Epäoikeudenmukaisuus

Virvik

Älkää sekoittako kahta eri termiä: sisarkateus ja epäoikeudenmukaisuus.

Kateus on sitä, kun kadehtii toisen autoa/puolisoa/omaisuutta/työpaikkaa/mitä vain, mutta epäoikeudenmukaisuus sitä, jos jotakuta pidetään jalustalla ja suositaan. Jälkimmäinen on tappavaa henkisellä tasolla.

7

1151

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhut!

Meillä anoppilassa suositaan yhtä lasta ja se kalvaa sisaruussuhteita aikas tehokkaasti! Yhdelle ostetaan tavaroita, joita tosin käy ihan kerjäämässä mummulassa. Tyyliin: Voi kun meillä on huono kiuas saunassa, mut kun ei ole rahaa ostaa uutta.. No, piankos isovanhemmat sellaisen kipaisevat kaupasta hakemaan!
      Ymmärtäisin, jos he todella tarvitsisivat taloudellista tukea. Rahaa kyllä on silloin kun tarvitaan, mutta ensin koitetaan AINA isovanhemmilta. Tässä perheessä on 2 palkansaajaa ja 1 lapsi, joten eiköhän pitäisi omillaankin pärjätä.

• vain jotta:

jos jokin tarvitsee taloudellista apua uuteen kiukaaseensa tai mihin vain, se ei ole sukulaisten tehtävä niitä sponssata, vain pitäisi pikkuisen elää suu säkkiä myöten. Itse ne kiukaat kuuluu kustantaa tässä muidenkin ja säästää sit jossain muualla!

Jos joku "tarvitsee taloudellista tukea", aikuisena, se johtuu puutteellisesta taidosta hallita raha-asioita ja se pahenee jos tällaista vielä ruokitaan antamalla hänelle sitä apua!

• sisko

Mutta mistä tulee se tunne, että toinen on nostettu jalustalle? Onko sille totuuspohjaa ja vai tuntuuko toisesta vain siltä ja näkee asian vain omasta näkökulmastaan, kateellisena?

• Sukulais

Kyllähän se on jalustalle nostoa ja väärin, jos esim.

- vain yhden lapsen lapsia otetaan hoitoon, muiden korkeintaan "äärimmäisessä hädässä". Tämän yhden, kun vain sormia napsauttaa, niin on jo mummu hakemassa (!) jo lasta ja antaa vielä tukon seteleitä kouraan, jotta on varaa vähän huvitellakin... Mutta jos joku muu lapsista kysyy, niin aina on jotain "hyvää syytä" kieltäytyä, vaikka kuinka ajoissa kysyy.

- kaikenlainen taloudellinen sponssaaminen epäoikeudenmukaisesti

- tämän yhden perheen/työn/tms. arvostaminen, ja muiden väheksyntä.. jne jne, onhan näitä. Ei siinä ole kyse kateudesta vaan vääryydestä.

• sisko
        Sukulais kirjoitti:

Kyllähän se on jalustalle nostoa ja väärin, jos esim.

- vain yhden lapsen lapsia otetaan hoitoon, muiden korkeintaan "äärimmäisessä hädässä". Tämän yhden, kun vain sormia napsauttaa, niin on jo mummu hakemassa (!) jo lasta ja antaa vielä tukon seteleitä kouraan, jotta on varaa vähän huvitellakin... Mutta jos joku muu lapsista kysyy, niin aina on jotain "hyvää syytä" kieltäytyä, vaikka kuinka ajoissa kysyy.

- kaikenlainen taloudellinen sponssaaminen epäoikeudenmukaisesti

- tämän yhden perheen/työn/tms. arvostaminen, ja muiden väheksyntä.. jne jne, onhan näitä. Ei siinä ole kyse kateudesta vaan vääryydestä.

Kuinkahan vanhaksi ihmisen täytyy iältään tulla, että saa itse päättää esim. miten itse ansaitsemansa rahat jakaa. On illuusiota ja naiviutta, jos kuvitellaan, että joku ihminen maailmassa on todella tasapuolinen. Kuka on? Mistä sellainen ihminen löytyy? Ehkä äiti Teresa, mutta entä ne kymmenen seuraavaa?

• Inka
        sisko kirjoitti:

Kuinkahan vanhaksi ihmisen täytyy iältään tulla, että saa itse päättää esim. miten itse ansaitsemansa rahat jakaa. On illuusiota ja naiviutta, jos kuvitellaan, että joku ihminen maailmassa on todella tasapuolinen. Kuka on? Mistä sellainen ihminen löytyy? Ehkä äiti Teresa, mutta entä ne kymmenen seuraavaa?

Saahan ne jakaa vaikka miten, mutta ei sitten kannata ihmetellä, jos muu porukka pistää välit poikki hautaan asti siihen suuntaan. Jos on useampi lapsi/lastemlapsi, niin jo ihan alkeellisetkin käytöstavat sanovat: tasapuolisesti kohdeltava heitä.

• kyllä on

että mun isoveli saa kaiken mut en mä, koska oon musta lammas ja se on valkone

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3190
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2627
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      73
      2343
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe