Onko kellään kokemuksia päivittäisen syödyn hiilihydraattimäärän tarkkailusta? Itse olen parhaillaan sellaisella dieetillä. Siinä siis keskitytään kaloreiden sijaan siihen, ettei syödä päivän aikana kuin tietty määrä hiilareita (75-100g). Liikakiloja on vielä 5-7kg, olen ollut dieetillä nyt noin kaksi viikkoa ja paino on pudonnut melkein kolme kiloa. Ei ole aiemmin kalorien laskeminen auttanut, eikä muutkaan dieetit/elämän tapojen muutokset. Liikuntaa en ole lisännyt ollenkaan, se on jopa päässyt pakkasten takia vähentymään. Pyöräilen päivittäin kouluun yhteensä noin puoli tuntia.
Ongelmani tällä hetkellä on että vaikka paino on pudonnut, lantion, reisien ja vatsan ympärys ei ole pienentynyt lainkaan. Vatsa on toiminut huonommin kuin ennen dieettiä, enkä ole järin paljon vettäkään nauttinut. Voisiko silti olla kyseessä vain nesteiden lähteminen? Vai mistäköhän ne kilot ovat karisseet?
Hiilihydraattidieetti
5
1094
Vastaukset
- laihduttaja
Alkuvaiheessa saat syödä korkeintaan 20g hiilihydraatteja päivässä jotta saat elimistösi ketosiin. Myöhemmin määrä voidaan nostaa 30-50g päivässä. 75-100g päivässä on ehdottomasti liikaa vähähiilihydraattidietillä. Apteekista saa ostaa keto sticks nimisiä tikkuja joiden avulla voidaan virtsasta mitata ketoaineiden määrää ja siten päätellä onko elimistö siinä tilassa että se käyttää rasvoja sokerin tuottamiseen. Tikun avulla on helppo tarkistaa miten paljon hiilihydraatteja tulee syötyä. Tikun pitäisi muuttua selvästi punaiseksi jos ei muutu niin syöt liikaa hiilihydraatteja. Vettä kanattaa juoda paljon sillä se auttaa suolen ja mahan toimintaan. Kannattaa myös kiinnittää huomiota kuitujen riittävään saantiin sillä dietin aikan ei syödä leipää joka on monelle se tärkein kuidunlähde.
- Isosisko
Tosi vähän hiilareita! Et ehkä saa noin vähillä hiilareilla tarpeeksi kuituja, kun maha ei toimi?? Kuidut nimittäin on sulamattomia hiilihydraatteja.
Itse olen opetellut hiilarisysteemin raskausdiabeteksen takia, ja hyödynnän sitä nyt painonhallinnassa. Lähtöpaino oli yli 90, tavoitteena 75. Ihannepainon mukaan laskettu päivittäinen kalorinkulutus tarkoittaa minulla noin 250 g HH päivässä (50% päivittäisestä energiansaannista), millä ihannepaino pysyy paikoillaan ja ylipainon pitäisi vähän laskeakin. Käytännössä paino tippuu sopivasti, kun jätän hiilarit alle 200g/päivä. Lisäksi tarkkailen rasvansaantia. Elimistöni tarvitsee rasvaa peräti 66g päivässä, mikä on 30% energiansaannista (lähde: viralliset suomalaiset ravitsemussuositukset Leipätiedotuksen v.-97 mukaan). Laihdutusaikana olen vähentänyt sitäkin alle 53 g päivässä. Proteiinit vapaat, mutta en niitäkään ole lisännyt, kyllä pysyy nälkä kurissa näinkin. Kuukautisia edeltävää hiilihydraattihimoa lukuuunottamatta.
Kun paino lähtee reippaasti tippumaan, lähtee aina ensin nestettä. Kovin vähähiilarisella dieetillä lähtevät seuraavaksi lihakset. Rasvojen lähdettämiseksi pitää syödä RIITTÄVÄSTI ja liikkua. Jos olet vielä kasvuikäinen, alle 20, lihaksistosi ja luustosi kasvavat vaikka pituutesi olisitkin saavuttanut. Siksi ei lihasten polttamisella kannata kovin nuorena leikkiä, se kostautuu sitten aikuisiällä. Oletan että olet nuori, koska mainitsit koulun. Tiedät kai myös että kovin nopea painon putoaminen on merkki siitä että lihakset palaa, ei rasvat. Rasvan polttoa ei voi kovin paljoa nopeuttaa tuosta 1 kg/vk -vauhdista.
