emätinpieruja niskaseisonnassa

saara

niin...aloitin viime syksynä astangajoogassa käymisen, ja alusta lähtien minulla on ollut ongelmia niskaseisonnan kanssa. aina kun alan siitä palautua ja laskemaan jalkoja, niin kuuluu enemmän tai vähemmän äänekkäämpi emätinpieru. olen kotona harjoitellut ja miettinyt, miten saisin äänen minimoitua tai miten estäisin ilman pääsyn sisään, mutta en ole keksinyt mitään toimivaa. se on käsittämättömän noloa hiljaisessa salissa. olenkin monta kertaa valehdellut joogaohjaajalle, että lääkäri on kieltänyt niskaseisonnan.

mikä avuksi? tahtoisin jatkaa joogaa..

22

26718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • walmo

      Ei hätää,joogan avulla, ahkerasti harjoittelelemalla saat kyllä treenattua kaikki paikkasi hyvään kuntoon. Tässä olisi yksi hyvä neuvo miten voit alkaa harjoituksen:
      Paina vasen kantapää välilihaa vasten ja oikea jalkaterä vasemmalle reidelle. Supista väliliha ja nosta apana vayuta, vie se kiinni samana vayuun ja laske samanaikaisesti prana vayu alas. Prana ja apana ovat yhteydessä samawa vayuun trivenissä. Kumbhakan aikana vatsa on hyvä vetää visceraa vasten.
      Tsemppistä!!

    • täyteen jotain

      pumpulia kondoomiin tai ihan mita vaan mikä estää flortan täyttymisen ilmalla

    • katja

      melko kesken kasvuista porukkaa täällä, ainakin vastauksista päätellen...

      Ehdottaisin että vaikka asia voi tuntua nololta kysyt asiaa jooga ohjaajaltasi. jos hän on kokenut ohjaaja niin hän saattaa tietää jotain apukeinoja.
      ei joogaa kannata lopettaa fysikaalisen harmittoman (vaikka kiusallisen) syyn takia.

      tsemppiä, toivottavasti löydät keinon!

      ps. en ole tehnyt astangaa mutta niskaseisonnasta alas tullessa minullakin käy välillä samalla lailla...kummallinen ilmiö..

      • Joogaaja

        Sama ongelma minullakin. Itsellä ongelma tuli vasta synnytyksen jälkeen ja on vähentynyt paikkojen kiinteydyttyä. Mutta ohi ei ole mennyt vielä kokonaan. Se liittyy myös kuukautiskiertoon, kuukautisten aikana on huomattavasti enemmän näitä "pieruja".

        Joku lääkäri väitti jossain palstalla että emätinpierut johtuvat liian tiukoista paikoista, mutta itse olisin kyllä oman kokemuksen perusteella ihan eri mieltä. Uskon että lantionpohjalihasten jumppa auttaa, mutta tietty vähitellen ja pikkuhiljaa.

        Tosi hienoa että joku ottaa tämän asian esille ja olen pahoillani että täällä on niin paljon asiattomia vastauksia.


    • aaa

      Itseltäni pääsee samanlaisia ääniä niskaseisonnassa, mutta ei aina. tosin olen aloittelija, eikä se vielä hyvin onnistu. olen huomannut, että supistamalla ja rentouttamalla niitä sisällä olevia..tuota noin..lihaksiako ne on..voi hallita äänen päästelyä. Yleensä huomaan jo asentoon noustessa emättimen hörppäävän ilmaa=D Silloin tiedän emätinpierun tulevan, kun laskeudun asennosta. Olen parikymppien ja synnyttämätön...En osaa neuvoa, mutta halusinpa kertoa=D

    • Tiukat paikat

      Itselläni tuo ongelman huomaaminen kotioloissa on estänyt joogan aloittamisen. Olen treenannut paikkoja monta vuotta joten timmissä lienevät, tunnen kehoni muutenkin hyvin. Suututtaa kun kaikki älypäät luulevat sen johtuvan löysästä tavarasta, vaíkka varmasti joskus sekin voi olla syynä. Itselläni ongelma pahenee jos teen niskaseisontaa vatsalihasharjoitusten jälkeen. (Seksissähän tuota ilmiötä saa pelätä ja olen huomannut ilmaa jäävän väärään paikkkaan juuri silloin jos yhdyntä on aloitettu ehkä liian aikaisin kun paikat ovat kireänä ja sitten kun käyttää itse aktiivisesti lantiopohjan lihaksia ja myös tahaton supistelu alkaa, ja silloin jos mies vetäytyy, jniin emätin jotenkin on pumpannut sitä ilmaa ihan issekseen.)
      Sen niskaseisonnanhan voi tehdä melkein pelkkien vatsa- ja selkälihasten avulla jos on tarpeeksi kondiksessa. Silloin ei tarvitse hirveästi jännittää syviä lantiopohjan lihaksia. Tämä taisi olla suurin ongelmani syy aikaisemmin. Silloinhan kohdunseutu pääsee laskeutuman kuten luonnollista on. Olen saanut ongelman hallintaan työntämällä kohtua alaspäin, niin että se tilavin ja löysä emättimen loppuosa siis väistyyy eikä sinne niin helposti pääse ilmaa.

