Tahtoisin oppia soittamaan bassoa. Mistä saisin hyvän aloittelijalle ja millainen sen pitäisi olla? Kauhean kallista ei varmasti ole mahdollista vielä hankkia, koska olen vasta 15 ja äitini joutuisi siitä varmaankin maksamaan.. Tai riippuu mikä on palkkatilanne itselläni. En osaa oikein soittaa mitään ja musiikin tunneilla oli aina vähän ongelmia. Olen vähän huono keskittymään täysillä..
Aloittelija
3
745
Vastaukset
joskus löytyy ihan kierrätys keskuksista tarpeeks hyviä alottelijoille ja ei luulis olevan mitään hirveen kalliitakaan et kantsii tsiikailla oman paikkakunnan kierrätyskeskukset ei kai sen ekan tarvii niin viimestä huutoo olla pää asia et pääsee soittaa jos kerta todellakin haluu.
- mies soittaa kitaraa
Olen soittanut yli 30 vuotta kitaraa ja ostin viime syksynä muun tavaran ohessa Thomannilta 75 euron hintaisen hbp90bk-basson. Ihan soitettava ja soiva peli. Sellaisella varmasti oppii soittamaan, jos on oppiakseen. Siinä on lyhyt kaula eli lyhyemmät nauhavälit, mistä on varmasti aloittelijalle etua.
http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_hbp90bk_shortscale_ebass_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_harley_benton_mb222t_prodinfo.html
Jälkimmäisessä on normaalimittainen kaula. Molemmat ovat ns. Hot Deals -tuotteita, joilla on 30 päivän rahat-takaisin-takuu.
Sitten vaan muut haukkumaan kuin paskoja HB:t ovat :-) Sen HB-logon saa muuten plektralla raaputettua pois, minkä jälkeen kitara soi jo paljon paremmin. :-D- Lilja. J
Tuosta on varmasti apua. kiitos ja menestystä soittamisellesi! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen825948Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2905261Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453304Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään102766Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052713Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t41655Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151585Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211460Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät301439Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei1761043