En ikinä olisi uskonut aloittavani missään keskustelua tällä otsikolla, mutta tähän näköjään olen päätynyt:)
Tänään iltasanomissa -ja Suomi24:n etusivulla- näin kuvia uudesta Miss Suomesta, ja täytyy sanoa että aika eri mieltä olin kyllä asiasta kuin tuomaristo. Mielestäni kyseinen nainen vain ei ole kaunis, eikä ole kyllä missit Suomessa pariin viime vuoteen ainakaan myöskään olleet. Miten ne rumimmat aina tulee valituksi? Vaihtoehtonahan olisi ollut paljon kauniimpia naisia!
Joka tapauksessa, halusin kysyä miesten mielipidettä? Onko Miss Suomi 2006 mielestänne oikeasti kaunis?
Tässä vielä kuva tuosta neidosta:
http://katso.fi/imageviewer.mpl?kuva=/mediabank/images/235148.jpg&teksti=6. Ninni Laaksonen
Uusi miss Suomi
27
2250
Vastaukset
- minäkään...
En ihan oikeasti ymmärrä, miten hän on jonkun mielestä kaunis. Rehellisesti voin sanoa, kun eilen kisoja katselin, että no TUO nyt EI ainakaan voi voittaa, mielestäni kaikista rumin heistä. Mutta niin siinä sitten kävi, että hän voitti. Todella kummallista... Mielestäni aiemmin on valinta yleensä osunut oikeaan..
- tyttö
Joissain kuvissa tuo on tosi nätti, joissain taas aika kummajainen. Hyviä puolia on erikoiset silmät ja söpöt posket, hyvä kroppa (ja varsinkin povivarustus), huonoja puolia tuntuu olevan ainakin tuo iho, joka näyttää monissa kuvissa ihan kummalta.
Minusta ihan hyvin valittu, ei noista kukaan niin ylivoimainen ollut, että olisi ehdottomasti pitänyt tään Ninnin tilalle valita. Ainakin Miss Suomi on persoonallisen näköinen, ja se on tosi kiva asia!
Joka tapauksessa nää missikaunottarethan ei enää ole enää niitä, jotka tarkimmin vastaisivat nykyaikaisia kauneuskriteereitä. Nääkin tytöt on melko tavallisen näkösiä tyttöjä, aika pitkiä vaan. Musta on ihan hauskaa että kaikkien ei tarvii olla jotain nuken- tai vaihtoehtoisesti lehmännaamaisia pitkäsäärisiä anorektikkoja (kuten monet supermallit) voidakseen kuulla ihan julkisestikin olevansa kauniita. Miss Suomi -kilpailu on musta ihan mukava, elämänläheinen lisä kaikenlaiseen naisten arvosteluun.
Siis, jotta mua ei ymmärrettäisi väärin: en mitenkään erikoisesti puolla mitään kauneuskilpailuja tms., mutta jos niistä jotakin pitää edes VÄHÄN puoltaa, niin musta tää kilpailu, jossa kuka vaan tarpeeksi pitkä naapurintyttö pääsee kehiin, on ihan hauska. Tietenkin siinäkin kisassa on omat, varsin suuretkin kummallisuutensa ja ällöttävyytensä.- flammableheart
En minäkään, siksi itseänikin oudoksuttaa oma keskustelunaloitus-valintani:) Jossain määrin ainakin, toisaalta halusin tietää jotain miesten naismausta. Mielestäni tämä tyttö näyttää jollain tapaa ylimieliseltä ja kovalta, mistä en itse pidä. Ja mietin että sekö on kaunista.
Persoonallisuus sen sijaan on aina hyvä asia asia ulkonäössä, ja sitä minäkin peräänkuulutan. Yleensä näissä kisoissa ei kyllä juurikaan persoonallisen näköisiä tyttöjä ole, vaan kaikki näyttää jollain tapaa samalta. Muovinukeilta, ja niin tämän vuodenkin voittaja, jollain tapaa.
Omasta mielestäni Miss Suomi-kilpailu on kuitenkin aikansa elänyt ilmiö, eikä kovin tarpeellinen maamme "viihteelle". Mutta se on vain oma mielipiteeni, ja ehkä se toisille antaa jotain.
