hoikistuuko vaikka painoa tulis lisää???

tyttå-87

kertokaapas et jos käyn tunnin juoksu lenkillä ainakin joka toinen päivä ja ruokavalio on hyvä ja kevyt... ja salilla käyn 1 kerran vk. ja haluan tulla kiinteemmäks ja hoikemmaks. niin jos mun paino ei laskis vaikka tekisin noitten mukaan, ni hoikistunko silti? vai pitäskö painon laskee?
ku eikö se ole niin et jos käy salilla sillee oikee kunnolla ja urheilee, niin painoa voi tulla lisää mutta silti hoikistuu ja vaate koko pienenee????

8

1022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vastaus

Oikeassa olet. Lihas painaa enemmän kuin rasva. Eli jos saat itsellesi lihaksia voit painaa vähemmän vaikka tilavuutesi pienenee ja rasva vähenee. Eli luota enemmän niihin vaatteisiin ja peiliin kuin puntariin.

• tyttå-87

nii laitoit varmaa vahingos et jos saat lihaksia ni voit painaa vähemmän... siis painaako lihas enemmän kun läski?

• tyttå-87

mutta jos mä en treenaa niin hirveesti. käyn vaan juoksemassa ja kerran vk salilla, enkä sielläkään tee ku ihan kevyillä painoilla. ja syön aika kevyesti... niin eikö mulla pitäs paino laskee?

ku ainakaa mun paino ei hirveesti laske. jos pidän karkkipäivän kerran viikossa, jolloin syön aika paljon hyvää niin puntari näyttää heti yhtä kiloa lisää ja seuraavan viikon saan taas laihuttaa sitä yhtä samaa kiloo. eli eikö kannata syödä sillonkaa hirveesti mitään hyvää kun on karkkipäivä?

ku jos syö hirveen märää herkkuja yhtenä päivänä, ni erooko se siitä jos syö saman määrän herkkuja mutta pitkin viikkoa, eli ei yhtenä samana päivänä niitä kaikkia..?

• joku vastaus
        tyttå-87 kirjoitti:

nii laitoit varmaa vahingos et jos saat lihaksia ni voit painaa vähemmän... siis painaako lihas enemmän kun läski?

Anteeksi, virhe siis kommentissani. Voit painaa enemmän, vaikka rasva vähenee, jos se korvautuu lihaksella. Eli kyllä, lihas painaa enemmän. (Lihaksessa on enemmän vettä, ja vesi painaa enemmän kuin rasva.)

Kovin pienistä heilahteluista en muutenkaan huolestuisi, koska eroa tulee nesteen kertymisestä kehoon ja ruuasta riippuen suolistossakin voi olla eri määrä tavaraa, joka saattaa painaa yllättävän paljon. Itselläni paino näyttää heiluvan päivästä toiseen jopa yli kilon, vaikka siinä tuskin varsinaista lihomista tai laihtumista on yhtään.

• joku vastaus
        tyttå-87 kirjoitti:

mutta jos mä en treenaa niin hirveesti. käyn vaan juoksemassa ja kerran vk salilla, enkä sielläkään tee ku ihan kevyillä painoilla. ja syön aika kevyesti... niin eikö mulla pitäs paino laskee?

ku ainakaa mun paino ei hirveesti laske. jos pidän karkkipäivän kerran viikossa, jolloin syön aika paljon hyvää niin puntari näyttää heti yhtä kiloa lisää ja seuraavan viikon saan taas laihuttaa sitä yhtä samaa kiloo. eli eikö kannata syödä sillonkaa hirveesti mitään hyvää kun on karkkipäivä?

ku jos syö hirveen märää herkkuja yhtenä päivänä, ni erooko se siitä jos syö saman määrän herkkuja mutta pitkin viikkoa, eli ei yhtenä samana päivänä niitä kaikkia..?

En ole hirveän perehtynyt laihduttamiseen, mutta tilanteeseesi on mielestäni neljä selitystä.
        1) Syöt juuri sen mitä kulutat, joten et laihdu.
        2) Syöt liian vähän, joten elimistösi pitää kiinni kaikesta mahdollisesta energiasta.
        3) Tarkkailet painoasi liian lyhyellä aikavälillä.
        4) Laihdut kyllä, mutta melko hitaasti.

