vatsalihakset

asdfasd

kuinka kauan kestää että alkaa vatsalihakset näkymään..jos teen joka päivä 30-40 vatsalihas liikettä?

53

46072

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tehdä

      enempää 500-1000 olis mun mielestä aika hyvä, ei nyt ihan ylös asti ,mutta ihan kunnolla kuitenkin.

      • pesukarhu

        Jooh no voisitko kertoa mitä helv... järkeä on tehdä jotain harjoitetta tollasia toistomääriä..? hohhoijaa...


      • vatsatreeni
        pesukarhu kirjoitti:

        Jooh no voisitko kertoa mitä helv... järkeä on tehdä jotain harjoitetta tollasia toistomääriä..? hohhoijaa...

        Joo ei todellakaan kannata treenata noin paljoo, kato vaikka netistä ohjeita miten treenata vatsalihaksia :-) niitä löytyy aika paljon esim ihan perusohjeet https://www.laihdutusopas.com/treeni/vatsalihastreeni/


    • evrae

      Sehän riippuu melko paljon ihmisestä ja vatsan seudun rasvakerroksesta. Pari kuukautta veikkaisin. Ja unohda tuo 500-1000. 30-40 on ihan hyvin, mutta muista myös muutkin liikkeet kuin vain vatsarutistus tai istumaannousu. Älä unohda alavatsaa ja kylkiä.

      • ever...

        Vatsalihakset saa näkymään, kun rasvaprosentti on riittävän alhainen.
        Nainen harvoin tässä edes onnistuu.

        Jos teet yhteen putkeen 30-40 mitä tahansa liikettä, treenaat kestävyyttä.
        Massaa lihaksiin saat toistoilla 6-12.
        Pari kunnon treeniä vatsalle viikossa riittää.


      • pesukarhu

        30-40 toistoo menee kestävyys treeneissäkin jo liioitteluksi. Jos haluaa näkyvät vatsalihakset niin tarvitaan alhainen kehonrasva prossu ja mahdollisesti isot lihakset joita ei saada treenaamalla kestävyys painotteisesti. toisto max 20 ja lisäpainot kehiin niin hyvä tulee!


    • hpniemi

      Jos rasvaa on aina vaan siinä päällä, se kestää ikuisesti.

      Jos rasvaa ei ole päällä, ne näkyy heti.

    • misu

      ...kuntoon. en tiedä oletko nainen vai mies, mutta ainakin naisella vatsalihasten saaminen näkyville vaatii erittäin tiukkaa ruokavaliota jotta rasvaprosentti saadaan tarpeeksi alhaiseksi. siitä voidaan olla montaa mieltä onko se enää terveellistäkään. sinuna treenaisin monipuolisesti kaikkia lihaksia, söisin terveellisesti ja vatsalihaksissa keskittyisin erityisesti syvien vatsalihasten treenaamiseen. näin saat terveen ja hyvännäköisen kropan!

      • kerttu68

        ei naistenkaan tarvi kovin liikkuu 3-4kertaa salilla viikossa ja sitten juoksuu tai pyöräilyy ja vähän miettii mitä syö


      • itsensäkunnioittaja

        mitä helvettiä? ai ei oo kovaa liikuntaa jos käy salilla 3-4 kertaa viikossa ja juoksee ja pyöräilee päälle? hohhoijaa, pää pois perseestä ja jotain rajaa tohon liikuntasekoamiseenkin.


    • pesukarhu

      Ehkä ikuisesti saat tota treeniä tehdä eikä silti tule palikat esiin. Jos sellaisi välttämättä esiin haluat niin rasva prosentti alas ja lihaskoko ylös eli lyhyitä sarjoja kunnon vastuksella myös sille vatsalle! Vatsalihakset eivät poikkea millään tavalla ihmisen muista lihaksista!! Mut näin järjellä ajatellen et tee sellasilla näkyvillä vatsalihaksilla yhtään mitään ja mun mielestä ne on nisella ensinnäkin rumat. Ymmärsin siis että olet nainen...?

      Olen skriivnnut tämän tänne sata kertaa mutta laitan taas että treenaa koko kroppaa eikä pelkkiä vatsoja! ihmisen kropassa on muitakin lihaksia...
      ja tutki alla olevia ketjuja niin sieltä löytää jos jonkin näköistä neuvoa ja vinkkiä vatsalihaksiinkin tosin kaikki neuvot eivät ole hyviä.

    • qwerty

      jos treenaat hirmusti vatsaa niin treenaa selkälihaksia vastapainoksi. kaikilla ei edes tuu vatsalihakset näkyviin, treenaa sit miten paljon tahansa. tai riippuu mitä niiden näkyviin saamalla tarkotat.

    • asiantuntijaaah

      Moikka!
      Itselläni on hyvät vatsalihakset,
      teen näin:
      syön vähemmän, vähennä margariinin määrää
      laita leivän päälle vain hiukan rasvaa

      Riittää kun tekee 10 vatsalihasliikettä!
      Joka aamu kannattaa tehdä 10 vatsalihaslikettä
      ja tyhjään vatsaan.
      Kun vatsa on tyhjä lihakset tulevat helpommin,
      kymmenen vatsalihasliikettä joka aamu niin ne tulevat esiin jo kuukaudessa

      Onnea!