- jaska
En mikään innokas missikisojen seuraaja ole, mutta sen verran kuitenkin pitää asiaan paneutua, että oman suosikin valitsee. Suosikki oli tällä kertaa just se joka jätti kisan kesken.
Mutta pakkohan tässä on myöntää, että kauniita noista jokainen on omalla tavallaan ainakin, ja voittaja sinne parhaaseen päähän ehottomasti sijoittuu. Minusta tosin missikisojen taso on viime vuosina laskenut huomattavasti. Joskus ennen näissä kisoissa tuntu olevan paljon kauniimmat osanottajat (minusta ainakin). - Kolli Kellinen
Aika saman näköinen kuin minun serkkutyttö. Slaavilaiset piirteet, samanlaiset korkeat poskipäät ja silmät. Ei kaunis, ei ruma. Tuollaisia Suomessa riittää. Seksikkäämpiä naisia näkee päivittäin vaikka K-marketissa.
- parempaa olemassa miss suomex?
Ihan tavallinen likka,jopa enemmän ruma kuin kaunis,ei muuta kuin otsaa...aikamoinen.
pistää silmiin - ajalta 0
parempaa olemassa miss suomex? kirjoitti:
Ihan tavallinen likka,jopa enemmän ruma kuin kaunis,ei muuta kuin otsaa...aikamoinen.
pistää silmiinMielestäni missikisat on jo ihan vanhanaikaista loppu eletty juttu jo.
- taas flatsi
Uskomattoman rumia ämmiä ihan jokainen!
joka vuosi taso meneen enemmän ja enemmän alaspäin
ja toi päärynä pitäisi edustaa suomea sitten siellä miss univercum kisoissa... hohoijaaa....
- Jees
Kannattais miettiä syvällisesti miltä kuulostaa kun sanoo että "rumin missi voitti". Vähän positiivisempaa asennetta kiitos.
Ihmiset ovat järkyttävän musta-valkoisia. Monille ei ole olemassa kuin kaunis missi ja ruma missi. Ei ole pelkästään kaunista tai söpöä yms. vaan pelkästään oksettavan ruma tai todella kaunis.
Toisinsanoen, ne kilpailijat olivat kaikki kauniita, mutta yksi heistä valittiin kauneimmaksi.- flammableheart
Todellakin, ihmiset on järkyttävän mustavalkoisia. Siis misseistä ei saisi olla sitä mieltä, että he mahdollisesti ovat rumia? Siis kyseisen ihmisen silmään. Totta helvetissä saa, eikä se silti automaattisesti tarkoita kuvailemaasi vastakkainasettelua!
Esimerkiksi omasta mielestäni nyt tittelin voittanut nainen ei kovin kaunis kasvoiltaan ollut, mielestäni rumin joukosta. Siis rumin missi voitti. Minun mielestäni. Ei se tarkoita, että muut olisivat olleet jotenkin järkyttävän kauniita, oli siellä ihan tavallisia tyttöjä, söpöjä tyttöjä ja pari kaunista. Mutta voittanut henkilö ei näitä mielestäni ollut.
Siitähän missikisoissa on kyse, että yksi valitaan kauneimmaksi. Mutta ihmisille tämä ei aina tarkoita samaa ihmistä, makuja kun on useita.
Ja missikisojen yhteydessä tuskin asioita muutenkaan kovin "syvällisesti" mietitään, hommahan on vain kauneusjärjestykseen laittamista. - Sama
flammableheart kirjoitti:
Todellakin, ihmiset on järkyttävän mustavalkoisia. Siis misseistä ei saisi olla sitä mieltä, että he mahdollisesti ovat rumia? Siis kyseisen ihmisen silmään. Totta helvetissä saa, eikä se silti automaattisesti tarkoita kuvailemaasi vastakkainasettelua!
Esimerkiksi omasta mielestäni nyt tittelin voittanut nainen ei kovin kaunis kasvoiltaan ollut, mielestäni rumin joukosta. Siis rumin missi voitti. Minun mielestäni. Ei se tarkoita, että muut olisivat olleet jotenkin järkyttävän kauniita, oli siellä ihan tavallisia tyttöjä, söpöjä tyttöjä ja pari kaunista. Mutta voittanut henkilö ei näitä mielestäni ollut.
Siitähän missikisoissa on kyse, että yksi valitaan kauneimmaksi. Mutta ihmisille tämä ei aina tarkoita samaa ihmistä, makuja kun on useita.
