Meidän tarina menee näin:
Tulin raskaaksi kahden kuukauden seurustelun jälkeen. Tarkoituksella olimme kyllä ehkäisyä käyttämättä. Mieheni oli toisinaan mielestäni hieman itsetuhoisissa ajatuksissa pyörivä ja viina maistui. Meidän yhteiselo oli kaikin puolin muuten ihanaa ja tunsin olevani rakastettu. Myöhemmin kaikesta auvosta huolimatta mies jatkoi juopotteluaan, viikonloppuisin. Muuten kaikki oli okei, mielestäni rakkautta riitti. Reilu pari vuotta mentiin ja syntyi toinen lapsi. Koko ajan asustimme reippaasti alkoholisoituneen appiukkoni kanssa ja riitoja oli milloin mistäkin hänen kanssaan. Sitten eräänä aamuna mieheni tuli kotiin kaulassaan fritsu. Selityksenä reippaasti ottavalla oli se, että hän oli todella juovuksissa, mennyt jatkoille ja sammunut. Aamulla herätessään fritsu oli kaulassa.. Aikamme asiasta taisteluamme annoin anteeksi ja taas jatkettiin. Mieheni oli normaali oma itsensä, arkena ihana isä lapsilleen ja ihana mies minulle. viikonloppuisin baari kiinnosti kaikkea muuta enemmän..
Pikku hiljaa kävi näin, että joskus mieheni on yötä poissa kotoa, milloin sammunut jatkoille serkkunsa luo tms. Joskus sormessa ei ollut vihkisormusta aamulla, kun kotiin tuli yöksi.
Mieheni on lapsena kotonaan nähnyt valtavaa väkivaltaa, alkoholismia ja pettämistä. Luulin, ettei hän sellaista halua omalle perheelleen. Mielestäni mieheni on yleisnäöltään masentunut ja alkoholisoitunut, siis vain viikonloppuisin. Hän vannoo rakkautta minuun ja lapsiin ja sanoo, että minun ei tule ainakaan epäillä mitään suhteita, koska hän minua rakastaa, eikä muuta halua.
Nyt hän on reissuhommissa, tulee 3 kk:n päästä kotiin. Postitin juuri avioeron 1. vaiheen paperit, kun kuulin, että hän oli yhtä naista yrittänyt häidemme aikaan iskeä, huumorilla tai ilman, reilu vuosi sitten.
Tämä kuulostaa hullulta, mutta edelleen rakastan miestäni ja haluaisin liittomme pelastaa. En ole varma pettämisestä, mutta ainakin alkoholin käyttö on lopetettava ja avioliittoneuvojalla käytävä. Nyt mieheni on todella loukkaantunut ja vannoo minua rakastavansa, ei halua luopua...
Mitä olette mieltä? Pettämistäkö tämä on vaiko mitä? Tiedän, että tämä on minun versioni asioista, ja näyttää huonolta. Mutta todella olen sitä mieltä, että olemme olleet onnellisia ja mieheni minua mielestäni rakastaa.
Mikä neuvoksi?
Mitä olette tästä mieltä?
16
2568
Vastaukset
- Nimetön
jos olet onnellinen muuten, niin ajattele lapsiasikin ja jos mies on muuten ihan ookoo, niin anna asioiden olla entisellä mallillaan. Ei se minusta ole niin paha jos mies on hairahtanut parikertaa. Jos hän rakastaa sinua ja lapsiaan. Ei täydellistä ihmistä ole olemassakaan ja niitä on paljon sairaitakin ja väkivaltaisia liittoja. Ole tyytyväinen ja muista ettet sinäkään voi olla aivan täydellinen. Jokaisessa on jotain vikaa. Voi joutua ojasta allikkoon kun menee eroamaan. Ei se ole helppoa olla yksinhuoltaja ja ilman rahaa. Eikä se ole hyvä lapsillekaan olla ilman isää.