      • "Asijantuntia"

        Jaa, no nyt minäkin oon sit asiantuntijah teini, jol o vatsalihakset, älä syö ollenkaan, joo, lihakset kasvaa kovasti ku et syö, ne kasvaa nääs paremmin tyhjällä vatsalla ku sillee et oisit vetäny jotai protskupitosta & terveellistä ruokaa.

        Näillä mennää! Hej Da!

        Huom: Posti oli läppä, enkä tahdo kenenkään tekevän näin. Luin vaan tuossa ylempänä olevan postin.. >:O


      • vatsalihaksista
        "Asijantuntia" kirjoitti:

        Jaa, no nyt minäkin oon sit asiantuntijah teini, jol o vatsalihakset, älä syö ollenkaan, joo, lihakset kasvaa kovasti ku et syö, ne kasvaa nääs paremmin tyhjällä vatsalla ku sillee et oisit vetäny jotai protskupitosta & terveellistä ruokaa.

        Näillä mennää! Hej Da!

        Huom: Posti oli läppä, enkä tahdo kenenkään tekevän näin. Luin vaan tuossa ylempänä olevan postin.. >:O

        tosiaan, että naisilla on vaikeempaa.
        Itse käyn vaihtelevasti salilla 3-4 kertaa viikossa ja teen 50-60 vatsalikettä joka kerta ja välipäivinä kotona jos huvittaa, vatsa on pienentynyt, mutta rasvakerrosta on ja tulee aina olemaan, koska oon joskus ollut tosi laiha ja silloinkin noli pikku pömpylä vatsassa.
        Mutta ei se sinänsä haittaa. en mä mitään lituskaa mahaa yritäkään, kunhan ei roiku=)


    • pirjopiri

      Ei kuule auta kauheesti jos teet 30-40 vatsaa päiväs minimi mitä pitäs päiväs tehä on 300..että siitä vaan tekemään ;)

      • ertwertwertw

        Pirjopiri, hahhah. Et selvästikkään tiedä mistä puhut. Itse olen tehnyt nyt kuukauden ajan 6 kertaa viikossa 75 vatsalihasliikettä (3x25) ja nyt kuukauden jälkeen voin sanoa että kyllä voi jo huomata eroa aikaisempaan, parempaan suuntaan. Vatsa on kiinteytynyt huomattavasti. Tietysti täytyy pitää mielessä että ei kannata joka päivä mässyttää karkkia ja sipsejä, eikä myöskään koske roskaruokaan. Siitä vaan reenailemaan!


      • Siiiiniii
        ertwertwertw kirjoitti:

        Pirjopiri, hahhah. Et selvästikkään tiedä mistä puhut. Itse olen tehnyt nyt kuukauden ajan 6 kertaa viikossa 75 vatsalihasliikettä (3x25) ja nyt kuukauden jälkeen voin sanoa että kyllä voi jo huomata eroa aikaisempaan, parempaan suuntaan. Vatsa on kiinteytynyt huomattavasti. Tietysti täytyy pitää mielessä että ei kannata joka päivä mässyttää karkkia ja sipsejä, eikä myöskään koske roskaruokaan. Siitä vaan reenailemaan!

        Millaisia vatsalihaksia olet tehnyt?


      • Jpp1231

        Itse sain vatsalihakset näkyviin niin, että aloitin ensin 30:llä jatkoin 50:een ja nyt teen 100 toistoa kerrallaan... tarkoituksena on tehdä 4 sarjaa päivässä.
        En tee myöskään ihan tavallisia vatsalihaksia vaan omalla tyylillä:
        1. Mene suoralle alustalle
        2. Nosta jalat ylös
        3. Tee vatsalihasliikkeitä kädet ja sormet suorina niin, että yrität koskettaa varpaitasi.


      • vesuri
        Jpp1231 kirjoitti:

        Itse sain vatsalihakset näkyviin niin, että aloitin ensin 30:llä jatkoin 50:een ja nyt teen 100 toistoa kerrallaan... tarkoituksena on tehdä 4 sarjaa päivässä.
        En tee myöskään ihan tavallisia vatsalihaksia vaan omalla tyylillä:
        1. Mene suoralle alustalle
        2. Nosta jalat ylös
        3. Tee vatsalihasliikkeitä kädet ja sormet suorina niin, että yrität koskettaa varpaitasi.

        Teen itse samoilla tyyleillä, mutta en laske monta teen. En ole ammattilainen mutta kun kipu alkaa tuntua kannaattaa tehdä muutama vielä. Jos lopetat liian aikaisin et näe tulosta ikinä. Tosin ei liika rasituskaan hyvää tee. Vatsalihasliikkeiden määrä riippuu tekiän painosta sekä iästä.


    • keinulaite

      Hiljaa hyvä tulee! Itse teen noin 3 kertaa viikossa 3x20 vino ja suoria sarjoja ja tulosta alkaa ainakin tuntumaan vaikka ei vielä näykään. Sormilla tunnustelemalla tuntee että lihasta on rasvan alle tullut vaikka sitä ei vielä näykkään. En tiedä mikä laite on nimeltään,mutta semmoinen keinu mallinen.(lattialla maataan ja pidetään kiinni kaaresta ja keinutaan)Joskus ollut mm. ostos tv:ssä. Mielettömän tehokas minulle,laiskalle joka ei haluaisi kiduttaa itseään. Vatsa sisään,tangosta kiinni ja ihan pientä liikettä ylöspäin.On muuten tehokas!

