Mistä asuntoauto vuokralle, kun perheessä on koira?

Mooe

Olen tehnyt kyselyä eri matkailuautoja vuokraaville firmoille ja ymmärrettävästä syystä eivät vuokraa autoa, jos matkalle mukaan pyrkii koira. Meillä on aikuinen, pieni seurakoira ja sekin olisi tarkoitus reissuun ottaa ensi kesänä mukaan.

Asumme Etelä-Suomessa.

17

4831

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karavaanari

      Kukaan nyt vuokraisi autoa rakin tuhottavaksi.
      Seuraavaksi etsit varmaan tarpeeksi tyhmää yksityistä omistajaa, joka antaisi mitättömästä korvauksesta tuhota autonsa. Osta oma ja maksa siten itse vahingot, niin sen pitää olla.
      Älä sitten itke, kun ei kukaan maksa tuhotusta autosta vaihdossa tai myytäessä juuri mitään.

    • Allergikko

      Kuka siihen autoon sen jälkeen voisi majoittua, koiran hajun ja karvojen sekaan.
      Osiinhan se pitäisi käyttösi jälkeen purkaa ja kaikki tekstiilit vaihtaa.

    • teillekin

      Eihän toki matkailuautoja vuokraavat firmat ole mitään karjankuljetusautojen vuokraajia! Älyäähän tuon vanha Erkkikin.

    • koira ihminen

      Ennnen kuin ostimme oman auton, vuokrasimme Porvoon läheltä autoa. Tällä vuokraajalla oli yksi auto niistä monista, jota hän vuokrasi koira ihmisille. Täällä tuskin saa mainostaa, mutta nimi alkaa S kirjailmella ja löytyy Porvoon läheltä.
      Nuo koira "allergikot" näyttävät "terrorisoivan" nykyisin joka alueella. Ei koko kansaa voi vaatia muuttamaan harrastuksiaan ja elämäänsä muutaman takia. Eihän munuaistautinenkaan kiellä suolaa toisilta eikä diabeetikko sokerin käyttöä muilta kun ei itse sitä käytä.

      • Koirava

        "Nuo koira "allergikot" näyttävät "terrorisoivan" nykyisin joka alueella. Ei koko kansaa voi vaatia muuttamaan harrastuksiaan ja elämäänsä muutaman takia. Eihän munuaistautinenkaan kiellä suolaa toisilta eikä diabeetikko sokerin käyttöä muilta kun ei itse sitä käytä."

        Kylläpäs oli harvinaisen "ontuva" vertaus. On niitä allegisia ihmisiä nykyään valtavat määrät.

        Ole iloinen, ettet sinä tai lähipiirisi kuulu heihin. Toisaalta saattaisivat asenteet melkoisesti muuttua, jos olisi omakohtaisia kokemuksia ja kohtauksia kyseisen sairauden tiimoilta.

        Lisäksi kirjoituksesi loukkaa niin munuaissairaita kuin diabeetikkojakin.

        Kannattaisi aina miettiä mitä kirjoittaa tänne yleisesti luettavaksi.


      • koira ihiminen
        Koirava kirjoitti:

        "Nuo koira "allergikot" näyttävät "terrorisoivan" nykyisin joka alueella. Ei koko kansaa voi vaatia muuttamaan harrastuksiaan ja elämäänsä muutaman takia. Eihän munuaistautinenkaan kiellä suolaa toisilta eikä diabeetikko sokerin käyttöä muilta kun ei itse sitä käytä."

        Kylläpäs oli harvinaisen "ontuva" vertaus. On niitä allegisia ihmisiä nykyään valtavat määrät.

        Ole iloinen, ettet sinä tai lähipiirisi kuulu heihin. Toisaalta saattaisivat asenteet melkoisesti muuttua, jos olisi omakohtaisia kokemuksia ja kohtauksia kyseisen sairauden tiimoilta.

        Lisäksi kirjoituksesi loukkaa niin munuaissairaita kuin diabeetikkojakin.

        Kannattaisi aina miettiä mitä kirjoittaa tänne yleisesti luettavaksi.

        Jopas jollekin kolahti:) Tiedän ihan itse mitä on olla diabeetikko ja osittain munuaisvammainen. Lisäksi tiedän kavereitteni kautta miten ihmiset suhtautuvat koiriin (opaskoira). Siinä sitten ollaankin ikuisuuskysymyksessä. Joku on allerginen koiralle, joku tarvii sitä liikkumiseen. Toinen ei näe että "tuossa tulee allergikko", kuulee vasta kun toinen aivastelee" (TUO OLI HUUMORIA).
        Tämä keskustelu ei taida kuulua tälle palstalle, mutta asioissa on aina kaksi puolta. Mukavaa ja aivastelematonta kesää.


    • mukaan vaan...

      Älä ihmeessä lannistu moisista mielipiteistä. Siinä ne "tuhoojat" löytyvät niin ihmisistä kuin eläimistäkin, hajuista edes puhumattakaan. Etsi vaan kyllä varmaan löytyy vuokraaja, onhan jo keksitty pölyimurit ja saippuat, sekä voihan antaa esim. takuurahan siltävaralta jos jotain tapahtuu...

      • mb-fani

        onkohan koirat pahempia sotkijoita,eiköhän nämä viinan kaljan ja tupakin kanssa hääräävät tupakin haju ei lähde normaalin konstein, en ainakaan vuokraisi näille porukoille.


      • kuuluu koirat

        Mitä koiravihaajia täällä oikein on? Ostin viime vuonna matkailuauton ja koirani ovat mukana matkalla aina. Autoni ei ole yhtään muuttunut käyttömme aikana siitä ostohetkestä. Auto on yhtä siisti ja hajuton. Ei koirat epäsiistejä ole, jotkut ihmiset senkin edestä.


