Miksi olet lihava? oletko ollut aina vai lihoitko jossain tietyssä elämän vaiheessa? mikä on BMI:si? mihin pyrit? millä keinoin? kuinka paljon haluat pois painostasi?
Miksi olet lihava?
13
1505
Vastaukset
- sAAmari
vasta aloitettuani mielialalääkityksen, ja kun puoli vuotta myöhemmin lopetin juomisen niin aloin syödä sen sijaan. Vaa'alla en ole käynyt aikoihin mutta vaatteiden perusteella painoni on samassa lukemassa kuin silloin kun viimeksi kävin, ja sen mukaan BMI:ni on noin 26. Haluaisin pudottaa 15 kg mutta jo -10 kg olisi hyvä saavutus.
Tällä hetkellä yritän laihtua minimoimalla sokerin ja syömällä ylipäänsä vähemmän. Suklaa on pahin ongelmani ja siitä pitäisi nyt päästä irti.
Harkinnassa on OA (Overeaters Anonymous). - Lilie
Mulla on huono itsekuri!!!
Haluan 14kg pois! :)
Mun keino on syömisten vähentäminen...- jupp,jupp
olen aina ollut ylipainoinen ja BMI on jotain 24 ja haluasin saada pois about 10kg. enemmän liikuntaa ja vähemmän ja parempaa ruokaa niin kyllä se sillä menee :) jo 3kg poissa :D
- BMI
jupp,jupp kirjoitti:
olen aina ollut ylipainoinen ja BMI on jotain 24 ja haluasin saada pois about 10kg. enemmän liikuntaa ja vähemmän ja parempaa ruokaa niin kyllä se sillä menee :) jo 3kg poissa :D
Kysyttiin, että miksi olet lihava. Sinun BMI on normaali, ei edes lievästi ylipainoisen puolella, saati sitten lihavan. Lihavuus lienee siis korviesi välissä, älä nyt hyvä ihminen kehittele itsellesi mitään syömishäiriötä..
- ...?
miks haluut painaa ~45kiloa? :D oot vähän sairas. ei millää pahalla! Sitä paitsi yrität saada itses kuullostamaan bulimikolta sanomalla että ahmit vaikka todellisuudessa ahmiminen on normaalia jokaiselle ihmiselle..
- Lililelle
...? kirjoitti:
miks haluut painaa ~45kiloa? :D oot vähän sairas. ei millää pahalla! Sitä paitsi yrität saada itses kuullostamaan bulimikolta sanomalla että ahmit vaikka todellisuudessa ahmiminen on normaalia jokaiselle ihmiselle..
voisit vähä miettii asioita ennen ku tuut tänne urputtaa ihmisille jotka oikeesti kärsii.
- todellinen läski
tuntuu,että aloin lihomaan kun aloin liikkumaan ala-asteella kaverini kanssa jonka kotona syötiin pelkkää makaroonia ja jäätelöä.siittä se jotenkin alko, ja karkit tietysti lisänä. tilanne pysy hallinnassa kuitenkin yläasteen loppupäähän asti. sillon aloin seurusteleen ja sitten tulikin jo paha tapa ravintolassa herkutteluista,krillistä, telkkarin edessä mässäämisestä, ja liikunnan laiminlyönnistä. myös tää saakelin netissä istuminen vähentää liikuntaa paljon.
nyt on alotettu elämäntapa remppa, BMI on tippunu 31 mutta tavoitteeseen on vielä pitkä matka. pyrin syömään alle 1200kcal, mutta en pidä mitään tiukkaa linjaa,vaan syön kaikkea kohtuudella. ja pidän yhden karkki/herkkupäivän per viikko! - minnihiir
en ole ollut aina, teini-iässä olin jopa alipainossa... tukevoiduin lukiossa lähelle 60kg, mihin painoon pyrin nyt takaisin. loput tuli kun epäterveellisemmiksi muuttui elämäntavat lapsuuskodista muutettuani ja minulla havaittiin myös metabolinen sairaus. maksimissaan paino on ollut n. 75kg ja pahimmillaan tuli vedettyä pitsa-kokis-karkki-linjaa. sain laihdutettua normaalipainoon. tällä toisella kerralla voin sanoa että lihoin syömällä pastaa ja kotona tehtyjä ranskalaisia perunoita... suklaatakin kohtuullisesti söin. nyt on menossa 2. laihis ja ruokavalio on taas muuttunut "parempaan".
- läski
siksi että syön liikaa herkkuja.nyt olen muuttanut syömätapojani terveelliseksi.laitan kaikki syömiseni ylös,siinä huomaa ruuan määrän.painan tällähetkellä 117kg pituuteteni 182 eli 30kg pois.
- Huips
painoindeksi on 24, en ole varsinaisesti lihava, mutta aika rajoilla lievän lihavuuden kanssa. Ennen painoindeksi näytti 19, jolloin vielä näytin hyvältä omasta mielestäni.
