muita sataneljäkymppisiä?

big_fat_loser

onko täällä muita sadanneljänkympin kerhoon kuuluvia?!
ois kiva vaihtaa ajatuksia ja vinkkejä painonpudotuksesta ja ruokailusta...
ite oon yrittäny laihduttaa koko alkuvuoden mutta turhaan..jossakin menee vikaan, kun paino ei laske..

8

578

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama homma!

Sama vika vaivaa!Ja kiloja 141.

• big_fat_loser

yrittäny laihduttaa jo pitkään?
        vai onko vasta suunnitelmissa?
        kiinnostaisko tilanteen seurailu puolin ja toisin?!
        vinkkien vaihto ja tsemppaus!?

• Alaspäin menossa

Jaksa vaan! Lähdin itse kaks vuotta sitten 132 kilosta. Nyt ollaan menossa 104 kilossa.
      Alkuun lähti hyvin, mutta välissä on ollut niitä pysähdys-aikoja, jolloin ei laske eikä onneksi nousekaan.
      Itse käy terveydenhoitajalla, ensin kerran kuussa, nykyisin kerran kahdessa kuussa.
      Hän katsoo mm. verenpaineeni, painoni ja vyötärön senttimitan ja kirjaa ne ylös.
      Kun oikeasti näkee, miten on edistynyt, tsemppi pysyy paremmin yllä koko ajan.
      Lopetin pitsat, lihapiirakat, pasteijat ja viinerit ym.
      Tilalle löytyy parempia, kevyempiä herkkuja. Tarkistelin samalla syömiäni määriä, niissä oli hieman sanomista...
      En ole nälkädieetillä, vaan syön normaalia kotiruokaa (käytän mieluummin kevytkermaa kuin tavallista, jne.)
      ja vatsa on uusiin ruokamääriin oppimisensa jälkeen täysi.
      Aloitin myös liikunnan, kävelylenkit 1-3 kertaa viikossa ihan omassa rauhassani.
      Viime talven kävin jumpassa ja muutaman kerran uimassa, mutta mahdollisuus niihin poistui, kun jumppaohjaaja lopetti eikä uutta löytynyt pienelle paikkakunnalle.
      Hyötyliikunta on hyvästä, ihan siivoamisesta lumenluontiin. "Urakan" jälkeen itsensä voi palkita kahvilla, jonka kanssa syö palan ruisleipää keittokinkulla ja vaikka salaatilla.
      En ole luopunut juustostakaan, vaan ostan sitä vähän kevyempänä mallina.
      Karkeista luovuin, suklaaseen sorrun yhä joskus.
      Ajan kanssa elimistö tottuu niin hyvin, että koetappa syödä munkki...tai grillimakkara. YÖK. Ei mene alas, ellei ole ihan pakko. Ihanat herkut ovat muunlaisia, itse rakastan Hesburgerin katkarapusalaattia... NAM.
      Tietysti olen sortunut välillä, ei se ole hengenvaarallista. Kun malttaa pitää sen sortumisen edes yhtenä päivänä viikossa, ei homma karkaa vielä käsistä.

Toivottavasti näistä kokemuksista on jotain apua. Odottelen toisten kommentteja, kysyäkin saa!

• big_fat_loser

aika samanlaiselta, kuin mitä mulla on meneillään, paitsi että terkkarille en mee! =)
        en oo aloittanu mitään turhan rajua kuuria, että katkaisisin kaiken lopullisesti vaan sallin itselleni herkuttelun aina välillä, enkä syyllistä itseäni siitä.
        Pyrin syömään normaalia kotiruokaa, mutta määrissä olisi parantamisen varaa! keittoakin tulee hotkittua ihan tolkuttomia määriä!
        itselläni ei ole ongelmaa karkin, ja leivonnaisten kanssa , en ole koskaan pitänyt kumistakaan kovinkaan paljoa.. mutta kaikki roskaruoka vetää puoleensa. hesburger ja pitsa jne.
        vielä kun ymmärtäisin jotakin hiilihydraateista, proteiini määristä , kuitupitoisuuksista jne...
        ne on mulle ihan täyttä hepreaa...
        personal trainer olis unelma, mutta kyllä mä uskon j aluotan että pystyn tähän ilmankin...
        joku samankokoinen tai samanikäinen olisi kiva saada tsemppi kumppaniksi vaikka näin netin kautta...
        niin ja oon ajatellu palkita itseäni tietyin väliajoin , aina kun saan tietyn verran painoa pudotetua esim. kun olen sadassa niin menen laitattamaan hiuksiini pidennykset, huhtikussa mennään laivalle luksus hyttiin ja siihen on tavoitteena saada painoa edes hiukan pois ja uudet vaatteet jne...tollasilla yritän tsempata itseäni...
        taisi olla aika sekainen viesti, mutta toivottavasti ei haittaa....

