ennen kukkien puhkeamista

iloinenpaprika

Kerrankin maanantaina hyvällä tuulella aloitan uuden viikon. Tämänkertaisesta karkkipäivästä ei muodostunut katastrofia kuten viime viikon loppuna, jolloin herkuttelu jäi päälle. Paino tänä aamuna sama kuin lauantai aamuna eli 79,0. Kunpa laskisi ensi viikolla.

Mäkin aloin miettiä syömisiäni Pikkupulleron karvanlähtöjan takia ja totesin että tuskin saan tarpeeksi proteiinia ruokavaliostani. Pitäisi syödä enemmän lihaa, mutta kana on niin kallista ja kala niin vaivalloista ja vielä kalliimpaa. Puurosta, viilistä ja myslistä tulee ehkä kymmenisen grammaa proteiinia päivittäin ja lisäksi yleensä syön joko kotona tai opistolla jotain kanaruokaa, mutta ei kanakastikkeessa niitä kanasuikaleita niin kamalasti lillu että niistä päivän tarpeen täyteen saisi. Pahus. Oliko se päivän tarve jotain 150 gramman hujakoilla vai muistanko väärin?

Mites teillä muilla on mennyt?

12

558

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jenkkakahva

siis kamala viikko takana. Pullaa, karkkia, kakkuja, ym. oikein herkutteluviikko, johtuen siitä että itsekuri petti pahasti juhlissa.
      Olisi pitänyt osata hillitä, mutta tässä sen nyt näkee, että paino oli noussut 600.
      Nyt tarvisin jonkun persauksille potkimaan, eihän tämmöinen ole mistään kotoisin, sen minkä saat pois kauhella vaivalla, tulee vielä äkemäpää takaisin.
      No toivottavasti muilla on viikko sujunut paremmin.

• pikkupullero

Tiedän, kuinka säälittävää vahingonilo on, mutta en voi itselleni mitään. Oikein ahdisti tulla tähän koneelle, etsiä otsikkomme ja miettiä, että pitäisikö tunnustaa oma suuntansa... mutta koska en ole ainut, voin tehdä sen! Anteeksi, että koen sinun huonon viikkosi lohdutuksena =)

Eli siis. Kuulumiset? Viime viikko meni päin persausta. Siinäpä se lyhykäisyydessään...

Mut en ole luovuttamassa, ei tartte kuluttaa kallista porkkanasta saatua energiaa ylenpalttiseen tsemppaamiseen =) Minun pitää vain saada nyt hetki rypeä itsesäälissä...

• Jenkkakahva
        pikkupullero kirjoitti:

Tiedän, kuinka säälittävää vahingonilo on, mutta en voi itselleni mitään. Oikein ahdisti tulla tähän koneelle, etsiä otsikkomme ja miettiä, että pitäisikö tunnustaa oma suuntansa... mutta koska en ole ainut, voin tehdä sen! Anteeksi, että koen sinun huonon viikkosi lohdutuksena =)

Eli siis. Kuulumiset? Viime viikko meni päin persausta. Siinäpä se lyhykäisyydessään...

Mut en ole luovuttamassa, ei tartte kuluttaa kallista porkkanasta saatua energiaa ylenpalttiseen tsemppaamiseen =) Minun pitää vain saada nyt hetki rypeä itsesäälissä...

voi sinua pikkupullero !
        Itsekkin olin kahden vaiheilla tullakko koneelle vaiko ei, mutta sitten ajattelin, että sitä varmaan saa taas uutta tuulta purjeisiin, kun käy täällä kirjoittelemassa kuulumisia.
        Ja mukavalta tuntuu, kun ei ole yksin näitten ongelmien/ liikakilojen kanssa.
        Enkä luovuta minäkään, jos on plussaviikkoja niin mitäs siitä, kyllä vielä tulee miinus viikkojankin ja siitä me pidämme huolen.
        Kävitkö Pikkupullero siellä sivuilla: olet mitä syöt ?

• Fatass

Laihduttajien pitäisi syödä vähintään 80 g proteiinia päivässä, jotta lihaskudos säilyisi. Jos kanan ja kalan osto tuntuu liian kalliilta, hyviä ja halpoja proteiinin lähteitä ovat tonnikala vedessä (32,2 g proteiinia / prk), rasvaton raejuusto (36 g proteiinia / prk) ja maitorahka (27,6 g proteiinia / prk).

• Micci_67

Joskun aikanaan tonnikala oli halpaa, mutta nykyään sen kilohinta on n.7€ ja niissä mautetuissa jopa 15€ kilo. Kanaa ja kalaa saa tarjouksesta samaan hintaan, (siis tuo 7€/kg) ja halvemmallakin. Ja mielestäni nuo ovat paljon parempi vaihtoehto kuin säilyketölkissä myytävä kala.

