Kipeät jäähyväiset

Ruusu

Seurustelen kaukosuhteessa, jossa poikaystäväni asuu eri maassa n.3000 kilometrin päässä. Viime kerralla, kun olimme hyvästelemässä lentokentällä, itkusta ei tahtonut tulla loppua. En olisi halunnut itkeä, koska lentokenttä on julkinen paikka ja onhan se vähän noloa. En vain mahtanut mitään...

Tähän suhteeseen jouduin kuin sattuman kaupalla, en suunnitelut sitä. Tiedän kuitenkin haluavani olla juuri tämä henkilön kanssa, enkä kenenkään muun. =) Kun olemme yhdessä, se aika on niin ihanaa, vaikka emme edes tee yleensä mitään ihmeellistä... =) Erossa olokin sujuu ihan hyvin(luotamme toisiimme), vaikka toista onkin ikävä ja tuntuu, että puolikas puuttuu.

Ainut on vaan noi jäähyvästelytilanteet... Ennenkin on sattunut tuollaista (tyyliin vähän nyyhkytän), mut viime kerta oli kaikkein pahin, koska itkin tosi paljon ja siitä ei tuntunut tulevan loppua... Ehkä siks, että mitä paremmin opin poikaystävääni tuntemaan, sitä enemmän välitän ja pidän hänestä. Tuntuu että olen rakastunut ensimmäistä kertaa elämässäni!!!Onko täällä kohtalontovereita? Oletteko yrittäneet olla itkemättä ja onko siihen mitään keinoa??

24

4794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Muumi06

Ei siinä paljon auta nä perinteiset keinot ylöspäin tuijottelu ja huulen pureminen.. Anna itkun tulla.. Tollasta rakkautta on harvassa.. itse nykyään kaipaan jopa että joku saisi mussa noin suuret tunteet aikaan yksinkertaisesti lähtemällä kotikaupunkiinsa.. Sellainen suhde mulla joskus oli, en vain ollut tarpeeksi kypsä tajuamaan sen arvoa..

• juu...

Veikkaan että tosta tunteesta on puolet liioiteltua, jos kundi on ulkomaalainen. Suomalaisten naisten kuutta menee näissä tilanteissa sekaisin ja ammutaan helpolla yli.

• Ruusu

Mielestäni en liioitellut yhtään kirjoittaessani tänne tunteistani. Ymmärrän, että voihan se kuullostaa hullulta, jos joku on jonku ulkomaalaisen kanssa ja on todella hulluna tuohon mieheen, vaikka eivät voi tavata toisiaan fyysisesti kovin usein vuoden aikana.
        Mutta kun on itse tässä tilanteessa... Tuntuu kuin olisin oikeasti rakastunut! =)En kyllä ole mitään rakkaudentunnustuksia tässä vaiheessa vielä sanonu, ku vasta vuosi ollaan yhdessä oltu. Mut tää on jotain niin ihmeellistä... Ajattelen häntä aamuin, päivin, illoin ja joskus yöllä saatan nähdä hänestä unta. Ikäväki on joskus aika kova...
        Toivottavasti sinäkin kokisit tällaisen tunteen, että joku vie jalat alta. Ehkä sitten et sanoisi, että tämä tunne on liioiteltua?? Koska ei se ole. Ja se itkukin johtui juuri aidoista tunteista. Äh, en tiedä ymmrrätkö, mut toivottavsti joku ymmärtää...

• noh...
        Ruusu kirjoitti:

Mielestäni en liioitellut yhtään kirjoittaessani tänne tunteistani. Ymmärrän, että voihan se kuullostaa hullulta, jos joku on jonku ulkomaalaisen kanssa ja on todella hulluna tuohon mieheen, vaikka eivät voi tavata toisiaan fyysisesti kovin usein vuoden aikana.
        Mutta kun on itse tässä tilanteessa... Tuntuu kuin olisin oikeasti rakastunut! =)En kyllä ole mitään rakkaudentunnustuksia tässä vaiheessa vielä sanonu, ku vasta vuosi ollaan yhdessä oltu. Mut tää on jotain niin ihmeellistä... Ajattelen häntä aamuin, päivin, illoin ja joskus yöllä saatan nähdä hänestä unta. Ikäväki on joskus aika kova...
        Toivottavasti sinäkin kokisit tällaisen tunteen, että joku vie jalat alta. Ehkä sitten et sanoisi, että tämä tunne on liioiteltua?? Koska ei se ole. Ja se itkukin johtui juuri aidoista tunteista. Äh, en tiedä ymmrrätkö, mut toivottavsti joku ymmärtää...

