Mies ei halua sitoutua

Dooris

Meinasin tuossa pikkusen kiekasta, kun ehdotin poikaystävälleni, että voitaisiinko harkita yhteenmuuttamista, kun kerran niin tiivisti tapaillaan. Itse ainakin tunnen enemmän kuin pelkkää tykkäämistä häntä kohtaan. Selvää säästöäkin siinä syntyisi, koska asumme molemmat vuokralla. Mies sitten sanoi, että häntä pelottaa moinen ajatus, että asuisimme yhdessä. Että kun se on kuulemma jotenkin niin lopullista jne. Vika ei kuulemma ole minussa. No en nyt sitten oikein älyä, että jos se o niin lopullista, miksi hän sitten haluaa olla minun kanssani? Mies sanoo, että yksin oleminenkin on kurjaa, mutta sitten kun joku haluaa olla hänen kanssaan, hän pelkää. Mä en tajua... Pitäiskö tuostakin nyt sitten vetää pavut sieraimiin vai yrittää tajuta miehen ajatuksia? Turhautttaa, koska jos häntä pelottaa sitoutua, voiko tästä suhteestakaan sitten loppujen lopuksi tulla mitään loppuelämän juttua?

15

2093

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fifi

...siis, ehdotit yhteenmuuttamista ennen seurustelua...? Tässä voisin kuvitella miehen aivan varmasti juoksevan vähän kauemmas, jos ette ole puhuneet edes seurustelusta keskenänne. Olen huomannut, että vaikka mielestäni tiiviisti tapailisimme jonkun miehen kanssa, ei mies ole ollut sitä mieltä että edes seurustellaan "kunhan tapailemme", "näemme toisiamme ja vietämme aikaa keskenämme" ...

• .............

no jos viettää aikaa miehen kanssa ja nussitte niin kyllä se vaan on sitä serustelua! 'tiiviisti tapailisimME' ja että tuosta kunhan 'tapailemme ja vieläkin 'näemME 'toisiaME! 'siis vietämME aikaa 'keskenämME ja ämme ja ämme!

mitä vitun suhdetta sä etsit FIFI jos tommonen homma ei ole sun mielestä ollenkaan seurustelua?

• fifi

..ymmärretty taisin olla, kun sain em. vastauksia! Tarkoitin sitä, että minä olen tiivimmän tapailun myötä olettanut seurustelevani miehen kanssa - vaan on sitten jossain tullut esille, että mies ei olekaan sitä mieltä, että edes seurustellaan. Puoli vuotta olin "tiiviissä tapailusuhteessa", joka mielestäni oli seurustelua, mutta kun juttu loppui miehen osalta, hän sanoi että emmehän edes koskaan seurustelleet vaan "tapailimme/näimme usein"! Eli pointtini ei ollut se, että minä jotain erikoista etsisin.

• fifi
        fifi kirjoitti:

..ymmärretty taisin olla, kun sain em. vastauksia! Tarkoitin sitä, että minä olen tiivimmän tapailun myötä olettanut seurustelevani miehen kanssa - vaan on sitten jossain tullut esille, että mies ei olekaan sitä mieltä, että edes seurustellaan. Puoli vuotta olin "tiiviissä tapailusuhteessa", joka mielestäni oli seurustelua, mutta kun juttu loppui miehen osalta, hän sanoi että emmehän edes koskaan seurustelleet vaan "tapailimme/näimme usein"! Eli pointtini ei ollut se, että minä jotain erikoista etsisin.

ahaa, sorry - kirjoittihan tuo alkuperäinen, että kyseessä on todellakin poikaystävä! Anteeksi, luin hätäsesti ja luin vaan tuon "tiivin tapailun" Ei enää herneitä kiitos!

• kusta hupussa?

Moni nainen luulee itsestään liikoja, mutta harvoin törmää niin omahyväiseen naiseen kuin tämä kirjoittaja on. Ikään kuin muita naisia ei olisi olemassakaan. Yöks!

• moraalia

Jos seurustellaan, niin silloin sitoudutaan yhteen ihmiseen, eikä tapailla muita. Jos ei halua tyttö/poikaystävää niin se pitää kertoa heti alussa toiselle, että toinen ei turhaan tuhlaa elämäänsä tuollaisen moraalittoman ihmisen kanssa.

Se ei ole liikaa luulemista, jos ymmärtää parisuhteen syvimmän olemuksen. Se on kypsymättömyyttä, jos ei osaa sitoutua, vaikka seurustellaan. En ole alkuperäinen kirjoittaja. Tänään on taas kiukkuisia krapulaisia elämään pettyneitä miehiä liikkeellä, kannattaa huomata se, kun lukee vastauksia.