      • ....

        Piti lisätä että itseasiassa ehkä tuo koko ilmiö johtuu lähinnä lantion ja emättimen rakenteesta. Itselläni ainakin lantion ojentaminen tuossa yläasennossa nimenomaan aiheuttaa tuon. Siinä ei kyllä pysty paljoa supistelemaan. Minulla ei luonnostaan aukea lonkat paljon yhtään ja muutenkin hiukan epänormi lantio. Niskäseisonnassa auttaa jos käännän reidet ulospäin.

        Mites teillä muilla tuo lantionrakenne, joilla on sama ongelma?!


    • Kaisu-Elina

      Viestistäsi on kauan aikaa, mutta toivottavasti jatkat vielä harrastustasi!
      Ongelmaan löytyy oikeasti ratkaisu: sitkeä lihaslukkojen (bandhojen) harjoittelu. Olen itse harrastanut astangaa viisi vuotta ja alussa oli samanlaisia ongelmia.
      Ilma pääsee emättimeen jos bandhoja ei pidä tiukkana eli ennen kuin nostat jalkasi ylös pidä bandhat erityisen tiukkoina, niin ilma ei pääse emättimeen. Jos tunnet, että ilmaa on päässyt emättimeen tiukenna jälleen bandhat jalkoja laskiessasi, jotta ilma ei pääse purkautumaan. Yritä pitää ne tiukkoina kunnes tunti on ohi, jolloin voit rauhassa päästää ilmat ulos ilman, että joudut nolostumaan. Pikku hiljaa bandhat ovat niin voimakkaat, ettei niihin tarvitse enää kiinnittää huomiota, vaan ne ovat tiukkana koko harjoituksen.
      Toivottavasti tämä viesti tavoittaa sinut, vaikka aikaa onkin kulunut.
      Voi hyvin!

    • kanki-kake

      Mukava kuulla, etten ole yksin asian kanssa. Ovatko nuo neuvot toimineet sinulla? Itse en tosin kaikkia näitä vinkkejä voi käytännössä kokeilla, sillä olen mies.

    • emätinkös

      tuuppaas sitä ukkos mulkkua sinne enempi nii alkaa pierut hellittää

    • kokija

      Myös muissa joogaliikkeissä saattaa tulla makoisia pierupläjäyksiä. Sarvangasanan eli hartiaseisonnan pierettävyydestä en vielä ollutkaan kuullut.

      Poikkeava pieruilu, ei pelkästään takasuuttimen ilmanotosta johtuva, voi olla merkki siitä, että aineenvaihdunta on kiihtynyt. Karppaajilla kuulemma pierut ovat erityisen katkuisia, sillä heidän ruokavaliossaan on erityisen runsaasti proteiinia. Proteiini saa aikaan perinteiselle paukulle tyypillisen rikinkatkun.

      Tuostahan saisi aikaan naurujoogaa. Siinä haetaan sopivia naurunaiheita, ja pienen harjoittelun kautta opit nauramaan melkein asialle kuin asialle. Tietty ei tarvitse kertoa mille asialle nauraa :)


      122-vuotiaaksi elänyt Jeanne Calment Calment vitsaili viimeisinä vuosinaan, että hänellä "on vain yksi ryppy, ja hän istuu sen päällä". Calmentilla ei ennen kuolemaa esiintynyt minkäänlaista taantumaa, motivaation loppumista tai henkistä romahdusta.

      Siinäpä joogeille mallia. Calment muuten tupakoi säännöllisesti, käytti alkoholia kohtuullisesti ja rakasti suklaata. :)

    • Brööts!!!

      Ei oo reiluu kun en voi emätinpiereskellä.
      Piereminen on kivaa ja iloinen asia.

    • Väittäkää niitä

      tavallisiksi pieruiksi. Onhan sekin aika noloa, mutta toki se on vähemmän noloa.

    • joogamiez

      Hahhah nyt tiedän mistä joogatunnilla tuli kunnon ruipautus kun oltiin niskaseisonnassa. Ei kyllä tullut mieleenkään että se olis ollu pillupieru, mutta nytpä tiedän.

      Mutta vakavasti otettuna onhan se noloa mutta ihan luonnollinen homma. Älkää nyt ainakaan joogaa sen takia lopettako.

      • Itsekin kuullut

        välillä kanssajoogaajasta lähtevän pierun tapaisen äänen ja ihmetellyt, miten toinen ei pysty pidättelemään. Ei olisi kyllä tullut mieleenkään, että tästä on kyse. :)


    • Shanti Sheikal

      Eikö ees bandhojen jännitys estä näitä tuhnutöräytyksiä? Meinaan alkuvaiheessa unohtuu ne bandhat helposti ja uskosin että tää johtuu siitä

    • Anonyymi

      Opettele ilman sitä ääntä tyhmä:)

    • Anonyymi

      Japanilaiset tanssi huosut on hyvä juttu. Sulla kun on vehje jo venynyt että mahtuu jo koripallo niin ei ihan pienellä melalla saa ongelmaa hoidettua. niitä on saatavilla jopa kahdeksan sentin ympärys mitalla olevia jöötejä.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      28
      1387
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1292
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1206
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1204
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1191
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1183
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1177
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe