Sinkun sosiaalituki?

Kyseenalaistus.

Tuli vaan mieleen että mikä on mielestänne sinkun asema noin niinkuin sosiaalisesti?
Huomioidaanko sinkkuja tässä maassa?
Päättäjätkin keräävät itselleen vaalien alla lisäpisteitä paasaamalla aina siitä että on tuettava yksinhuoltajia, vanhuksia, sairaita, maahanmuuttajia jne.
Nämä kestoaiheet saavat aina ihmisten äänet puolellensa, mutta miten ihmiset suhtautuisivat päättäjään joka on huolissaan sinkkujen pärjäämisestä?

Perheellisetkin saavat lapsilisiä, vaikka heitä on siinä jo kaksi tienaamassakin, mutta ei ole olemassakaan mitään sinkkulisää. Joo, ei sinkulla ole lapsiakaan, mutta sinkkuna eläminen itsessään on kalliimpaa kuin perhe-elämä.
Kaikki myydäänkin perhepaketeissa ja sinkku joutuu siten ostamaan "liikaa".
Sinkun on ylipäänsäkin maksettava yksin kaikki paskapaperista lähtien ja jos sattuu olemaan pienipalkkaisessa työssä, elämä saattaa käydä ahdistavaksi.

Kukaan ei puhu siitä, miten autettaisiin sinkkuja, joita sentään suomessa on hurja määrä ja koko ajan kasvussa!
Onko syynä se, ettei sinkut tunnu herättävän kenessäkään sympatioita?

Sinkkuutta pidetään aina omana valintana tai jopa omana syynä, ikäänkuin se olisi ylipäänsä jokin "vika".
Sehän on vain tapa elää siinä missä toisten tapa on elää perheellisenä.
"Ei sinkku kaipaa tukea, sinkku pärjää aina, itsepähän on jäänyt yksikseen."

On monia syitä olla sinkku, ihan samalla tavalla kuin on monia syitä olla vaikka yksinhuoltaja.

Joo joo, onhan toimeentulotuki, mutta se on tosiasiassa TODELLA vaikeaa saada.
Aina sieltä väitetään että on tulot liian isot, vaikka käteen jäisi vain muutama kymmenen euroa ns ylimääräistä käyttörahaa.

Tai sitten todetaan että: "mitäs asut liian isossa asunnossa", jos nyt satut asumaan vaikkapa eron jäljiltä kaksiossa.
Voihan sitä muuttaa pienempään, mutta ei se päivässä onnistu, etenkin jos kyseessä on omistusasunto.

Mielestäni sinkkuja pitäisi tukea siinä missä muitakin sosiaalisia ryhmiä.
Tunnen itse perheen jossa on hyvätuloiset vanhemmat, asutaan isossa ok-talossa ja on monta lasta ja autoa jne.
Eli pärjätään todella mainiosti, mutta yhdellä lapsista on eri isä.

Isä asuu sinkkuna ja joutuu kituuttamaan tosi pinenellä rahalla jotta pystyy maksamaan lapsilisää kakarastaan, eikä se perhe niitäkään rahoja edes välttämättä tarvitsisi.
Onko se oikein?

Niin ja vasta todella pitkällisen prosessin jälkeen hänelle lopulta myönnettiin toimeentulotukea, mutta sekin oli sellaisen väännön takana ja hän joutui jopa hakemaan roskiksesta ruokaa pärjätäkseen ennen tuen saamista.

Ei se nykyhetkessä paljoa lohduta, jos tietää saavansa rahaa joskus puolen vuoden päästä, tänäänkin pitää syödä.
Sinkku ei voi turvautua kehenkään muuhun, vaan tarvitsee tukea HETI.

5

4132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noidanpataa, naisjämää..

Kuule, olen RASITE politiikalle ja byrokratialle koska:
      - olen nainen, sinkku, kroonisesti sairastunut,humanisti
      - nostan Kelan tukea ja työtä teen lähinnä auttavana naisena kolmannen sektorin paapontaosastoilla..
      - koulutuksessa sivistystä vaikka mihin, ei noteerattu paljoakaan
      - naiseuteni on jättötavaraa tunkiolla, kämpänkin oon päästänyt kaatopaikkakuntoon koska roskahan täällä elää..
      - silti positiivisesti: laitan mielenkiinnolla vegeruokia, ostelen tykötarpeita kotiini ja keittiööni,rakastan niitä paapomisduuneja ilman palkkaakin, pitäisköhän tsekata UFF-vaatteita ideologisesti,analysoin vaihtoehtoista ja vaikeaa taidetta..Tapailen mielenkiintoisia tyyppejä ystävinä, hoidan repeilevää terveyttäni ja itse asiassa nukahdan joka yö ihan rentona.

-ainoat (hyvin suuretkin) ongelmat:kovien arvojen edustajat eli matsosovinismin kauhurivistöjen jäsenet, jyrä-äijät, kollektivisoivat normitantat,bimbokanat, rikollisten (misogynistien) groupiet, hyväksikäyttäjälinjan raukkamaiset inisijät ja erilailla poikkeavuuksia syrjivät.Minunlaisia jopa uhataan.

• sinkkut saa

se huikea summa noin 367e KELA:lta kuussa, jos ei ole pystynyt löytää ja saada työtä. Mahtavaa! :D

• lujilla

Presidentinvaalien alla kysyin ehdokkailta isän asemasta erossa ja sen jälkeen. Ei tullut sympatiaa eikä suoronaista vastausta. Halonen ei edes vaivautunut vastaamaan.

Isähän katsotaankin sinkuksi sen jälkeen kun äiti on väkisin vienyt lapset. Totuushan on, ettei miehellä ole mahdollisuuksia jäädä asumaan lasten kanssa, ellei äiti ole alkoholisti, narkkari tms. Tai ellei lapset ole niin isoja, että saavat itse päättää.

Joka tapauksessa elatusmaksujen ja tapaamisten kanssa ovat kulut vahintääkin samat kuin yh:lla. Tukea ei kuitenkaan saa minkäänlaista. Kun taasen se toinen osapuoli saa lapsilisän, elatusmaksun ja vajaan 40 euron korotuksen lapsilisään joka lapsesta tukemaan yksin asuvan vanhemman taloutta?!?!?!?!

Suomi todellakaan EI ole tasa-arvon maa.

• hone-y

todellakaan yllättynyt ettei Halosta asia kiinnostanut =( Toisaalta kyseessä on asia, johon presidentillä ei ole vaikutusmahdollisuuksia -paitsi se kuuluisa arvoihin vaikuttaminen.

Miesten asema huoltajuusjutuissa on todella huono, monesti päätökset ovat sekä moraalin että lain vastaisia.

• 40vee eronnut mies

Kerrankin joku nosti asian tapetille!! Itse olen ns etäisä,maksan elareita ja olen työtön.Eläminen on tosi tiukkaa ja joskus tulee katkera olo koska tuet ovat kiven alla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4783
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      7
      3443
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3231
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      27
      2679
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      81
      2403
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1793
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1414
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1283
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1188
    Aihe