    • ...

      oon 12 ja teen vatsalihaksia joka päivä 500 ne näky mul jo paris viikos varmaa kyl siks et oon muutenki nii laiha alotan aina 10 tekee ne ja kestää tn puol tuntii ja ne todella myös laihuttaa painan nytki vaa 37 ja oon 155 pitkä

      • just joo

        sä oot joku natiainen viel et paree kun et paljon kerskuis on paljon ihmisiä joilla on vaikeuksia rasvaprosansa kanssa ja yleisestikin ongelmia painon kanssa


    • kuntoiluonkivaa

      Olen hoikka/normaali ja minulla meni noin kaksi kuukautta, että tuloksia alkoi näkyä. Tein joka päivä 100 vatsalihasliiketta. Ihan perusliikkeitä eli puolet istumaannousua ja puolet jalat ylös -liikettä. Mutta tulos on hyvä ja pysyy hyvänä, vatsa on litteä ja kaverit kadehtivat ;D

      • lmkdaösdmöadmkla

        No nostetaan tätä.. Olen mies tai 19 vuotias "poika" vielä, mutta... Olin vielä tämän vuoden alussa hieman ylipainoinen ja nykyisin siis 175/72 ja lihakset kyllä todellakin erottuvat. Olen halunnut hakea tuonne laskuvarjojääkäriksi, jonka vuoksi tiukka treenaus aloitettiin. Aloitin TIUKAN kuurin kevätkesällä (huhti-toukokuussa) Eli tässä niksit, joilla itse tulokset sain aikaan:

        RUOKAVALIO on se ykkösjuttu tässä asiassa. Eli jätin kaiken ylimääräisen pois. Karkkia, sipsejä, jäätelöä MITÄÄN et saa syödä. Ei edes kerran viikossa, anteeksi vaan. Uskokaa pois, mutta muutaman viikon jälkeen ei tee edes mieli enää mitään, eikä haittaa, vaikka muut mässäävät vieressä. Motivaatio kunnossa, niin ei tunnu miltään. Pitsa on ainut asia, mistä en ole luopunut. Ja nimenomaan kotona tehdystä mallista. Olen syönyt sitä joka viikko tai niin, että teen sitä sunnuntaina ja sitä riittää aina keskiviikkoon asti. Ihan vehnäjauhopohjainen taikina saa olla, mutta täytteeksi tulee vähäkalorista tomaattimurskaa yrteillä, sipulia, katkarapua, ananasta, kevyt feta ja juustoa VÄHÄN, ei todellakaan paljon. Ja tällaista pitsaa syön joka aamu viikon alkupäivät. Eli heti kun nousen aamulla 7.00 niin syön pitsaa. Illaksi sitten vähennän syömistä tai painotan sen proteiineihin ja muutamaan hedelmään. Sitten...

        Treenaus:

        Lähden pitsan syönnin jälkeen treenaamaan. Silloin n. puoli 8 aamulla siis. Ja treenejä on joka päivä ja välipäivä kaikesta liikunnasta pidetään joka toinen tai kolmas viikko. Pelaan myös jääkiekkoa ja salibandya, joten treenejä kertyy viikkoa kohden n. 12. Mutta teen joka toinen päivä voimaa ja joka toinen kestävyyttä(lenkkiä tai soutulaitteella 30 min/60 min). Ne vatsalihakset, jossa tässä oli puhe tulevat tehtyä näin, jolla ne itsellä näkyviin on tullut, mutta asiaan menee n. puoli vuotta, joten niitä on turha kuukauden jälkeen odottaa näkyviin. Teen aluksi lisäpainoilla 3 kertaa 15. Sitten linkkareita 5 kertaa 15 ja sitten jalkojen nostoa/alavatsaa 3 kertaa 15 ja sitten lopuksi sivuttaiset laitteessa painoilla 4 kertaa 15, niin että kaks sarjaa per puoli. Ja siis tätä treenia tehdään joka toinen päivä (itse lisäksi teen muutakin voimaa, mutta siihen vatsoihin auttaa tuo treeniohjelma tosi hyvin). Mutta siis älä tee joka päivä niitä vatsoja, vaan taukoa pitää pitää. Mutta se tärkein on ruokavalion ohella tuo aerobinen liikunta, eli juoksulenkkiä tai muuta vastaavaa, esim. soutua.

        Ja sitten salitreenin jälkeen syön paistettuja kananmunan valkuaisia (4) ja paistettuja katkarapuja (1 pus. 180 g), mutta tämä ruoka vain voimapäivinä. lenkkipäivinä vaikka vain rasvatonta maitoa eikä muuta.

        Mutta tärkein asia on tajuta se, että minäkään en aloittanut treenaamista nollilta, vaan tiukensin sitä vain ja muutin ruokavaliotani. Jos aloitat täysin nollasta, niin vuodessa voi ammattilaisen ohjeilla päästä jonkinlaisiin tuloksiin, mutta siis pitää tajuta, että tämä vaatii aikaa ja todellakin sitä järkähtämätöntä itsekuria. Tähän ei vaan heikoista ole! Mutta jos todella haluat kroppasi rantakuntoon, niin kyllä pystyt sen saamaankin. Ja muistutan, että pitsaa (ei tosin ravintoloiden) minun ohjeissani saa syödä, mutta kaikki muu pois. Onnea ja toivotaan, että jotkut saavat tästä jotain apua!