En yhtään epäile että tällä hetkellä sinusta tuntuu, että olet aivan lääpälläsi tähän turkkilaiseen. Sanonpahan vaan, että suomalaisilla naisilla on tapana hieman suurennella tunteitaan omassa päässään, jos niiden kohde on "eksoottinen" ulkkismies.

• Ruusu
        noh... kirjoitti:

En yhtään epäile että tällä hetkellä sinusta tuntuu, että olet aivan lääpälläsi tähän turkkilaiseen. Sanonpahan vaan, että suomalaisilla naisilla on tapana hieman suurennella tunteitaan omassa päässään, jos niiden kohde on "eksoottinen" ulkkismies.

En ole häneen lääpälläni siks, että on ulkomaalainen. Yhtä hyvin hän olisi voinut olla suomalainen. Jostain syystä niin vain kävi, että tapasin juuri hänet ja jalat meni alta. =) Muuten, hän ei ole turkkilainen...

• Niinhän sanot
        Ruusu kirjoitti:

En ole häneen lääpälläni siks, että on ulkomaalainen. Yhtä hyvin hän olisi voinut olla suomalainen. Jostain syystä niin vain kävi, että tapasin juuri hänet ja jalat meni alta. =) Muuten, hän ei ole turkkilainen...

Niinhän tietty sanot, mutta totuus taitaa olla toinen.

• kukkanen

tiedän tasan tarkkaan, mitä on jäähyväiset / heipan sanominen toiselle..
      Itelläni ja poikaystävälläni välimatkaa on alle 300km ja viime kerralla aloin itkee eroamista ja tulevaa ikävää jo edellisenä iltana.. Sanomattakin selvää, että myös lähtöpäivän aamu meni itkeskellessä..

En kovin herkästi ees itke, mutta ikävöin tosi paljon, jos oon kiintyny toiseen jne.. Ja sit ku eroamisen hetki tulee lähelle, nii itkeminen on väistämätöntä.

Ite en ainakaan oo "osannu" hävetä itkemistäni. Ja musta on ihana nähä, kun poikaystäväni uskaltaa näyttää tunteensa myös ja itkee minun nähden jos siltä tuntuu..

Mulle kävi vähän samalla tavalla ku sulle, eli "ajauduin suhteeseen vahingossa".. Tää mies vaan yksinkertasesti vei jalat alta ja sen jälkeen se on ollu menoo.. Ainoastaan välimatka tuo pientä harmitusta suhteeseen, mut toisaalta sit taas eipä kerkee toiseen tympääntyä heti alkuunsa ku ei oo mahollista nähä joka päivä;)
      Ikävä on mahoton, mutta sit kyllä ku nähään, nii on se ihanaa ja korvaa kaiken ikävän

• Ruusu

Kiitos. Samoin sinullekin! =) Mukava huomata, että täällä on kohtalontovereita enkä ole ainoa, jonka poikaystävä asuu kaukana.

• Samassa veneessä
        Ruusu kirjoitti:

Kiitos. Samoin sinullekin! =) Mukava huomata, että täällä on kohtalontovereita enkä ole ainoa, jonka poikaystävä asuu kaukana.

Minulla ja miehellä välimatkaa yli 400 km ja harvoin tavataan eli kerran pari kuukaudessa. Kummallakin työnsä, lapsensa jne. Ei ole varaakaan matkustella tuota useammin. Kipeää on ero joka kerta ja aina se viimeinen päivä on ankea. Ei oikein voi edes keskittyä toiseen kun jo valmistautuu eroon.
        Mutta en vaihtais tätä suhdetta mihinkään. Yhdessä kun ollaan, on kaikki niin ihanaa. Jopa ihan tavalliset arkiset puuhat yhsessä.
        Mekin tavattiin melko sattumalta, kuten varmaan tälläisesen välimatkankin perusteella voi olettaa. Mutta minulla oli myös menoa ensi tapaamisesta asti. Niin kuulemma myös hänellä.
        Vuosi ollaan oltu yhdessä

