Kihlattuni jätti minut ja muutin pois kolme viikkoa sitten. Hän oli löytänyt paremman naisen. Luulin ensin, että pääsisin yli: niiden kauheiden tappeluiden ja pahan olon jälkeen olo oli rauhallinen omassa kämpässä.
Mutta nyt tapahtui niin että yhteisen talon kanssa tuli ongelmia, oikeuskiista myyjän kanssa jatkuu kenties pitkään.
Mies on nykyään minua kohtaan ystävällinen ja ihana. Muistan vain suhteen hyvät ajat, ennen pettämistä ja valehtelua.
Sydämeni pakahtuu aina kun näin heidät yhdessä tai kuulen ystäviltä heidän olleen baarissa toistensa syleilyssä. Miten hän on voinut unohtaa niin pian? Itse olen yrittänyt avata silmäni muille, mutta ikävöin, haluan ja odotan vain häntä. Yhteenpalaaminen ei ole mahdollista, tiedän sen, mutta kuinka saisin sydämenikin sen tajuamaan? Ja kuinka voin päästä tästä yli, kun lähes päivittäin hän soittaa talosta tai esim. käymme lakimiehen juttusilla? Ajatukseni ovat vain hänessä, itken aamusta iltaan. Koko ajan kamppailen itseni kanssa etten soittaisi ja pyytäisi käymään, mutta pelkään, että jos uusi tyttöystävä kuulisi, ei mies olisi minulle enää niin mukava tai soittaisi enää.
En tiedä kumpaa haluan; etäisyyttä vai läheisyyttä. Haluaisin miehen takaisin, mutta kun en voi saada olisi parempi kai kun ei kuulisi enää mitään hänestä.
Joku sanoi edellisissä keskusteluissa, että vuosi menee siihen, että pääsee yli. Kolme viikkoa on nyt mennyt, 49 jäljellä.. En millään usko jaksavani niin kauaa.
Voiko ikävään kuolla?
6
1392
Vastaukset
- surusta selvinnyt
PERIKSI EIIII ANNETA!
Kaikki menee ohi aikanaan, kaikki, jopa musertavin surukin. Se muuttaa muotoaan ja päästää otteestaan pikkuhiljaa.
Kolme viikkoa on lyhyt aika ja olet yhä keskellä pahinta tunnekuohua. Sun ei pitäis tehdä ainakaan mitään suuria päätöksiä juuri nyt, mutta kirjoittaa, itkeä ja puhua sun kannattais sitäkin enemmän. Älä roiku exässä, se vaan lisää sun ja hänenkin syyllisyydentuntoa. Jos nyt soitat ja anelet häntä kylään, itket hälle pahaa oloasi jne. et saa siitä mitään lohtua, päinvastoin.
Hän teki jo valintansa ja sinäkin jo lähdit. Piste
Yksin surkean itsensä kanssa oleminen on sekin ennen pitkää hyvin väsyttävää, joten tukeudu läheisiisi ja ystäviisi äläkä ainakaan erakoidu. Sano ystävällesi se mitä haluaisit nyt tunnemyrskyssäsi sanoa exällesi. Etsi käyttöösi kanava, jonka kautta myös SAAT energiaa ja voimia jaksaa eteenpäin.
Exäsi tukeutuu nyt uuteen rakkauteensa eikä ehkä käsittele eroaan ollenkaan niin perinpohjaisesti kuin sinä, joka olet nyt sinkku. Hänen ongelmansakin ilmenevät ehkä myöhemmin, yleensä ne iskevät sitten kun uuden rakkauden alkuhuuma on ohi.
Mutta se on hänen elämäänsä se ja kukin eläköön tyylillään.
Sinunkin on nyt aika ajatella vain itseäsi.
Sitä mukaa kun sitten jossakin vaiheessa uskaltaudut ulos kuorestasi, kohtaamaan uutta ja erilaista elämää, aloittamaan jotakin uutta ja irrottautumaan meneestä, sitä mukaa hellittää eron surukin.
Jotakin uutta tulee entisen tilalle ja elämä alkaa taas maistua. Se on luonnollista.
Anna itsellesi hengähdystaukoja ja pysy tietoisena siitä, ettet itse ylläpidä suruasi loputtomiin.
