Viimeiset kiinne kohdat

Juk44

On tullut aika murtaa viimeiset kiinnekohdat, torstaina tulee kiinteistön välittäjä ja tehdään myyntisopimus jolloin alkaa katoamaan kaikkis se minkä vuoksi, minkä eteen tein sen minkä voin. Sen että perheellämme, lapsillamme olisi hyvä ja turvallinen paikka elää, kasvaa.

Niin katoaa se osa elämästäni minkä vuoksi tein kaiken sen mitä kykenin. Tämä on se raskas hetki jolloin kaikki alkaa muuttumaan lopullisesti peruuttamattomaksi. Vaikka en takaisin haluaisi, silti tämä tuntuu viiltävän syvältä ja kipeästi. On asioita joita ei halaisi menettää vaikka tietää sen olevan välttämätöntä jotta pääsisi eteenpäin, päästäisi irti siitä kaikesta mikä sitoo menneeseen.

Nyt kun päätökset on tehty ja sitoomukset ovat kohta voimassa, tulevaisuus pelottaa kun ei tiedä mitä se tuo tullessaan. Vielä kun hetken jaksaa eteenpäin niin sitten saa tiensä tulevaisuuten avautumaan, mutta se ei tule ilman surua ja pelkoa tuntemattomasta. Välillä yksinäisyys ja suru koetteleva kestävyyttä, vaikka jo nyt tiedän selviäväni.

Tämän talven muistan, musitan loppuelämän sen yksinäisyyden talven nollaviisnollakuus jolloi se mitä luulin rakkaudeksi näytti todelliset kasvonsa.

18

3240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen epätoivon ja puristavan tunteen,mutta myös sen tunteen jostakin sielun perustuksista, että periksi en anna, en vielä sittenkään.
      Muista meitä on muitakin, kerran se kirpaisee, mutta kuulostat selviytyjältä, lähde mukaan uuteen elämään, aloita se nyt....
      Älä jää suremaan kohtaloasi, muuten saat surra lopunelämää..

• Juk44

Nämä ovat ne asiat jotka sitovat vielä ja niiden hävittämine sattuu, sattuu niin s......... mutta ne on pakko tehdä muuten jää kiinni menneeseen eikä se ole mikään vaihtoehto, sitä ei edes harkita. Loput on vain teknistä asiaa, rahat jaetaan tehdänn ositus sopimus ja laitetaan kakosvaiheen paperit käräjänoikeudelle.

• Juk44 kirjoitti:

Nämä ovat ne asiat jotka sitovat vielä ja niiden hävittämine sattuu, sattuu niin s......... mutta ne on pakko tehdä muuten jää kiinni menneeseen eikä se ole mikään vaihtoehto, sitä ei edes harkita. Loput on vain teknistä asiaa, rahat jaetaan tehdänn ositus sopimus ja laitetaan kakosvaiheen paperit käräjänoikeudelle.

kaikki asiat selväksi kerralla, vaikka nyt tuntuiskin siltä että pystytte sopimaan ne, se ei valitettavasti tule pitämään paikkaansa..
        Jos sulla on lapsia, niin tapaamiset paperille ainakin ja elatusmaksut ja muut sovi viranomaisten kanssa yhdessä sosiaalitoimistossa, älä keskenänne, kadut jälkeenpäin, sillä rakkaimmastasi tulee pahin vihollinen...

• Juk44
        blue59 kirjoitti:

kaikki asiat selväksi kerralla, vaikka nyt tuntuiskin siltä että pystytte sopimaan ne, se ei valitettavasti tule pitämään paikkaansa..
        Jos sulla on lapsia, niin tapaamiset paperille ainakin ja elatusmaksut ja muut sovi viranomaisten kanssa yhdessä sosiaalitoimistossa, älä keskenänne, kadut jälkeenpäin, sillä rakkaimmastasi tulee pahin vihollinen...

Enää on vain jäljellä yhteisen omaisuuden lihoiksi laittaminen ja jako.

• blue59
        Juk44 kirjoitti:

Enää on vain jäljellä yhteisen omaisuuden lihoiksi laittaminen ja jako.

vain WOIMIA selviytymiseesi, pyristele mies...

• Juk44
        blue59 kirjoitti:

vain WOIMIA selviytymiseesi, pyristele mies...