Tonnikala tölkissä on yleensä n.150g tonnikalaa ja hinta vaihtelee 0,8 - 1,2€ tölkki. Jotkut Abbat on sitten vielä paljon kalliimpia ja hiutaleita en itse enää osta. Tuosta tulee kilohinnaksi siis 5,33 - 8€/kg.

• Pisara

Iloisin mielin viikkoa aloitellaan... viime viikolla lähti kokonainen kilo, eli paino tasan 60! Yksi kilo matkaa välitavoitteeseen ja lopulliseen 6 :) Ei paha.

• Pilvi

Heippa taas

Mulla on tullut niin pahasti takapakkia, että en ole jaksanut käydä edes tänne raportoimassa. Niin paljon on masentanut... Melkein viikon ajan tuli mässättyä, oli juhlia ym. Mässäileminen ei todellakaan pysynyt kohtuudessa, vaan söin joulusta jääneen suklaarasian, ja seuraavana päivänä ostin läjän irtokarkkeja! :( Pakastintakin tyhjensin, kaikki pullat, karjalanpiirakat, sämpylät ym. tuli vedettyä, muutamassa päivässä.

Taas huomasin, että mä en todellakaan ole parantunut ahmimishäiriöstä, vaan noita päiviä tulee vielä varmasti usein. Kaikesta huolimatta en aio luovuttaa, vaan jatkan taas sinnikkäästi, kun motivaatio on palannut! Yksi ahmimisviikko ei ollut vielä katastrofi, ja ei saa romuttaa mun uusia elämäntapoja. :) Hienointa oli, että aina ahmittuani (pahimman turvotuksen jälkeen) lähdin raivokkaasti lenkille, enkä jäänyt kotiin säälimään itseäni...

Nyt vasta olen huomannut miten paha tää mun syömishäiriö onkaan. Yritän olla kuitenkin armollinen itselleni, ja antaa itselleni aikaa näiden uusien elämäntapojen opettelemiseen. Muutos ei voi tapahtua yhdessä yössä eikä ehkä yhdessä vuodessakaan. Ehkä joskus..:)

Parempaa viikkoa kaikille, sinnitellään! :)

Pilvi

• Miisu

Täällä meni viime viikko hyvin. Painoa on tähän mennessä pudonnut tasan viisi kiloa.Päällä on tällä hetkellä farkut jotka menivät viimeksi jalkaan kesällä. Tuntuu mahtavalta!!!
      Lopulliseen tavoitteeseen on matkaa 15kg. Ajattelin että minäkin tekisin itselleni välitavoitteita. Seuraava lukema olkoon 63kg mikä on suurinpiirtein minun normaali painon raja eli siihen on matkaa 8kg, sen jälkeen 59kg ja lopullinen luku olkoon 55kg.
      Parempaa viikkoa kaikille "lipsuneille"! Älkää antako sen masentaa!!! Pää pystyyn ja kevyttä,parempaa elämää jatkamaan!!!

• Pisara

Eikö olekin kiva fiilis kun tulokset on jo huomattavissa :)!

Joo, suosittelen välitavoitteiden asettamista... tuntuu jotenkin konkreettisemmalta ja palkitsevammalta kun pääsee joihinkin tuloksiin. Itse ainakin saan lisää zemppiä välitavoitteiden kautta. Mullakin on kuitenkin kokonaisuudessaan ollu yli n. 12 kiloa pudotettavana. Ja palkitseminen motivoi kans -odotan innolla lopullisen tavoitteen onnistumista, jolloin pääsen ostamaan uusia, pienempiä vaatteita! =)

Hauskaa viikkoa!

• iloinenpaprika

Huh. Tämä päivä on ollut sanalla sanoen h-i-r-v-e-ä. Koko päivän on tehnyt mieli herkkuja ja ruokaa. Luennot loppuivat jo kahdeltatoists ja loppupäivän olen viettänyt kotona jääkaapin huristessa korvan juuressa. Heti, kun sain lounaan syötyä alkoi tehdä mieli makeaa. Söin purkkaa ja porkkanaa ja lopulta join kaksi lasillista kaakaota. Heti sen jälkeen aloin odotella että kello tulisi sen verran että olisi taas välipalan aika. Sen jälkeen odottelin päivällisaikaa. Tuntuu tosi ääliömäiseltä, että koko päivä on sitä, että odottaa että saa syödä.

Karkkihimokiukuspäissäni ja päänsärkyisenä täällä sitten mökötin koko julmetun päivän. Lukemisesta ei tullut mitään, kun ei voinut keskittyä kun syöminen pyöri koko ajan mielessä. Nyt onneksi iltaruuan jälkeen olo joltisenkin rauhoittui ja vielä on parisataa kaloria kiintiöstä jäljellä iltapalaa varten. No, pakkohan näitä kamalia kituuttamispäiviäkin on joskus tulla, mutta jokainen sellainen on aina inhottava kokemus.

