Spinning

spinning aloittelija

Olen käynyt spinningissä kerran ja kokemus oli uskomattoman raskas. Kuntokin on kyllä aika heikko... Miten kannattaa toimia, kun uskaltaudun uudestaan tunnille? Teenkö rauhassa tuntojeni mukaan vai kannattaako ensin hankkia pohjakuntoa ennen kuin sinne menee? Jätin viimeksi paljon asioita tekemättä mitä ohjaaja teki.

12

3913

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pyörässä

on vastuksen säätönuppi, jota kiertämällä voi ajaa sillä vastuksella millä haluaa. Ihan sama mikä tunti menossa, voit tehdä siitä yliraskaan tai kevyen halusi mukaan. Äly hoi älä jätä !!!!

• spinning aloittelija

Kun tunnilla joutuu "nousemaan mäkeä ylös" ja nousemaan penkistä, se tuntuu vasta kuntoilun aloitaneesta todellakin raskaalta. Ja jos sen säätä kevyelle, ei näitä liikkeitä oikein pysty tekemään oikein. Äly hoi älä jätä vaan itsellesi!

• spinning aloittelija

Kun tunnilla joutuu "nousemaan mäkeä ylös" ja nousemaan penkistä, se tuntuu vasta kuntoilun aloitaneesta todellakin raskaalta. Ja jos sen säätä kevyelle, ei näitä liikkeitä oikein pysty tekemään oikein. Äly hoi älä jätä vaan itsellesi!

• tjej
        spinning aloittelija kirjoitti:

Heip,

rohkeasti spinning-tunnille vaan kuntoa kohottamaan! yleensä kuntokeskuksissa on eritasoisia tunteja, luonnollisesti kannattaa aloittaa helpoimmista, 45min. tunneista. Vastusta säätelet oman jaksamisen mukaan, aluksi tietty aika kevyellä ja yrität tehdä mahd paljon ohjaajan käskyjen perässä. rankkaahan se on, mutta ah, niin palkitsevaa. eikun hiki virtaamaan :)

• kunnon vastauksesta
        tjej kirjoitti:

Heip,

rohkeasti spinning-tunnille vaan kuntoa kohottamaan! yleensä kuntokeskuksissa on eritasoisia tunteja, luonnollisesti kannattaa aloittaa helpoimmista, 45min. tunneista. Vastusta säätelet oman jaksamisen mukaan, aluksi tietty aika kevyellä ja yrität tehdä mahd paljon ohjaajan käskyjen perässä. rankkaahan se on, mutta ah, niin palkitsevaa. eikun hiki virtaamaan :)

Eli kiitos eksat kunnollisesta vastauksesta.

• Kolme kertaa käynyt

Eihän siinä muuta kuin teet omien tuntemuksiesi mukaan, siitä se lähtee! Itsellänikin oli se ensimmäinen kerta sikälikin rankka kokemus, että en tajunnut säästää voimiani alussa ja poljin itseni lähes piippuun ennen puolta väliä. Pienellä palauttelulla sain kuitenkin vietyä homman loppuun asti ja pikkasen on tullut viisastuttua sen jälkeen. Ihan hyvää tekee tällaisetkin uudet kokemukset kolmeviitoselle äijälle :). Tämän vuoden alun on sairastelu pikälti pilannut, mutta aion taas mahd. pian uskaltautua tunnille!

• aloittelija 2

Hei vaan. Itse aloitin spinningin lähes nollakunnolla viime kesänä, ja olen käynyt siellä toistaiseksi kerran viikossa. Eka kerralla melkein näin, kuinka elämä kulki filminä silmien edessä. Pulssi varmaan 2396 vielä seuraavanakin päivänä. Päätin kuitenkin sinnikkäästi jatkaa, ja nyt kyllä on ihan eri tahti hommassa. Käyn lisäksi salilla tekemässä ohjelmaa pari kertaa viikossa.

Suosittelen, että menet aloittelijoiden tunnille, istut aina kun siltä tuntuu, poljet hitaasti aina kun siltä tuntuu, ja käännät vastuksia pienemmälle aina kun siltä tuntuu. Sitten yks kaunis kerta huomaatkin jaksavasi niin kuin muutkin. Olet siellä kuitenkin itsesi, et ohjaajan, tai muiden kuntoilijoiden takia...!