- ja päinvastoin
jätä se paska! sä ansaitset parempaa oikeesti.
vaikeampaa ero duunata... ja se vie voimat totally, mut on sen arvoistakin.
- harmaa graniitti
Fritsu kaulassa, viikonloppujuopottelua, öitä poissa kotoa, selittelyä, ei sormusta sormessa, reissuhommissa... nuo merkit viittaavat 100% varmasti pettämiseen. Miksi ajattelet, että miehesi rakastaa sinua? Koska hän sanoo niin? Mielestäni antamasi todisteet viittaavat ennemmin siihen, että hän ei rakasta sinua vaan käyttää luottamustasi hyväkseen törkeällä tavalla.
- Pikku muija
...harmaan graniitin kanssa...itselläni vähän samanlainen mies ennen ja samanlaisista kasvuolosuhteista...Kuvittelin kanssa ettei halua samanlaista omille lapsilleen kuin mitä on itse saanut kestää ja sanoi niin itsekin...mutta kyllä se veri on sakeaa ja samaa paskaa tarjosi mulle ja lapsille---onneksi päästiin eroon : )
- tuosta
muuksi muuttuu?
Sullakin on oikeus onneen. Löytyy kyllä kumppaneita, jotka eivät vieraissa laukkaa. - Nimetön
omasta elämästäni.
Vaikeita asioita,en osaa antaa neuvoa,uutoin kuin että jos molemmat rakastatte toisianne. Tehkää yhdessä sille jotain,esim. ensimmäinen askel on että miehen on päästävä viinaongelmastaan. Siinä sitä jo onkin aluksi.Sen kun saatte hoidettua alta pois;), onkin syytä siirtyä vaiheeseen kaksi.
Yrittää parisuhteen hoitoon. Molemmissa tarvitsette ammattiauutjaa,uskoisin.
kannattaa kokeilla,sillä vaikeudet on tarkoitettu voitettaviksi ja ne vahvistaa ihmistä
Hyvää kevättä teille!! - Joussi
Aikalailla on pahoja merkkejä... Tiedän itse, mitä valehtelu ja salailu on, miten luikerrella totuudesta eroon, ja se käy yllättävän helposti. Ensimmäiset kerrat on vaikeimpia, omatuntokin kolkuttaa, sen jälkeen tulee turtumisvaihe - ei tunnu miltään - ja sitten sitä ei enää edes ajattele, toimii vaan.
Viina on vihollinen numero 1, josta on päästävä eroon. Sen jälkeen vasta voi puhua muista asioista, sillä onhan varmasti asioita, jotka nimenomaan viinasta johtuvat!?
Onko lapset pieniä vielä? Onko omaisuuden suhteen mietintää (asuminen, irtain, autot), joissa ongelmakohtia mahdollisen eron tullessa: kumpi asuu missäkin jne?
Reissuhommat tämän kaiken kukkuraksi... ei ole varmasti Sinulla helppoa ajatuksiesi kanssa... Voimia! Ja keskustelua - paljon keskustelua - kun hän seuraavan kerran kotona. - ///
Aivan ensiksi varmista ettet tee enaa lisaa lapsia tuon miehen kanssa. Kerroit miehesi lapsuushistoriasta, miksi varmistat samanlaisen omille lapsillesi?
Mikali jatkat tuon miehen kanssa, tee kaikkesi etta saat hanet irti alkoholista.Esim. AA kerho on toiminut todella hyvin monelle.
Tosin viina on vain tekosyy kayttaytya kuin sika. Niinkauan kuin sina annat tuon kaiken tapahtua, han ei tule muuttumaan mihinkaan. Han jatkaa vain rauhasa juopotteluaan ja huoraamistaa tietaen etta siella se Jonski kuitenkin ottaa aina vastaan miten paljon tahaansa mina sikailen.
Ehka sinunkin pitaisi tarkistaa oma kantasi ystavien suhteen, suurin osa ihmisista ei sikaile, miksi siis et hakeudu terveempaan seuraan? - mitenkään
harkita sterilisaatiota, ettei tulisi lisää vahinkoja tähän maailmaan????
- Jonski
Kävikö mielessä, että se jos ISÄ juo paljon, niin se ei tarkoita, etteikö lapsista pidettäisi hyvää huolta ja etteikö lapsia rakastettaisi????????????
Mulla on kaksi erittäin ihanaa ja tasapainoista lasta, kiitos siitä kaiketi minulle ja osittain myös miehelleni.
Suosittelen sinulle painua kotiin kasvamaan!!!!!!!! - hessuli
Jonski kirjoitti:
Kävikö mielessä, että se jos ISÄ juo paljon, niin se ei tarkoita, etteikö lapsista pidettäisi hyvää huolta ja etteikö lapsia rakastettaisi????????????
Mulla on kaksi erittäin ihanaa ja tasapainoista lasta, kiitos siitä kaiketi minulle ja osittain myös miehelleni.
Suosittelen sinulle painua kotiin kasvamaan!!!!!!!!noita asiattomia viestejä mahtuu aina väliin. älä välitä. niilläkin on paha olla ittensä kanssa, jotka noita kirjoittelee.
mutta, mutta. asutteko te edelleen sen appiukon kanssa? vaiko vaan keskenänne? entä onko sinun miehesi sitä mieltä itse, että hänellä on alkoholin kanssa ongelma? hän ei nimittäin pysty lopettamaan kaikista pyhistä lupauksistaan huolimatta, ellei hän itse koe itseään alkon kanssa ongelmaiseksi. reissuhommissa ei voi käydä edes aa:ssa, joten yksin matkoilla ratkeamiset on varmaan enemmän sääntö kuin poikkeus.
perheen koossa pysyminen ei ole lasten onnen kannalta oleellisin asia,vaan tasapainoinen ympäristö, joten menon jatkuessa, sinulle voi tulla tarve pelastaa lapsesi. alkoholistin lapsena voin kertoa, että vaikka erittäin hyvä äitini piti minut "järjissäni" ei mennyt päivääkään, etten olisi toivonut heidän eroavan. vaikka toki isääni rakastan. noita vuosina äitini hukkasi oman elämänsä, ja toivoo nyt, että olisi tehnyt toisin.
miehesi uskottomuus syö sinun itsetuntoasi, samoin ryyppääminen. oletko varma, ettet ole hukannut jo itseäsi matkan varrella? onko elämäsi sellaista, että voit elää sitä vielä? ehdottomasti sinun kannattaa hakea apua. kaikki instanssit käy. suosittelisin, että hakisit sitä ensin ihan itsellesi, kun odottelet miestäsi reissusta. saat ensin omat ajatuksesi järjestykseen. - Jonski
hessuli kirjoitti:
noita asiattomia viestejä mahtuu aina väliin. älä välitä. niilläkin on paha olla ittensä kanssa, jotka noita kirjoittelee.
mutta, mutta. asutteko te edelleen sen appiukon kanssa? vaiko vaan keskenänne? entä onko sinun miehesi sitä mieltä itse, että hänellä on alkoholin kanssa ongelma? hän ei nimittäin pysty lopettamaan kaikista pyhistä lupauksistaan huolimatta, ellei hän itse koe itseään alkon kanssa ongelmaiseksi. reissuhommissa ei voi käydä edes aa:ssa, joten yksin matkoilla ratkeamiset on varmaan enemmän sääntö kuin poikkeus.
perheen koossa pysyminen ei ole lasten onnen kannalta oleellisin asia,vaan tasapainoinen ympäristö, joten menon jatkuessa, sinulle voi tulla tarve pelastaa lapsesi. alkoholistin lapsena voin kertoa, että vaikka erittäin hyvä äitini piti minut "järjissäni" ei mennyt päivääkään, etten olisi toivonut heidän eroavan. vaikka toki isääni rakastan. noita vuosina äitini hukkasi oman elämänsä, ja toivoo nyt, että olisi tehnyt toisin.