TSEMPPIÄ!- minella82
Kiitos surusta selvinnyt. Juuri tuota kaipasin, selkeää ulkopuolisen neuvoa tilanteeseen. Puhut varmaankin omasta kokemuksestasi ja niinpä haluan uskoa, että olo tästä hellittää minullakin.
Vaikea kylläkään uskoa, että miehellä ikinä tulisi olemaankaan mitään ongelmia tunteidensa kanssa, vanha on poissa ja uusi tilalla. Joten kaikki hyvin hänellä.
Sain sen tarvitsemani hitusen tahdonvoimaa, ehkä en tänäkään iltana sorru hänelle soittamaan. Huomenilta voisi olla jo helpompi, ainakin periaatteessa.
- ...
Tuntuu, että mies pitää henkistä ylivaltaa yllä sinua kohtaan. On oikein ihana ja lempeä, vähän niinkuin mitään ei olisi tapahtunutkaan, vaikka lakimiehen luona istuttekin.
Uskomatonta käytöstä mun mielestä! Mutta aivan varmasti herättää sinussa noita tunteita, kaipuuta toisen luo.
Yritä nyt nähdä, että hän yrittää satuttaa sinua edelleen. - Mannas
Minullakin miehen jutut taitaa yhä vaan olla sitä peliä..minua hän siitä syytti, pelistä, mutta eilen hän taas oli se kiltti ja ystävällinen tyyppi mikä osaa olla...
Juuri kun alan päästä siihen tilaan, että muiden tapailu ei tunnu pahalta ajatukselta, hän yrittää kaataa korttitaloni. Koeta pysyä vahvana, minulla on jo helpottanut oloa, meni siihen melkein viikko, mutta nyt on jo selvästi parempi mieli.. Usko tulevaan palaa kyllä.- tähti
Jos se nyt yhtään lohduttaa, niin tuollaiset suhteet, jotka on aloitettu keskellä vanhaa suhdetta, tuppaavat yleensä kuolemaan äkkiä. Ja jos suhteenne ennen tämän uuden, "paremman" naisen löytämistä oli jotakuinkin onnellinen, mies tulee varmasti itkemään perääsi kun uusi suhde menee poikki. Aina ei näin käy, mutta väittisin että 80 prosenttisesti kuitenkin. Minun mieheni vaihtoi minut uuteen naiseen ja olin aivan murtunut. No olin itse puolen vuoden päästä päässyt yli hänestä ja eikös tyyppi ollut ruikuttamassa oveni takana, kun uusi nainen ei ollutkaan niin ihana, vaan osoittautui ärsyttäväksi nalkuttajaksi. Minun jättäminen oli kuulemma elämän pahin virhe ja miesparka on nyt aivan onneton. Voit siis lohduttautua sillä, että jos näin tulee käymään, todennäköisesti tulee, niin silloin sinä olet niskan päällä.
- sama juttu
Itse olin melkein samassa tilanteessa noin puolitoista vuotta sitten. Kihlattuni jätti minut aivan yllättäen, oli löytänyt "elämänsä rakkauden" ja ei tuntenut rakkautta minua kohtaan. Maailmani särkyi totaalisesti. En enää edes muista paljoakaan tästä onnettomasta kesästä, elin kamalassa painajaisessa. Join liikaa, juhlin liikaa ja itkin. laihduin säälittäväksi 40 kiloiseksi rääpäleeksi ja kohtelin minusta välittäviä ihmisiä huonosti. en ollut oma itseni.
tässä siis tarinani, ja nyt tulee se kannustava osio. tätä kauheutta kesti oman aikansa, pahimman yli aloin päästä n.kuukauden kahden päästä. kun sitten aloin seurustelemaan uuden miehen kanssa, ei aikaakaan kun eksäni alkoi vinkumaan oven takana kun ei se uusi suhde sitten kestänytkään. en ottanut, mutta kyllä lämmitti mieltä :)
kaikki menee ohi aikanaan. yritä jättää tapaamiset eksäsi kanssa mahdollisimman vähään, sitä nopeammin selviät surusta. sitten kun alat vihaamaan häntä, olet jo voiton puolella! nyt vaan ystävien seuraa ja jaksamista. täältä noustaan taas ja sittenkös miestä kaduttaa! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1284836Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa143511Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1573320Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss302762Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu882513Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181833Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo101452Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1311362Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky51314Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut111267