      • lmkdaösdmöadmkla
        lmkdaösdmöadmkla kirjoitti:

        No nostetaan tätä.. Olen mies tai 19 vuotias "poika" vielä, mutta... Olin vielä tämän vuoden alussa hieman ylipainoinen ja nykyisin siis 175/72 ja lihakset kyllä todellakin erottuvat. Olen halunnut hakea tuonne laskuvarjojääkäriksi, jonka vuoksi tiukka treenaus aloitettiin. Aloitin TIUKAN kuurin kevätkesällä (huhti-toukokuussa) Eli tässä niksit, joilla itse tulokset sain aikaan:

        RUOKAVALIO on se ykkösjuttu tässä asiassa. Eli jätin kaiken ylimääräisen pois. Karkkia, sipsejä, jäätelöä MITÄÄN et saa syödä. Ei edes kerran viikossa, anteeksi vaan. Uskokaa pois, mutta muutaman viikon jälkeen ei tee edes mieli enää mitään, eikä haittaa, vaikka muut mässäävät vieressä. Motivaatio kunnossa, niin ei tunnu miltään. Pitsa on ainut asia, mistä en ole luopunut. Ja nimenomaan kotona tehdystä mallista. Olen syönyt sitä joka viikko tai niin, että teen sitä sunnuntaina ja sitä riittää aina keskiviikkoon asti. Ihan vehnäjauhopohjainen taikina saa olla, mutta täytteeksi tulee vähäkalorista tomaattimurskaa yrteillä, sipulia, katkarapua, ananasta, kevyt feta ja juustoa VÄHÄN, ei todellakaan paljon. Ja tällaista pitsaa syön joka aamu viikon alkupäivät. Eli heti kun nousen aamulla 7.00 niin syön pitsaa. Illaksi sitten vähennän syömistä tai painotan sen proteiineihin ja muutamaan hedelmään. Sitten...

        Treenaus:

        Lähden pitsan syönnin jälkeen treenaamaan. Silloin n. puoli 8 aamulla siis. Ja treenejä on joka päivä ja välipäivä kaikesta liikunnasta pidetään joka toinen tai kolmas viikko. Pelaan myös jääkiekkoa ja salibandya, joten treenejä kertyy viikkoa kohden n. 12. Mutta teen joka toinen päivä voimaa ja joka toinen kestävyyttä(lenkkiä tai soutulaitteella 30 min/60 min). Ne vatsalihakset, jossa tässä oli puhe tulevat tehtyä näin, jolla ne itsellä näkyviin on tullut, mutta asiaan menee n. puoli vuotta, joten niitä on turha kuukauden jälkeen odottaa näkyviin. Teen aluksi lisäpainoilla 3 kertaa 15. Sitten linkkareita 5 kertaa 15 ja sitten jalkojen nostoa/alavatsaa 3 kertaa 15 ja sitten lopuksi sivuttaiset laitteessa painoilla 4 kertaa 15, niin että kaks sarjaa per puoli. Ja siis tätä treenia tehdään joka toinen päivä (itse lisäksi teen muutakin voimaa, mutta siihen vatsoihin auttaa tuo treeniohjelma tosi hyvin). Mutta siis älä tee joka päivä niitä vatsoja, vaan taukoa pitää pitää. Mutta se tärkein on ruokavalion ohella tuo aerobinen liikunta, eli juoksulenkkiä tai muuta vastaavaa, esim. soutua.

        Ja sitten salitreenin jälkeen syön paistettuja kananmunan valkuaisia (4) ja paistettuja katkarapuja (1 pus. 180 g), mutta tämä ruoka vain voimapäivinä. lenkkipäivinä vaikka vain rasvatonta maitoa eikä muuta.

        Mutta tärkein asia on tajuta se, että minäkään en aloittanut treenaamista nollilta, vaan tiukensin sitä vain ja muutin ruokavaliotani. Jos aloitat täysin nollasta, niin vuodessa voi ammattilaisen ohjeilla päästä jonkinlaisiin tuloksiin, mutta siis pitää tajuta, että tämä vaatii aikaa ja todellakin sitä järkähtämätöntä itsekuria. Tähän ei vaan heikoista ole! Mutta jos todella haluat kroppasi rantakuntoon, niin kyllä pystyt sen saamaankin. Ja muistutan, että pitsaa (ei tosin ravintoloiden) minun ohjeissani saa syödä, mutta kaikki muu pois. Onnea ja toivotaan, että jotkut saavat tästä jotain apua!

        Lisään vielä noihin omiin ohjeisiini, että siis mitään leipää ei saa syödä milloinkaan. Ei edes sitä tummaa. Margariiniä ei siis tule käytettyä ollenkaan. Rahkat, kananmunan valkuaiset, rasvattomat joghurtit, allbran murot jne ovat sallittuja. Pannulla paistettaessa käytän oliivi-/rypsiöljyä sekaisin, koska pelkkä oliiviöljy räiskää. Pitsa on siis ainut hiilareiden lähde.

