Nuorena rakastuin äkkiä vain ulkonäöltään vetäviin tyyppeihin ja mikä ulkoo oli koree niin sitä enemmän sisältä paskaa. Olin itsekkin hyvän näköinen nainen jotenka sain kenet tahdoin.
En ollut silti aivan sokee ja näiden "kiiltokuvatyyppien" luonne paljastui hyvin äkkiä. Olen herkkä, jotenka vaistoon kulissien takaa nopeesti mikä on homman nimi.
Minua tuli lohduttaan kerran vaatimattoman näköinen "herrasmies" joka halusi auttaa pyytettömästi. Ihmettelin oliko sellaisia enään olemassakaan.
Olen nyt elänyt tämän herran kanssa yli kaksikymmentä vuotta, enkä kadu päivääkään. Suhteemme ei ollut mitään alkuhuumaa ja minä podin pahaa oloo vieläkin edellisten suhteiden pettymyksistä ja purin sitä auttajaani. Hän kesti sen ja sai ikuisen rakkauteni ja luottamukseni.
Rakastuin todella mieheeni vasta yli viiden vuoden seurustelun jälkeen kun opin tunteen hänet ja luottaan.
Onko täällä muita jotka ovat menneet suhteeseen järki syin? Ja miten suhde on kestänyt?
Meillä suhde on kestänyt yli kaksikymmentä vuotta ja olen yhä onnellinen enkä haluaisi miestäni vaihtaa ikinä. Tältä siis tuntuu tällä hetkellä. Ja mieskin on vannonut aina vaan että rakastaa minua yli kaiken. Enkä epäile sitä!
Järkiavioliitto paras, se kestää myötä ja
9
2288
Vastaukset
- tod,
en haluu tuhlata elämääni viettämällä sellasen ihmisen kans, jota en rakasta yli kaiken.
mä tykkään hyväänäkösistä miehistä ja oon itekin hyvännäkönen kusipää joten se ei haittaa.- vaihtaa kumppaneitasi...
...lopun ikäsi. voit yrittää rakastaa lopunikäsi jotain mutta oletko varma että se kumppanisi rakastaa sinua?
Voit tietämättäsi tuhlata aikaasi sellaiseen joka ei rakasta sinua koskaan.
Tämä on jonkun känniläisen viesti.
Hyvä kun et tuhlaa aikaasi mihinkään.
Ehkä aikasi kuluukin vittuiluun jatkossakin. Ihanko noin hermostuit että jaksoit noinkin "älykkään" viestin laittaa alulle... - Rakastettu lopun ikää
vaihtaa kumppaneitasi... kirjoitti:
...lopun ikäsi. voit yrittää rakastaa lopunikäsi jotain mutta oletko varma että se kumppanisi rakastaa sinua?
Voit tietämättäsi tuhlata aikaasi sellaiseen joka ei rakasta sinua koskaan.
Tämä on jonkun känniläisen viesti.
Hyvä kun et tuhlaa aikaasi mihinkään.
Ehkä aikasi kuluukin vittuiluun jatkossakin. Ihanko noin hermostuit että jaksoit noinkin "älykkään" viestin laittaa alulle...Sillä hän osoittaa sitä harvase päivä. Hän ei koskaan kyllästy minuun. Hän ei katsele muita naisia ja palvoo minua.
Osaan sängyssä tyydyttää miehen kaikilla keinoin jotenka tuskin tulee siinäkään ikinä pettyyn.
Arvostan mieheni älykkyyttä, ulkonäöllä ei ole mitään merkitystä. Hyvä kun muille naisille eivät kelpaa älykkäät miehet. He hakevat vain komeita. Harvoin löytyy sekä komee että älykäs mies. Yleensä hyvän näköisillä ei ole älykkyyttä eikä menestystä.
Komeihin kapsahdin nuorena muttei heistä ollut vastusta minulle, rotu naiselle.:D
Nykyään ei minun tarvitse olla ollenkaan mikään mustasukkainen, katkeroitunut "eronnut ja karannut" nainen lähiö kuppilassa. Ei exä, ei nyxä, eikä mikään muukaan ökxä.
Jos jotain vituttaa niin purkakaa huolenne ihan rauhassa!
- -----------
Musta taas jotenkin tuntuu että asioissa on jokin pieni perä jos pinnallisuutta ajatellaan. Mutta kyllä nyt taidetaan kuitenkin yleistää. Mustavalkoista ajattelua? Oli minkänäköinen tahansa kaunis tai tavis, jokaiselle joku löytyy ja sisin on kaikennäköisillä oma!
Kaikenlaisia ihmisiä on, annetaan kaikkien kukkien kukkia ja näyttää sisinpänsä ihan itse?
Yhtähyvin voisi väittää vaikka mitä.... - Anna-Sofia
Minäkin menin järkisyistä naimisiin, ja olin ensin todella ylpeä itsestäni. Miksi luottaa ailahteleviin tunteisiin, kun voi tehdä valinnan myös sivistyneesti järjellä?
Pieleen meni. 8 vuotta mukavaa ja järkevää elämää, ja sitten rakastuin tulisesti toiseen... - olisko meillä semmoinen
Järkiavioliitto?
Minkäänlainen semmoinen on. Solmitaan ilman rakkautta vain sen takia että siitä hyödytään jollain muulla tavalla kuin toimivalla parisuhteella. Olisko se näin!
Vai muuttuuko rakkaudessa solmittu avioliitto sitten joskus järkiavioliitoksi kun tuntuu että rakkaus on tästä suhteesta kadonnut.
Itse en ole koskaan ymmärtänyt ulkonäköä liitettävän rakkauteen. Olisko ulkonäkö kuitenkin enemmän ihastus kysymys kuin rakkausasia. En ainakaan itse osaa ajatella että rakastuisin johonkin ihmiseen pelkän ulkonäön takia. Kyllä mulla rakkauteen liittyy enemmänkin tuota ajatustoimintaa ja naisen käyttäytymistä , eleitä ja kaikkea muuta kuin ulkonäköä. Ehkä ulkonäkö siinä mielessä että arvostan ihmisiä jotka jaksavat pitää itsestään huolen.
Jos te nyt 20 vuotta olette olleet aviossa ja kumpikin vakuuttavat toisilleen rakastavan toisiaan ja olette vielä onnellisiakin niin kyllä siihen liittoon varmaan muutakin kuin järkeä liittyy.
Toisaalta itse kun tässä on ollut pitkään vaikeaa omassa avioliitossa niin aina välillä tuntuu että rakkaus asioissa ei ole järjellä mitään tekemistä.
Vaikka meillä on omasta mielestäni kaikki jutut kunnossa niin silti vaimon mielestä joku mättää. Ei vaan osaa sanoa että mikä. - tunne voitti järjen
Yli kaksikymmentä vuotta sitten aloin vaimoksi miehelle, joka piiritti minua. Olin työvoitto. Mutta en tajunnut, mitä se teki minulle. Nyt olen rakastunut toiseen, jota en kyllä ilmeisesti tule saamaan. Mutta nyt tiedän, mitä minun olisi aikoinaan pitänyt tehdä. Odottaa tällaisia tunteita ja tällaista varmuutta siitä mitä haluaa.
- Kokemusta on
Ap:n kanssa osittain samalla tavalla ajattelen. Ne todella komeat miehet ovat paljastuneet luonteeltaan oudoiksi ja mustasukkaisiksi. Suhteet ovat olleet oikeastaan vain fyysisiä ja suhteessa on vallannut kovat arvot raha, ulkonäkö, sen kuvan antaminen muille että olemme menestyneitä vaikka olisimme syvissä rahavaikeuksissa. Kiltteys, huolenpito ja auttaminen olivat asioita joita ei ollut olemassa ja nyrkistä tulee jos ei tee niin kuin hän haluaa.
Taisi tämä olla miehellekin liikaa, hän kuulemma joutui suljetulle seurustelusuhteemme päätyttyä. Jälkeenpäin kuulin myös että hänen koirallaan oli sama nimi kuin minulla ja menivät naimisiin minun syntymäpäivänä. Toivottavasti tämä on sattumaa, hullumies kaiken kaikkiaan. Onneksi asun nykyisin eri paikkakunnalla.
Nyt naimisissa ihan tavallisen ihmisen kanssa ja kaikki on ihanaa ja tasapainoista. - rakkausjajärki
Mielenkiintoinen aihe! Rakkaus ja järki on varmasti paras kombinaatio, molempia tarvitaan. Ei taida vain aina osua kohdalle. Luulen, että suurin osa liitoista on jonkinmoisia kombinaatioita rakkaudesta ja järjestä. Eikä lisääntymisviettiäkään kannata jättää pois.
Kaikki ihmiset eivät koskaan koe koskaan suurta rakkautta, tai vastapuoli ei vastaa suuriin tunteisiin. Pitäisikö sitten jäädä yksin koko loppuiäksi? Pienempiä rakkauksia matkalle mahtuu ja näistä sitten valitaan jollain kriteereillä (järjellä?) se paras mahdollinen. Jos näin ei tehtäisi, taitaisi liittojen määrä pienentyä huomattavasti.
Eroon saattaa päätyä sekä rakkausavioliitto tai järkisellainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81855Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51588Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41069- 71924
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38854- 44764
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708