Mies vailla neuvoa

20-vuotta yhdessä

Olen nelikymppinen mies, ollut vaimoni kanssa yhdessä noin 20-vuotta. Nyt välimme ovat viilenneet ja vaimoni on ehdottanut, jos muuttaisin hetkeksi aikaa muualle ei kuulemma pysty "hengittämään" kanssani. Tällä hetkellä välillämme ei ole oikein mitään, ei puhetta ei seksiä. Asun edelleen saman katon alla. Lapsien kannalta olisi varmasti parempi jos jäisivät elämään vaimon kanssa. Itse olen vähän hukassa mitä tehdä, lähteä vaiko jäädä ja odottaa mitä tapahtuu. Muilla vastaavia kokemuksia. Itsekkin olen välillä kyllästynyt tähän arkeen eihän se ole samaa kuin silloin ensirakkauden huumassa...Itse epäilin jo toista miestäkin, mutta ei kuulemma ole kyse siitä. Masentavaa tämä on!

15

3515

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee

Mietippäs vielä ja puhu naisesi kanssa. Jos nyt muutat posi, se saattaisi olla henkisesti varsin kasvattavaa... mutta useimmiten ei.
      Menetät kotisi ja yhteyden lapsiisi - menetät siis oikeastaan kaiken tärkeän - työ ja omaisuus sinänsä on aikas joutavaa paskaa.
      Tietysti jos olet vahva ja kunnossa, muutto on mainio ajatus. Mutta kun harva meistä on.
      VOimia ja lykkyä.

• Ei neuvoja

Hei, meitä on monta miljoonaa samassa tilanteessa.

Yritä kuitenkin tätä: anna vaimollesi enemmän tilaa. Anna lähteä lomalle etelään tyttöystävänsä kanssa, päästä käymään ulkona ilman sinua ym (olettaen ettet ole ylimustasukkainen). Anna oikeasti tilaa hengittää. Katso sitten.

• Mies.

Vaimoasi ahdistaa ja hän sanoo SINULLE, että muuta pois?

Tuon perusteella jo voin sanoa, että älä muuta, vaan se jota ahdistaa, hakee itse ratkaisun ahdistukselleen, eikä vyörytä siitä ilmiöitä toisen niskaan.

• Hyvä huomio

... samaa mieltä. Niin se voisi mennä. Onneton olo saattaakin olla sisäistä tyhjyyttä joka ei koske parisuhdetta lainkaan. Ensin kannattaisi kokeilla muuta konstia, esim. omia harrastuksia tai muita muutoksia. Jos ei riitä, se jota ahdistaa nousee siivilleen. Silloin joutuu tekemään muutakin asian eteen kuin elämään niillä jalansijoillaa onnellisesti - tai kenties se ei olekaan tyydyttävää. Ja naisena olen tätä mieltä.

• se meilläkin

mies sanoi, että minä kyllästytän ja ahdistan häntä, kehotti muuttamaan pois.
        Etsin jo asuntoakin, kun tajusin, että hei haloo, MIESTÄ ahdistaa, miksi minun pitäisi lähteä??!
        Nyt mies kummastelee, mitä tekisi, kun minusta ei eroon pääse, eikä taloaan halua myyntiin pistää. Senkun kärvistelee, olen aikalailla loukkaantunut häneen. Ja hänen ahdistuksiinsa.

• ja ihan suotta

Sama juttu. Itse tosin kehotin häntä lähtemään, jos ei kerran nykyinen elämä kelpaa. Alkoi sitten selittämään ettei löydä asuntoa jne. Sanoin, että pistä edes eroprosessi alulle, kun kerran pois haluat. Asuntoasiat järjestetään sitten. Minä en ole liittoa lopettamassa, se toimikoon joka muutosta haluaa!
      Mikähän noissa nelikymppisissä naisissa oikein hajoaa? Näitä kotoaan poispotkittuja tai siellä vielä nöyryytettynä kituuttavia miehiä tuntuu riittävän ihan tuttavapiireissäkin. Siinä ei paljon lapset ja vanhat lupaukset paina, kun rouva alkaa etsiä 'hellyyttä ja ymmärtämystä' elämäänsä.
      Eli jos suostut rouvan vaatimuksiin ja lähdet, ei takaisinpääsyä enää ole. Saat myöhemmin kuulla jättäneesi lapset jne. Syytöksiä riittää, kuten varmaan nykyisinkin, mutta saapahan uusia aiheita välinpitämättömästä isästä.

• yleistä

naisten kohdalla, meillä se on mies, joka alkoi tuskailemanna omaa elämäänsä.
        On niitä miehiäkin joka lähtöön.

• naiselta, 36 v.

Kuule, älä lähde kotoasi minnekään. Äläkä jätä lapsiasi. Olen nainen, mutta sympatiat ovat nyt sinun puolellasi. Jos nyt lähdet pois lasten luota, niin takaisin sinun on vaikea heitä saada.