        Jos pakko on herkutella joskus niin max. kerran viikkoon sallin itselleni jonkun herkun, mutta se ei ole karkkia/hampurilaista tms, vaan vaikka rasvattomaan maitoon kananmunan valkuaiseen vehnäjauhoon tehtyä pannukakkua tms. Herkutkaan eivät saa mennä "yli".. Ei siis todellakaan mitään mokkapaloja syödä, jos aikoo saada sen pakin siihen vatsaan näkyviinkin.

        http://www.youtube.com/watch?v=Yvu-PyQSd54

        tuollaiseen näkyvyyteen on jo tehtävä niin, että mitään rasvaa ei syödä. rasvapros. pitää olla alle 9, jopa alle 8


      • motivatiooni
        lmkdaösdmöadmkla kirjoitti:

        No nostetaan tätä.. Olen mies tai 19 vuotias "poika" vielä, mutta... Olin vielä tämän vuoden alussa hieman ylipainoinen ja nykyisin siis 175/72 ja lihakset kyllä todellakin erottuvat. Olen halunnut hakea tuonne laskuvarjojääkäriksi, jonka vuoksi tiukka treenaus aloitettiin. Aloitin TIUKAN kuurin kevätkesällä (huhti-toukokuussa) Eli tässä niksit, joilla itse tulokset sain aikaan:

        RUOKAVALIO on se ykkösjuttu tässä asiassa. Eli jätin kaiken ylimääräisen pois. Karkkia, sipsejä, jäätelöä MITÄÄN et saa syödä. Ei edes kerran viikossa, anteeksi vaan. Uskokaa pois, mutta muutaman viikon jälkeen ei tee edes mieli enää mitään, eikä haittaa, vaikka muut mässäävät vieressä. Motivaatio kunnossa, niin ei tunnu miltään. Pitsa on ainut asia, mistä en ole luopunut. Ja nimenomaan kotona tehdystä mallista. Olen syönyt sitä joka viikko tai niin, että teen sitä sunnuntaina ja sitä riittää aina keskiviikkoon asti. Ihan vehnäjauhopohjainen taikina saa olla, mutta täytteeksi tulee vähäkalorista tomaattimurskaa yrteillä, sipulia, katkarapua, ananasta, kevyt feta ja juustoa VÄHÄN, ei todellakaan paljon. Ja tällaista pitsaa syön joka aamu viikon alkupäivät. Eli heti kun nousen aamulla 7.00 niin syön pitsaa. Illaksi sitten vähennän syömistä tai painotan sen proteiineihin ja muutamaan hedelmään. Sitten...

        Treenaus:

        Lähden pitsan syönnin jälkeen treenaamaan. Silloin n. puoli 8 aamulla siis. Ja treenejä on joka päivä ja välipäivä kaikesta liikunnasta pidetään joka toinen tai kolmas viikko. Pelaan myös jääkiekkoa ja salibandya, joten treenejä kertyy viikkoa kohden n. 12. Mutta teen joka toinen päivä voimaa ja joka toinen kestävyyttä(lenkkiä tai soutulaitteella 30 min/60 min). Ne vatsalihakset, jossa tässä oli puhe tulevat tehtyä näin, jolla ne itsellä näkyviin on tullut, mutta asiaan menee n. puoli vuotta, joten niitä on turha kuukauden jälkeen odottaa näkyviin. Teen aluksi lisäpainoilla 3 kertaa 15. Sitten linkkareita 5 kertaa 15 ja sitten jalkojen nostoa/alavatsaa 3 kertaa 15 ja sitten lopuksi sivuttaiset laitteessa painoilla 4 kertaa 15, niin että kaks sarjaa per puoli. Ja siis tätä treenia tehdään joka toinen päivä (itse lisäksi teen muutakin voimaa, mutta siihen vatsoihin auttaa tuo treeniohjelma tosi hyvin). Mutta siis älä tee joka päivä niitä vatsoja, vaan taukoa pitää pitää. Mutta se tärkein on ruokavalion ohella tuo aerobinen liikunta, eli juoksulenkkiä tai muuta vastaavaa, esim. soutua.

        Ja sitten salitreenin jälkeen syön paistettuja kananmunan valkuaisia (4) ja paistettuja katkarapuja (1 pus. 180 g), mutta tämä ruoka vain voimapäivinä. lenkkipäivinä vaikka vain rasvatonta maitoa eikä muuta.

        Mutta tärkein asia on tajuta se, että minäkään en aloittanut treenaamista nollilta, vaan tiukensin sitä vain ja muutin ruokavaliotani. Jos aloitat täysin nollasta, niin vuodessa voi ammattilaisen ohjeilla päästä jonkinlaisiin tuloksiin, mutta siis pitää tajuta, että tämä vaatii aikaa ja todellakin sitä järkähtämätöntä itsekuria. Tähän ei vaan heikoista ole! Mutta jos todella haluat kroppasi rantakuntoon, niin kyllä pystyt sen saamaankin. Ja muistutan, että pitsaa (ei tosin ravintoloiden) minun ohjeissani saa syödä, mutta kaikki muu pois. Onnea ja toivotaan, että jotkut saavat tästä jotain apua!

        RUOKAVALIO on se ykkösjuttu tässä asiassa. Eli jätin kaiken ylimääräisen pois. Karkkia, sipsejä, jäätelöä MITÄÄN et saa syödä. Ei edes kerran viikossa, anteeksi vaan. Uskokaa pois, mutta muutaman viikon jälkeen ei tee edes mieli enää mitään, eikä haittaa, vaikka muut mässäävät vieressä. Motivaatio kunnossa, niin ei tunnu miltään. Pitsa on ainut asia, mistä en ole luopunut. Ja nimenomaan kotona tehdystä mallista. Olen syönyt sitä joka viikko tai niin, että teen sitä sunnuntaina ja sitä riittää aina keskiviikkoon asti. Ihan vehnäjauhopohjainen taikina saa olla, mutta täytteeksi tulee vähäkalorista tomaattimurskaa yrteillä, sipulia, katkarapua, ananasta, kevyt feta ja juustoa VÄHÄN, ei todellakaan paljon. Ja tällaista pitsaa syön joka aamu viikon alkupäivät. Eli heti kun nousen aamulla 7.00 niin syön pitsaa. Illaksi sitten vähennän syömistä tai painotan sen proteiineihin ja muutamaan hedelmään. Sitten...