Ja missikisojen yhteydessä tuskin asioita muutenkaan kovin "syvällisesti" mietitään, hommahan on vain kauneusjärjestykseen laittamista.Laitappas kirjoittamasi viesti talteen ja lue se 10 vuoden kuluttua uudestaan. Kuulostaa todella moukkamaiselta tuo ihmisten rumaksi haukkuminen, mutta kait se menee nuoruuden piikkiin. Toisaalta 22 vuotiaan pitäisi jo ymmärtää enemmän.
- Viskoosi78
kyllä tää oli mielestäni paras mitä missiksi olisi voinut valita.
tää joka lopetti leikin kesken silikonirintojen takia (luulisin) olisi ollut kakkosena mun suosikeista.
kyllä näköjään ulkonäkö jakaa mielipiteitä, ja se on ihan hyvä, eipähä kaikki tykkää samasta :D
ps: viimevuonna elina nurmi olisi saanut voittaa :) - tavismies
että te pullanaamaiset perunanenät suomalaiset tavisnaiset ette ole mitenkään kauniita. Söpöjä ehkä jossain määrin, mutta ette kauniita. Ja juuri teitä pullanaamoja ärsyttää aina, kun joku oikeasti kaunis, selväpiirteinen suomalainen nainen menestyy jossain kisoissa tai mallihommissa. Tietenkin ärsyttää, koska pitäisihän kaikkien olla samanlaisia pullanaamoja kuin te.
P.S. Itsekin olen tavismies, mutten silti valita siitä, että tytöt tykkää enemmän tummista ja komeista kuin tavismiehistä.- tavismies
En nyt tarkoita ainoastaan tuota voittanutta Ninniä, vaan myös niitä perintöprinsessoja. Niitäkin on kumpaakin kovasti arvosteltu täällä sekä muualla netissä. Ja sattumoisin nuo perintöprinsessatkaan eivät edusta sitä perinteistä töppönenäistä pullanaamaisuutta. Ja siksi ärsyttävät suomalaisia pullanaamoja.
Katsokaa joskus jotain Miss Universum kisoja. Voittajat ovat dramaattisella tavalla kauniita, ei mitään piirteettömiä naapurintyttöjä, jotka unohtuvat siinä hetkessä kun käännät katseen pois. - flammableheart
Hmm, taisit ymmärtää koko asian ihan päin mäntyä. Kyse ei ollut halusta haukkua "kauniita" naisia oman kateellisuuden takia vaan se oli pelkkä mielipide eikä mitään muuta. Pointtini oli siis se, että miksi aina "rumin" vaihtoehto voittaa. Typerä kysymys kyllä toisaalta, en kai tästä mitään järkevää keskustelua voi odottaakaan syntyvän. Suhtautumisesi olisi varmaankin aika erilaista jos olisin mies.
En siis ole kateellinen, tai ärsyyntynyt kun en näytä samalta kuin uusi miss Suomi (kuten kai kuvittelit...?). Laitetaan nyt sitten tällaisten väärinymmärysten karsimiseksi tähän kuva esimerkkinä jostain ehdokkaasta, joka varmasti on kauniimpi.
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/misssuomi2005/finalistit.shtml?345237
Todella kaunis nainen. Samoin toinen perintöprinsessoista, muistaakseni. - tavismies
Hmm, taisit ymmärtää koko asian ihan päin mäntyä. Kyse ei ollut halusta haukkua "kauniita" naisia oman kateellisuuden takia vaan se oli pelkkä mielipide eikä mitään muuta. Pointtini oli siis se, että miksi aina "rumin" vaihtoehto voittaa. Typerä kysymys kyllä toisaalta, en kai tästä mitään järkevää keskustelua voi odottaakaan syntyvän. Suhtautumisesi olisi varmaankin aika erilaista jos olisin mies.
En siis ole kateellinen, tai ärsyyntynyt kun en näytä samalta kuin uusi miss Suomi (kuten kai kuvittelit...?). Laitetaan nyt sitten tällaisten väärinymmärysten karsimiseksi tähän kuva esimerkkinä jostain ehdokkaasta, joka varmasti on kauniimpi.