Nämä ovat vain ne viimeiset kivuliaat asiat jotka sitovat menneeseen, kyllä tämä tästä muuten alkaa kulkemaan eteenpäin jo omalla painollaan kun on jo hyväksynyt sen ettei entiseen ole paluuta. Muutenhan tämä on uuden odotusta joskus vain pelottaa se tuntematon mihin on menossa, vaikka suunnitelmat on jo kasassa mitä tekee ja tulee tekemään. Minkäs sille voi, sitä on vain pieni ihminen isojen ongelmien keskellä vaikka ulkokuori näyttäisi aivan muuta.

• on väliaikasita

tässä elämässä. Se on syytä muistaa. Tämä taas johtaa siihen, että kaikki mitä sinun päässäsi on, on olemassa. Ei pitäisi liiaksi tarttua maalliseen. Perheesi on olemassa, lapsesi on olemassa ja maailma on täynnä ihania ihmisiä ja asioita, joten hopi hopi niistä nauttimaan!!! Koska sinä olet väliaikainen, niin ota kaikki tästä elämästä irti.

• Juk44

En minä tässä roinasta puhukkaan vaan siitä henkisestä kiinnekohdasta joka on siihen asuntoon missä olemme eläneet.

Oikeastaan kerron siitä kivusta joka viimeisten kiinnekohtien purkaminen tuottaa. No mailmahan on täynä kaikenlaisia turhia ja vähemmän turhia asioita. Eli kyllä se voiton puolelle kääntyy kun pääsee rakentamaan oman kodin itselleen ja lapsille niitä viikkoja varten kun ovat luonani.

Jep jep, kesä on tulossa joten eiköhän tämä tästä.

• M47
        Juk44 kirjoitti:

En minä tässä roinasta puhukkaan vaan siitä henkisestä kiinnekohdasta joka on siihen asuntoon missä olemme eläneet.

Oikeastaan kerron siitä kivusta joka viimeisten kiinnekohtien purkaminen tuottaa. No mailmahan on täynä kaikenlaisia turhia ja vähemmän turhia asioita. Eli kyllä se voiton puolelle kääntyy kun pääsee rakentamaan oman kodin itselleen ja lapsille niitä viikkoja varten kun ovat luonani.

Jep jep, kesä on tulossa joten eiköhän tämä tästä.

Päästä irti entisestä yhteisestä asunnosta, päästä irti menneestä. Menneeseen liittyy muistoja mutta olet sulkemassa jotain takanasi, silloin on hyvä päästää irti konkreetttisesti lopustakin roinasta. Luopumalla vanhasta asunnosta, luovut henkisesti muös exästä ja sinun on helpompi selvittää itsellesi mikä on takana, mikä on nyt ja mikä on edessä. Samalla olet henkisesti vastaanottavampi uuteen, kasvamaan ihmisenä ja kohtaamaan parempaa.
        Mieti että tulevaisuudessa on vielä monia hyviä asioita jotka pystyt kohtaamaan, sellaista hyvää mistä et ehkä pystynyt kuvittelemaankaan.

Tsemppiä siis!

M47

• Juk44
        M47 kirjoitti:

Päästä irti entisestä yhteisestä asunnosta, päästä irti menneestä. Menneeseen liittyy muistoja mutta olet sulkemassa jotain takanasi, silloin on hyvä päästää irti konkreetttisesti lopustakin roinasta. Luopumalla vanhasta asunnosta, luovut henkisesti muös exästä ja sinun on helpompi selvittää itsellesi mikä on takana, mikä on nyt ja mikä on edessä. Samalla olet henkisesti vastaanottavampi uuteen, kasvamaan ihmisenä ja kohtaamaan parempaa.
        Mieti että tulevaisuudessa on vielä monia hyviä asioita jotka pystyt kohtaamaan, sellaista hyvää mistä et ehkä pystynyt kuvittelemaankaan.

Tsemppiä siis!

M47

Sitähän näillä viimeisillä kirjoituksilla ja vähän muutenkin on tekemässä, eli purkaa kaikki sitoutumiset.

• juuhh

Sama kuvio toistuu melkein kaikissa viesteissä. Todellisuudessa juopotteleva ja huoraava kusipää valittaa täällä kuinka on tehnyt kaikkensa perheensä, ennen kaikkea lastensa eteen. Ihmetys onkin suuri kun vuositolkulla turpaansa ottanut vaimo vihdoin ja viimein pakkaa tavaransa ja lähtee.

• tämä sama

sairas tyyppi, joka tarvitsee mielenterveyspalveluja, pysy poissa oikeesti näiltä foorumeilta...
        Sulle on palvelut muualla!

• Juk44

On se hyvä että herättää mielipiteitä vaikka osa näyttää olevan ala-arvoisia. No jokaisellahan on oikeus mielipiteisiin ja niiden ilmaisemiseen vaikka ei tunnekkaan ihmistä joka kirjoittaa ko. nimimerkillä.

• mitä täällä saa

Hyvä jos alat olla paremmalla puolella.
        Päästä irti kerralla kaikesta.
        Itse aion toistaiseksi pysyä kodissani, jos se vain taloudelliseti muuten on mahdolista.
        Exä on ilmoittanut kynivänsä mut.
        Siitä vaan jos se helpottaa hänen olotilaansa. Onhan se hienoa heittää ex- vaimo ja lapset ulos. Mitäs meistä, kunhan itsellä on täydellinen olotila.

Kyllä sun kirjoitus muuten oli nyt mennyt taaksepäin. Miksi sä edelleen syytät itseäsi?
        Ei kukaan tappele yksin!
        Eikä erotakkaan voi yksin, siihenkin tarvitaan kaksi.
        Piristy ja lopeta itsesi syyttely.
        aloita uusi elämä numero yksi.

• Juk44
        mitä täällä saa kirjoitti:

Hyvä jos alat olla paremmalla puolella.
        Päästä irti kerralla kaikesta.
        Itse aion toistaiseksi pysyä kodissani, jos se vain taloudelliseti muuten on mahdolista.
        Exä on ilmoittanut kynivänsä mut.
        Siitä vaan jos se helpottaa hänen olotilaansa. Onhan se hienoa heittää ex- vaimo ja lapset ulos. Mitäs meistä, kunhan itsellä on täydellinen olotila.

Kyllä sun kirjoitus muuten oli nyt mennyt taaksepäin. Miksi sä edelleen syytät itseäsi?
        Ei kukaan tappele yksin!
        Eikä erotakkaan voi yksin, siihenkin tarvitaan kaksi.
        Piristy ja lopeta itsesi syyttely.
        aloita uusi elämä numero yksi.

Välillä ottaa askeleita taakse päin. Se oli jokseenkin odotettavissa, koska eteneminen oli niin vauhdikasta välillä. No jaa, äläpä hätäänny kyllä tämä tästä. Huomen aamuna tulee kiinteistön välittäjä ja pitää itsekkin alkaa toimimaan. Joten kun asiat saadaan liikahtamaan eteenpäin, niin on sen verran seuraavien parin kuukauden aikana toimintaa ettei kerkeä murehtimaan.

Pitää alkaa järjestämään väliaikaista varastointi tilaa tavaroille, hankimaan vuokra asunto jen. joten taitaa olla se hiljainen hetki ennen kuin alkaa toiminta. Eli kyllä nämä ovat ne viimeiset hetket kiinni siinä mitä ei ole enää olemassa. Sen jälkeen, no jaa, sen näkee sitten, sillä huomista ei vielä ole.

• ei paluuta

Kuule Jukkis.

Olen lukenut tekstejäsi pitkään, ja näin 3 vuotta sitten eronneena naisena olen tunnistanut paljon tunteitasi. Syytät yhä edelleen, tai lisääntyvässä määrin itseäsi.

Myös minut petettiin, ja anteeksi annoin. Päätin kuitenkin että minun on aika elää omaa elämääni, hankkia se oma perhe jonkun toisen kanssa. Syytin itseäni, en ollut huolehtinut itsestäni, toisesta saati sitten siitä suhteesta. Asuimme vuoden vielä yhdessä tilannetta purkaen, mutta paluuta ei ollut.

Muutin pois, ja elelin yksin yli vuoden, vielä virallisen eron jälkeenkin. Sitten kohdalle sattui monenmoisia jäppisiä, entistä haikailevia eronneita miehiä. Suuria menetyksiä heillä takana, mutta ei avioeron kautta vaan esim. vaimon sairauden.. Jokaisella on oma sieto- ja kipukynnyksensä. Sinulla se on selvästi ollut monen asian summa, joka laukesi tähän eroprosessiin.

