Aihe on arka,pettäminen. En oleta saavani vastauksia ainakaan kovin monelta "tutulta" nimimerkiltä,eikä sen väliä, mutta kysymys kuuluu:
Oletko pettänyt puolisoasi (kerran,useammin?) ja jos olet, milloin ja kenen kanssa? Jäitkö kiinni vai tunnustitko?
Miksi päädyit vieraaseen vuoteeseen?
Kysymys pettämisestä
13
1691
Vastaukset
- Keski-ikäinen mies
14-vuotta kestäneen ensimmäisen avioliittoni aikana olin 11 naisen kanssa seksuaalisessa kanssakäymisessä.
Toinen avioliittoni on kestänyt 5 vuotta ja olen ollut 6:n naisen kanssa seksisuhteessa.
Ensimmäisessä liitossa jäin kiinni kun erehdyin silloisen vaimoni ystävättären kanssa sekstaamaan. En pyytänyt anteeksi.
Milloin? Aina kun tuli ja tulee tilaisuus.
Kenen kanssa? Sellaisen suht. hyvännäköisen naisen kanssa joka pitää nautinnollisesta seksistä. Aivan kaikenikäisten. Nuorin 22 ja vanhin 58.
Miksi? Siksi, että en voi vastustaa himoani. Siksi kun se vuori oli siinä. Siksi. - Kolli Kellinen
...ihan vähän aikaa sitten. Eipä tullut juurikaan tunnustuksia.
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=3500000000000010&posting=22000000013797896- ap.kirj.
Mikähän siinä on,vaikka yleisesti tiedetään että pettämistä tapahtuu ja paljon, ei siitä kukaan halua puhua.
Häpeä. Se kai on se syy miksei halua eikä pysty kertoa muille. Vaietaan kuoliaaksi asiat jotka ei kestä päivänvaloa.
Kiitos Kolli kun linkkasit tuon aiemman keskustelun. On jäänyt itseltäni huomaamatta.
- karri29
Heh, eihän nämä kysymykset naiselle kuulu! Jos nainen alkaa tällaisia kyselemään, pistän oitis pihalle.
- naisen vastaus
en ole mutten epäröis pettää. rakastan toki miestäni, mutta miksi tyytyä yhteen? mutta silloin kun olen kimpassa ja tehnyt lupauksen niin kriteerit ovat korkealla. ihan kenen kanssa tahansa en sänkyyn mene. sellainen mies johon olen ollut pidempään ihastunut ja jota katellut ainoastaan kelpaa. ja tässä tapauksessa mies on siis komea, kiva, koulutettu, sosiaalinen, herrasmies kaikilla mausteilla ja tietenkin luotettava tai piirien ulkopuolelta..minimoi kiinnijäämistä. sori, mutta sellainen olen enkä usko olevani ainut.. varokaa vaan miehet!
- Mies taas
En ole pettänyt enkä petä. Sanoin jo jossain viestissä tässä pari päivää sitten että mielummin tappaisin itseni kun jäisin elämään sen häpeän kanssa että olen pettänyt.
- ehkä vähän
.. kevyempää asennetta. Olisi varmaan terveellisempää :)
- hassua
et jos se on sulle noin valtava häpeä. itselleni se on pikemminkin valttia..varsinkin jos ei jää kii.. voi muitella sitä jännitystä!
pettämisessä ei ole mitään pahaa niin kauan ku se ei satuta muita ja niin kauan ku se ei osu omalle kohdalle. ikinä kattois kahesti mieheen joka pettäis mua oli syy mikä hyvänsä. - tekopyhyys
hassua kirjoitti:
et jos se on sulle noin valtava häpeä. itselleni se on pikemminkin valttia..varsinkin jos ei jää kii.. voi muitella sitä jännitystä!
pettämisessä ei ole mitään pahaa niin kauan ku se ei satuta muita ja niin kauan ku se ei osu omalle kohdalle. ikinä kattois kahesti mieheen joka pettäis mua oli syy mikä hyvänsä.Kun luet viestis ajatuksella niin huomaat, että olet juuri sellainen ihminen, joka mielellään esim. haukkuu toisia, mutta ei itse kestä pienintäkään kiritiikin sanaa.