Todella kaunis nainen. Samoin toinen perintöprinsessoista, muistaakseni.todistit juuri kaiken, mitä kirjoitin tuohon yläpuolelle. Valitsit juuri sen tytön, joka on suomalaisten mielestä kaunis, mutta kansainvälisissä kisoissa menestyisi vielä huonommin kuin nyt valitut missi ja perintöprinsessat.
Tässäpä toinen tyttö, joka on mielestäsi varmasti kauneimpia:
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/misssuomi2005/finalistit.shtml?345234
Oletko itse taviksen näköinen nainen? Ei tartte vastata, tiedän vastauksen jo. - tuota noin..
Todella kaunis nainen. Samoin toinen perintöprinsessoista, muistaakseni.Saanen sanoa tähän väliin, että ehdottamallasi tytöllä on ihan muotopuolet kasvot ja omituisen näköinen alahuuli. Kroppakin kaipaa muutamaa kurvia lisää. Hänellä on selvästi pahat silmäpussit, jotka on meikattu piiloon ja polvensa ovat rumat, niihin tulee ns. rasvapoimu alle kun oikaisee jalan.
Ninnillä ei ole mitään suurempia virheitä ulkonäössään, hänellä on hyvä, kuulas iho, selkeästi paras kroppa ja hänellä on loistavan selkeät piirteet, joissa on persoonallista tunnistettavuutta, ei huku massaan. Ehdottomasti oikea tyttö voitti, kukaan heistä ei vedä vertoja Ninnille, joka on yksi kauneimmista koskaan valituista Miss Suomi-edustajista.
P.S. Ja ennenkuin haukut minut sovinistimieheksi, niin saatan tietoosi, että olen nainen :D - tavisnainen
Tai minä tavallinen, perunanenäinen ja taikinanaamainen tavisnainen perun kaikki kauniit sanani voittajasta :/
- Lii
Kaikki suomalaiset tavisnaiset ovat vain kateellisia lutkia, jotka eivät kerta kaikkiaan kykene objektiivisesti arvioimaan toisen naisen ulkonäköä. Näinhän sen täytyy mennä, koska sinulla on se ainoa OIKEA mielipide siitä, kuka on OIKEASTI kaunis. Jos joku (tavisnainen, jessus sentään) kehtaa olla eri mieltä, niin kysehän on vain ja ainoastaan kauniin naisen mustamaalaamisesta! Right. Kyllä on taas narsismi huipussaan :)
PS. Mielestäni tuore Miss Suomi on persoonallisen nätti, mutta ei kyllä mikään klassinen kaunotar. Joo, mullakin on perunanenä, älä edes vaivaudu :) - tytsy
Todella kaunis nainen. Samoin toinen perintöprinsessoista, muistaakseni.Sinänsä mielenkiintoista, että kaikki ovat arvostelleet missiehdokkaita 'vain' ulkonäön perusteella. Satuitko esim. näkemään kuinka tämä suosikkisi käveli? aika hupaisan näköistä. Sanoit myös Jenniä tylyn näköiseksi. Ainakin lauantain lähetyksessä kiinnitin huomiota juuri siihen, kuinka iloinen hän oli, ja silmäkulmasta löytyi pilkettä kun muut eivät jaksaneet enään hymyillä. Mutta tämä vain mielipiteeni. Tykkään, että kaunein voitti:
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/misssuomi2005/finalistit.shtml?345233 - flammableheart
tavismies kirjoitti:
todistit juuri kaiken, mitä kirjoitin tuohon yläpuolelle. Valitsit juuri sen tytön, joka on suomalaisten mielestä kaunis, mutta kansainvälisissä kisoissa menestyisi vielä huonommin kuin nyt valitut missi ja perintöprinsessat.
Tässäpä toinen tyttö, joka on mielestäsi varmasti kauneimpia:
http://www.mtv3.fi/ohjelmat/misssuomi2005/finalistit.shtml?345234
Oletko itse taviksen näköinen nainen? Ei tartte vastata, tiedän vastauksen jo.Öh. Kansainvälisistä kisoista en tiedä eikä kiinnosta, siis tarkoitat että valintaperusteina missiksi on se, kuka niissä parhaiten menestyisi? Ok.