        Huh huh mitä treenaajia ! Motivaatio kunnossa ja syö päin persettä !!!


    • e.l.e.

      Hoikka tyttöpuolinen kaverini tekee keskimäärin 500 erilaista vatsalihasta päivässä (n.50 sarjoja) ja on nyt vuoden verran tehnyt eikä oo tullu näkyviä. pikkusen ehkä ylävatsas

    • eisemaaravaanlaatu

      Ensinnäkin noin vähillä määrillä ja pelkillä normi liikkeillä jää aika yksipuoliseksi. Maksimoidaksesi vaikutuksen kannattaa tehdä myös selkää ja muita lihasryhmiä. Riippuen nykyisestä ruumiinrakenteestasi, niin vähintään sen puoli vuotta. Katso linkistä vähän kattavaa tietoutta

      http://tinyurl.com/6gnft4r

    • Vatsalihas

      Jos haluaa saada vatsalihakset näkymään, täytyy tehdä joka päivä 90. Ensin 30 normaalia, 15 molemmille sivuille ja taas 30. Voi viedä ehkäpä kuutisen viikkoa että tulee näkyviin, mutta se riippuu ihmisestä. Olen itse tehnyt jo melkein seitsemän viikkoa, eikä vieläkään kunnolla näy, mutta tuntuu helpommin kuin seitsemän viikkoa sitten. Sen kuuden viikon jälkeen pitäisi tehdä kaksinkertainen määrä, koska vatsalihaksiin ei enää paljoa vaikuta se 90.

    • Triforcedaa

      Ite Syön lihaa,lihaa,lihaa ja lihaa. Myös kananmunat ja maitotuotteet menee. Rasvaa syön kunnolla. Tähtään ruuassa kalorimäärään 4000 per päivä.

      Vatsoja teen keskimäärin 2x viikossa, 5-15 sarjaa 5 toistoa. *liikkeet monipuolisia* muun kuntoilun ohella. Sanon sen verran että miulla varmasti on paljon näyttävämmt vatsalihakset *8-päk*, kun kenelläkään teistä. Okei ehkä jollain muullakin kuka tätä lankaa lukee. Suurimmalla osalla ei.

      Hiilihydraatti ei kasvata lihasta. Syömättömyys taas auttaa polttamaan rasvaa, mutta jos syöt hiilareita, läskistyt taas.

      Nyt työ tiiätte kaiken oleellisen miten saada kesäks 12päk vatsaan, ilman ryyppäämistä siis. Get on it motherfuckers! niin ja en ole trolli.

      • Syömättömyys ei polta rasvaa. Syömättömyys johtaa pidemmän päälle metabolian hidastumiseen. Ja keho tarvitsee myös hiilareita (mieluiten pitkäketjuisia) jos aiot rakentaa lihasmassaa. Hiilarit ovat avainasemassa kovan treenin jälkeen kun keho on katabolisessa tilassa. Ilman proteiineja JA hiilareita keho alkaa purkamaan proteiineja korjatakseen lihaskudosvauriot ja täyttääkseen ehtyneet glykogeenivarastot.

        Pähkinänkuoressa: absit saa näkyviin kun tiputtaa rasva% tarpeeksi alhaiseksi. Se "tarpeeksi alhainen" on sitten taas hyvin pitkälti kiinni jokaisen hlökohtasista ominaisuuksista.


    • Hardwork

      ..vatsat saa valitettavasti vaan kovalla työllä. Nälkintyneet ala-asteikäset ja teinit o sitte oma joukkonsa. :) Jos oot valmis tekeen kovaa töitö,ni vatsoille voimapyörää (toistot 8-30),kolmeen suuntaan rutistuksia,istumaan nousuja,jalkojen nostot roikkuen,alavatsa rutistukset. (toistot 20-50) Noilla saat hyvät vatsat..

      Näkyviin saat ne vaan laskemalla rasva% tarpeeks alas. Siihen onkin sitte miljoona tapaa ja jokasen omatapa o yleisesti se oikea. :) Tällä sinäänsä ei o väliä,jos homma vaan toimii. ;)

    • gf

      PAKSAA!

    • flmng

      juuh no ite oon tehny noin. 3-4 kertaa viikossa vatsoja vatsapenkissä ja joka kerta 3x80. tosin kun aloitin tein 3x40 mutta siitä sitten aina enemmän, ja selkiä tein myös aina saman verran kunnes alkoi kyllästyttämään ja otin painoja selälle ja vähensin toistoja. noin 10 kuukautta oon tehny ja on kyllä hyvin auttanu! ruokavalioosi ei tarvitse erityisemmin muuttaa, vaan vähemmän herkkuja, ja kärsivällisyyttä!!:D

    • vcxvcxvxccx

      Kannattaa tehdä myös lyhyempää sarjaa kovemmalla painolla. Vatsalihas on lihas siinä missä muutkin lihakset, joten ne kasvavat raskaalla vastuksella ja lyhyillä sarjoilla. Tosin ei kannata unohtaa myöskään pelkästään oman kehon painolla olevia liikkeitä.