Petät mielelläsi ja se on täysin ok, niinkauan kuin asetelma on noin päin. Ymmärrät varmaan että teet kokoajan toisille ihmisille sitä, mikä sinuun itseesi kohdistuneena satuttaisi tajuttomasti.
Mielestäni pettäminen ei ole väärin vain silloin, jos siitä jää kiinni, vaan tekona itsessään. Ihminen, joka osaa ajatella asioita vain itsensä kannalta ei kannattaisi elää parisuhteessa ollenkaan. - on se häpeä
hassua kirjoitti:
pettämisessä ei ole mitään pahaa niin kauan ku se ei satuta muita ja niin kauan ku se ei osu omalle kohdalle. ikinä kattois kahesti mieheen joka pettäis mua oli syy mikä hyvänsä.Se koskettaa toisenkin terveyttä sen takia ja idiootti on se, joka sanoo, että kondomi suojaa, kun se on fakta että ei suojaa kaikilta sukupuolitaudeilta, eikä suuseksissä naisia.
Pettäminen satuttaa aina toista. Henkisesti sairaita ihmisiä tässä ketjussa paitsi tuo yksi kunnon mies. - olemassa.
Sinä olet ainut normaali henkisesti tasapainoinen ihminen näiden friikkien joukossa. Muut eivät näytä ymmärtävän parisuhteen syvintä olemusta. Parisuhteessa sitoudutaan yhteen ihmiseen ja jos siihen ei pysty ei pitäisi edes seurustella toisen kanssa, ellei kerro jo etukäteen parille, että suhde on vapaa ja molemmat saavat harrastaa mitä haluavat.
- totta että
tekopyhyys kirjoitti:
Kun luet viestis ajatuksella niin huomaat, että olet juuri sellainen ihminen, joka mielellään esim. haukkuu toisia, mutta ei itse kestä pienintäkään kiritiikin sanaa.
Petät mielelläsi ja se on täysin ok, niinkauan kuin asetelma on noin päin. Ymmärrät varmaan että teet kokoajan toisille ihmisille sitä, mikä sinuun itseesi kohdistuneena satuttaisi tajuttomasti.
Mielestäni pettäminen ei ole väärin vain silloin, jos siitä jää kiinni, vaan tekona itsessään. Ihminen, joka osaa ajatella asioita vain itsensä kannalta ei kannattaisi elää parisuhteessa ollenkaan.en kestää mitään kritiikkiä. olen empaattinen ja ajattelen aina muidenkin kannalta. pettämisen jälken menisin kyllä testeihin..en halua niin ikävästi tehdä että vielä taudinkin tartuttaa. se on pahinta mitä toiselle voi tehdä.
ja vaikka en sietäisi että mua petettäisin niin enpä pahemmin välitä. se on enemmän kunnianloukkaus ja kunniaani luokataan muutenkin usein et sen unohtaa nopeasti..yhtä nopeasti kuin sen pettäjänkin.
ehkä suhtaudun liian kevyesti elämään ja koheluihin, mut en jaksa millään murehtia.
- luuviis
Olen pettänyt teini-ikäisenä. Seurustelin 14-17 vuotiaana, jolloin petin useammankin kerran ko kumppania. Erosimme "muista syistä". 18 vuotiaana petin kerran sen aikaista miesystävää, kerroin teostani miehelle ja lopulta erosimme, mikä oli minulle pelkästään helpotus.
Sen jälkeen en ole pettänyt; siis kymmeneen vuoteen. Nykyisen mieheni kanssa olen ollut 3,5 vuotta. Eikä tulisi mieleenikään tehdä mitään niin julmaa hänelle. En pystyisi elämään itseni kanssa. Tässä elämässä ei ole yhtäkään niin hyvää syytä, että voisin hänen luottamuksensa rikkoa...
...Aika ja ikä on siis tehnyt tehtävänsä ja järkeä on tullut päähän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia?
Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?512376Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä411153Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1755075Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa283689Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1963534Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss463060Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1082789Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky132178Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie372127Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy191935