• Alaspäin menossa
        big_fat_loser kirjoitti:

aika samanlaiselta, kuin mitä mulla on meneillään, paitsi että terkkarille en mee! =)
        en oo aloittanu mitään turhan rajua kuuria, että katkaisisin kaiken lopullisesti vaan sallin itselleni herkuttelun aina välillä, enkä syyllistä itseäni siitä.
        Pyrin syömään normaalia kotiruokaa, mutta määrissä olisi parantamisen varaa! keittoakin tulee hotkittua ihan tolkuttomia määriä!
        itselläni ei ole ongelmaa karkin, ja leivonnaisten kanssa , en ole koskaan pitänyt kumistakaan kovinkaan paljoa.. mutta kaikki roskaruoka vetää puoleensa. hesburger ja pitsa jne.
        vielä kun ymmärtäisin jotakin hiilihydraateista, proteiini määristä , kuitupitoisuuksista jne...
        ne on mulle ihan täyttä hepreaa...
        personal trainer olis unelma, mutta kyllä mä uskon j aluotan että pystyn tähän ilmankin...
        joku samankokoinen tai samanikäinen olisi kiva saada tsemppi kumppaniksi vaikka näin netin kautta...
        niin ja oon ajatellu palkita itseäni tietyin väliajoin , aina kun saan tietyn verran painoa pudotetua esim. kun olen sadassa niin menen laitattamaan hiuksiini pidennykset, huhtikussa mennään laivalle luksus hyttiin ja siihen on tavoitteena saada painoa edes hiukan pois ja uudet vaatteet jne...tollasilla yritän tsempata itseäni...
        taisi olla aika sekainen viesti, mutta toivottavasti ei haittaa....

Kasvikset, kasvikset ja vielä kerran...kasvikset. Niitä saa syödä älyttömiäkin määriä, mut silti paino putoaa. Tomaatti, porkkana, kurkku, napostellessa jees eikä pahasti kaloreita. Kuitujakin löytyy ja kuidut täyttää kivasti mahaa.

Tietty vatsalaukun pienentäminen (kutistuu, kun ei saa entisenlaisia määriä ruokaa, tiedän kokemuksesta) on fiksua.
        Täysjyväleipä, itsellä sellainen jossa on jyviä on nami!
        Personal trainer olis kyllä kova sana... Mulla on niin helläluontoinen mies, ettei hänestä ole "piiskaamaan" ja "potkimaan", vaan kannustaa kyllä, mutta lempeästi.
        Ja jos kysyn, syönkö liikaa (se taju on vieläkin sekaisin) on vastaus aina et...
        Sinänsä hauskaa, mies on karatejunnujen valmentaja... Vaimoa vaan ei vissiin valmenneta ihan samalla tavalla.
        Olis kiva vaihtaa ajatuksia enemmänkin! Vertaistuki-tsemppiseura kelpais mullekin!
        Minkä ikäinen olet?! Mulla lähestyy 30 vee kovaa vauhtia, mutta on vielä muutaman vuoden päässä.

Kävin tänään vetämässä umpihangessa viiden kilsan lenkin. Hullun hommaa, pakkasta oli iloiset -25.
        Tuli siinä istuskeltuakin, otin samalla osaa pilkkikisoihin. Siinä on yksi intohimoni, kalastus joka muodossa. :)

Tsempataan toisiamme!

• big_fat_loser
        Alaspäin menossa kirjoitti:

Kasvikset, kasvikset ja vielä kerran...kasvikset. Niitä saa syödä älyttömiäkin määriä, mut silti paino putoaa. Tomaatti, porkkana, kurkku, napostellessa jees eikä pahasti kaloreita. Kuitujakin löytyy ja kuidut täyttää kivasti mahaa.

Tietty vatsalaukun pienentäminen (kutistuu, kun ei saa entisenlaisia määriä ruokaa, tiedän kokemuksesta) on fiksua.
        Täysjyväleipä, itsellä sellainen jossa on jyviä on nami!
        Personal trainer olis kyllä kova sana... Mulla on niin helläluontoinen mies, ettei hänestä ole "piiskaamaan" ja "potkimaan", vaan kannustaa kyllä, mutta lempeästi.
        Ja jos kysyn, syönkö liikaa (se taju on vieläkin sekaisin) on vastaus aina et...
        Sinänsä hauskaa, mies on karatejunnujen valmentaja... Vaimoa vaan ei vissiin valmenneta ihan samalla tavalla.
        Olis kiva vaihtaa ajatuksia enemmänkin! Vertaistuki-tsemppiseura kelpais mullekin!
        Minkä ikäinen olet?! Mulla lähestyy 30 vee kovaa vauhtia, mutta on vielä muutaman vuoden päässä.

Kävin tänään vetämässä umpihangessa viiden kilsan lenkin. Hullun hommaa, pakkasta oli iloiset -25.
        Tuli siinä istuskeltuakin, otin samalla osaa pilkkikisoihin. Siinä on yksi intohimoni, kalastus joka muodossa. :)

Tsempataan toisiamme!

puolin ja toisin olis tosi mukavaa! oon
        25 v...että hiljaa kanssa hiivin kohti kolmeakymppiä, vaikkakin kovasti sitä vastaan taistellen =)
        Itse olen käynyt n. -20 pakkasasteen aikana kävelyllä, ja oon kävelly n.40-45 minuuuttia...
        sit oon vakavasti harkinnu et ostaisin vielä jonkun kuntolaitteen kotiin! sillon kun ei oo ihan näin kovasti pakkasta oon käyny n. tunnin mittasilla lenkeillä, joskus jopa pieniä matkoja juosten.
        Miestäni olen yrittäny saada mukaan meininkiin, mutta se on niin "laiska" lähtemään, että oon sitten porhaltanu koiran kanssa...
        Limsat ja karkit oon jättäny pois...suolanen ruoka vetää puoleensa, mutta taistelen parhaani mukaan! pyrin tosiaan syömään normaalia ruokaa, mutta jossain menee vikaan kuitenkin...oon ainakin lukenu et peruna ja leipä ja pasta ois huonoja, mut musta ne on aika perusjuttuja...menenköhän tässä metsään?
        oisko mahkuja vaikka vaihtaa ajatuksia sähköpostitse....?! =)

• Alaspäin menossa
        big_fat_loser kirjoitti:

puolin ja toisin olis tosi mukavaa! oon
        25 v...että hiljaa kanssa hiivin kohti kolmeakymppiä, vaikkakin kovasti sitä vastaan taistellen =)
        Itse olen käynyt n. -20 pakkasasteen aikana kävelyllä, ja oon kävelly n.40-45 minuuuttia...
        sit oon vakavasti harkinnu et ostaisin vielä jonkun kuntolaitteen kotiin! sillon kun ei oo ihan näin kovasti pakkasta oon käyny n. tunnin mittasilla lenkeillä, joskus jopa pieniä matkoja juosten.
        Miestäni olen yrittäny saada mukaan meininkiin, mutta se on niin "laiska" lähtemään, että oon sitten porhaltanu koiran kanssa...
        Limsat ja karkit oon jättäny pois...suolanen ruoka vetää puoleensa, mutta taistelen parhaani mukaan! pyrin tosiaan syömään normaalia ruokaa, mutta jossain menee vikaan kuitenkin...oon ainakin lukenu et peruna ja leipä ja pasta ois huonoja, mut musta ne on aika perusjuttuja...menenköhän tässä metsään?
        oisko mahkuja vaikka vaihtaa ajatuksia sähköpostitse....?! =)

Olis kiva vaihtaa ajatuksia sähköpostilla! Mites tässä saadaan sp-osoitteet vaihdettua?!
        Luonko jonkun "väliaikaisen osoitteen", jonka uskaltaa laittaa tänne näkyviin? Ja sit vaihdetaan sen osoitteen kautta ne oikeat, normaaliosoitteet?!
        Olen aika kokematon näissä keskusteluryhmissä, tämä tais olla toinen kerta kun lähden mukaan keskusteluun...

Sori tämä muutaman päivän kesto vastauksessa. En just käy koneella vapaapäivinä, työaikana tulee naputeltua sen verran paljon.
        Mulle sattuu vapaat vielä miten sattuu, harvoin viikonlopuiks. Tällä alalla viikonloput on yleensä aina kiireisimpiä...

En mene metsään, syön itsekin perunaa, pastaa ja leipää, mutta en vaaleaa.
        Tumma leipä, mieluinen täysjyväpitoinen ja mielummin tumma pasta ja riisi. Vaaleissa on "höttöä", ei ravintoaineita.
        Peruna on paras keitettynä, muissa malleissa sen kokkaamiseen tulee käytettyä yleensä aina (liikaa) rasvaa.
        Täällä on yhä yli -20 pakkasta. Lähe nyt siinä sitten ulos. Viikonlopuks pitäis laskea alle -10. JES!
        Kuullaan pian! Ja tsempataan!

• ollut

Se laihduttaminen oli helppoa. Aikaisemmin tein sitä työterveyslaitoksen kursseilla, mutta se ei toiminut. Nyt olen ysikymppinen ja tyytyväinen ja kilotkin ovat pysyneet pois. Tein oman "Atkins like" dieetin mikä toimi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      163
      5015
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      20
      3611
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      164
      3426
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      38
      2927
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2689
    6. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      28
      2058
    7. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1905
    8. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      12
      1824
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      155
      1522
    10. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1512
    Aihe