Viimeisintä pitäisin todennäköisimpänä, jos kerran vaatteissa laihtumisen huomaa. Mielestäni se on myös paras vaihtoehto, sillä se on kropalle terveellisin ja itsekin opit parhaiten kroppasi toimintaa. Sillä vältät todennäköisimmin myös päätymästä äärimmäisyyksiin, kuten ahmimiseen, kun tulee liian nälkä.

Karkkipäivästäsi on vaikea sanoa, riippuu kuinka paljon syöt. Jos et ihan järjettömiä määriä, niin en usko sen olevan vaarallista. Tai tee niin, että pidät huolta terveellisestä syömisestä myös sinä päivänä ja syö karkkia vasta sen jälkeen. Todennäköisesti ei tule vedettyä niin paljoa.

Jos olet juuri aloittanut liikunnan, se saattaisi silti kasvattaa lihaksia. Jos olet tehnyt noita samalla tavalla pidempään, niin se tuskin on syy. Itse silti suosittelisin, että lisäät vaikka raskasta liikuntaa tai painoja salilla (mieluummin reippaasti): Hieman suuremmilla lihaksilla kulutat energiaa enemmän, myös muulloin kuin treenatessasi. Saat helpommin kiinteän kropan ja et joudu vetämään ruokaa minimiin. Tällöin sinulla itselläsi on helpompaa, kun ei tarvitse stressata jokaisesta ylimääräisestä karkista. Ja ennen kaikkea pidät itsesi terveempänä ja virkeämpänä, kun ruuasta on helpompi saada kaikki tarvittavat ravintoaineet. Minimikalorimäärällä se vaatii kunnolla työtä.

Ja liian suuria lihaksia tuskin tarvitsee pelätä. Ne eivät alun jälkeen ihan oikeasti kasva kovin helpolla.

Ja loppuun lisäys: Jos olet jo normaalin painoindeksin sisällä, en sinuna edes huolehtisi painosta tai laihduttamisesta.

• tyttå-87
        joku vastaus kirjoitti:

Anteeksi, virhe siis kommentissani. Voit painaa enemmän, vaikka rasva vähenee, jos se korvautuu lihaksella. Eli kyllä, lihas painaa enemmän. (Lihaksessa on enemmän vettä, ja vesi painaa enemmän kuin rasva.)

Kovin pienistä heilahteluista en muutenkaan huolestuisi, koska eroa tulee nesteen kertymisestä kehoon ja ruuasta riippuen suolistossakin voi olla eri määrä tavaraa, joka saattaa painaa yllättävän paljon. Itselläni paino näyttää heiluvan päivästä toiseen jopa yli kilon, vaikka siinä tuskin varsinaista lihomista tai laihtumista on yhtään.

no mulla just aina vaa ku laihdutan ni painoa lähtee joku 3 kiloa ja sit välillä se saattaa nousta siitä taas vähä ja välillä laskee, ei koskaa putoo kunnolla.
        mun pitää kohta lopettaa syöminen kokonaan :/ pakko tulla kesäks hyvään kuntoon.

• mitata

mulla välillä laihiksen aikana meni monta viikkoa että vaaka näytti samaa mutta senttejä silti hävisi koko ajan vyötäröltä ja lantiolta. Eli kyllä, hoikistua voi vaikka ei paino tippuisikaan. Mutta noita mittauksia ei kannata tehdä edes kerran viikossa, ehkä kerran kuussa niin huomaa eron.

• hyypee

Aineenvaihduntasi on vielä vilkkaampaa kuin meillä läskeihimme luutuneilla ja lihaksistosi kasvaa vielä ja luu kerää massaa. Kannattaa tosiaan tuossa vaiheessa kerätä lihaksia ja kuntoa mieluummin kuin lähteä paastoilemaan painon pudottamiseksi. Olet terveellä tiellä.
      (;-) Siis olethan syntynyt -87 etkä 87-vuotias?)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      141
      3888
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      352
      3015
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      13
      1927
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1645
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1109
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      964
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      874
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      801
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      784
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      67
      779
    Aihe