Vaa'assa oli aamulla 78.6. Kohta olen samassa lukemassa mihin viime laihdutuksen jälkeen jäin. Muutamaa kiloa kittanat vaatteet on vaatekaapissa tyrkyllä, että muistaisin pysyä ruodussa. Läskin hävitys on vain niin verkkaista puuhaa, että alkaa välillä turhauttaa tosissaan kun odottaa niiden parin onnettoman kilon lähtemistä että mahtuisi johonkin vanhaan vaatteeseen. Mutta eikö Miisu tunnukin upealta sitten kun ne housut menevät jalkaan : ) Niinä päivinä kaikki "kärsimys" tuntuu vaivan arvoiselta. Olen todella onnellinen puolestasi : ) Ja juu, minulle ikävä kyllä uusi kevyt elämä ei tunnu mukavalta, laihduttaminen on 70% ajasta rääkkiä ja kärsimystä, mutta oikealla asenteella siitä selviää.

Minusta on hyvä, kun kerrotte tänne myöskin epäonnistumisista. Itseä hävetti viime vklopun mässäyskatastrofi niin, etten kehdannut siitä tänne edes kirjoittaa. Nyt kun näen, että en ole ainut, jolla mopo karkaa välillä käsistä, en soimaa itseäni niin ankarasti. Kyllä pieni vertaistuki vaan kummasti helpottaa elämää : )

• ....

Tuohon makean himoon voisit kokeilla niitä sokerittomia karkkeja, niissä on niitä sekoituspusseja siis eri makuja samassa pussissa. Ne on kyl niin äkkimakeita että ei voi montaa syödä ennen ku tulee makeenkiintiö täys ja samalla jää kalorit tulematta (jos oikein muistan niin oli 2,7 kcal per karkki). Ite oon ostanu sellasen pussin pari viikkoa sitten ja vieläkin on kaapissa moneen makeanhimoon tyydytys (vaikka makeanhimo iskee yleensä jokapäivä).
        Jos nää ei tehoa niin olin tässä kylässä kerran ja siellä tarjottiin sellasta valmijauhe suklaamoussea (siis valmistetaan jauheesta ja maidosta), oli muuten sen verran makeeta että ei tullu syötyä kuin 5-6 lusikallista ja sitten oli pakko jättää syömättä loput ku tuli niin paha olo. En muuten sen jälkeen syöny makeeta viikkoon ku teki niin pahaa ja olen sentää ollut aikaisemmin suklaan suurkuluttaja (suklaata meni 150-300g joka ikinen päivä). Eli on kokeilemisen arvoista jos jatkuva makeensyönti on ongelmana (tuossa moussessa lienee paljon vähemmän kaloreita kuin suklaassa itsessään ja sitä ei siis pysty millään syömään paljoa).

• iloinenpaprika
        .... kirjoitti:

Tuohon makean himoon voisit kokeilla niitä sokerittomia karkkeja, niissä on niitä sekoituspusseja siis eri makuja samassa pussissa. Ne on kyl niin äkkimakeita että ei voi montaa syödä ennen ku tulee makeenkiintiö täys ja samalla jää kalorit tulematta (jos oikein muistan niin oli 2,7 kcal per karkki). Ite oon ostanu sellasen pussin pari viikkoa sitten ja vieläkin on kaapissa moneen makeanhimoon tyydytys (vaikka makeanhimo iskee yleensä jokapäivä).
        Jos nää ei tehoa niin olin tässä kylässä kerran ja siellä tarjottiin sellasta valmijauhe suklaamoussea (siis valmistetaan jauheesta ja maidosta), oli muuten sen verran makeeta että ei tullu syötyä kuin 5-6 lusikallista ja sitten oli pakko jättää syömättä loput ku tuli niin paha olo. En muuten sen jälkeen syöny makeeta viikkoon ku teki niin pahaa ja olen sentää ollut aikaisemmin suklaan suurkuluttaja (suklaata meni 150-300g joka ikinen päivä). Eli on kokeilemisen arvoista jos jatkuva makeensyönti on ongelmana (tuossa moussessa lienee paljon vähemmän kaloreita kuin suklaassa itsessään ja sitä ei siis pysty millään syömään paljoa).

Laitan mietintään. Onneksi tuo oli vain yksittäinen paha päivä eikä joka ikinen päivä ole tuollaista. Toivon selviäväni noista päivistä ( suht olemattoman) itsekurini voimin, koska joskus niihin on totuttava kuitenkin : )

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3829
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2964
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      8
      1865
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1598
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1079
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      22
      718
    Aihe