      • Äidee

        Mä en ole ennen ollut koiravihaaja mutta nykyisin olen kun koiranomistajat ovat niin itsekkäitä. Antavat juosta vapaana, eivät kerää ulosteita, ottavat kyläilemään mukaan. Mä en voi sietää että meille tuodaan koiria, en sisälle enkä ulos. Pitäisihän aikuisen ihmisen ymmärtää jättää koira kotiin kun kyläilemään lähtee. Jos koira on niin kova riippakivi ettei sitä voi kotiin jättää niin parempi olla ottamatta koiria. Ja voihan koiranomistajat ostaa omankin auton, mikäpä sen estäisi? En mäkään vuokraisi autoa kellekään jolla koira. Ensinnäkään niitä karvoja ei saa millään irti, mites sitten kun joku allergikko vuokraa seuraavana ja saa pahan allergiakohtauksen. Oispa kiva lomareissu jollakin. Ukkoni sai kerran tosi pahan kohtauksen kun koiranomistajakaverit tuli kylään- ilman koiria. Kyllä mun ymmärrys allergikkoja kohtaan on noussut kun olen nähnyt millaisen kohtauksen ihminen voi saada.


      • marja
        Äidee kirjoitti:

        Mä en ole ennen ollut koiravihaaja mutta nykyisin olen kun koiranomistajat ovat niin itsekkäitä. Antavat juosta vapaana, eivät kerää ulosteita, ottavat kyläilemään mukaan. Mä en voi sietää että meille tuodaan koiria, en sisälle enkä ulos. Pitäisihän aikuisen ihmisen ymmärtää jättää koira kotiin kun kyläilemään lähtee. Jos koira on niin kova riippakivi ettei sitä voi kotiin jättää niin parempi olla ottamatta koiria. Ja voihan koiranomistajat ostaa omankin auton, mikäpä sen estäisi? En mäkään vuokraisi autoa kellekään jolla koira. Ensinnäkään niitä karvoja ei saa millään irti, mites sitten kun joku allergikko vuokraa seuraavana ja saa pahan allergiakohtauksen. Oispa kiva lomareissu jollakin. Ukkoni sai kerran tosi pahan kohtauksen kun koiranomistajakaverit tuli kylään- ilman koiria. Kyllä mun ymmärrys allergikkoja kohtaan on noussut kun olen nähnyt millaisen kohtauksen ihminen voi saada.

        Kun on ihan oikeasti allerginen, silloin kohtauksen voi todella saada jopa koiraihmisen vaatteista. Meillä on asuntoauto ja koira. Allergisen kaverimme mökille mennessä yövymme aina asuntoautossamme. Mökissä käymme sisällä vain saunapuhtaina:)
        On myös olemassa toisenlaista "koira-allergiaa". Ystäväni joutui aikoinaan käyttämään vammansa takia avustaja koiraa. Hänen työpaikallaan neljä naista kymmenestä tulivat "allergisiksi" samana päivänä kun hän tuli koiransa kanssa töihin. Esimies oli todella fiksu. Oli sanonut ämmille että ensi tilassa jokainen menee allergiatesteihin, työnantaja maksaa, ja katsotaan kuinka paha on se allergia oikein onkaan. Ei tarvi arvata...yksikään akoista ei testeihin lähtenyt:)


      • koira ihminen
        marja kirjoitti:

        Kun on ihan oikeasti allerginen, silloin kohtauksen voi todella saada jopa koiraihmisen vaatteista. Meillä on asuntoauto ja koira. Allergisen kaverimme mökille mennessä yövymme aina asuntoautossamme. Mökissä käymme sisällä vain saunapuhtaina:)
        On myös olemassa toisenlaista "koira-allergiaa". Ystäväni joutui aikoinaan käyttämään vammansa takia avustaja koiraa. Hänen työpaikallaan neljä naista kymmenestä tulivat "allergisiksi" samana päivänä kun hän tuli koiransa kanssa töihin. Esimies oli todella fiksu. Oli sanonut ämmille että ensi tilassa jokainen menee allergiatesteihin, työnantaja maksaa, ja katsotaan kuinka paha on se allergia oikein onkaan. Ei tarvi arvata...yksikään akoista ei testeihin lähtenyt:)

        Meitä ihmisiä on niin montaa lajiketta, on suvaisemattommia ja sitä toista sorttia myös (onneksi). Toivotaan että meistä jokainen osaa joskus tervettä järkeä käyttää ja antaa vaikka pikkasen periksi omista ennakkoluuloistaan ja mukavuudestaan. Voimia ystävällesi.


    • kookoo
    • on vuora-autosta

      Valkeakoskella on ollut siisti ja hyväkuntoinen auto vuokrakäytössä ainakin kevät-syksy välillä. Talvet on seisonnassa.

      • mooe

        Löysin netistä vuokraajan, joka vuokraa autoa myös koiraihmisten käyttöön. En tajua, miks tästä aiheesta ja asiallisesta kysymyksestäni tuli tälläinen paskanheitto ja huutelu.

        Useimmat aikuiset koirat osaavat olla aivan ihmisiksi.

        Sinulle joka vinkkasit porvoon lähellä olevasta vuokraamosta, kiitos erityisesti.


    • Anonyymi

      täältä asuntoauto+koira www.varsinais-suomenvuokrauspalvelu.fi

      • Anonyymi

        Hyvä ja edullinen asuntoauto vuokraamo


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe