Oon siis ihan täysin loppu tähän suhteeseen. Mies on tällä hetkellä työtön, päivät, illat ja yöt hän viettää tietokoneella pelaten pokeria netissä. Vaikkakaan ei välttämättä koko ajan pelaisi, on tietokone aina auki ja hän sen ääressä. Emme keskustele juurikaan mistään, jos jostain yritän saada keskustulua aikaiseksi, miehen mielestä se on turhanpäiväistä jauhamista. Tuntuu etten saa mitään arvostusta, huomiota, läheisyyttä, lämpöä ym., kaikki huomio annetaan tietokoneelle.. Olen yrittänyt sitä jopa pyytää ja "anoa", mies vain sanoo, että se pitää ansaita! Tämän pokerinpeluun vielä jotenkin jaksankin, mutta lisänä tässä suhteessa on miehen aggressiivinen käyttäytyminen. Hän suuttuu melkein asiasta kuin asiasta. Suuttuminen ei ole normaalia, hän suorastaan raivostuu. Miehen pinna palaa aivan älyttömän helposti asioista, etenkin jos ne eivät häntä miellytä. Muille hän osaa esittää hyväkäytöksistä, mutta minua hän kohtelee välillä huonommin kuin tiskirättiä. Olen tyhmä, lehmä, huora.. tälläistä saatan kuulla ihan vain jos en osaa antaa kunnolla nopeasti ajo-ohjeita ajaessamme autoa. Oli syy mikä tahansa asiassa kuin asiassa, on se melkein aina minun vika. Tämä ei ikävä kyllä jää aina haukkumiseen, olen saanut kokea vihan myös fyysisesti: käden vääntämistä ja lyömistä polveen / olkapäähän sattuu aika usein (selvinpäin), melkein joka viikko jossain mustelma, olen myös kokenut haavan huulessa, posken viikon turvotuksen, sääressä haava ym. ( nämä hänen humalassa tekemiään). Noista on jo vähän aikaa, eikä minuun noin pahasti ole enään sattunut. Pieni fyysinen ja iso psyykkinen väkivältä on kuitenkin vieläkin arkipäivää.. Minua syytetään aina kaikesta. En jaksa olla enään se kuka yrittää miellyttää miestä, ettei hän suuttuisi..en jaksa olla tyhmä, idiootti, ääliö, huora.. Niin jäi vielä mainitsematta, että kun olen viikonloppuisin lähdössä tyttöjen kanssa ulos, saan lähteä sinne melkeimpä joka kerta itkien: mieheni on haukkunut ulkonäköni ja sanonut et mee vaan huora nussiin ja jakaan p..lua.
Sovittiin, että tänä viikonloppuna ollaan mieheni kanssa yhdessä ja vietetään mukavaa aikaa. Eilen perjantaina jaksoin kahteen asti yöllä odottaa josko hän olisi minun kanssa, hänen mielestään olimme olleet siihen astikin yhdessä (hän pelasi pokeria netissä ja minä makasin vieressä katsoen telkkarista ei mitään). Menin nukkumaan ja hän jäi pelaamaan..
pelihimo, aggressiivisuus ym.
8
2693
Vastaukset
- Suzie
Eikä ihme että olet loppu! Onko teillä mennyt joskus paremmin, vai onko alusta asti ollut samanlaista? Luulenpa ettei ole, et kai olisi muuten jaksanut. Kyllä tuollainen käytös syö rakkauden loppuun alta aikayksikön.
Et varmaan uskalla ottaa puheeksi asioita jotka ovat pielessä, miehesi varmaan saisi kauhean raivarin. Mutta. Sinulla on oikeus rakastaa itseäsi, ja vaatia ihmisarvoista kohtelua. Mitä jos varovasti, syyttämättä ja rauhallisella äänellä, yrittäisit kertoa miltä tuo kaikki tuntuu. Jos tuloksena on raivari, ehdotan että lähtisit mahdollisimman pian pois paikalta, etkä jäisi kuuntelemaan haukkuja, ja vastaanottamaan mahd. iskuja, vaan menisit vaikka jollekin ystävällesi, siksi kunnes miehesi vähän rauhoittuu. Ja jos ei hän mene sittenkään itseensä, niin ei ole muuta mahdollisuutta kuin ero. Tuollaista EI tarvitse kenenkään hyväksyä!
Itse elin 2,5 vuotta aika paljon samantapaisen miehen kanssa. Tein juuri niin että otin muutamia kertoja asiat puheeksi. Joka kerta tuloksena oli raivari mieheltä, useasti jouduin lähtemään pakoon väkivallan pelossa, monesti keskellä yötäkin. Sairastuin viimein vaikeaan masennukseen, olin henkisesti niin loppu.Harkitsin jopa itsaria, mutta onneksi en sitä kuitenkaan tehnyt.
Lopulta,kun olin saanut lääkityksestä ja terapiasta lisää voimaa, ja kun huomasin että mies ei todellakaan näe itsessään mitään vikaa, aloin salaa etsiä asuntoa, ja muutin kun mies oli poissa. Jätin vain kirjeen hänelle, jossa kerroin ratkaisustani, ja pyysin ettei hän ottaisi yhteyttä. Hän ei ottanut, vaan jätti minut rauhaan.
Vieläkin tuon suhteen haamut joskus kummittelevat mielessäni, mutta koko ajan vähemmän. Nyt tuosta erosta on kulunut aika tasan 3 vuotta. Muutin juuri nykyisen poikaystäväni luo reilu kk sitten. Hän on kiltti ja huomioonottava, joka kohtee minua kuin kukkaa kämmenellä.
Mutta yksinolokin olisi sinulle parempi vaihtoehto
kuin olla tuon raakalaisen kanssa, joka ennenpitkää ajaa sinut kohti henkistä luhistumista. Älä anna hänen tehdä sitä! Kunnioita itsesi ja lähde!!! - hohheli
Kaikkea se nainen sietää...
Työttömyys kuulostaa olevan tiukka paikka sun miehellesi, joten hän on addiktoitunut tietsikan ääreen, joka ei pane vastaan eikä vaadi mitään. Rutiini siitäkin tulee ja rutiiniahan ihminen tarvitsee tunteakseen itsensä tärkeäksi.
Suhun on miehen helppo purkaa turhautumistaan ja pahaa oloaan kun oot aina siinä lähellä. Kommunikointia sekin...
Sinä puolisona voit ravistaa miehen hereille ja muuttumaan. En tiedä millaisia tekoja tai sanoja siihen teillä tarvitaan, mutta epäilen ettei pelottelu ja uhkailu ainakaan pure. Ne vaan lisäävät stressiä, pelkoja ja turhautumista. Pahimmassa tapauksessa mies säikähtää esim. erolla uhkailua niin, että muuttuu fyysiseksi aggressiivisuudessaan, tyyliin hyökkäys on paras puolustus.
Lyötyä ei siis kannata lyödä enempää.
No mistä sille saatais töitä? Energiaa tuntuu ainakin riittävän, joten sitä hänen pitäis innostua purkamaan monipuolisemmin.
Mitä jos tietsikka menis yhtäkkiä pimeeksi? Mihin hän sitten purkaisi tekemisen tarvettaan?
Jos jaksat vielä aktivoitua yrittämään, kokeile lähestyä häntä jotakin toista kautta, toisin sanoin ja teoin, ihan uudella taktiikalla. Käytä oveluuttasi, nainen.
Mieti mistä hän piti esim. ennen kuin putosi työttömyyden sudenkuoppaan, millaista hänen elämänsä oli silloin kun kaikki oli hyvin, mitä kaikkea hän silloin teki, mistä nautti jne. Yritä kannustaa häntä takaisin niihin hyviin tekoihin ja sanoihin, jotka tuottivat iloa teille molemmille. Yritä auttaa häntä ONNISTUMAAN.
Ja hoida itseäsi. Puhu ystävillesi, pura omaakin turhautumistasi, etsi energianlähteitä, vahvista itseluottamustasi ja aseta sietorajasi.
Vaikka toisella olis kuinka kauhee olo tahansa, ei sinun tarvitse kuunnella huorittelua tai ilkeilyä muutenkaan, voit valita poistua tilanteesta joka kerta kun se menee tahalliseksi ilkeilyksi.
Sellaiseen käytökseen ei tarvitse vastata samalla mitalla. Voi valita toisinkin ja puhtaasti itsensä tähden. - Stina_O
Halusin vain sanoa, että tiedän miltä sinusta tuntuu, sillä on kuin olisit kirjoittanut minun elämästäni, ainut ero on mieheni veikkaa ja pelaa RAY:N pejelä!!! Onneksi en ole ainut!!!
- Pelurin kanssa elävä
Saman asian kanssa kärsin minäkin. Meillä vain pelihimo riivaa tällä hetkellä kolmatta kertaa. On kaksi kertaa lopettanut pelaamisen, (ilman apua)ja ollut ensin yli 2v, ja sitten n.5v.pelaamatta, sitten alkoi taas.
Pelaamattomina aikona on mitä ihanin mies, oikeasti. Mutta kun pelihimo tulee, niin tulee myös väkivalta, henkinen ja fyysinen, yms.
Nyt on meillä kuukausi takana pelaamattomuutta... ja valoisammalta näyttää käytöskin.. Toivon todella että suunta olisi taas ylöspäin.. - äiti-72
Pelurin kanssa elävä kirjoitti:
Saman asian kanssa kärsin minäkin. Meillä vain pelihimo riivaa tällä hetkellä kolmatta kertaa. On kaksi kertaa lopettanut pelaamisen, (ilman apua)ja ollut ensin yli 2v, ja sitten n.5v.pelaamatta, sitten alkoi taas.
Pelaamattomina aikona on mitä ihanin mies, oikeasti. Mutta kun pelihimo tulee, niin tulee myös väkivalta, henkinen ja fyysinen, yms.
Nyt on meillä kuukausi takana pelaamattomuutta... ja valoisammalta näyttää käytöskin.. Toivon todella että suunta olisi taas ylöspäin..täällä ihan sama juttu, ei fyysistä väkivaltaa, mutta uhkailua ja henkistä väkivaltaa. Ennen mies pelasi rahasta, mutta nyt pelaa nettipokeria ilmaiseksi. Mut alkaa tuntua siltä, että kohta en jaksa enää tippaakaan. Istuu 8 tuntia kokoajan koneella silloin kun sille päälle sattuu, kun on hänen harrastus.Mulle ei anna yhtään aikaa, lähti vielä töihin tänään kauemmas ja on viikon pois, eikä sanonut mitään kun lähti, oli niin jossain kuoressa, että ihan hirvittää.
2 lapsen kanssa täällä sitten kotona olen ja mietin mitä pitäs tehdä. En jaksa jatkaa suhdetta kovin kauan. Meilläkin 2,5 v oltu naimisissa ja ongelma ei ole kun nyt muutaman kuukauden. Mulla ei ole vapaa-ajan ongelmia kun hoidan lapsia, mutta pakko olis irtaantua itsekin ja hengähtää kun toinen tulee kotiin, mutta ei auta mikään. Menee koneelle ja jos sanon jotain, heti ärähtää niin etten uskalla puhua. Viime yön valvoin 5 saakka, yritin keskustella asiasta miehelle, mutta sanoo vain, että tämä on hänen harrastus ja hän ei halua naputusta kuunnella. kyllä se mitta tulee mullakin täyteen. Olen ihan umpikujassa.
- elä elämäsi
Sinulla on vain yksi elämä. Älä kärsi sitä. Tyhjän saa pyytämättäkin hyvä ihminen!
- n
Ei millään pahalla,eikä provolla,mutta miksi sä olet tässä suhteessa?
Ei väkivaltaa,minkäänlaista oo pakko ottaa vastaan.JOs toinen lyö,haukkuu ym.niin ei se sitä lopeta vaikka kuinka yrittäis olla "parempi" tai mukavempi tai hiljasempi tai periksiantavampi tai ihan mitä vaan.
Usko pois,parempaakin on tarjolla. - huihai !!
kokoajan ruikuttamassa ja vaatimassa. Miehellä on omakin elämä ja paineita....niitähän sinä et näe, sinä olet vain mulle mulle mulle, muille ei mitään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254803Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113479Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1303256Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282706Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu832449Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181813Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1211299Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41228