Pitäisikö varoittaa

kun mies on huijari?

Seurustelin miehen kanssa joka antoi itsestään täydellisen kuvan.
Hänellä oli lipevä taito saada ihmiset uskomaan vilpittömyyteensä, mutta todellisuudessa hän valehteli kirkkain silmin monista asioista.

Olin kuitenkin epäileväinen hänestä ja otin selvää asioista, sain selville että hänellä oli niinsanotusti monta rautaa tulessa yhtäaikaa.
Minä olin hänelle vain se halpa asunto ja siivouspalvelu.

Halusin erota, en tosin kertonut päässeeni hänestä jyvälle vaan keksin syitä itsestäni.
Pysyimme kavereina, kunnes hän löysi uuden naisen ja yhtäkkiä lopetti yhteydenpidon, ehkä siinä pelossa että varoittaisin sitä uutta naista hänen teennäisestä luonteestaan.
He ovat nyt olleet jo vuoden yhdessä ja kuulemma
menivät juuri kohloihinkin.

Joskus mietin pitäisikö minun varoittaa sitä uutta naista, mutta miksi hän minua uskoisi?
Todennäköisesti hän on jo kuullut varsin värikkään teorian minusta, eikä hänellä olisi mitään syytä uskoa minua.

En voi kuin sanoa tässä kaikille naisille ja miksei miehillekin, että älkää uskoko niin sokeasti siihen kumppaniinne.
Ei kukaan voi olla niin "täydellinen" kuin antaa ymmärtää.

Hälytyskellot pitäisi alkaa soida siinä vaiheessa, jos toinen on aina niin viimeisen päälle kunnollinen ja täydellisesti käyttäytyvä.
Kyllä jokaisen luonteessa on oltava jokin heikkouskin.

8

1178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menisi

yleistämään... kyllähän sitä voi olla yllättävän kunnollinen ja "täydellinen" ilman taka-ajatuksia... mutta joo, taitaapa olla harvinaista.

• velvollisuus

varoittaa. Toinen asia on sitten se, kuka sillä tiedolla mitäkin tekee. Ja toinen YKSI SUURIMPIA VALEITA on se, että jos joku tietää että ystävän puoliso pettää sitä, siihen ei pitäisi sekaantua. VÄÄRIN. Ystävällä, jos on tosiystävä, on aina velvollisuus kertoa tosiasiat ystävälleen ja sitten seisoa ystävän vierellä, kävi miten kävi.

• Potra Poika

Mikä helekatin varoittelija sinä kuvittelet olevasi?
      Keskity vain omiin asioihisi kun niin täydellinen olet.

• ...

Pelottaako, kun tuollaisia varoittelijoita voi olla todellakin olemassa? Entä jos joku sinun entisistä varoittelisi nykyistäsi? Onko sulla puhtaat jauhot pussissa? Eipä taida olla...

• aika
        ... kirjoitti:

Pelottaako, kun tuollaisia varoittelijoita voi olla todellakin olemassa? Entä jos joku sinun entisistä varoittelisi nykyistäsi? Onko sulla puhtaat jauhot pussissa? Eipä taida olla...

... sä taidat olla samaa luokkaa mun miehen exän kanssa: tää nainen on useemmin kuin kerran tullut minulle kertomaan "millainen toi mies oikeesti on".

Ja pitäiskö mun kuunnella ?
        Ei todellakaan. Jos exällä on mennyt kuppi nurin ja asiat solmuun, niin miks meillä miehen kanssa menis samalla tavalla. Kun en ole Sinä vaan minä.

Jokainen suhde kun kehittyy kahden ihmisen välillä; jos ei synkkaa niin toisen kanssa voi mennä upeesti. Ei siinä tarvita entisiä kumppaneita "totuuksia" kertomaan.

Mites on ? Oikeesti ? Väliinkö haluat mennä ja rikkoa exäsi uuden suhteen ?

• ...
        aika kirjoitti:

... sä taidat olla samaa luokkaa mun miehen exän kanssa: tää nainen on useemmin kuin kerran tullut minulle kertomaan "millainen toi mies oikeesti on".

Ja pitäiskö mun kuunnella ?
        Ei todellakaan. Jos exällä on mennyt kuppi nurin ja asiat solmuun, niin miks meillä miehen kanssa menis samalla tavalla. Kun en ole Sinä vaan minä.

Jokainen suhde kun kehittyy kahden ihmisen välillä; jos ei synkkaa niin toisen kanssa voi mennä upeesti. Ei siinä tarvita entisiä kumppaneita "totuuksia" kertomaan.

Mites on ? Oikeesti ? Väliinkö haluat mennä ja rikkoa exäsi uuden suhteen ?

Ei ole kyse entisestä eikä nykyisestä, vaan miehestä!!! Ei voi olla totta, ettet tajua...

Mulla kauhea kokemus takana, ja mies on aiheuttanut sen saman jo lähes kymmenelle aikaisemmalle "rakkaalleen". Muka rakastaa, välittää, kosii...Sitten tulee arki, alkaa ehkä vähän tylsistyttämään jne. Ratkaisu tähän: uusi nainen kehiin! Entinen heitetään kaarella menemään, ei tarvitse välittää eikä muistaa antamiaan lupauksia...Kodista pihalle vaan!!!

Tuollaisille leima otsaan, jos eivät halua oppia. Eivät kykene pysyvään ihmissuhteeseen. Rikkovat ja romuttavat vain toisen ihmisen elämän, ihmisen,joka aidosti rakasti, välitti ja luotti.

Exällä ei siis ole mennyt asiat solmuun vaan miehellä. On niin umpisolmussa, että tuskin koskaan siitä irti pääsee..

Halusin kovasti uskoa muuta, mutta ei.

Ja hän ei ole exäni, vaan nykyiseni.

• jatka elämääsi

Mitä sinä enään päätäsi vaivaat exäsi asioilla??? Hyvä että itse pääsit eroon, niinkuin halusit. Jokainen meistä vuorollaan lyö päätänsä seinään. Jokainen oppii kantapään kautta. Jatka vain omaa elämääsi eteenpäin äläkä märehdi entisesi vilpillisyyttä!!!

• Sarie

En luota kehenkään. Seurustelen tällä hetkellä aivan ihanan miehen kanssa. Komea, herrasmies, urheilullinen... ei kuitenkaan riitä täydelliseen luottamukseen!! Otan aina selvää toisesta ja ihan syystä (pitkä tarina).
      Ei kukaan oikeesti ole niin luottamuksen arvoinen että voi uskoa kaikkea mitä sanoo ja tekee.
      Parasta itsellenne, ettei satu sitten niin kovin, kun selviääkin toisen oikea luonne.
      Meillä menee siis todella hyvin, mutta kun antaa toiselle paljon vapauksia mennä ja tulla, niin saa vastakaikuna rakkautta kun en pidä talutusnuorassa... aina ei kuitenkaan tarvitse kertoa, että mihin toinen meneekin, niin aina on silmiä näkemässä...(kiitos laajan kaveripiirin)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eutanasia?

Kertokaas omia mielipiteitä eutanasiaan liittyen. Onko mielestäsi oikein vai väärin ja miksi?
      Arvot ja etiikka
      4
      12356
    2. Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?

Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä
      Arvot ja etiikka
      4
      11143
    3. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      174
      5064
    4. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      28
      3679
    5. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      196
      3524
    6. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      44
      3047
    7. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      108
      2769
    8. Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman

nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie
      Maailman menoa
      37
      2117
    9. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      13
      2108
    10. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      19
      1935
    Aihe