      Sitten kun olet kasvattanut vatsalihaksiasi niin sinun tulee madaltaa rasvaprosenttiasi, jotta palat tulevat näkyviin. Tietenkin ne menevät ainakin osittain piiloon taas kun lähdet kasvattamaan lihasmassaa... Lihaksen kasvattaminen ja kireän kunnon ylläpito on mahdotonta tehdä samanaikaisesti.

    • N25

      Eipä tarvii hirveesti ees tehä, ku ei oo siinä päällä mitään peittämässä niitä. Painoindeksini on yli 20.

    • 16+19

      Tässä vähän treeniesimerkkejä kuinka treenasin oman vatsani kuntoon. Olin 175/68.

      Juoksin 5 krt viikossa noin tunnin lenkin, että sain ylimääräisen rasvan pois vyötäröltä.

      Vatsoja tein 5 krt viikossa, muun kuntosaliharjoittelun ohella. Jokaista eri vatsaharjotusta 100-200 kpl ( ei tarvitse todellakaan tehdä noin monta, 50-100 on varmasti sopiva määrä).

      1. Aivan normaaleja vatsoja.
      2. Alavatsoja: jaloissa 2kg painot ja jalat kohti kattoa ja alavatsalihaksilla jalkojen nostelua. Nosto---> päkijät maahan --> nosto --> päkijät maahan.
      3. Sivuvatsalihakset: 5 kg levypaino käteen ja jalat ilmaan. Kiertoliikkeellä kummallekkin puolelle 5x20 kpl. Molemmilla puolilla pysäydys 5 sek ajaksi juuri ennen kuin paino osuisi maahan.
      4. selällään makuu ja molemmat ajat suoraan ylöspäin josta niitä lasketaan suoraan lähes maahan asti ( ei saa osua maaha). ja sieltä takaisin ylös. Jos pystyy niin lisää kädet mukaan.
      5. Ylävatsalihakset: "normivatsoja" niin, että vain lapaluut nousevat maasta.

      Ennen kaikkea tärkeää muistaa jännittää vatsaa kokoajan ja keskittyä selkälihaksiin samalla. Selän ja lattian väliin ei saa jäädä rakoa. Hengittäminen auttaa myös yllättävän paljon ;)

    • 6sixpack

      Pelkillä vatsalihasliikkeillä et saa vatsalihaksi näkymään. Ne kyllä vahvistuvat, mutta jos rasvaa on päällä niin ne eivät näy. Lihastreeni vahvistaa ja kasvattaa lihaksia ja aerobisella treenillä poltetaan rasvaa lihaksen päältä.

    • kesäkuntoon!

      Vatsalihasten hankinta naisille on vaikeampaa kuin miehille! Vatsalihakset voit saada näkyviin vain jos rasvaprosenttisi on tarpeeksi pieni... Jos et ole ylipainoinen, sinun ei tarvi muutella ruokavaliotasi, voit tehdä vaikkapa omalla painollasi istumaannousuja ja rutistuksia vaikkapa kun seuraat mieli ohjelmaasi teeveestä. Tee liikkeet pienissä erissä mutta kyllä se kunto siinäkin kasvaa vaikka tekisitkin pitkiä sarjoja... Mutta vatsalihakset tulevat parhaiten näkyviin kun teet sopivan pienissä sarjoissa, esim 12 istumaannousua kerrallaan vaikka neljästi.

      Vatsalihakset ovat tyypillisiä lihaksia eivätkä poikkea muista lihaksista! Rasvaprosentti on avain onneen. Liiallisella diettaamisella lihakset voivat kärsiä, joten mieti itsellesi sopiva dietti!

      Vatsalihakset eivät tule itsestään! Sinun täytyy tehdä töitä niiden eteen, ja se työ kyllä palkitaan!!!!!

    • riuttala76

      Vaikka treenaisit vatsalihaksia miten paljon tahansa, niin jos energian kulutus ja sen saanti ei ole sopivassa suhteessa eli rasvaprosenttisi ei tipu tarpeeksi alas niin et vatsalihaksiasi näkymään varmasti saa.

    • jepa888

      Noi "varmasti" -kommentit ärsyttää. Koska noihin asioihin vaikuttaa ilmeisesti monikin asia. Toiset ei esim ole lihavia. Toisilla luonnostaan ei ole rasvaa vatsan seudulla, vaikka syö joka päivä herkkuja ja miehen annoksia eikä harrasta ollenkaan liikuntaa. Vatsalihakseni ovat päässeet huonoon kuntoon ja olen tehnyt nyt joka päivä vatsalihasliikkeitä sekä muitakin, mm. selkälihasliikkeitä. Lauantain olen pitänyt taukopäivänä. Olen huomannut, että lihakseni ovat kyllä nyt jo parantuneet, vaikka olen vasta pari viikkoa liikkeitä tehnyt. Vielä ei lihakset näy, mutta kunhan saan ne lihakset edes kuntoon. Näkyminen on sitten vaan plussaa jos siinä onnistun.
      Ja painoindeksin mukaan olen alipainoinen. Vaikken ole pelkkää luuta ja nahkaa. Kyllä musta pehmeyttäkin löytyy :D 

    • hoikkapoeka

      Mua vähän kiinnostais miten sais massaa vatsalihaksiin? Mä oon tämmönen pakkasen raiskaamaa pulkannaru kukkakeppi 181/65 niin aattelin et kun kerta ollaan tällänen ruipelo niin ruvetaan tekee vatsoja niin saadaan edes jotain lihasta näkyviin. Alotin joku 3kk sitten niin nykysin meneekin semmoset 400 perusvatsaa kerralla mut sitten kuulinkin ettei se määrä ole se juttu. Teen toki muitakin kun niitä perusvatsoja(polkupyörää, varpaitten kosketusta ja sitä jalkojen nostoa) Eli tosinsanoin ei se näillä kotikonstein taida tulla? Muutenkin olen harkinnut lähteväni salille, mut hieman on suoritus- ja ulkonäköpaineita lähtee riuhtoo jotain 10kg painoa kun ei painavempi nouse.