• kaukomies

tilanne tuo on meilläkin. Nähdään tyttöystävän kanssa ainostaan 2 kertaa vuodessa ja sitten kun on kotiinpaluun aika niin itkuksihan se aina menee...varsinkin tyttöystävän osalta. Kyllähän se vähän hävettää mennä turvatarkastukseen vedet silmissä, mutta toisaalta ei sitä siinä mielentilassa tule paljoa ajateltua. Meillä jo kotimatkaa edeltävä päivä on käytännössä pelkkää murehtimista :( Mutta yllättävän äkkiä siitä kuitenkin toipuu, varsinkin jos on se matkaa tekevä osapuoli. Yleensä sillä joka jää kotiin on paljon vaikeampaa, kun joutuu jäämään yksin kaikkien muistojen ympäröimäksi....kokemusta on tuostakin roolista.

Mutta asiasta toiseen, sanoit ettette ole vielä mitään rakkauden tunnustuksia osoittaneet, vaikka jo vuoden olette seurustelleet! Tuo on minusta vähän ihmeellistä, varsinkin kun noin voimakkaasti häntä kohtaan kerran tunnet. Minä ainakaan en voisi jättää kertomatta tuollaista, jos on ilmiselvää että toinen tuntee samoin (aikakin sellaisen kuvan tuosta tekstistäsi sai). Mutta eipä tuo mulle kuulu...hyvää jatkoa teille vain! :) Kuinka usein muuten näette?

• Ruusu

Tosiaan, emme mitään rakkaudentunnustuksia ole sanoneet... Mutta ehkä niin on parempi, koska sitten, kun hän sen sanoo, voin olla 100% varma hänen myös sitä tarkoittavan. =) Itse en ole uskaltanut sanoa, koska odotan hänen sanovan sen ensin... Ja ehkä haluan odottaa alkuhuuman menevän ohi ja sitten todeta, että rakastan häntä edelleen. =)

Näemme n.kolme kertaa vuodessa.
        Kiitoksia vastauksista kaikille! Ja onnea kaikkille samassa tilanteessa oleville! Toivotaan, että meidän kaikkien suhteet onnistuu! =)

• poikystava
        Ruusu kirjoitti:

Tosiaan, emme mitään rakkaudentunnustuksia ole sanoneet... Mutta ehkä niin on parempi, koska sitten, kun hän sen sanoo, voin olla 100% varma hänen myös sitä tarkoittavan. =) Itse en ole uskaltanut sanoa, koska odotan hänen sanovan sen ensin... Ja ehkä haluan odottaa alkuhuuman menevän ohi ja sitten todeta, että rakastan häntä edelleen. =)

Näemme n.kolme kertaa vuodessa.
        Kiitoksia vastauksista kaikille! Ja onnea kaikkille samassa tilanteessa oleville! Toivotaan, että meidän kaikkien suhteet onnistuu! =)

mita sina ruususeni taalla kirjoitat?
        mina rakasta sinua hyva paljo
        Muista oll mule uskolinen, nin ota sinu kolmas vaimo
        nahda taas kesa
        ali ali hali

• eikä tunnu missään.

..jos oikeesti kokee et sit kun asetutaan ja rauhoitutaan, sit toinen on OIKEESTI läsnä..

• Mariá

Minulla on vain yksi kokemus tällaisista jäähyväisistä ja se oli noin vuosi sitten... Sen jälkeen ei olla tavattu, mutta yhteyksissä olemme. Hän asuu eri maassa kaukana. Jäähyväiset olivat aivan kamalat, kumpikin osapuoli itki aivan tajuttomasti. Ei vaan voinut päästää häntä menemään, mutta lopulta se oli tehtävä. Sitten kun ne kädet vihdoin irtosivat, eikä hän enää katsonut taakseen sen jotenkin tajusi. Romahdin aivan totaalisesti ystäväni syliin. Itkin ja vapisin. Se oli kamalaa, koska tuntui ettei koskaan enää tultaisi näkemään... Nyt suunitellaan tapaamista :) Pelottaa vaan nyt jo ne jäähyväiset. Miten helvetissä mä voin päästää sen menemään taas, uudestaan ja kuinka kauan sitä oikeasti voi jaksaa. Mä en vaan kestä nähdä sitä itkemistä... En halua kokea sitä jäähyväistunnetta enää. huhuh... Pitää sitten varmaan joskus jäädä för evigt :)

