Pojan anoppi ja appi

Pojan äiti

Poikani avovaimon vanhemmat tuppaavat jatkuvasti kylään, haastavat tansseihin yms. Vaikeus on nyt siinä ettei miehelläni ja minulla ole halua ottaa niitä ystäviksemme. Ei olla yhtään samalla aaltopituudella. Ystävänsä saa valita, sukulaiset (pojan vaimon suku) annetaan.

7

1717

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti ja anoppi

en osaa neuvoa sillä tilanteeni on päinvastainen. Meillä on vävyn vanhempiin todella läheiset välit. Olemme riittävän samansorttisia. Meillä on pitkälti samat arvot. Ja nyt meillä on yhteiset lapset. Pidän vävyäni omanani ja he miniäänsä tyttärenään. Joten mitä tässä sitten voi muuta kuin olla "samaa porukkaa". Myös nuoret arvostavat helppoa tilannetta. Minulla on vielä poika kotona, joka ei vielä seurustele. Joskus mietin, miten hänen kanssaan asia aikonaan menee. Oma tavoitteeni on sama mutkattomuus kuin vävyn ja hänen porukoidensa suhteen. Teen kaikkeni, että mahdollinen tuleva miniä tuntee olevansa tervetullut, kysehän on silloin poikani rakkaimmasta ihmisestä.

• niin --

Ystäväni mäkin saan valita, anoppi on ikävä kyllä tullut naimakaupan mukana eikä sisältänyt palautusoikeutta.

• Saara

Änkeävätkö poikasi appivanhemmat TEIDÄN luoksenne, se on jo tosi hullua, näistä omien lasten luokse änkeäjistä onkin jo kuultu.

Miksi ihmeessä he niin tekevät, onko mitään käsitystä? Jotenkin psykopaattisen sosiaalisia? Asutteko maalla vai kaupungissa, olen kuullut, että maalla on vaikeampaa torjua pistäytyjiä. Kieltämättä tuntuu hiukan huonostikasvatetulta jollei päästä tuttuja visiteeraajia ovesta sisään - mutta mikäli ovat tosiaan maanvaivoiksi asti, ei kai muuta voi tehdä.

Minun on vaikea kuvitella tilannetta, että kotiini pelmahtaisi vieraita kutsumatta, mutta asunkin kaupungissa. Kaupungissa taas monet valittavat yksinäisyyttä (en minä, kutsuttuja vieraita on kyllin) sekä spontaanisuuden puutetta, kukaan ei tule kylään kutsumatta... Saavutammeko koskaan ihannetta :D

• Pojan äiti

Asumme maalla. Tykkäämme miniästämme ja pojan appivanhemmat vävystään. On ihan hyvä että tulemme toimeen appivanhempienkin kanssa. He pitävät meitä ystävinään. Silloin kun me lähdetään ns. viihteelle eivät he ole oikeaa seuraa. On tää kai turhaa nipotusta...

• kaikesta sitä...
        Pojan äiti kirjoitti:

Asumme maalla. Tykkäämme miniästämme ja pojan appivanhemmat vävystään. On ihan hyvä että tulemme toimeen appivanhempienkin kanssa. He pitävät meitä ystävinään. Silloin kun me lähdetään ns. viihteelle eivät he ole oikeaa seuraa. On tää kai turhaa nipotusta...

tosiaan nipotetaan...! hoh hoijakkaa, etkö voi sitten laukasta suoraan, ettei kiinnosta, jos kerran olet tollanen!

• Saara
        Pojan äiti kirjoitti:

sillä pienet asiat ne nimenomaan ärsyttävät ja tekevät toisinaan elämsätä hankalan. Ja mukaan tuppaantumisen kestää jos se tapahtuu kerran, mutta jollei minnekään enää uskalla lähteä varsinkaan pienissä ympyröissä, niin onhan se kamalaa.

Ei voi neuvoa kuin keksimään diplomaattisia karkotuskonsteja, sillä ei riitakaan ole hyvästä.

Naisten vaivoista löytyy muuten todella usein apu lähes joka tilanteeseen, niihin voi aina viitata hämärästi jollei halua lähteä jonnekin tai tehdä jotain - testattu on :)

• ei voi tosiaan valita

Puolisonsa voi valita ja oman sukunsa seassa on kasvanut, joten heidät on helppo hyväksyä. Itselläni on varmaan ihan kohtalainen anoppi, mutta elämme täysin eri maailmoissa. Ongelma on siinä, että kyse on täysin ventovieraasta ihmisestä, jonka kanssa pitäisi tulla toimeen yhtä hyvin rakkaimpiensa kanssa. Täysin mahdoton yhtälö ainakin minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4760
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3384
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3190
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      26
      2627
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      73
      2343
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1779
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1384
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1255
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1128
    Aihe