Jos kirjoitustesi takana muuten on yhtään mitään logiikkaa, niin minä en sitä ymmärrä. Siis naismakuni perusteella tiedät ulkonäköni? Jaaha. No, sinunkin ulkonäkösi on aika helppoa nimimerkkisi perusteella päätellä;)
- yyyyyy
Uusi missi on "ihan kivannäköinen" tavistyttö, mutta ei missään tapauksessa missitittelin arvoinen silmiähivelevä kaunotar. Ja haaveet jostain menestyksestä kansainvälisissä kilpailuissa voi kyllä heti unohtaa. Satunnaisen itä-eurooppalaisen kaupungin kaduillakin kävelee vastaan kauniimpia naisia kymmenen minuutissa...
Ja kropassa on ainakin muutama kilo liikaa löysää. Tämä onkin se yksi asia, johon sentään itse voi vaikuttaa.
Jotenkin tuntuu, että missit alkavat vuosi vuodelta muistuttaa yhä enemmän tavallista kansaa, eikä heissä ole kohta enää mitään persoonallista ja massasta erottuvaa. Kyse on siis "kauneuskilpailuista", joissa itse kauneudella ei ole enää paljon osaa eikä arpaa. Kunhan vaan valitaan joku "kiva tyttö" missiksi.
Ja mun mielestäni "tuomaroinnin" voisi jatkossa jättää kokonaan kansan harteille, koska tälläkin kertaa kansa tuntui olevan oikeammassa kuin viralliset tuomarit.- xxxxxxxx
Hei huhhuijakaa, pientä rajaa... tuo Ninni ei oo kyllä läskiä nähnytkään. Ei kai missikisat (ainakaan miss Suomi -kisat) oo mitkää fitness-kilpailut kuitenkaan tai jotkut anorektikkojen ketkutuskisat.
Musta naapurintytöt on niitä kivoimpia tyttöjä yleensä.
kaunis,sitäpaitsi kukaan missi ei oo vielä koskaan näyttänyt juuri miltään miss-lookissa,muutaman kuukauden päästä kun tätätkin typyä on nähnyt telkkarissas ja lehdissä vähän normaalimmissa puitteissa hän näyttää jo aivan erilaiselta.Tosin eipä hän naistyyppinä nyt oo älyttömästi meikäläisen makuun,aika kaukana pienestä ja sievästä brunetesta niin sanoakseni :-) Ja se klassiseen miltä nyt tuntuu kysymykseen vastaaminen kommentilla 'me kaikki 10 ollaan niin ihania' vei ne viimeisetkin pojot kyl ainakin meikäläisen silmissä :-(
- Serpico
On. Minusta hän on oikeasti kaunis. Se ei tarkoita että olisi minun naistyyppiäni. Mutta kaunis on.
Mua huvittaa suuresti kun miehet arvostelevat missejä mitättömän näköisiksi tai rumiksi. Sitten kun katsoo näitä kundeja niin tulee miettineeksi että millaisissa piireissä he sitten liikkuvat. Ilmeisesti maailman kauneimpien ihmisten seurassa. Tai jos eivät liiku, mikä on todennäköistä pärstän ja pukeutumisen perusteella, niin mahtaa olla ruma elämä. Mahtaa olla karua kun on niin vaativa esteettinen maku ja syntyy rumana rumille vanhemmille ja rumaan kaupunginosaan. Sitten vielä pitää ottaa rumilus tyttöystäväksi. Tai elää yksin. Harvalla heistä nimittäin on missitasoinen tyttöystävä.
Tietystikään en nyt tässä ota kantaa missien arvioimiseen, sitä vartenhan he ovat esille asettuneet. Ja makusen näköiset miehethän niitä arvioivat.- ettättää
Ajatteletko aina noin paljon ja monimutkaisesti? Ruoditko joka asian aina ihan pohjamutia myöten ennenkuin sanot mielipiteesi?
Ajatteletko, että asia on näin, mutta myös toisaalta näin ja tästä näkökulmasta kun ajattelee, niin asia onkin aivan eri jne? Että olen tätä mieltä, mutta se ei poissulje sitä, tätä ja tuota, ottaen huomioon vielä kaikki sivuseikat? Pakko osoittaa ajatelleensa asian perinpohjaisesti, olevansa ns. joka-asiantuntija? :)
Itselläni on hiukan samaa taipumusta ja omalla kohdallani olen ajatellut sen olevan huono asia. Eli se on ikäänkuin suojamuurin rakentamista, selustan varmistamista. Tavallaan ei jätä yhtään aukkoa, josta "vastustaja" pääsisi livahtamaan ja lyömään. Se on jonkinlaista pelkoa kasvojen, kunnian ja maineen menettämisestä. Sinä, kuten minäkin olen tietoisesti luonut itsestäni tietynlaisen kuvan, jonka ei halua rikkoontuvan tai edes tahriintuvan. Näin minusta tuntuu.