Tuolla alempana on annettu karskeja neuvoja siitä, että vaimosi pitäisi lähteä ja avioero panna vireille. En ole ihan niin kovalla linjalla, mutta jos ongelma on selkeästi vaimollasi, niin hänen kyllä tulee se ratkaista.

Minä olen omat haahuiluni käynyt läpi jo 25-vuotiaana ja olen kyllä sitä mieltä, että nelikymppisen naisen kuuluu tietää mitä tahtoo. Tuollainen epämääräinen ahdistus ei ole sopiva juttu äidille ja vaimolle. Siitä pitää mennä keskustelemaan psykologin/perheterapeutin kanssa, ahdistukseen on lääkkeitä ja hoitoa.

Pointti on nyt se, että ketään teidän perheestänne ei auta se, että sinut ajetaan ulos talosta (ellet sitten ole väkivaltainen tai juoppo). Naisen ahdistus ei siitä katoa, se on hänen korviensa välissä. Lapset kärsivät varmasti. Ja sinun elämäsi menee raiteiltaan.

En olisi niinkään varma tuostakaan, että toista miestä ei ole. Meillä naisilla on loistavat näyttelijänlahjat ja voihan olla, että vaikka hän ei vielä ole suhteessa kenenkään kanssa, niin joku ihastus on mielessä. Senkään takia ei ole sinun velvollisuutesi lähteä ja jättää vaimolle vapaata leikkikenttää.

Pärjäät varmasti lasten kanssa, jos vaimo lähtee. Aluksi voi olla vaikeaa, mutta ajattelepa miten hieno kokemus voi olla sinullekin, kun joudut huolehtimaan enemmän lapsistasi. Tulee uudenlainen yhteys heillekin.

Syy, miksi olen näin tulisieluisesti sinun puolellasi, on se, että minun mieheni on myös tällainen "kotoaanpoistettu". Hän oli loputtoman kiltti exälleen, lähti pois suurinpiirtein tyhjän päälle, sinne jäivät sitten lapset ihmettelemään äidin uutta, pirteää seksielämää. Onneksi lasten äiti sitten löysi uuden miehen jonka kelpuutti ja elämä on nyt tasaista. Ja sainhan minä miehen, joka on elämässä paljon viisastunut. Mutta vihaksi pistää, kun tajuaa miten paljon perheitä rikkoontuu ihan turhaan, kun me rouvat vaan vähän turhaannutaan ja kyllästytään...

Onnea sinulle, pysy kotona!

• 20-vuotta yhdessä

Kiitos palautteistanne selkeyttivät huomattavasti ja uskon itsekkin, että jos nyt lähden syy käännetään lopulta päälleni ja lapsien osalta menetys kovin. Paljon on tietenkin mahdollista, että vaimollani on jo joku kiikarissa hän käy iltaisin (siis joka ilta ma-su) jumpassa, kuntosalilla tai vastaavassa ja viipyy siellä 2-3 tuntia, tai sitten purkaa todella patoumiaan kuntoiluun.

• äitivaimonainen

Luin tähän asti tulleet kommentit ja yhden vielä voisin lisätä.

Kerroit vaimosi liikkuvan/liikuttavan itseään kovasti. En tiedä, onko tuota tehnyt aiemmin ja mikä on "motivoiva" tekijä likkumiseen.
      Liikunta on tosi hyvä juttu jokaiselle, sitä en halua kritisoida. Mutta o,alta kohdaltani voin nelikymppisenä sanoa, että meinasi mennä yli minulla tuo liikkuminen ja kaikenlainen vartalon tarkkailu.

Eli suomeksi: Mä huomasin elämän jäljet, joille ei enää suuria ole tahtävissä - "naururypyt sun muut". Meillä on monta lasta ja tuo näkyy vatsanseudussani ja rinnoissani. Jne...

Ajattelin, että "tässä oli sit se nuoren ihmisen elämä ja nyt valutaan pikkuhiljaa hautaa kohden".
      Tavallaan inhosin vanhnevaa vartaloani ja halusin kokeilla, voinko vielä sitä muokata ja tätä kautta saavuttaa itsekunnioitukseni takasin...ja ehkä myös huomiota muiltakin, kuin omalta mieheltäni. Toki sitä olin saanut aiemminkin, mutta jotenkin kaikki vääristyi.

Tätä jatkui ja osittain tästä samasta "vartalumuokkauksesta" johtuen myös parisuhteemme kärsi. Luulin, kuvittelin, että mieheni ei enää olisikaan rakkauteni kohde...(tosin vieläkin muista syistä tätä asiaa parannellaan;) ).
      Kuvittelin, että kun saan itseni taas kuntoon, mut miehet näyttäisivät mulle, mitä olisi parempi juttu.