• kaukomies

se ajan myötä helpottaa...tai siis kun tapaamis/eromis kertoja on useampi takana :) Meillä oli jouluna jo viides kerta kun piti hyvästellä toisemme lentokentällä ja vaikka se silloin on kamalan vaikeaa, niin muutaman päivän kuluttua kaikki on taas hyvin (tai siis niin hyvin kuin etäsuhteessa nyt voi olla ;)). Mutta onpa teillä tosiaan pitkä aika viime tapaamisesta! On varmasti mahtavaa taas nähdä seuraavan kerran :)

• helpota
        kaukomies kirjoitti:

se ajan myötä helpottaa...tai siis kun tapaamis/eromis kertoja on useampi takana :) Meillä oli jouluna jo viides kerta kun piti hyvästellä toisemme lentokentällä ja vaikka se silloin on kamalan vaikeaa, niin muutaman päivän kuluttua kaikki on taas hyvin (tai siis niin hyvin kuin etäsuhteessa nyt voi olla ;)). Mutta onpa teillä tosiaan pitkä aika viime tapaamisesta! On varmasti mahtavaa taas nähdä seuraavan kerran :)

tuntuu että menee pahemmaksi vaan. Mulla on mies Suomessa, itse opiskelen ulkomailla. Nähdään parin kuukauden välein ja silti on aivan käsittämättömän vaikea erota, monta päivää menee jälkeenpäin ihan sumussa ja ahdistuksessa. Ollaan päätetty, että ei koskaan enää tällaista kun mun vaihto päättyy, vaan muutetaan sit yhdessä, kun on hänen vuoro lähteä.

• jade

oon ite itkeny vuolaasti useammalla euroopan ja aasian lentokentällä rakastani hyvästellessäni. ei auta mikään! viimeksi aloin itkeä jo useampaa tuntia etukäteen. tuli sellanen hysteria-fiilis,ett ei taas...no goodbyes pls. aivan kaameeta.

• jep...

Ja rakkaasi nimi oli... ALI BABA!! ;)

• siirtymiä

Olemme miehin kanssa olleet yhdessä pari vuotta ja asunneet yhdessä siitä noin puolivuotta.

Mulla oli tilanne, jossa mies oli viikot poissa jopa 3 viikon ajan ;). Hän tuli siis viikonloppuisin kotiin. Tuntuis siltä että viikko meni ihan hyvin ilman häntä, enkä pahemmin ikävöinytkään kun tiesin hänen olevan olemassa ja suhteemme on hyvä ja luottamus kunnossa. Mutta joka kerta kun hän lähti taas pois niin tuli kamalan huono olo. itku kurkkuun. siis vaikka kyse olikin vain viikon poissaolosta! sitten se taas helpottui ja viikko oli helppo.

Olisiko siinä hetkessä kun sanoo hyvästit jotain sellaista pelottavaakin. Entä jos ei näekään toista enää ikinä. Nyt toinen on vielä siinä vieressä ja lähellä mutta kohta ei olekaan. ne siirtymät on kai vaikeita sitten..

• Anselmi 79

Ei siihen ole keinoa vaikka on vaan 300 km..ja aina kiintyy enemmän toiseen sitä vaikempaa on..Ehkä parasta mitä voi kuulla on et toinenki sanoo etä on kiintyny tai ainaki välittää..joa sen huomaa siitä..

• parasta aikaa

"Erosimme" juuri äsken poikaystäväni kanssa, onneksi tällä kertaa vain viikoksi mutta tätä tulee jatkumaan pari vuotta! Tuntuu niin kamalalta että joka kerta erot on näin vaikeita. Itkua itkua itkua. Hän oli juuri tässä kanssani ja nyt ei olekaan. Tyhjät huoneet vain.

Entä jos tosiaan sattuu 700km:n automatkalla jotain ikävää...Itkusta ei näytä tulevan loppua :( Tekee mieli huutaa ja vollottaa oikein sydämen pohjasta!