miehesi uskottomuus syö sinun itsetuntoasi, samoin ryyppääminen. oletko varma, ettet ole hukannut jo itseäsi matkan varrella? onko elämäsi sellaista, että voit elää sitä vielä? ehdottomasti sinun kannattaa hakea apua. kaikki instanssit käy. suosittelisin, että hakisit sitä ensin ihan itsellesi, kun odottelet miestäsi reissusta. saat ensin omat ajatuksesi järjestykseen.Asuimme vuosia appiukkoni kanssa, mutta nyt luojalle kiitos, pääsimme muuttamaan omaan asuntoon, kun saimme vanhan myytyä. Tosin se on vuokra-sellainen, mutta ajateltu ollaan vaikka mitä eteenpäin..
Mieheni myöntää nyt, että alkoholi on hänellä ongelma ja näin hänelle sanoin, että jatkoa en voi ajatella, ellei avioliittoneuvojalle tms. mennä.
Ihan itseäni ja meitä kaikkia ajatellen, haluan mennä hakemaan apua ulkopuolelta.
Mutta ei tässä nyt sentään järkeä ja toivoa vielä ole menetetty. Käyn läpi ilmeisesti jotain kriisiä elämässäni ja pysähdyin nyt miettimään, että tätäkö todella haluan...
Miehelläni on tämän reissun jälkeen tarkoitus kyllä jäädä kotikulmille töihin.. Se taitaa olla ihan plussaa, jo pelkästään lasten takia. - hessuli
Jonski kirjoitti:
Asuimme vuosia appiukkoni kanssa, mutta nyt luojalle kiitos, pääsimme muuttamaan omaan asuntoon, kun saimme vanhan myytyä. Tosin se on vuokra-sellainen, mutta ajateltu ollaan vaikka mitä eteenpäin..
Mieheni myöntää nyt, että alkoholi on hänellä ongelma ja näin hänelle sanoin, että jatkoa en voi ajatella, ellei avioliittoneuvojalle tms. mennä.
Ihan itseäni ja meitä kaikkia ajatellen, haluan mennä hakemaan apua ulkopuolelta.
Mutta ei tässä nyt sentään järkeä ja toivoa vielä ole menetetty. Käyn läpi ilmeisesti jotain kriisiä elämässäni ja pysähdyin nyt miettimään, että tätäkö todella haluan...
Miehelläni on tämän reissun jälkeen tarkoitus kyllä jäädä kotikulmille töihin.. Se taitaa olla ihan plussaa, jo pelkästään lasten takia.kuulostaa siltä, että toivoa tosiaan on,kun miehesi tunnistaa ongelman ja molemmat on halukkaita sitä hoitamaan. miehellesi voisi tehdä hyvää myös miesten keskustelukerho, aa tms. paikka, missä miehet puhuu elämästä keskenään. siellä ne oppii yllättävän paljon myös parisuhteista. mutta helpointa on varmaankin lähteä yhdessä liikkeelle apua hakemaan, sieltä sitten eteenpäin.
se on myös hyvä että sulla on kriisi. muutenhan mikään ei muuttuisi, kun minkään ei tarvitsisi muuttua.
oletko miettinyt tuota miehesi pettämisjuttua? kun kuulostaa siltä, että jotakin on jo tapahtunut, vaikka et olekaan varma. pystytkö antamaan anteeksi? lähtökohta lienee se, että oli tai ei, (et ehkä ikinä saa tietää), sinun täytyy olla valmis antamaan anteeksi kun aiot vielä yrittää.
vuokra-asunto voi olla nyt hyväkin vaihtoehto sen aikaa, kun suhdettanne puitte. jos nyt ostatte asunnon, on se selvä viesti miehellesi, että tulevaisuus on turvattu tämän parisuhteen osalta. saattaa jäädä muuttuminen kesken.
