Hauva ja sauvakävely

YrjöJurri

Kun tuo uusi koiralaki tuli ei juuri ole uskalla edes metsässä koiraa vapaana pitää koska joku nutturapää kuntoilee kuitenkin lakikirja kourassa. On muuten turha haaveilla koiran kanssa sauvakävelystä vaikka kaverina on äärettömän ystävällinen kultainen noutaja. Toki olen harrastanut kansalaistottelemattomuutta ja antanut koiran olla vapaasti, koska koira seuraa minua kun hai laivaa, mutta kun noutaja on kyseessä uteliaisuus ja tervehtimisen halu voittaa usein komennot.

Onko muilla ollut samoja ongelmia ja kuinka olette sauvakävelleet hauvan kanssa?

7

1450

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • YrjöJurri

PS. Nyt huomasin että asiaa oli jo käsitelty.

Olen kokeillut vyöttää itseni fleksiin, mutta kun koira ei aina halua mennä minun tahtiini ja stoppaa haistelemaan tien penkkoja, menosta tulee harmittavan nykivää. Toki sulan maan aikaan ajan autolla ´muutaman kilometrin päähään kankaalle jossa löytyy polkuja ristiin rastiin ja annan koiran juosta vapaasti.

• Molla

Esim. Artun koiratarvikkeesta saat vyön itsellesi johon koiruuden voipi kiinnittää. Onnistuu sauvakävely ja juokseminen. Opeta koirallesi että nyt mennään ja nuuskimiset ovat tälläisellä vyölenkillä kiellettyjä. Ainakin minun koirani oppi sen tosi nopsaan. Erikseen sitten koiran omat haistelulenkit ; )

• ...kyllä...

..tosiaan hyvin nopeasti, että sauvakävelyllä mennään ihmisen tasaista tahtia, eikä äädä nuuhkimaan. Itse teen viikossa 10-12 lenkkiä koiran kanssa, puolen tunnin lekit mennään minun tahtiin mutta kun mennän pidemtään (usein tunti- puolitoista), jäädään hetkeksi jossain tietyssä kohdassa palloa heittelemään - koira kun on nuori. Muiden perhewenjäsenten kanssa tai minun kanssai ilmaan sauvoja koira pomppii ja nuuhkii, mutta sauvat kertoavat että nyt mennään.

--ja se vyö; kesällä käytän kangashuivia, johon fleksi onpujotettu, talvella tavallista miesten vanhaa nahkavyötä. Ei siinä mitään ihmeitä tarvitse. Aloittaessa pidin vähän aikaa oikean käden sauvaa ilman rannelenkkiä että pystyin reagoimaan nopeasti, mutta se vaihe meni nopeasti. Ei kun iloa lenkkiin!

• kusettaja on niin,

että pidä koirasi kiinni kun ulkoilutat sitä. Ei vastaantulijat tiedä ....ei se ole vihainen meidän moppe!, näin sanoo yleensä ongelmainen koiran kusettaja. Minulle kävi niin, että suuri ronttikoira hyökkäsi sauvoihini kiinni kun oli irrallaan.Ymmärsin kyllä, että kyseinen koira oli varmaan saanut isännältään sauvasta joskus kun noin häiriköi.Koiralla pitää olla koiran laki, kun se on suomen laissakin säädetty. Kiinni että pysyy häiriköimättä. Minulla on ollut koira kolmetoista vuotta, eikä se koskaan ollut ongelma vastaantulijoille, koska oli aina remmin päässä kiinni.

• -.-

Onneks olkoon sit vaan.

• YrjöJurri

On eri asia nämä taajamissa olevat kuntopolut jossa väkeä kun pipoa ja osa on koirapelkoisia, toki syystäkin.

Jos tuolla ns. helevetin kuusessa, siis keskellä ei mitään, tulee joku vastaan tuskin se koiraa pelkää, koska on monasti metsästäjä tai näkee jo koirasta mikä se on elukoitaan.

• puska-jussi
        YrjöJurri kirjoitti:

On eri asia nämä taajamissa olevat kuntopolut jossa väkeä kun pipoa ja osa on koirapelkoisia, toki syystäkin.

Jos tuolla ns. helevetin kuusessa, siis keskellä ei mitään, tulee joku vastaan tuskin se koiraa pelkää, koska on monasti metsästäjä tai näkee jo koirasta mikä se on elukoitaan.

"tseh,tseh, kiltti hauva, tsehtseh, mistäs oot karannu, ootpa söpö...aikansa siliteltyään huomaa, että on koira sittenkin susi"
        nimim. blondi metsässä ( ei ole koiraa karvoihin katsominen, vaikka ois pöpelikössäkin)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2718
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1028
    5. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      18
      1016
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1010
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      299
      908
    9. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      899
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72