• pihkura

Siis tosissaan, mun mielestä on hyvä juttu, että mies uskaltaa sanoa, että pelkää tässä vaiheessa "seuraavalle asteelle" siirtymistä. Huonompi olis, jos mies vaan suostuis naisen toiveisiin, vaikkei itse ole vielä valmis.

Parempi odottaa kunnes molemmat on valmiita muuttamaan yhteen. Jos "dooris" pitää tätä kohtuuttomana, niin ehkä on sitten tarvis miettiä, miten homma jatkuu, muttei painostaminen ainakaan toimi.

• Tejon

Itse en ymmärrä tätä vouhotusta, miten joillan tietyillä asioilla verrataan sitä sitoutumisen halua? Kuka sen on keksinyt että jos yhteen ei halua muuttaa, olisi se nyt jokin merkki ettei haluis sitoutua? Jokseenkin itsekästä ajattelua mielestäni. Mun mielestä se voi olla myös pahimmillaan merkki siitä, että toinen haluaa "sitoa".

Eikö se nyt kuitenkin ole niin, että homma perustuu ihan vapaaehtoisuuteen puolin ja toisin? Itse olen seurustellut kohta neljä vuotta ja en välttämättä ikinä halua (no, joo lapsia jos on tullakseen ja talossa tarpeeksi neliöitä) muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Rakastan sitä, että mulla on tilaa hengittää omassa sopessani.

• pihkura
        Tejon kirjoitti:

Itse en ymmärrä tätä vouhotusta, miten joillan tietyillä asioilla verrataan sitä sitoutumisen halua? Kuka sen on keksinyt että jos yhteen ei halua muuttaa, olisi se nyt jokin merkki ettei haluis sitoutua? Jokseenkin itsekästä ajattelua mielestäni. Mun mielestä se voi olla myös pahimmillaan merkki siitä, että toinen haluaa "sitoa".

Eikö se nyt kuitenkin ole niin, että homma perustuu ihan vapaaehtoisuuteen puolin ja toisin? Itse olen seurustellut kohta neljä vuotta ja en välttämättä ikinä halua (no, joo lapsia jos on tullakseen ja talossa tarpeeksi neliöitä) muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Rakastan sitä, että mulla on tilaa hengittää omassa sopessani.

Yhteenmuutto on kuitenki tosissaan iso homma. Paljon suunnittelemista ja järkkäämistä ja täytyy myöntää myös, että hyvin hyvin usein lopputulos on kuitenkin naisen kämppä, jossa mies asuu. Siis nainen tekee pitkälti päätökset sisustuksen yms suhteen. Miehen valtakuntaa on lähinnä soittimet ja koneet, mutta nainen luo sen yleisilmeen verhoilla ja muulla sisustuksella.

Jos mies ei tosissaan halua vielä (tai koskaan) muuttaa yhteen, niin alistuminen naisen tahtoon saattaisi johtaa jonkin asteiseen identiteetin menetykseen. "Hievenen" kärjistettynä :)

• nessuun

Ei kannata ottaa papuja nessuun. Epäröinti osoittaa kaveriltasi vaan harkintakykyä.Suora jees olisi ollut ehkä vaan mielistelyä.

Jos tosissaan on seurustelulla tai miksi sitä nyt haluaakin kutsua niin nuo tommoiset jutut on aina isoja ratkaisuja ei niiden kanssa pidä hätäillä eikä varsinkaan hoputtaa.

Muutenkin joskus miehenä vaikea ymmärtää naisten rengas/leima virallisuus pakkoa.Eikö sitä vaan voi olla ja elää rauhassa kyllä asiat menee omalla painollaankin jos on mennäkseen.
      Hoputtamalla ja valintoja vaatimalla vaan helposti ajaudutaan tilanteeseen jossa nyt olet.

Eli epätietoisuuteen tykkääkö/eikö tykkää?mennäänkö eikö mennä? Mitä se musta ajattelee?
      Onko se tosissaan? jne. Noita kun kaikkia alat päässä veivaamaan niin alamäki on alkamassa.

Anna nyt olla vaan ja nauti elämästä,tilanteesta
      ja seurasta. Ei se onni ala eikä lopu siitä miten asutte tai suhdettanne kutsutte.

• Dooris

Sen verran vielä lisäisin, että kun aikaisemmin tästä yhdessä asumisesta puhuimme, mies sanoi, että kyllä hän pystyy kuvittelemaan, että asuisimme yhdessä. Eli signaali oli positiivinen. Sen jälkeen en ole häntä asiasta kiduttanut, kysyin vaan, että no säikähditkö sinä sitä minun kysymystäni. Vastaus oli ei. Kun sitten yhtenä iltana naama täysin virneessä höpötimme sitä sun tätä ja mietimme paljonko siinä molemmat säästäisimme, heitin huulena, että no saanko mä muuttaa tänne. Mies meni jotenkin hölmön näköiseksi ja alkoi puhua pelkäämisestä. Omasta mielestäni en ole häntä edes painostanut tässä asiassa. Itse olisin kyllä valmis muuttamaan yhteen, mutta en todellakaan ole tekemässä sitä heti huomenna. Ja mitä noihin sisustusasioihin tulee, tässä tapauksessa minä taitaisin olla se "häviäjä", koska omat mööpelini ovat sopimattomat kaksin asumiseen. Paremminkin minusta tuntuu, että meidän tapauksessa mies olisi se määräävä osapuoli.

Itse olen suhteessamme täysillä mukana. Olen uskollinen, annan hänelle omaa aikaa/tilaa, enkä pyri kahlitsemaan häntä esim. kihloilla jne. Tuntuu silti jotenkin niin tylyltä saada tuollainen vastaus. Henkisesti olen heittäytynyt tähän suhteeseen täysillä: en roiku hänessä, mutta olen päästänyt hänet lähemmäksi kuin olisin kuvitellut pystyväni. En minä kyllä yksin asumisestakaan kärsi, nautin tästä, mutta kieltämättä vtuttaa miehen sitoutumispelko.

• pihkura

Selvästihän se on ilmaissu, että jossain vaiheessa yhteenmuuttaminen olis ok. Ei sitä kannata loukkauksena ottaa, vaikkei se hetki hänen mielestään olekaan ihan vielä käsillä.

Teidän suhdehan kuulostaa hyvältä ja terveeltä. Mahtavaa, että mies uskaltaa puhua sinulle suoraan :)

• Kaikki aikanaan

Höpö höpö, sähän muuttaisit vaikka huomenna ja kihlojen kera jos mies näyttäisi vihreää valoa. Näinhän se menee-naiset vaan haluaa sen miehen omakseen. Toimi käänteisesti niinkuin täällä monessa otteessa on neuvottu. Unohda koko miehen rengastus projekti ja katsele vähän ympärillesi, anna miehenkin se huomata ja hups keikkaa, kummasti alkaa sitoutuminen kiinnostaa. Mitä enemmän vihjailet ja painostat sen varmemmin jää luu käteen...

• dayum

niin ei minunkaan mielestäni kannata hätiköidä. Eihän se ole mikään loukkaus sinua kohtaan, jos mies sanoo ettei ole vielä valmis muuttamaan yhteen. Minusta ainakaan. Kykenen samaistumaan mieheesi.

Et muuten tainut mainita, että miten pitkään olette olleet yhdessä... Kun joskushan jotkut naiset ovat valmiita muuttamaan yhteen jo kuukauden seurustelun jälkeen. Tuo on kyllä liian nopeaa, ainakin minun makuuni. Riippuen suhteen laadusta, niin ei välttämättä vuosikaan riitä tähän / siihen.
        Eli mielestäni ei kannata vetää hernettä tai papua tai mitään muutakaan nenään. Onhan mies kuitenkin ollut sinulle rehellinen kertoessaan tunteistaan. Ei pidä painostaa, painostamalla saa luultavasti vain toisen kauemmaksi itsestään. Kyseessä on kuitenkin aika iso asia, eli yhteen muuttaminen. Ei pidä leikkiä vakavilla asioilla.

• Hare.

Mies ajattelee järjellä, sä tunteella. Kyllähän se saman katon alla asuminen kahlitsee. Toisen naamaan kyllästyy nopeammin, on riita alttiimpaa. Nykyaikana, kun suhteen eivät oikein kestä mitään. Siksi on paljon helpompaa, että kumpikin asuu omissa asunnoissaan. Sitä voi mennä milloin huvittaa, oman kämpän suojaan ja rauhaan. Kun ero tulee, niin ei tartte tapella jostain yhdessä ostetuista, kuka saa mitäkin, eikä tartte lähteä hakemaan uutta kämppää, kun pääsee siihen omaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      152
      4934
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      19
      3575
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      160
      3381
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      35
      2861
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      98
      2611
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1863
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      10
      1645
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      151
      1485
    9. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1482
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1277
    Aihe