lihaa,joko kanaa tai possua. Niin kuin edella jo mainittiinkin etta maidot ja juustot maistuu erilaiselle, mutta niihinkin tottuu. Suomessa join rasvatonta maitoa ja taalla opin juomaan parissa kuukaudessa semi-skimmed 'vihreata maitoa'. Ei maistu kovin erilaiselle loppujen lopuksi. Jogurtit on hyvia, samoin jaatelo. :)
Lapset sitten syo yleensa jotain pastaa tai spagettia, kalapuikkoja ja kanaa. Ovat melko nirsoja ruoan suhteen.
Kaikkihan riippuu tietenkin perheesta minkalaiset ruokatavat niilla on, mutta nain yleisesti ei kovinkaan monessa perheessa niita munuaispiirakoita ym. syoda. Kuin myoskaan pekonia ja kokkelia aamupalaksi. Jossain ravintolassa ja hotellissa tosin.
Kannattaa ilmottaa perheelle etta oot vege ja tarkalleen mita syot ja mita et, ettei tule odottamattomia yllatyksia. :)
Parashan olisi jos saisit perheen jossa on jo ennestaan vegetaristi, silla en usko etta kovin moni perhe on innokas tekemaan erilaista ruokaa pelkastaan au pairille.- Lilie
Vihannekset on suuressa suosiossa sillä itse rakastan niitä :)
- joo no ei
Lilie kirjoitti:
Vihannekset on suuressa suosiossa sillä itse rakastan niitä :)
välttämättä kaikissa perheissä syödä niin terveellisesti.monet lapset ei syö hedelmiä lainkaan,välipalaks otetaan mieluummin sellanen 30 gramman sipsipussi tai suklaata.monet britit ei tykkää kokkaamisesta,samoin kuin instant coffee on helppoo myös instant meals.
mutta sitten on myös se ääripää...tiedän perheitä joissa lapset on niinkuin armeijassa enemmän kuin kotona.myös ruokailu on hyvin organisoitua.tää ei saa sokeria kun sillä on huonot hampaat.tälle alkupalaks omena et sen ruoansulatus toimii paremmin.mei käytetä ollenkaan suolaa kun se on pahaks lapsille.
en tiedä onko kumpikaan sitten hyvä... - Au pair-ape :D
joo no ei kirjoitti:
välttämättä kaikissa perheissä syödä niin terveellisesti.monet lapset ei syö hedelmiä lainkaan,välipalaks otetaan mieluummin sellanen 30 gramman sipsipussi tai suklaata.monet britit ei tykkää kokkaamisesta,samoin kuin instant coffee on helppoo myös instant meals.
mutta sitten on myös se ääripää...tiedän perheitä joissa lapset on niinkuin armeijassa enemmän kuin kotona.myös ruokailu on hyvin organisoitua.tää ei saa sokeria kun sillä on huonot hampaat.tälle alkupalaks omena et sen ruoansulatus toimii paremmin.mei käytetä ollenkaan suolaa kun se on pahaks lapsille.
en tiedä onko kumpikaan sitten hyvä...Yhdyn edelliseen kirjoittajaan, itse satun olemaan perheessa, jossa syodaan hyvin vahan vihanneksia. Hedelmatkin tuntuu olevan enemman koristeena, itse olen jokseenkin ainoa, joka niita rakastaa syoda.
Kasviksia meilla on joskus ruuan kanssa, mutta ehka vain kaksi kertaa viikossa "tea"lla. Eli iltaruualla. Suklaata, kekseja, pirteloo ym. herkkuja on jaakaapit ja ruokakaapit taynna.
Kaikki ruoka, mita syodaan, on melkein aina valmisruokaa. Esim. "lammita 3 min mikrossa"-pastaa jne. Tai sitten sellaisia pahoja papuja, mita lie beaneja. Ja niiden kans ehka jotain nakkeja muutama. Ei siis mitaan hirveen terveellista eika kauheen hyvaakaan ruokaa just tassa perheessa.. ;) Mut kaikkeen tottuu.
Epailen, et oon jo lihonut, koska en voi edes syoda kovin terveellisesti taalla.
Toisaalta, edellisessa isantaperheessani oli liiankin terveellista ruoka, alkoi kyllastyttaa ainainen ruisleivan syominen (suomalaisperhe), ikina ei edes sampylaa saanut, sellaista vaaleampaa. Jugurtitkin oli vain lapsille, tuntui etten itse saanut syoda siella paljon mitaan. Ja juuri sellaisista ruuista kuten jugurtti olisin silloin talloin pitanyt (siis valipalaksi tai aamupalaksi esim. pari kertaa viikossa). Eivat varmaan tulleet ajatelleeksi koko asiaa. En tietenkaan moisesta viitsinyt valittaa, eika asia niin paljon hairinnytkaan, mut kaikissa asioissa omat puolensa! :D - Lilie
Au pair-ape :D kirjoitti:
Yhdyn edelliseen kirjoittajaan, itse satun olemaan perheessa, jossa syodaan hyvin vahan vihanneksia. Hedelmatkin tuntuu olevan enemman koristeena, itse olen jokseenkin ainoa, joka niita rakastaa syoda.
Kasviksia meilla on joskus ruuan kanssa, mutta ehka vain kaksi kertaa viikossa "tea"lla. Eli iltaruualla. Suklaata, kekseja, pirteloo ym. herkkuja on jaakaapit ja ruokakaapit taynna.
Kaikki ruoka, mita syodaan, on melkein aina valmisruokaa. Esim. "lammita 3 min mikrossa"-pastaa jne. Tai sitten sellaisia pahoja papuja, mita lie beaneja. Ja niiden kans ehka jotain nakkeja muutama. Ei siis mitaan hirveen terveellista eika kauheen hyvaakaan ruokaa just tassa perheessa.. ;) Mut kaikkeen tottuu.
Epailen, et oon jo lihonut, koska en voi edes syoda kovin terveellisesti taalla.
Toisaalta, edellisessa isantaperheessani oli liiankin terveellista ruoka, alkoi kyllastyttaa ainainen ruisleivan syominen (suomalaisperhe), ikina ei edes sampylaa saanut, sellaista vaaleampaa. Jugurtitkin oli vain lapsille, tuntui etten itse saanut syoda siella paljon mitaan. Ja juuri sellaisista ruuista kuten jugurtti olisin silloin talloin pitanyt (siis valipalaksi tai aamupalaksi esim. pari kertaa viikossa). Eivat varmaan tulleet ajatelleeksi koko asiaa. En tietenkaan moisesta viitsinyt valittaa, eika asia niin paljon hairinnytkaan, mut kaikissa asioissa omat puolensa! :DTällaisessa perheessä sillä rakastan kasviksia ja vihanneksia enkä pidä roskaruuasta :S
- Lilie
Lilie kirjoitti:
Tällaisessa perheessä sillä rakastan kasviksia ja vihanneksia enkä pidä roskaruuasta :S
Pidän kasviksista ja HEDELMISTÄ
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254783Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa63431Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283231Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272669Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu812403Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181793Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91414Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201283Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41178