    • Nansus

      Vatsalihakset löytyy ihan meiltä jokaiselta, mutta niiden näkyville saaminen on tietenkin eri juttu. Rasvaprosentti on oltava tarpeeksi alhainen ja lihasten koko on oltava tarpeeksi suuri.
      Vatsalihasten kanssa kamppailu ei kuitenkaan tarkoita automaattisesti kehon jatkuvaa näännyttämistä ja ruokavalion täydellistä muuttamista, vaikka rasvaprosentti vaikuttaakin asiaan. Jos vyötäröllä ja vatsan seudulla on reilummin ylimääräistä, kannattaa keskittyä ihan alkuunsakin peruskunnon kohotukseen. Pelkkien vatsalihasten ainainen rutistelu kotona ei auta, ihan koko keho vaan liikkeelle.
      Jos on aina ollut hoikka tai normaalipainoinen, ongelmaa ei pitäisi olla. Tietenkin jokaisella meillä on tietynlainen kroppa, joka kestää eri määrän rasitusta. Mutta netti ainakin on pullollaan oikein mainioita vatsalihaksiin kohdistuvia ohjevideoita. Sinne vaan ensin video tsekkaamaan ja sitten treenivaatteet päälle.
      Muistakaa, että laatu korvaa määrän! Pikaiset, väärissä asennoissa tehdyt liikkeet eivät auta yhtään mitään. Liikkeen pitää tuntua vatsassa.

    • ................

      mooi, olen siis 12/02 tyttö en ole mitenkään läski mutta en laihakaan ja haluaisin kiinteämmän vatsan, en siis mitään sixpackkiä tavoittele mutta siis paljon kannattaisi tehdä vatsalihaksia päivässä kun olen 163 cm ja n. 50 kiloa sillä en viitsisi ylirasittaa kehoani.

    • Help me

      Mie oon kanssa 12 ja haluisin vähän kiinteyttää vatsaan painan lähemmäks 60kg. Miten?

    • fwqgee

      Rupee oikeesti huolestuttaa tää tosi nuorten ulkonäkö panikointi.
      Vatsalihakset tulee esiin kun on tarpeeksi hoikka, mutta teidän ei tulisi sitä ihan mahdottomasti miettiä.
      Tervettä monipuolista liikuntaa niin tulee paras tulos kokonaisvaltaisesti ja roskan syönti pois.

    • Loputon_savotta

      Olen tehnyt vatsalihasliikkeitä melkein 30 vuotta eikä ole vatsa juuri litistynyt tai lihaksia näkyviin tullut, teen sitten toistasataa liikettä kerrallaan ai lyhyttä sarjaa isolla vastuksella. Rasvaa ei ole paljon ja juoksukunto on hyvä, lihaskuntokin hyvä.

    • 346363

      Pötypuhetta tuollainen että miehillä olisi helpompaa saada vatsalihkaset näkyviin. Vaikka naisilla koko kehon rasvaprosentti on yleensä korkeampi, niin naisilla se rasva kertyy paljon tasaisemmin ympäri kehoa. Miehillän taas se kertyy nimenomaan juuri vatsan seudulle ensin. Miehen rasvaprosentti on oltava 0 jos haluaa vatsalihakset näkyviin, naisilla ne taas saa näkyviin selvästi korkeammalla rasvaprosentilla.

    • fgwgaw

      Nyt niitä valoja päälle ja yritetään pitää 10 vuotta vanhat ketjut ja toista vuotta kuolleena olleet ketjut rauhassa. ihme vajakkeja.

    • oikea_tekniikka

      Ei määrä vaan laatu, sen olen oppinut...voit tehdä vaikka tuhat vatsalihasta viikossa ja ei tapahdu mitään. Vatsarutistukset joko laitteessa tai lattialla maaten, toistot 10-20 sen lisäksi tasa hooverit vuoroin pulloverin kanssa. PT ohjeet...Ainakin minulla toimi...sixpax oli näkyvillä 4kk treenillä ja uimarannalla sai katseita naisilta ja Vaimo kiukutteli kun päästiin kotiin.

    • RunqwistholminMenetelmä

      Mä hommasin runkkaamalla vatsalihakset. Ennen mulla oli hirveä pallomaha, mutta sitten aloitin treenit ja sain kolmessa viikossa vatsalihakset. Menetelmä oli sellainen, että ensin istuin lattialle ja vasen käsi taakse. Sitten perse ylös lattiasta ja oikealla kädellä 3 minsaa tehokasta runkkausta. Jalat suorina ja vasemman käden varassa. Koko ajan perse ilmassa. Sitten pieni tauko ja sama uusiksi, mutta käsi vaihtui. Siksi, että kädetkin saavat treeniä, kun joutuu kannattelemaan kroppaa ilmassa. 2 kertaa 3 minsan runkkutreenejä neljästi päivässä, niin sillä ne vatsalihakset kolmessa viikossa tuli. Ja läski suli.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe