mun ystävän oleskelulupa on vanhentunut ilmeisesti jo muutamia vuosia sitten. Tietääkö kukaan minkälainen rangaistus tulee? Voiko hän hakea Suomesta käsin uutta lupaa vaiko passitetaanko hänet kotimaahan? Ulkomaalaistoimistosta ei minulle vastattu vaan pyydettiin että ystäväni pitäisi itse tulla selvittämään asiaa, mutta ystäväni nyt pelkää mitä tapahtuu???
oleskelulupa umpeentui
12
1650
Vastaukset
- tosi :-)
Hohhoijjaa...taas näitä provoja peräkammarista...
"Ystävälläsi" on siis joskus ollut oleskelulupa ja nyt se sitten on umpeutunut *haukotus*. Onpahan taannoin saanut luvan, mutta ei vain ole viitsinyt mennä uusimaan...Jep, jep, TODELLA uskottavaa.
Ikävää rttä olet noin yksinäinen, että sinun pitää keksi näitä kuvitteellisia ystäviä. Mitä kuuluu kaverillesi, joka oli asiakkaana monessa työkkärissä ja töissä siinä sivussa - muistathan hänet vielä ;-)- lisäystä
p.s kylllä "ystäväsi" voi hakea uutta lupaa suomesta käsin. Ja koska hän jo kerran aiemmin luvan saanut, uutta lupaa haetaan paikallispoliisista.
Mutta mene sinä ensin tutkituttamaan pääsi - se on nyt ensisijainen asia. Huolehdi sitten vasta "ystävästäsi". - lisäyksestä
lisäystä kirjoitti:
p.s kylllä "ystäväsi" voi hakea uutta lupaa suomesta käsin. Ja koska hän jo kerran aiemmin luvan saanut, uutta lupaa haetaan paikallispoliisista.
Mutta mene sinä ensin tutkituttamaan pääsi - se on nyt ensisijainen asia. Huolehdi sitten vasta "ystävästäsi"."Mutta mene sinä ensin tutkituttamaan pääsi"
Syystä että? Mutta mene sinä jatkamaan peruskoulun käyntiäsi, välitunti loppui jo. - sinulle...
lisäyksestä kirjoitti:
"Mutta mene sinä ensin tutkituttamaan pääsi"
Syystä että? Mutta mene sinä jatkamaan peruskoulun käyntiäsi, välitunti loppui jo.No syystä että saisit lääkityksen vaivoihisi - siksihän sitä lääkärissä yleensä käydään.
Älä vaivaudu vastaamaan. Mene vaikka kävelylle "ystäväsi" kanssa. - Kävelijä,
sinulle... kirjoitti:
No syystä että saisit lääkityksen vaivoihisi - siksihän sitä lääkärissä yleensä käydään.
Älä vaivaudu vastaamaan. Mene vaikka kävelylle "ystäväsi" kanssa.Oletko sinä lääkäri, vai kuvitteletko vain olevasi?
- näinkäy4444
virkavaltaa pakoileva lortti kaverisi pistetään koneeseen ja takaisin mikämikämaahan.
jos ei ole läskipäisyyttään uusinut hakemustaan tai se on hylätty(varmasti syystä), on oikein että hänet lennätetään takaisin kotimaahansa.
tarjoan kyydin toimistoon jos sovitaan missä hänet tapaamme,pyydä myös hänen koko sukunsa ja samassa tilanteessa olevat mukaan, vuokraan bussin.- osui!
No johan heti joku hölmöläine nappasi syötin :D
- ja minne?
osui! kirjoitti:
No johan heti joku hölmöläine nappasi syötin :D
Käsittämätöntä tämä palstan uskomus, että jos johonkin vastaa, niin luullaan, että on aina sinisilmäisesti uskonut provon tms. Kyllä tähän ja muihin provoihin tulee vastattua vaikka olisi epäillytkin sen todenmukaisuutta.
Ja mistäs tiedät varmaksi, että tämä oli provo? Väitätkö, että kaikilla Suomessa oleskelevilla on kaikki paperit kunnossa? Jos näin luulet, olet itse se sinisilmäinen "hölmöläine". - haaroväliin?
ja minne? kirjoitti:
Käsittämätöntä tämä palstan uskomus, että jos johonkin vastaa, niin luullaan, että on aina sinisilmäisesti uskonut provon tms. Kyllä tähän ja muihin provoihin tulee vastattua vaikka olisi epäillytkin sen todenmukaisuutta.
Ja mistäs tiedät varmaksi, että tämä oli provo? Väitätkö, että kaikilla Suomessa oleskelevilla on kaikki paperit kunnossa? Jos näin luulet, olet itse se sinisilmäinen "hölmöläine".Kuulehan. Minä en väitä, saatika luule yhtikäs mitään. Varmaan on moniakin, joilla ei ole "paperit kunnossa", mutta tuskin he levittelevät asioitansa jollekin idiootille (varsinkaan suomalaiselle, anteeksi vain), joka sitten keskustelupalstoilla huutelee asiasta. Kyllä he varmaan pitävät aika matalaa profiilia, niin kai sinäkin tekisit?
Olen 100% varma, että tämä on provo, koska ulkomaalainen, joka on kerran oleskeluluvan suomeen saanut, ei sitä ihan noin vain unohda uusia, äläkä kysy mistä tiedän! - kiikastaa?
haaroväliin? kirjoitti:
Kuulehan. Minä en väitä, saatika luule yhtikäs mitään. Varmaan on moniakin, joilla ei ole "paperit kunnossa", mutta tuskin he levittelevät asioitansa jollekin idiootille (varsinkaan suomalaiselle, anteeksi vain), joka sitten keskustelupalstoilla huutelee asiasta. Kyllä he varmaan pitävät aika matalaa profiilia, niin kai sinäkin tekisit?
Olen 100% varma, että tämä on provo, koska ulkomaalainen, joka on kerran oleskeluluvan suomeen saanut, ei sitä ihan noin vain unohda uusia, äläkä kysy mistä tiedän!"Kyllä he varmaan pitävät aika matalaa profiilia"
Kuulehan itse, anonyymina kirjaston koneelta kirjoitettu kysymys nettipalstalla NIMENOMAAN on matalan profiilin pitämistä. Luulisi sinun suomalaisena idioottina edes sen verran tajuavan.
"ulkomaalainen, joka on kerran oleskeluluvan suomeen saanut, ei sitä ihan noin vain unohda uusia"
Sinähän ne kaikki ulkomaalaiset tunnetkin ja olet hyvin perillä jokaisen ihmisen unohtamisista ja unohtumattomuuksista! Oletpa lapsellinen.
- otetaan kiinni
jossakin Pohjoismaassa hän saa karkoituksen noin 2-5 vuodeksi, Ei kannata hakea Suomesta oleskelulupaa tässä tapauksessa mutta ehkä, jos sinä kirjaudut Ruotsiin ja olet raskaana (yli 6 kk) hän tulee samaan oleskelu luvan ensi alkuun siellä ja tätä kautta voitte myöhemmin muuttaa Suomeen. Toinen vaihto ehto on että hän matkustaa koti maahansa Italian kautta koska siellä ei pidetä kirjaa jos on viipynyt EU alueella enemmän kuin viisumi ynnä muut luvat antaa. Kotimaassaan hän hankkii uuden passin (josta ei näy Suomessa olo aika eikä sisään/ulos matka leimat) ja hankii sieltä uuden viisumin/oleskelu luvan Suomeen.
- .....
Sitten ystäväsi menee keskustelemaan asiasta. Vaikka pelottaa niin ei se anna lupaa lakia rikkoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi434036Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal513681- 703238
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak943115Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892094- 352048
- 241909
- 351870
- 311861
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231794