Vihjeitä miten estää/vastustaa makeannälkää? Olen normaalipainoinen, liikun, en ole ylipainoinen. Mutta selluliittia löytyy ja ajattelenkin sen johtuvan makeasta. Syön makeaa jokapäivä. Karkkia lähinnä, mutta myös keksejä. Olen huolissani että kertyykö paljonkin kuonaa vartaloon. Turhaa sokeria ainakin! Makeaa on vaikea vastustaa. Ja olisikin mukava päästä ongelmasta ennen kuin tulen ylipainoiseksi.. Auttakaa! Kiitos!
Apua makeannälkään!
7
1374
Vastaukset
- karkkilakko
Noin kahden viikon täys kieltäytyminen makeista herkuista auttaa hillitsemään makeannälkää. Itse ollut tämän vuoden alusta karkkilakossa ja ei ole tehnyt mieli karkkia. Alussa saattaa olla vähän hankalaa, jos on tottunut syömään paljon sokeria joka päivä, mutta kun sinnikkäästi jatkaa niin kyllä se siitä.
- se auttaa!
Orgaaninen kromi, esimerkiksi B3-vitamiiniin sidottu kromitrinikotinaatti hillitsee makeannälkää ja parantaa insuliinin tehoja eli pitää verensokerin kurissa. Orgaanista kromia saat luontaistuotekaupasta. Sitä sisältävät esim. Kilo-Stop ja Diet Control.
- tasaisesti
kolmen, neljän tunnin välein? Veikkaan, että et. Verensokerisi laskee ja alkaa tekemään mieli karkkia. Yksinkertainen keino hillitä makean nälkää on syödä säännöllisesti. Opettele välipaloiksi syömään hedelmiä (esim. tuore ananas on paljon parempaa kuin mikään karkki).
Olen itse pystynyt hyvin hillitsemään karkin himoa tällä yksinkertaisella tavalla. Silti minäkin suon kerran viikossa karkkipäivän. - Titta
Ensinnäkin, pidä ne ateriavälit lyhyinä. Maksimi alkaa olla jo tuo 4 tuntia, itse syön 2-3 tunnin välein pieniä aterioita. Ei tee mieli makeaa.
Toiseksi, älä mene nälkäisenä kauppaan. Silloin mukaan lähtee mitä todennäköisemmin herkkuja, jotka eivät ole terveellisemmästä päästä.
Kolmanneksi, jos mielesi tekee makeaa, ota vaikka maitorahkapurkki ja lisää siihen sokeritonta Fun Lightia. On hyvää ja itseltäni vie ainakin makeannälän.
Neljänneksi, päätä, että pidät viikossa yhden karkkipäivän. Tuolloin saat syödä karkkia, mutta KOHTUUDELLA.
Viidenneksi, ja tämä toimii mulla parhaiten. (Olin itsekin tosi karkkisyöppö, nyt ei tee makeaa mieli ollenkaan). Eli kieltäydy siitä karkista kokonaan. Päätä joku aika, johon olet ns. lakossa. Itse yritän sinnitellä vuoden loppuun. Vielä olis 11 kk jäljellä, mutta pahimmasta on selvitty, eli eka viikoista.
Tsemppiä, kyllä se siitä!- Jonna
Tein samoin, eli kieltäydyin kokonaan karkista. Mulle paras vaihtoehto. Samalla on jääneet keksit ja muut makeat pois :) Niin löin vetoa, etten syö ainuttakaan karkkia tänä vuonna! 11kk jäljellä. Luulenpa, että siitä se sitten jatkuu. En aio senkään jälkeen syömään enää karkkia..
- iceicewater
jääpalat.
Itse raksutan jääpaloja suussani, ettei "tarvitse" vain juoda. Tulee tunne että syö sentään jtn.
Ja mikä parasta syö ja juo niin paljon kuin haluat :D. Kesällä oiva konsti.
Kerran tein niin, että "laihdutuksen" jälkeen söin ihan mitä huvitti (ahmin oikein kunnolla) n viikon ajan, niin katos, ei sen jälkeen huvittanut edes katsoa leivonnaisiin. Johtui siitä että ahdoin itseni täyteen. Mutta nyt on auttanut vesi ja jääpalat kernaasti. Pillereihinhän minä en koske.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254813Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113479Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1363272Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282716Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu842453Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181813Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91434Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1211309Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41248