minun lapseni 6v. on diabeetikko joka syö n.160hiilihydraattia päivässä...joten jos aikuisena syön n.160-200 hiilaria päivässä niin tokihan sillä laihtuu sitä ei voi kiistää kukaan. ne muksun annokset ovat ihan säälittävän pieniä mutta diabeetikon ruokavaliohan on se kaikkein terveellisin!
hiilariFAKTAA
14
1048
Vastaukset
- kuulla,
että lapsesi sairastaa. Kyseessä lienee kuitenkin ykköstyypin insuliinihoitoinen diabetes. Hiilihydraattien ja insuliinin kanssa tasapainottelu ei ole helppoa, mutta tilanne elää ja muuttuu sitä mukaa kun lapsesi vanhenee.
- Faktamamma
mutta toisaalta on tässä jotain hyvääkin ainakin se ettei oikein hoidettu diabeetikko lapsi ole lihava eihän näillä ruokamäärillä pysty lihoamaan...syöpipähän koko elämänsä terveellisesti joka ateriansa punnittua kun on pakko jos haluaa hengissä pysyä :)
- diabeetikon vaimo
Faktamamma kirjoitti:
mutta toisaalta on tässä jotain hyvääkin ainakin se ettei oikein hoidettu diabeetikko lapsi ole lihava eihän näillä ruokamäärillä pysty lihoamaan...syöpipähän koko elämänsä terveellisesti joka ateriansa punnittua kun on pakko jos haluaa hengissä pysyä :)
Lapsesi on varmaankin sairastunut aika äskettäin? Ei siinä kuule kauaa nokka tuhise, kun hän jo näkee annoksesta paljonko siinä on hiilareita ja minkä verran insuliinia pitää pistää. Toisin sanoen, ei se teidän koko loppuelämä ole yhtä laskemista.
Mieheni on sairastanut ykköstyyppiä jo lähes 30 v. eikä hänen vuokseen todellakaan tarvitse mitään punnita tai laskeskella. Tiedän mitkä ovat vältettäviä ruoka-aineksia ja toisaalta tiedän myös mikä hänelle parhaiten maistuu. Hän itse taas osaa koota annoksensa siten, että se vastaa pistettyä insuliiniannosta, eikä nosta tai laske liikaa kulloistakin sokerilukemaa.
Siinä olet kyllä oikeassa, että ykköstyypin diabeetikon ruokavalio on erinomainen myös meille terveille, jotka haluamme pitää kilot kurissa ja pysyä terveenä. Aika hyvä palkkio siitä, että diabeetikolle ei voi syöttää eineksiä, vaan ruoka on tehtävä itse alusta lähtien. Minä olen jopa oppinut nauttimaan kokkauksesta! :-) - painua
diabeetikon vaimo kirjoitti:
Lapsesi on varmaankin sairastunut aika äskettäin? Ei siinä kuule kauaa nokka tuhise, kun hän jo näkee annoksesta paljonko siinä on hiilareita ja minkä verran insuliinia pitää pistää. Toisin sanoen, ei se teidän koko loppuelämä ole yhtä laskemista.
Mieheni on sairastanut ykköstyyppiä jo lähes 30 v. eikä hänen vuokseen todellakaan tarvitse mitään punnita tai laskeskella. Tiedän mitkä ovat vältettäviä ruoka-aineksia ja toisaalta tiedän myös mikä hänelle parhaiten maistuu. Hän itse taas osaa koota annoksensa siten, että se vastaa pistettyä insuliiniannosta, eikä nosta tai laske liikaa kulloistakin sokerilukemaa.
Siinä olet kyllä oikeassa, että ykköstyypin diabeetikon ruokavalio on erinomainen myös meille terveille, jotka haluamme pitää kilot kurissa ja pysyä terveenä. Aika hyvä palkkio siitä, että diabeetikolle ei voi syöttää eineksiä, vaan ruoka on tehtävä itse alusta lähtien. Minä olen jopa oppinut nauttimaan kokkauksesta! :-)tuonne diabeetikkojen palstalle ja jakaa neuvojaan siellä. Tämä on edelleen VHH palsta ei D123 palsta.
- on väittänyt,
painua kirjoitti:
tuonne diabeetikkojen palstalle ja jakaa neuvojaan siellä. Tämä on edelleen VHH palsta ei D123 palsta.
vhh.n parantavan diabeteksen ja estävän syöpää, joten molemmista aiheista saa/pitää puhua tällä palstalla. Näethän sie, otsikon, jätä lukematta, jos ei aihe kiinnosta.
- tänne kirjoittaa
on väittänyt, kirjoitti:
vhh.n parantavan diabeteksen ja estävän syöpää, joten molemmista aiheista saa/pitää puhua tällä palstalla. Näethän sie, otsikon, jätä lukematta, jos ei aihe kiinnosta.
mitä sontaa haluaa, mutta turha on odottaa että saa jotain apua diabeteksen hoitoon.
Vinkkejä VHHlle kyllä saa, mutta jos niitä ei halua D-potilas noudattaa, niin sehän on sit oma asiansa. - siinä,
tänne kirjoittaa kirjoitti:
mitä sontaa haluaa, mutta turha on odottaa että saa jotain apua diabeteksen hoitoon.
Vinkkejä VHHlle kyllä saa, mutta jos niitä ei halua D-potilas noudattaa, niin sehän on sit oma asiansa.että vhh ei ole lääke diabetekseen, eikä syöpään ja siksi asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Markkinamaakarit ovat kautta aikojen luvanneet ihmeitä, mutta luistavat kaikesta vastuusta,jos/kun ihmeitä ei tapahdukaan.
- pysty millään
siinä, kirjoitti:
että vhh ei ole lääke diabetekseen, eikä syöpään ja siksi asioista pitää puhua niiden oikeilla nimillä. Markkinamaakarit ovat kautta aikojen luvanneet ihmeitä, mutta luistavat kaikesta vastuusta,jos/kun ihmeitä ei tapahdukaan.
parantamaan, joten aivan turha täällä selitellä.
Oireita voidaan vähentää lääkkeillä, mutta parempi keino on tehdä se ruokavaliolla. Sitä eivät vain jotkut pysty tajuamaan. - en ole markkinamies.
pysty millään kirjoitti:
parantamaan, joten aivan turha täällä selitellä.
Oireita voidaan vähentää lääkkeillä, mutta parempi keino on tehdä se ruokavaliolla. Sitä eivät vain jotkut pysty tajuamaan.Markkinahemmonne on väittänyt, ruokavalion parantaneen diabeteksesta.
- terveellisin
Sairaan ihmisen jonka ruokavaliota joudutaan rajoittamaan, ei ole ikinä se kaikkein terveellisin.
- diabeetikon vaimo
suurin osa suositelluista ruokavalioista perustuu samalle idealle, eli verensokerin tasaisena pitämiselle. Käsittääkseni niin on myös vhh:ssa?
- Huh huhhh
Vai säälittävän vähän!??Haista nyt kuule jo huilu! Mitäs annat jus niitä hiilareita jotka on paskimpia ja sisältää liikaa hh. Annappa vihanneksia ja marjoja 200 hiilarin edestä niin luulen että tulee maha täyteen. Mitään pottu makarooni vellejä ei d 1 tai 2 tartte! Järkeä SAA käyttää.
- diabeetikon vaimo
Ykköstyypin diabeteksen hoidossa ei ole kyse vain siitä, että masu tulee täyteen. Myös sokeritasapaino on saatava pysymään vakaana.
Makaronivelliä tuskin kukaan diabeetikko syö. Sen sijaan hitaat hiilihydraatit ovat erittäin tärkeä osa ruokavaliota.
Lisäksi mukana on aina oltava jotain nopeaa hiilihydraattia, esim. rusinoita, siripiriä, suklaata siltä varalta, että sokeritasapaino romahtaa.
Sokeritasapainon romahtamista taas ei voi kukaan ehkäistä eikä ennustaa. Se voi johtua esim. alkavasta flunssasta, josta ei ole vielä mitään muita oireita. Äkillinen sokeritasapainon romahtaminen ei siis ole merkki huonosta hoitotasapainosta kuin poikkeustapauksissa.
- Faktamamma
niin sen verran vielä että lapseni on sairastanut 3v.asti ja 5v.alkoi pistämään itse sekä mittaamaan vanhemman seuratessa. hiilarittomasta ruoasta ei niinkään liho toki syö nälkään sitä mitä voi,marjoista ei niinkään pidä muutakuin suoraan pensaasta. että kyllä ne ravitsemusterapeutin laatimat hiilarimäärät ovat ihan oikein tämän ikäselle diabeetikolle mutta monet muut lapsoset tuntuvat syövän huomattavasti enemmän...lapseni tietää myös paljon saa syödä eikä syö ns.vääriä määriä ja aivan tasan joutuu koko ikänsä tarkkailemaan ja punnitsemaan ainakin silmämääräisesti ruokansa...itse olen näistä asijoista hyvin tarkka ja sempä takia muksuni vs.arvot ovatkin ideaaliset ja toivottavasti näin pysyvät. kasvaessaan toki alkavat heitellä suuntaan ja toiseen kun alkaa itse enemmän huolehtia syömisiään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi423970Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal423585- 703178
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak913030Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no882026- 351998
- 241849
- 311801
- 331789
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231734