Tuen sinua ajatuksissani kaikin tavoin, olen kanssakulkijasi. Tahdon tarinallani vain kertoa, ja hyvin epäloogisesti=), sen että sinulla on edelleen lapset ja oma arvokas elämä. Arvokas elämä, jonka jakamiseen toisen ihmisen kanssa ei pitäisi olla kiirettä. Erosta toipumiseen on sanottu kuluvan n 2 vuotta. Minulla tämä piti paikkansa aika hyvin, mutta yksilöllistä kai. Siinä ajassa ei kannata säätää ajatustaan kovin vakavaan. Ja muistaa, ettei toisesta ole paikkaamaan toisen jälkeensä jättämiä tärkeitä jälkiä. Siinä ajassa voi siirtyä eteenpäin, kuunnella sieluaan, mutta ei polttaa siltoja takanaan.

Mieti, miten elämäsi olisi tasapainoinen ja turvattu, keskity tärkeisiin asioihin. Ennen kuin sielusi on ehyt, älä testaa joko jaksaisit ottaa uuden tärkeän askeleen elämässä. Todennäköisesti jätät taaksesi nipun särkyneitä sieluja ja sydämiä.

Voimia sinulle, ja muille samassa tilanteessa oleville. Kirkastuva kevään Aurinko paljastaa muutaman tahran, mutta häikäisee niin, että kevään kuluessa säteilemme samaa voimaa itsekin=).

• Juk44

Kiitos kauniista kirjoituksestasi. Nyt on asunto laitettu myyntiin ja maanantaina mennään lakimiehen luo tekemään alustava paperi osituksesta. Minun on hyvin hankala olla hänen lähellä, niin paljon nekatiivisiä tunteita. Minä todellakin toivoisin etten tuntisi mitään, olisi niin paljon helpompi olla silloin. Katkeruutta, inhoa ja halveksuntaa, minkä vuoksi? Eivät ne auta mitään, kovettavat vain sydämmen. On tietenkin käytävä nekin tunteet läpi jotta niistä voi päästää irti ja silloin on helpompi hengittää.

• ei paluuta
        Juk44 kirjoitti:

Kiitos kauniista kirjoituksestasi. Nyt on asunto laitettu myyntiin ja maanantaina mennään lakimiehen luo tekemään alustava paperi osituksesta. Minun on hyvin hankala olla hänen lähellä, niin paljon nekatiivisiä tunteita. Minä todellakin toivoisin etten tuntisi mitään, olisi niin paljon helpompi olla silloin. Katkeruutta, inhoa ja halveksuntaa, minkä vuoksi? Eivät ne auta mitään, kovettavat vain sydämmen. On tietenkin käytävä nekin tunteet läpi jotta niistä voi päästää irti ja silloin on helpompi hengittää.

Eivät tunteet kuole, ne vain muuttavat muotoaan. Sanotaan, että rakkauden vastakohta ei ole viha, vaan välinpitämättömyys. Vie aikaa surra, ja elää nuo tunteet läpi. Nyt tässä vaiheessa olen voinut jo kertoa ex-miehelle omia asioitani, en enää salaile. Näytän onneni (jos sellainen kohdalle osuu, eikä välttämättä siis parisuhteen muodossa), ja näen hänen onnensa. Olen kiitollinen hänelle kymmenestä vuodesta, jotka kasvattivat minusta naisen. Muistot ovat hyviä, huonoista olen ottanut opikseni. Tunteeni häntä kohtaan ovat kuin vanhaa koulukaveria kohtaan. Joskus kun eteen tulee näitä outoja tyyppejä, olen jopa kiitollinen että minulla on ollut tällainen normaali kiltti mies joskus. Siis tiedän, että sellaiseen on ehkä mahdollisuus joskus törmätä tulevaisuudessakin. En rakasta häntä, mutta ehkä olisi liian raakaa sanoa, että olen välinpitämätön. Fyysistä eikä henkistä vetovoimaa ei enää ole. Se kuoli pois hiljalleen, vihan ja katkeruuden tunteiden kuollessa myös pois. Voimia. Kyllä se siitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      146
      4896
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      18
      3527
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      158
      3347
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      32
      2808
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      94
      2560
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1853
    7. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      8
      1468
    8. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1462
    9. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      136
      1389
    10. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      11
      1267
    Aihe