• lyyliska

Heips, itse kävin eilen ekan kerran alottelijoiden tunnilla ja se oli tosi kivaa ja tuntui sopivan rankaltan vetäjä käski nostaa vastuksia ja minähän nostin, eikä tuntunut pahalta mut herra varjele ku ruvettiin loppuun keventämään ja noustiin pyörän päältä pois ni oli pakko käydä pitualleen kun pyörrytti niin vietävästi että oksat pois. Minulla ei ole maailman huonoin kunto, harrastan hiihtoa ja juoksua säännöllisesti jo pari vuotta, mutta oli kyllä rankka kokemus, silti hieno ja menen ehdottomasti uudestaan ja jonain päivänä toivottavasti kolmos tasolle....

• harm

mullakin oli tällä viikolla ekat spinning-tunnit. alussa ihmetystä aiheutti se miksi kaikilla oli tummat tai valkoiset yläosat. eilen se selvis kun menin tunnille harmaassa topissa. kun tunti oli lopussa oli paitani kauttaaltaan hiessä niin että se näytti märältä. seuraavalle tunnille laitan mustan topin niin ei hiki näy.

• spinn

itseään siellä pitää tietysti ensinnä kuunnella, ei ohjaajan ohjeita ole pakko orjallisesti noudattaa. Meillä ainakin ohjaajat yleensä painottavatkin sitä, että kaikki menisivät oman kunnon mukaan, ja istua saa aina kun siltä tuntuu, ja vastuksia ei ole pakko lisätä joka kerta jne. Itse olen harrastanut spinningiä nyt vuoden, ja en missään hyvässä kunnossa ollut aloittaessani.. Ensimmäinen tunti oli aika kamala, siis tosi rankka, en jaksanut läheskään samalla tavalla kuin muut, oli siis pakko istua paljon ja tunnin jälkeen jalat tärisi ihan hulluna.. :) Mutta kyllä sitä siitä sitten kehittyy ja kunto kohenee nopeastikin. Nyt käyn n. 3 kertaa viikossa spinnaamassa ja on kyllä paras laji mitä itse olen ikinä harrastanut! :)

• Spinning alkaja

Nyt olen käynyt neljä kertaa polkemassa ja olen ihastunut lajiin aivan täysin. Ensimmäinen kerta oli kyllä tappavan raskas, mutta olen huomannut että kunto on kohentunut jo kummasti. Olen kyllä harjoitellut muitakin lajeja 3-4 viikon ajan. Yllättävän nopeasti sitä sitten kuitenkin kehittyy... Ja tietnkin liikkeet tulevat tutmmaksi myös spinnissä ja osaa jakaa voimiaan paremmin. Nyt kun olen jaksanut tehdä kaikki liikkeet alusta loppuun, ei sisu enää anna periksi jättää joitakin tekemättä.

• ekakerta... Spinnii

mä oon kans täl viikol menos ekal spinni tunnil pelottaa kyl vähä mitäköhä siit tulee... Mut meen kyl mun kaveri kaa sin joka on kans ensi kertalainen niin mennää yhes sit vähä tuskailee mut joo tää alotux viesti oli kyl vähä vana mut ei se mitää ehkä joku lukee tää vie myöhemminki niinku mäki luin mut hyvii spinni tuntei kaikil ja tiegty kaikkii muita urheilu hetkii joo loppu meni vähä tällässeeks muyt iha sama

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kelekkakisat

Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.
      Nivala
      35
      11427
    2. Aivan kauheaa

Veikö koskiuoma taas ihmishengen? Se pitää kieltää!
      Imatra
      63
      9830
    3. Onko kaivattusi

…mielestäsi älykäs, tai kenties tyhmä? Oma mielipide.
      Ikävä
      146
      5574
    4. Kuinka pitkä välimatka

on teidän kotien välillä?
      Ikävä
      144
      3784
    5. Epäilen ettet edes

Kehtaisi liikkua kanssani.
      Ikävä
      75
      3740
    6. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      37
      3635
    7. Oletko huomannut

Yhden muutoksen?
      Ikävä
      40
      3378
    8. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      24
      3183
    9. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      63
      2793
    10. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      79
      2593
    Aihe