Kysymys kaikille miehille

gallupisti

Tunteeko miehet milloinkaan ketään kohtaan myötätuntoa? Jos tuntee, niin milloin?

14

1048

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Don't think so

Ei, en usko.

• mä en oo ihan varma mitä koko myötätunto lopulta tarkottaa.Jos se on mitä epäilen sen olevan niin kyllä,sellaisia ihmisiä kohtaa joilla ainakin ite koen asiat olevan vielä huonommin kuin itsellä.Esim. sairaat (varsinkin lapset),vammaiset (vai mikä sana tässä nyt ois se poliittisesti korrektein) ja yleensäkkin sellaisia ihmisiä kohtaan jotka eivät ainakaan tieten tahtoen oo tehneet koskaan kenellekkään mitään pahaa ja silti elämä potkii heitä päähän.Vaikka elämä lapselle juttu on mun mielestä jollain tavalla aika skygge-böötä niin kyllähän se saa silmäkulmat kostumaan kun joku 7 vuotias Saana kertoo silmät onnesta loistaen kuinka onnellinen on jostain pikku asiasta vaikka vuosi sitten joku vitun rattijuoppo aiheutti elinikäisen kaulasta alaspäin halvaantumisen :-(

• Heebo

Ei mistään noin isosta ihmisryhmästä voi puhua yksimielisenä kokonaisuutena. Jotkut miehet ehkä ei tunne, mutta luulisin että sellaiset miehet on itse asiassa vähemmistössä.

• xxxxxxxxxxxxxx

Myötätunto, mitä se on? Empatia?

Olet siis nainen. Miten naiset kohtelevat miehiä, jotka lähtevät kyselemään miltä sunsta nyt tuntuu ja kokemaan itse kaikki toisen tuskat? Kyllä miehen asema on tehdä asialle jotain eikä voivotella toisen tuskaa, vaikka kuinka myötäeläisikin.

• .........................

mutta jos totta puhutaan ni ei mua kauheesti hetkauta toispuolella maailmaa tapahtuvat asiat. Esim tää tsunamijuttu, mun mielestä se oli tavallaan kostoa ihmisen aiheuttamasta epätasapainosta maapallolla. Luonto alkaa lopulta karsia liikaa väestöä. Jos siellä joku oma sukulainen ois kuollu ni tottakai se surettais, mutta tavallaan tommoinen on hyvä kuolema, luonnollinen.

Mun tyttöystävällä on yks sairaus mille se ei ite voi mitään. Joskus harmittaa hänen puolestaan, tai oikeastaan enemmänkin se, että hän turhaan rypee ajoittain itsesäälissä. Kun tästä sairaudesta ei kuitenkaan koidu mitään estettä täysipainoiselle elämälle.

• Kolli Kellinen

Eiköhän myötätunto kuulu perusinhimillisyyteen? Vain psykopaatit eivät tunne minkäänlaista myötätuntoa.

Tunnen myötätuntoa esimerkiksi sairaita, kiusattuja ja puolustuskyvyttömiä ihmisiä ja eläimiä kohtaan ja sellaisia, jotka ovat joutuneet vaikeuksiin ilman omaa syytään.

Sen sijaan en tunne ihmeempää myötätuntoa esimerkiksi pultsareita tai elämäntapatyöttömiä kohtaan, joten ei minusta olisi miksikään uudeksi Hurstiksi. Enkä ole mikään maailmanparantajakaan, vaan tunnen myötätuntoa lähinnä silloin, kun kohtaan kärsimystä lähipiirissäni.

• Kyo-kun

Tietenkään ei, mitä muka luulit. Me miehet emme ole yksilöitä vaan toimimme kaikki yksissä tuumin muurahaisten tavoin, jotta voisimme tehdä naisten elämän mahdollisimman hankalaksi.

Typerää? Niin oli kysymyksesikin...

• Hmm.....

Osaako yksikään nainen ajaa autoa? Jos osaa niin kuka?

• Minä

osaan. Ajanko sut mies autokouluun, että sinäkin oppisit. Vai kuulutko "ei sitä kortilla ajeta"-kerhoon?

• bkbk

Jokunen vuosi sitten nain virolaisia marssimassa kansallispuku paalla, olisiko se ollut joku kansallispaiva niilla tai jotain. Joukossa kaveli myos pienia poikia kalottihattu paassa ja Viron lippu kadessa. Se naky oli sellainen, etta jos Venaja olisi sina paivana hyokannyt Viroon olisin siita paikasta ilmoittautunut vapaaehtoiseksi rintamalle.

• kummalle

puolelle? Joko haluat tappaa lapsiakin?

• vilperi

nytkin tunnen myötätuntoa sinua
      kohtaan. mikäs sinua satuttanut, ku tuollaisia kyselet.

• dayum

yleensä kuitenkin ainakin vähän. Ja erilaisissa tilanteissa. Ei ole niinkään kiinni siitä ihmisestä.

• tapahtuu

Kun lähdettiin yleistämään niin yleistetään sitten.

Tietyssä kehitysvaiheessa miehet näyttää millaisia nössöjä ne oikeasti on. Sitten naiset potkii päähän ja miehet oppii: nössöjä empaatikkoja ei kattella. Sen jälkeen miehistä tulee naisia kohtaan riittävän karua porukkaa, MIEHIÄ, jonka jälken naiset itkee joka paikassa että miehet ovat kylmiä ja tunteettomia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      20
      12478
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      9
      11230
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      178
      5141
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      35
      3770
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3584
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      54
      3237
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      109
      2934
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2598
    9. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      56
      2200
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      2005
    Aihe