• LesButtes

Tuttu tilanne, olen nyt puolitoista vuotta erossa omasta miehestäni. Näemme pari-kolme kertaa vuodessa ja silloin pitkiäkin aikoja kerrallaan, onneksi.

Mutta ne eron hetket on tosi raastavia...mulla on kyyneleet nyt silmissä, kun vain mietin niitä tilanteita. Viimeiset päivät yhdessä ovat haikeita. Lentokentällä aina sama juttu: hirveitä itkukohtauksia joista ei meinaa tulla loppua...mutta olen antanut kaiken tulla, kunhan pitänyt huolen siitä etten ihan maahan lysähdä vaikka siltäkin on tuntunut.

Oikeastaan olen ylpeä että pystyn itkemään niin ja tunnen jotain voimakasta. Muut voivat katsella mutta mitä se niille kuuluu! Tuskin kuka sitä paheksuukaan.

Toisaalta, kun tällaista parisuhdetta ajattelee, mä ajattelen niin että tämä on meidän oma valinta, vaikka vaikea se olikin. Ja harvassa parisuhteessa toista ajattelee niin paljon ja arvostaa niitä hetkiä jotka ollaan yhdessä. Ja jos joskus olen miettinyt olenko oikeasti rakastunut niin nyt voin olla varma. Eli monella tapaa tällainen ero vahvistaa suhdetta, pitää vain jaksaa ne eron hetket ja oppia elämään yksin vaihteeksi, koska eihän tämäkään vaihe ikuisuuksia kestä!

Kärsivällisyyttä ja rohkeutta elää oma parisuhteesi niin kuin haluat ja onnittelut siitä että uskallat elää tunteesi täysillä.

• ...ihan luonnollista

Hei.
      Tunnistin itseni melko hyvin tuosta tekstistäsi. Kaikkihan eroon reagoi eri tavoin ja itku on kuitenkin ihan luonnollinen reaktio ikävän tunteeseen. Rakkaan hyvästeleminen on ilkeä tunne. Itse mietin asiaa, kun viimeksi lentokentällä itkin hulluna ja ihmiset tuijotti. Tai käänsi katseen vaivautuneena poispäin. Miksi julkisella paikalla itkeminen sitten koetaan niin hämmentäväksi? Tunteidensa näyttämistä se on siinä missä naurukin. Eihän sitä halua itkeä, mutta ei se ole välttämättä heikkoutensa näyttämistä vaan TUNTEIDENSA. Itkeä kuuluu silloin kun itkettää, ei sillä väliä mitä muut siitä ajattelee.

• minä...

olen kokenut tämän. ja tiedostanutkin sen, että mikä tahansa loppuu, on se sitten koulu tai työ, suhde tai ihan mikä tahansa, niin jos olen todella ollut onnellinen siinä tai tiedän, että en mahdollisesti enää nää koskaan niitä ihmisiä, niin itkettää aina. pienenä kuulemma itkin aina kun sukulaiset lähti, jopa silloin kun isä lähti töihin vaikka tiesin hyvin, että se tulee takaisin 8h päästä :)

olen matkustanut melko paljon ja ollut ulkomailla monta kertaa töissä. vaikka silloin ei vielä ole ollut mitään suhdetta, niin aina olen joutunut pidättelemään itkua lentokentällä ja lentokoneessakin puren huulta, yritän keksiä kaikkia mahdollisia ikäviä asioita ex-työkavereista, ilmaston kylmyydestä/kuumuudesta tms.

nyt myöhemmin kun olen seurustellut ulkomaalaisen miehen kanssa, on lähdöt entistä vaikeampia. viimeksi kun tavattiin, aloin itkeä jo edellisenä iltana ja sitä edellisellä kerralla itkeskelin noin 2 viikkoa! mies suhtautuu asiaan ymmärtävästi ja itkee joskus kanssani. viimeksi teimme asiasta "leikin": mies pyyhki kyyneleitäni yksitellen ja antoi suukon jokaisesta poispyyhitystä kyyneleestä :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      63
      4832
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      112
      4558
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      79
      4030
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      96
      3917
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      2964
    6. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2708
    7. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2637
    8. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2632
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      38
      2599
    10. Olisitpa se hellä

Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k
      Ikävä
      23
      2464
    Aihe