Heips kaikki!
Ensimmäistä kertaa nojaudun tällaisen palstan apuun laihdutuksen kanssa.
Eli ensin taustatietoja: En ole ikinä ollut kummoinen liikunnan ystävä, ja olen todellinen herkkusuu. Yläasteella pituuskasvun hiljennyttyä (olen nyt 175 cm pitkä) painoni lähti nousemaan hullua vauhtia ja nousi päälle 75 kilon kun lukioon siirryttiin, kun ennen se oli ollut 60 kilon luokkaa. Vaikka alaikäisten ei tulisikaan laihduttaa, viime kesänä ryhdistäydyin ja painoni laski 64 kiloon - lähinnä ruokailutottumuksia muuttamalla. Liikuntaa en tykännyt lisätä, sillä muutenkin pyöräilen paljon paikasta toiseen (en kyllä talvisin) ja en todellakaan pidä paljoa liikunnasta.
Tällä hetkellä painoni on 63 kiloa. Miten saisin painoa 3-5 kiloa pois? Mikään herkkujen poisjättö ei tunnu auttavan, sillä en enää ole mitenkään "lihava" (en sano että olisin missään vaiheessa ollut, mutta pyöreämpi olin kyllä selvästi 75-kiloisena :D). Tarkoitus olisi päästä takaisin siihen painoon, mikä minulla oli ennen kuin herkutteluni rupesi lihottamaan minua. Edelleen on pientä ylimääräistä reisissä - ja ehkä kuulostaa kurjalta, mutta tahtoisin ylimääräistä pois myös rinnoista. Jotenkin kummasti jäi isot rinnat tuosta 75 kilosta. Minulla on saman kokoiset rinnat kuin kolmea lasta imettäneellä äidilläni...
Osaatteko sanoa vinkkejä, joilla painoa saisi tuon verran alas? Liikuntaa olen kyllä valmis lisäämään, mutta pieni paikkakuntani ei järjestä juuri mitään liikuntatoimintaa - tarvitsen siis kotiliikuntavinkkejä!
Kiitoksia vastanneille !!!
Miten 3-5 kg pois?
1
371
Vastaukset
- jumppatyttönen
itselläkin n. 5kg:n pudotus... liikun tosi paljon, uin 2-3km/viikko ja lisäksi 2 kertaa kuntosaliharjoittelua. mutta kotonakin voi jumpata! itse olen ostanut kirpputorilta 2kg käsipainot ja nyrkkeilysäkin, leuanvetotangon, sekä ostostv:n lihaspumpun, jota käytän erityisesti reisiin. lisäksi muutaman kuntoplus- ja sport-lehden. olen päättänyt että aina kun saan katsoa tv:tä, minun pitää myös jumpata ja teen mm. erilaisia vatsalihaksia kuntoplussan ohjeiden mukaan, ja mainoskatkoilla hakkaan ja potkin säkkiä, venyttelen ja pumppaan painojen ja pumpun kanssa... ei tietenkään yhtä tehokasta kuin kuntosaliharjoittelu, mutta mukavaa se kyllä on! kun sitä kuitenkin tulee naposteltua tv:tä katsellessa, kannattaa varata kukkakaalia, porkkanaa ym. kevyttä jääkaappiin. sitä paitsi jumppaamalla mainoskatkot ei tule käytyä niin usein jääkaapilla ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1524934Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa193575Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1603381Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss352861Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu982611Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181863Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky101645Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1511485Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo111482Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111277