Olet kai käynyt www.kutri.net -sivulla, siellä Katri Manninen selostaa ravitsemuksen aakkosia perusteellisesti ja kiinnostavasti. Hän myös ottaa uskottavasti ja kriittisesti kantaa sekä Painonvartijoihin että VHH- eli vähähiilihydraattiseen dieettiin.- Päärynä
Ohjeet tähän dieettiin sain yhdestä kirjasta (Ihannepaino).Käsitykseni mukaan päivittäinen vähimmäismäärä hiilihydraatteja on 75g, koska aivot tarvitsevat sen verran päivässä energiaa hiilareista toimiakseen normaalisti.
Olen kohta 22, en usko enää kasvavani, sillä murrosikäni alkoi jo 11 vuotiaana.
Olen syönyt jatkuvasti ruisnäkkileipää, päivittäin noin viisi näkkäriä, eli kyllä se kuitujen saanti pitäisi olla kohdallaan.
Proteiineja olen saanut juustosta ja lihatuotteista joiden käyttöä olen lisännyt aiempaan nähden.
Täytynee vain odotella että keho tottuu, ja alkaa juomaan enemmän vettä. Alku on kuitenkin vaikuttanut lupaavalta painon putoamisen suhteen.
Missäköhän vaiheessa voi odottaa ympärysmittojenkin pienenevän? - luut vahvaksi
Päärynä kirjoitti:
Ohjeet tähän dieettiin sain yhdestä kirjasta (Ihannepaino).Käsitykseni mukaan päivittäinen vähimmäismäärä hiilihydraatteja on 75g, koska aivot tarvitsevat sen verran päivässä energiaa hiilareista toimiakseen normaalisti.
Olen kohta 22, en usko enää kasvavani, sillä murrosikäni alkoi jo 11 vuotiaana.
Olen syönyt jatkuvasti ruisnäkkileipää, päivittäin noin viisi näkkäriä, eli kyllä se kuitujen saanti pitäisi olla kohdallaan.
Proteiineja olen saanut juustosta ja lihatuotteista joiden käyttöä olen lisännyt aiempaan nähden.
Täytynee vain odotella että keho tottuu, ja alkaa juomaan enemmän vettä. Alku on kuitenkin vaikuttanut lupaavalta painon putoamisen suhteen.
Missäköhän vaiheessa voi odottaa ympärysmittojenkin pienenevän?Hei,
Liikuntaa kantsii myös lisätä, sillä laihduttaessa voi menettää myös luustoa. Luut rakentuu ja vahvistuu 30-vuotiaaksi asti. Hyviä harjoituksia on hyppivät liikkeet: hyppynaru, tanssi, juoksu jne. Liikunta auttaa myös pysymään tavoitetussa painossa. Onnea!
http://www.opiskelijaliikunta.fi/kunto-opas/index.php3
Tänne voi kirjata liikunnan ja painon (maksuton).
http://www.treenit.net - terveysvaikutukset
luut vahvaksi kirjoitti:
Hei,
Liikuntaa kantsii myös lisätä, sillä laihduttaessa voi menettää myös luustoa. Luut rakentuu ja vahvistuu 30-vuotiaaksi asti. Hyviä harjoituksia on hyppivät liikkeet: hyppynaru, tanssi, juoksu jne. Liikunta auttaa myös pysymään tavoitetussa painossa. Onnea!
http://www.opiskelijaliikunta.fi/kunto-opas/index.php3
Tänne voi kirjata liikunnan ja painon (maksuton).
http://www.treenit.netKasvuiässä hankitut vahvat luut säilyvät läpi elämän. Voimakuormituslajeista luustolle terveellisimpiä ovat kuntosaliharjoittelu ja voimisteluliikunta, jossa käytetään esim. painoja ja vastuskumeja. Myös iskut ja tärähdykset auttavat vahvistamaan luuainesta ärsyttämällä luun rakentajasoluja tekemään työtä. Erilaiset hypyt, kuten hyppynaruhyppely, tanssi, pelit, joissa tulee nopeita käännöksiä, pysähdyksiä ja kiihdytyksiä antavat hyviä isku-tärähdys-ärsykkeitä. Toistokuormitusta aiheuttaa esimerkiksi kävely
Osteoporoosin ennaltaehkäisyssä tarvitaan sekä ravintoa, vitamiineja, hivenaineita että luustoa vahvistavaa liikuntaa, joka auttaa elimistöä käyttämään niitä hyväksi, riittävä kalsiumin (800 mg/pv) ja D-vitamiinin saanti (5 mg/pv).
http://www.kunto.fi/index.php?id=220
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1254793Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa113469Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1283241Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss282696Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu822424Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181803Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91424Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1201293Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut101249Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky41218