Lihoin koska, en jaksanut enää lähteä salille kun ei ollut kaveria(muutenkin motivaatio näyttää hyvältä katosi, kun jätin silloisen miesystävän, kun petti minua) ja rakastan suklaata ,jäätelöä ,pullia jne joita söin kyllä kun liikuinkin, mutta nyt jäi valtava ruoka ja varsinkin makean halu, ilman sitä päivittäistä liikuntaa. Ja toisaalta olisin halunut että minulle olisi tullut aa-kuppie tilalle rinnat(silloin pieni ylimäärä ei olisi haitannut), mutta kuppi koko nousi vain hädin tuskin a:han.
Pyrkimys takaisin samaan kuin enne, mutta tuskin toteutuu, ellen saa jotenkin makean himoani kuriin. Hedelmät tms. ei auta makean himoon.
Muuten ruokavalio tuntuisi olevan ok, kasviksia, aina vähä rasvaisimmat vaihtoehdot valitsen, leivät kokojyvää/ruista, hedelmiä jne. Mutta sitten en PYSTY vastustamaan sitä geisha tms patukkaa, tai jotain herkkuåullaa jonka tuoksu leijuu nenääni tms. Mitä helvettiä sille voi tehdä? Salaatin syömisen pitäisi auttaa siihen, mutta ei nähtävästi mulla. Kerpele että ärsyttää. Ja viime viikko menikin rasvaisissa merkeissä, kun kyllästyin kitumaan, pe,la ja su söin fazerina levyn plus muuta makeaa. Turhalta tuntuu, kun vittuuntunut olo eikä paino tipu. se himo jota ei saa tyydyttää on kidustusta.
Vi*uttaa. - Nimetön
Olen ollut jo kauan ylipainoinen tai itseasiassa olen luullut niin, todellisuudessa olenkin ollut ihannepainoinen mutta vuosi sitten rupesin lihomaan koska liikuntani väheni radikaalisti, kesä meni todella huonosti töissä ja söin suruuni! Olenkin lihonut vuodessa reilut 10 kiloa ja nyt olen todella aloittanut laihdutuksen lisäämällä taas liikuntaa, mm. kävelyä ja jumppaa (jota ennen en sietänyt ;)) Syön suruuni ja alakuloon mm. kasvava paino sai minut syömään, herkkuani on karkit! Saatan 10 minuuttiin syödä 200 g karkkipussin! Haaveilen karkista jatkuvasti, toivon että olen joskus niin hoikka että saan syödä karkkia! ..taidan olla sokeriaddikti.. Mutta nyt siis olen laihiksella ja olen jo onnistunut tiputtamaan 5 kiloa, vielä noin 10 jäljellä :) usko on vahva ja karkkia en tarvitse suruun koska tiedän että laihdun ja pienet takapakit kuuluvat asiaan!
- kaljaa, karkkia ja muuta
itse olen aina ollut ylipainoinen, nyt olen laihtunut n. 10 kiloa ja vielä on jäljellä. paino alkoi todella nousta (n.8 kiloa vuodessa kahden vuoden ajan), kun söin kuin hevonen ja ihan mitä sattui liikuntamäärään nähden ihan liian paljon. olen aina harrastanut liikuntaa ja olen hyväkuntoinen, mutta ruokaa meni kurkusta alas sumeilematta enemmän kuin lääkäri määrää. ennen kaikkea irtokarkit, tuore leipä oikealla voilla, makkarat ja pizzat tuli huuhdeltua kaljalla alas ja siihen lisättynä vielä bailuillat(viinaa ja illan päätteeksi grillille,aamulla krapularuokaa ja sitte taas maanantaina "normaali" tahti jatkui). aijai, kyllä vain tuntuukin hyvältä muistella niitä aikoja ja katsella nyt vaa'an lukemia etenkin kun ottaa huomioon, että syön itselleni mieluisasti lähes kaikkea, mutta kohtuudella.
- Pikku-Myy
Oon ollu koko pienen ikäni pyöreä, sit joskus murkkuiän lopulla/varhaisaikuisuudessa laihduin sellaet 8kg. ...Mut ne tuli korkojen kans takasin opiskeluaikaan, kun ei ollu aikaa hoitaa kuntoa, eikä motivaatiota puuttua omaan ruokailuun. Tentteihin lukiessa tuli herkästi herkuteltua sipseillä ja karkilla. Limppareita en oikeestaan suuremmin oo juonu. ...Mut nyt ois tavotteena jälleen ne hoikat päivät, siihen matkaa vielä sellaset 5kg. BMI tällä hetkellä 24 ja rapiat. Terkkarikin suositteli laihduttamista ja siks pitää jotain itselle tehdä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254771Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa53402Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283210Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss272649Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu762385Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181779Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91404Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171265Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut91233Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41148