Heh,heh! Mä onneks pääsin tuosta ikuisen "hyvännäköisyyden" traumasta pois. Osin mieheni mahtavan suhtautumisen muhun ihmisenä ja mun "vartalooni" kohtaan tuntemastaan vedosta. Ja ei ollut paha juttu kuulla ihan vierailtakin ihmisiltä (miehiltä) kehija ja kauniita sanoja, ilman taka-ajatuksia...ainakaan niin suurensuuria;)

Joka tapauksessa. Ikä tekee kaikenlaisia mutkia matkaan. On hormoneja, on itsetutkiskelua, elämän merkityksen etsintää, tapojen uudistamisen tarvetta, jne...
      joskus on liian kiire. Ei huomaa sitä kaunista todellisuutta, joka on jo tässä - mikäli siis on "normi"parisuhteesta kyse;)

En tiedä, antoiko tää sulle mitään ajatuksia, mutta mieti, olisiko vaimollasi tarve saada alleviivatumpaa huomiota "kauneudestaan ja naiseudestaan", kuin tähän asti on saanut. Enhän tiedä, miten se teillä on ollut...

Tsemppiä :)

• Man

vaan nyt lähde minnekkään, jatkat vaan sinnikkäästi ja rakentavasti yhdessäoloa. Menipä asiat loppujen lopuksi miten tahansa, tämä on tällä kertaa paras ratkaisu.

• ///

Kuinka ihmeessa vaimosi voi edes ehdottaa sinun jattavan lapsesi! Millainen aiti noin puhuu?

Tee aivan aluksi kristallin kirkkaasti selvaksi hanelle ettet koskaan tule jattamaan lapsiasi. Jos hanelle kaatuu seinat paalle, han voi lahtea - niin kauan kun han taloudellsesti korvaa sinulle lasten kasvatuksen liityvia menoja.

Ellei tama jarjestelma arvon rouvalle sovi, parasta pesta korvien vali ja ottaa jarki kateen, toimia kuten velvollisuus vaatii. Eihan hanta kukaan pakottanut hankkimaan miesta ja lapsia. Han on taysin omasta vapaasta tahdostaan vannoutunut hoitamaan perheensa ja huolehtimaan lapsistaan. TUO on se velvollisuus jonka han on tieten tahtoen itselleen hankkinut.

Sina tosin voisit auttaa hanta (perheterapeutti, lukemalla yhdessa Dr. Laura Schlessingerin helppotajuiset, jarkeenkayvat , humoristiset kirjat).

Ehdotan kovasti noiden kirjojen lukemista: se pitaisi olla kaikille vaatimus ennen avioliiton solmimista.

• i survive

nykytilanteeni, olin yli 20 vuotta yhdessä, kolme lasta jne. Elämä kulki polkujaan, emäntä opiskeli ja sai uuden työn nelikymppisenä, alkoi jumpat, liikunnat jne..
      Vauhti kasvoi, menossa harvasa ilta, minä jäin lasten kanssa heidän harrastuksiinsa, kuskina, kuskina ja taas kuskina.
      Eräänä aamuna huomasin ettei muijan kiinnostus ollut enää liikunnassa, se oli työkaverissa.
      Otin vain lempparitaulun ja pari lastani mukaan, yksi jäi äidillensä,sekin asuu viikonloput luonani.
      En ole katunut päivääkään, sitä että lähdin, maailma on täynnä uusia ihmisiä, jotka arvostavat myös meitä kunnon isejä...
      Ehkä naiset hakevat nyky yhteiskunnassa sitä omaa identiteettiään ja menetettyä nuoruuttaan, nelikymppisinä kun aika meinaa ajaa ohi ja arki on arkea lasten ja miehen kanssa. Ei olla valmiita uhraamaan yhtään vuotta elämästa enää perheelle, aikaa kun olisi muutaman vuoden päästä todella paljon...
      Ehkä sanon ilkeästi; naiset eivät halua kantaa perheestään enää vastuuta, he pakenevat sitä eroamalla, ja haluavat siten muutosta elämäänsä johon ovat "pettyneet" tavalla tai toisella, niin se vaan on...
      No kaikki aikanaan, elän nyt onnellista aikaa...

• tytti

,,kotoasi. Tosiaan menetät kaiken minkä eteen olet työtä tehnyt.
      Minä toivon sinulle voimia kestää, jaksaa, yritä löytää niitä elämän ihania hetkiä/aikoja joista saat voimaa jatkaa kotonasi. Kaikkea hyvää sinulle.

• PERUS JUNTTI

Perinteisen miehen vuodatus!!!sääliäkö haet??katsoisit peiliin et miksi on käynyt näin??Luulen et vaimollasi ei ole tilaa teidän suhteessa.Jos olet vielä mustasukkanen on aika paha!!ei muutako toiseen korteeriin muutamaksi kuukaudeksi saapi molemmat ajateltavaa.lapset teillä on varmaan jo isoja.saapi molemmat mieyttiä tahollaan elämää mille rupea.ei se ole hääviä jos oikeion ahistaa!!tiedän kokemuksesta.!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4803
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3479
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      130
      3256
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2706
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      83
      2449
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1813
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      121
      1299
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1228
    Aihe