Moi!
Kysyisin mielipidettännne lapsukaisemme eskarin aloittamisen paikkakunnan suhteen? Ollaan oltu asumuserossa reilu puolisen vuotta, ja Ratkaseva päätös pitäisi pian tehdä. Lapsen isä painostaa meitä muuttamaan lähelleen, jotta hänen ja lapsen vuorovaikutus voisi paremmin toteutua. Itse en aivan luota asiaan... isälle saattavat omat kaverit ja baarit työnteon ohella olla ajoittain paljonkin tärkeämpiä kuin tämä lapsemme. Olen saanut tätä ihanaa yhteistä aikaa jo riittämiin nauttia viimeisen 14 vuoden aikana. Ja lapsi on ollut tässä paletissa mukana pian 6v. Nyt siis asumme eri paikkakunnilla ja lapsi käy säännöllisesti tapaamassa etävanhempaansa. Oma turvaverkostoni on täällä uudella paikkakunnalla hyvä, joten lapsen hoito sujuu aika mallikkaasti. Nyt vain tehtävä tämä pirun vaikea päätös ja viimeistään kouluun mennessä lopullinen ratkaisu. Mitään mustalaiseloa ei tarkoitus viettää. Fiksuja neuvoja, kiitos:-)
Missä aloittaa esikoulu?
4
468
Vastaukset
- etävanhempi
tuohon vaikuttaa varmaan myös paljonko sitä etäisyyttä oikeastaan on, nyt siis?
millaiset ne tapaamiset nyt ovat olleet (siis tiheys)?- 800km
1h lentäen, n.3 vkon välein lennot. Silloin pitkät vkonlopt, n.3-4 pvää. Ja lomilla tietty pidemmät yhtenäiset ajanjaksot. Pirun kalliiksihan tämä lysti tulee pidemmän päälle. Välillä lapsen isä ajaa matkan autolla ja tulee hänen luokseen pitkäksi vkonlopuksi tai lomalle. Aika näyttää, mikä lopullinen ratkaisu. Ymmärrän lapsen oikeuden mol.vanhempiin ja isä on hyvin täydellinen isä siílloin, kun paikalla ja asia hänelle sopii. Lapsi on hänelle tärkeä.
- pepiroone
Ero on lapselle (kuin myös vanhemmille) jo iso muutos sinänsä. Muuttaminen vieraalle paikkakunnalle olisi toinen iso muutos. Kaikki muutokset aiheuttavat stressiä ja varsinkin avioeron jälkeen lasta tulisi mielestäni varjella muilta merkittäviltä elämänmuutoksilta. Lapsen tulisi saada säilyttää side tuttuihin paikkoihin ja ihmisiin; etävanhempaansa, lapsuudenkotiin, isovanhempiin, päiväkotiin... Ihmettelenpä miksi sinä päätit muuttaa eron jälkeen toiselle paikkakunnalle?
- alkuper
Mietin muuttoratkaisua todella pitkään. Lopulta omat voimavarani ehtyivät ja tein ratkaisun. Kevät ja kesä ovat olleet jo useamman vuoden ajan hulluinta aikaa mieheni yhä pahenevassa alkoholismissa / tuurijuoppoudessa ja itse hoidin 40 tuntisen työviikon ohella pääosin vastuun lapsestamme. Eniten väsyin kuitenkin ukonretaleen aiheuttamaan epäluottamukseen ja turvattomuuteen... Lapselle tietysti isä erittäin tärkeä henkilö, olipa tämä millainen tahansa. Ja paljon hän lapsensa kanssa vietti aikaa, silloin kun kotiin ehti tulemaan. Mulle kynnysmattovuodet aiheuttivat paljon paskaa, mutta olen pääsemässä pian voitolle koko shitistä. En aio katkeroitua. Fiksujen ihmisten neuvot "onnellinen äiti, onnellinen lapsi" auttoivat minua lopullisen ratkaisun tekemisessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1911377Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa463934Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1133110Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1322440Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin902130Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1961791Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.3051059Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta18845Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143775- 53719