Varmasti on sellaisia ihmisiä, jotka ovat täysin onnellisia ilman seksiä ja seurusteluakin. Joillekin se on jopa oma valinta.
Omasta puolestani voin sanoa, että elämä olisi paljon ihanampaa, jos seurustelisin! Olen jo useamman vuoden ollut vastentahtoisesti sinkku. Parasta seurustelussa olisi se, että se merkitsisi myös sitä, että elämässäni olisi ihminen jonka kanssa rakastella. Kun en seurustele, niin käytännössä elämäni on täysin seksitöntä. Tärkeitä asioita seurustelussa olisi myös ystävyys ja avunanto, tunne siitä että joku todella välittää minusta. Seurustelu ja aikanaan myös toivon mukaan avioliitto ja lapset antaisivat elämälle todellisen merkityksen, sillä omien lasten saaminen on keskeinen osa ihmisyyttä.
Yhdessä asumisen kautta olisi mahdollisuus päästä myös paljon parempaan elintasoon kuin yksin asumis- ja kotitalousmenot jakaen, sillä reunaehdolla että kumpikin käy töissä, koska sosiaaliturva ja verotus voi varsinkin perheellisillä aiheuttaa aikamoisia ns. kannustinloukkuja.
Omalla kohdallani seurustelun kautta säästyisi myös aikaa ja rahaa, kun ei varsin vastentahtoisesti tarvitsisi lähes viikoittain käydä ravintolassa aikaa ja rahaa tuhlaamassa toivoen, että sen passelin löytäisi. Niin voisihan sitä ehkä jotain muutakin kautta rakkaansa löytää, mutta vaikka harrastankin, niin harrastan sellaisia asioita, että ei sitä kautta sopivia naiskandidaatteja tai ainakaan vapaita löydy ja netin kautta sovituttujen noin 25 treffin kautta en ole koskaan edes pussaamaankaan päässyt. No en minä sentään viikottain käydä nettitreffeillä, vaan nuo treffit on tapahtuneet reilun seitsemän vuoden aikana.
Mutta vielä minä näytän tänä vuonna ja sen oman kullan nappaan!
Seurustelevan elämä on ihanaa!
10
1328
Vastaukset
- yölintu
Etkö voi mitenkään ajatella sinkkuelämän positiivisia puolia jos sinkku kerran olet? Saat olla ja mennä vapaasti. Miksi kaikki ihmiset koko ajan haikailevat seurustelun perään kun tiedämme jokainen mitä ongelmia siitäkin vaan seuraa?! Tarkoitan pettämistä, mustasukkaisuutta ja ahdistusta.
- miksi.
Ei ole mitään syytä pettää tai olla mustasukkainen
- stomp
vapaus on vain synonyymi sille, ettei ole mitään menetettävää...
- Farfiale
stomp kirjoitti:
No oma mielenterveys ei liene olevan mitään. Puhumattakaan rahoista. On se sitten kivaa, kun seurustelee alati marmattavan naisen kanssa.
Omien kokemusten perusteella aika moni nainen tuntuu olevan tämmöinen marmatuskone. En ryhdy seulomaan naissakkia vaan tyydyn muutenkin ihan hyvään elämääni. Voi olla, että suhteessa on onnellisempaa, mutta olen onnellinen ihan näinkin. ;) - ...................
stomp kirjoitti:
en oo muuten ikinä kuullu noin osuvaa vertausta.
- Voi surkeus
................... kirjoitti:
en oo muuten ikinä kuullu noin osuvaa vertausta.
Voi kiesus millainen ajattelutapa!
Te ette ilmeisesti arvosta itseänne ja elämäänne
yhtään, jos teillä ei vapaana ole mitään menetettävää.
Tuollaisella itsenne vähättelyllä
toisetkaan eivät varmasti pidä teitä kovin kiehtovana,
joten ei ole ihme jos sinkkuus jatkuu suhteen hakemisesta
huomimatta.
Ota nyt ihmeessä se ensimmäinen seurusteluehdokas
että sinullakin olisi jonkinlaista ihmisarvoa ja
menetettävää. Minä tunnen olevani arvokas sinkkunakin
ja minulta löytyy paljonkin menetettävää elämästäni.
- Nimetön
Eihän asiat toki mustavalkoisia ole, mutta omasta puolestani voin sanoa että seurustelun edut hakkaavat seurustelun ns. haitat luvuin 10-2. Yksinkertaistaen mieluummin muokkaan toisen takia omia menojani ja saan seksiä kuin menen vapaasti ja en saa seksiä. Kirjoitukseni oli sillä oletuksella, että suhde on suhteellisen onnellinen. Onneton suhde kun ei ole pitkällä aikavälillä mielekäs. Toki pettämisen riski on olemassa omassa tapauksessa naisen puolelta, koska itse en sellaiseen ryhtyisi. Olenkin joutunut petetyksi. Mutta elämässä on toki aina omat riskinsä.
- järkiliitto
Asiahan on helposti ratkaistavissa. Valitettavasti olen mies ja epäilen sinulla olevan vähän ennakkoluuloja... Voitaisiin kuitenkin muuttaa yhteen ja vaikka virallistaakin suhde. Enkä olisi mustasukkainen vaikka joskus naisen löytäisitkin (mieluummin tietysti kolmanneksi pyöräksi). Sopiva kompromissi sinkkuuden ja parisuhteen väliltä.
- SNY
Oli pakko vastata tähän rimpsuun mitä lueskelin:
"Seurustelu ja aikanaan myös toivon mukaan avioliitto ja lapset antaisivat elämälle todellisen merkityksen, sillä omien lasten saaminen on keskeinen osa ihmisyyttä. "
-- Jos ajatuksesi oikeasti ovat tuollaista luokkaa 110-lasissa, niin ei ihme, että on pelkoa, tuskaa, kitinää, ahdistusta tmv. olla sinkku.
Sinun on omasta mielestäni löydettävä elämän todellinen merkitys jo itse, ilman toisten "pakottavaa apua" - eli avioliittoa, perhettä ja toimivaa parisuhdetta.
Ehkä tämä vuoksi monet ihmiset karttavat ihmistä, joka luo hirveät elämänmerkitys-paineet. Minusta tuo kuulostaa toisen ahdistamiselta ja purkkiin pistämiseltä. Itse karttaisin noin ajattelevaa ihmistä kaukaa. ;) Näin kärjistettynä sanottuna. Toisaalta voi olla että kirjoituksesi oli myös kärjistetty.
Elintasoon vaikuttaa monet asiat. Ei toisen avulla voi odottaa "pelkästään menestystä", vaan on huomioitava, että molemmista on kuluja sitten tuplana. Mutta mikä on sitten tulojen ja menojen suhde - se vaikuttaa. Toisaalta uskon, että olet aika nuori ja naiivi vielä. Ainakin kirjoituksestasi päätellen.
Ihmisyyttä ajatelle - mitä ovat sitten ne pariskunnat, jotka eivät itse saa lapsia? Vähemmän inhimillisiä... Ei noin voi mielestäni ajatella. Jokainen rakentaa oman ihmisyyskuvansa, inhimillisyytensä, solidaarisuutensa omassa sisäisessä maailmassaan, ei vain toisen ihmisen pönkittämänä tai kasvattamana tai pakottamana.
Minun mielestäni sinkuilla ja seurustelevilla - ja miksei myös avo- ja avioliitoissa olevilla on ikuinen syndrooma. Ikinä ei olla tyytyväisiä? Ehkä se on ihmisen luonne joillekin. Jokaisesta elämän jaksostaan, sinkkuna, dinkkuna, aviliitto etc - pitää osata itse löytää ne arvot ja elämäntavat, joilla saa tehtyä elämästään sillä hetkellä onnellisen. Muutoihan voit riutua täällä maan päällä jo syntymästä lähtien. ;)
Omasta puolestani voin sanoa, että vielä tähän päivään mennessä olen ollut onnellinen niin sinkkuna, kuin parisuhteessa etc. , kun en ole ollut onnellinen - on pitänyt tehdä se, että löytää onnellisuuden jostain muista asioista. Ja taas on onnellinen. Se kumpi on muka hauskempaa tai kivempaa -sinkkuna vai seurustelevana, riippuu itsestä, omista odotuksista, omista teoista ja siitä vastuusta ympäristölleen.
Nyt olen sinkkuna ja onnellinen. Vielä toissa vuonna olin onnellinen parisuhteessa. Vastentahtoisesti en ole tehnyt mitään- vaan siten mikä tuntuu oikealta ja hyvältä. Maailmalla on niin paljon annettavaa, että en voi roikkua tai vaatia toista ihmistä tekemään minut onnelliseksi, koska kaikki on viime kädessä itseni vastuulla.
Niin, ja minä kyllä kohtaan kultani joskus, jos niin on tarkoitettu. Mutta ei minulla ole aikaa odottaa kultani tulevan ja tekevän onnelliseksi itseni. Sillä tämä maailma on niin paljon täynnä tekemistä, näkemistä ja kokemista, että teen itseni onnelliseksi löytämälle ne asiat... Kultani on vain sitten mauste elämäni sopassa, jos hänet joskus tapaan.
Iloista kevättä kaikille... Kukkia maailmaan ja hyviä sinkkuiluja ja parisuhteita! ;) Mie oon taalla nyt viipottamassa. JEE Ihan kiva meininki taalla. Ja nyt on kylla sellainen fiilis etta paljon helpommalla paasen taalla kun ei ole tyttokaveria suomessa odottamassa. Naa seurustelevat osapuolet kun taitavat olla jo jonkin sortin kriiseissa tai ainaki ikavissaan ja eivat kehtaa bailata
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä3211566Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa614151Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1393410Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie2272715Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin1302432Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh2061909Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3491286- 711115
Sanna Marin vetänyt leukoja 11 kertaa
Tästähän oli joskus polemiikkia, kun muistaakseni lupasi kymmenen tai jotain vedellä. No nyt niin on, ainakin omien san21038Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta20977