Mitä teet, kun otat rennosti? - Serpico
ettättää kirjoitti:
Ajatteletko aina noin paljon ja monimutkaisesti? Ruoditko joka asian aina ihan pohjamutia myöten ennenkuin sanot mielipiteesi?
Ajatteletko, että asia on näin, mutta myös toisaalta näin ja tästä näkökulmasta kun ajattelee, niin asia onkin aivan eri jne? Että olen tätä mieltä, mutta se ei poissulje sitä, tätä ja tuota, ottaen huomioon vielä kaikki sivuseikat? Pakko osoittaa ajatelleensa asian perinpohjaisesti, olevansa ns. joka-asiantuntija? :)
Itselläni on hiukan samaa taipumusta ja omalla kohdallani olen ajatellut sen olevan huono asia. Eli se on ikäänkuin suojamuurin rakentamista, selustan varmistamista. Tavallaan ei jätä yhtään aukkoa, josta "vastustaja" pääsisi livahtamaan ja lyömään. Se on jonkinlaista pelkoa kasvojen, kunnian ja maineen menettämisestä. Sinä, kuten minäkin olen tietoisesti luonut itsestäni tietynlaisen kuvan, jonka ei halua rikkoontuvan tai edes tahriintuvan. Näin minusta tuntuu.
Mitä teet, kun otat rennosti?Ai tuollaisen kuvan musta saa... Ei, en ruodi loppuun saakka ja vatvo mutia. Kun heitän jonkin kommentin, niin ajattelen että on hyvä esittää asia vähän tarkemmin. Viestit voi tulkita niin monella tavalla.
Kasvokkain sitä voi möläytellä mitä vaan :) Ehkä sitä pitäis opetella muuallakin. No, ehkä mulla on sellainen kaveripiiri jossa väitellään melko paljon ja rankalla tavalla. Vaikka siihen on tottunu ja se on hauskaa. Siitä kai se tulee. Ja hyvä kun sanoit: suojamuuri. Niitä en halua.
Mähän otan aina melko rennosti. Oikein rentoa on kun nautin raukeasta illasta hyvässä seurassa. Musiikki soi ja savun leijailee hitaasti. Sanovat sitä chillailuksi?
Mut hei tää aihe, missit. Eikö se ole outoa miten esteettistä tää miesväestö on. Sitä ei ikinä uskois päältä päin. ;-)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eutanasia - miksi eläimelle sallitaan armokuolema, mutta ihmiselle ei?
Olen pitkään ihmetellyt yhtä asiaa Suomessa. Kun koira kärsii parantumattomasta sairaudesta ja kovista kivuista, eläinlä1211286Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa373813Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu1092979Sosiaalidemokratia romahtanut kautta maailman
nuoret eivät enää kannata järjetöntä aatetta, joten demarien täytyy hakea kannattajia mamuista. Ruotsin sos.demit jo kie1042321Miksi Seta ja Sofia Virta ei vaadi muslimeita kunnioittamaan priden-arvoja?
Kuten tiedetään niin islam ei hyväksy sitä mitä pride edustaa. Seta-pomo Mikkonen nosti hirveän äläkän kun yksi tepsin681964Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1921718Sofia Virralle täydet 12 pistettä!
Kun ei jäänyt mukaan vähemmistöjen sortamista epäsuorasti tukevaan joukkueeseen. Urheilijoiden pitäisi olla esikuvia.298979Miksi Hotelli Kainuuta dissataan?
Ihmetyttää tämä jatkuva yhden yrityksen arvosteleminen. Ikäänkuin mikään ei olisi hyvin. Kuitenkin yritys työllistää, ta17760Toisten elämän moralisointi
Eikö kukin voisi keskittyä lähinnä omaan elämäänsä? Jos jollakulla muulla on tunteita, ajatuksia, tai tekoja oman suhte143705- 53679