kuulostat niin ihanan rakastuneelta, siksi minä varmaan olenkin hiukan huolissani :) - Jonski
hessuli kirjoitti:
kuulostaa siltä, että toivoa tosiaan on,kun miehesi tunnistaa ongelman ja molemmat on halukkaita sitä hoitamaan. miehellesi voisi tehdä hyvää myös miesten keskustelukerho, aa tms. paikka, missä miehet puhuu elämästä keskenään. siellä ne oppii yllättävän paljon myös parisuhteista. mutta helpointa on varmaankin lähteä yhdessä liikkeelle apua hakemaan, sieltä sitten eteenpäin.
se on myös hyvä että sulla on kriisi. muutenhan mikään ei muuttuisi, kun minkään ei tarvitsisi muuttua.
oletko miettinyt tuota miehesi pettämisjuttua? kun kuulostaa siltä, että jotakin on jo tapahtunut, vaikka et olekaan varma. pystytkö antamaan anteeksi? lähtökohta lienee se, että oli tai ei, (et ehkä ikinä saa tietää), sinun täytyy olla valmis antamaan anteeksi kun aiot vielä yrittää.
vuokra-asunto voi olla nyt hyväkin vaihtoehto sen aikaa, kun suhdettanne puitte. jos nyt ostatte asunnon, on se selvä viesti miehellesi, että tulevaisuus on turvattu tämän parisuhteen osalta. saattaa jäädä muuttuminen kesken.
kuulostat niin ihanan rakastuneelta, siksi minä varmaan olenkin hiukan huolissani :)..etten kyllä ole mitenkään ihanan rakastunut.. En ole ollut missään kohtaa, ehkä. Rakastan kyllä, mutta se on tapahtunut aikojen saatossa ja yhteen päädyttyämme. Ennen seurusteluamme olimme toistemme parhaat ystävät.. Pikku hiljaa se meni siihen, että huomattiin, että me ollaan. Oikeastaan mieheni juuri ilmoittaa aina rakastuneensa ensisilmäyksellä, ja siinä se. Hän ei siitä hetkestä ole tarvinnut, eikä halunnut muita.
Mutta huom. Näissä teksteissä puhun myös hänen sanoillaan, en siis omasta päästäni keksi, että "hän ei halua muita".
Olen epävarma asian suhteen, todella. Mutta jos nyt näin ajatellaan, että jos hän on mua pettänyt, niin olen valmis ehkä antamaan anteeksi. Hän on myös ihminen ja ansaitsee tilaisuuden pitää perheensä kuitenkin. En siis halua katsoa maailmaa niin mustavalkoisesti, että se oli siinä ja piste. En ole itsekkään mikään täydellisyys, kuten ei kukaan meistä. Mutta hän on sentään lasten isä, asia on vakaasti harkittava.
Tässä vain hapuillaan, etsien tietä.. Eiköhän se vielä tästä löydy. Olen todella luottavainen tulevaisuuteen, joko lasten kanssa tai koko perhe yhdessä..
- mitään kurjaa
mutta, se äijä ei välitä sinusta. Ei se välitä muusta kuin viinasta ja sinä et tule koskaan hänelle viinaa tärkeämmäksi. Tilanne tulee pahenemaan ja pahenemaan. Otapa piruuttasi selvää kuinka moni tosissaankin viinasta eroon pyrkivä on siinä onnistunut. SORRY!
- on kiristys
keino. "Tapan itseni jos et tee niin tai näin"
Joo, ja varmaan näytöksen vuoksi sitä joskus yrittääkin. Heitä sinä pois kaikki syyllisyys - ja ainaiseksi! Älä anna sen manipuloida itseäsi kaiken maailman hetkellisillä rakkauden osoituksilla ja tunnustuksilla.
Muista kuitenkin, sinun elämän valintasi ovat sinun valintojasi! Pidä itsestäsi huoli ja heitä se hyypiö ulos narttujensa kainaloon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423900Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal393486- 703108
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak912940Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no851934- 351928
- 241769
- 321713
- 291711
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231664