Mykkäkoulutusta

pulisija

Onko muilla kokemuksia suhteesta jossa toinen ratkoo asioita hiljaa mielessään ja toinen tuo kaiken julki ja haluaa analysoida asioita?

Minä olen ääneenajattelija, jos joku asia tuntuu huonolta, tuon sen esiin, kärkevästikin. Olen kyllä tietoisesti koittanut vähän karsia ulosantiani, en enää sano heti mitä mieleen tulee. Puoliskoni taas harvemmin antaa palautetta ääneen, sen paremmin positiivisista kuin negatiivisistakaan asioista. Jokaisella on omat keinonsa käsitellä ja ilmaista asioita, ei siinä mitään, mutta riitatilanteita tulee tämän takia mielestäni enemmän kuin olisi tarpeen ja toisaalta niiden selvittelykin hankaloituu tämän takia. Puoliskoni saattaa hautoa jotain asiaa pitkäänkin, kasvattaa korkoa asialle mielessään ja sitten jossain vaiheessa tilanne käy hänellä ylitsepääsemättömäksi ja hän sanoo ilman mitään ennakkovaroituksia että haluaa erota (näin on käynyt 2 krt puolentoista vuoden aikana). Molemmilla kerroilla olen ollut kuin puulla päähän lyöty, meillähän meni hyvin. Ja syy on jokin käytännön asia, joka saadaan sitten lopulta sovittua eikä mies sitten haluakaan erota. Ja jos minua häiritsee jokin hänen käytöksessään ja sanon sen tapani mukaan suoraan, niin hän ei sano mitään vaan alkaa mököttää. Ilmeisesti nämäkin riidat varastoituvat mieleen vaikka nekin on aina sovittu. Silti en voi tietää että tuliko kaikki sanottua kun hän ei puhu.

Tämä on perinteinen asetelma, tiedän. Nainen puhuu, mies on hiljaa. Mutta en minä haluaisi tätä näin. Olen yrittänyt olla sanomattakin asiasta joka ei ole minusta hyvin, mutta hän huomaa heti että jokin on vialla ja kysyy että mikä on. Enkä sitten enää pysty olemaan hiljaa. En pysty esittämään että kaikki on hyvin ennenkuin olen päässyt puimaan asiaa enkä malta pitkään mököttääkään. Olen niin lyhytvihainen.

Muuten meillä menee hyvin. En näe perustetta erota tämän takia, mutta kaipaisin muiden näkökulmia asiaan. Onko kukaan samassa tilanteessa? Miten olette toimineet? Oletteko päässeet lähemmäs tasapainoa?

9

1055

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jossa on kaksi

jurottajaa saman katon alla... :P

• pulisija

Kuullostaa paremmalta sekin, olisi edes samanlaiset toimintamallit. Ymmärtää olla hiljaa kun toinenkin on.

• pitäisit

siitäkään jos miehesi laukois päin näköä sulle aina tarvittaessa,mulla on sellanen tapa eikä naiset siitä pidä.

• pulisija

Olisi sekin parempi kuin se ettei yhtään tiedä missä mennään. Eroaikeet tulee nyt ihan puun takaa, mistä mä tiedän mitä siellä hautuu milloinkin?

• Pallero

Kun meillä yritetään puhua asioista, mies ei puhu yhtään mitään. Hän suorastaan ärsyttää sillä minua tahallaan, tietäen... Mutta se on hänen tapansa osoittaa mieltään. Olemme yrittäneet puhua asioista, mutta jostain syystä aina sama vanha toistuu. Eroja on mietitty, mutta yksipuolisesti, äänettömästi mutta tekstiviestillä voi kyllä ajatuksensa ilmaista... Olemme kuitenkin taistellut 2 v ja 5 kk enkä aio edelleenkään luovuttaa tuollaisen asian takia. Ehkä löydämme vielä oman yhteisen tapamme kommunikoida... (:

• pulisija

Juu, tekstiviestillä ja sähköpostilla ilmaisu on ilmeisesti helpompaa. Sama täällä.

Puolentoista vuoden jälkeen vasta nyt alan vähän erottaa että milloin hiljaisuus tarkoittaa väsymystä ja milloin mökötystä. Kaikki tunteet ilmaistaan hiljaisuudella ja lopullinen ratkaisu tulee sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Oletteko te kokeilleet keskustella asioista sähköpostilla? Itselleni tuli sellainen vaihtoehto tässä mieleen, jos se viestittely on helpompaa.

En aio luovuttaa minäkään.

• Tuisku

Hiljaisuus vallitsevana elementtinä tälläkin hetkellä. 2,5 vuotta takana, vauva tulossa.. Tuntuu välillä ettei jaksa, yritystä on takana paljon!

• tapaan

että sinun pitäisi muuttua miehesi takia. Ajattelepa asiaa toisenkin kerran.

• keljua

parisuhteessa jättää toinen täydelliseen epävarmuuteen olemalla hiljaa. Se on tehokas ase ja siihen kun lisää hitaasti ja painokkaasti sopivin välein: sulla suu käy ku sivuleikkurin terä. Tuppisuu harkitsee harvat sanansa tarkoin. Sitä paitsi voihan sillä olla toinen nainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      122
      4740
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      4
      3364
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      126
      3170
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      25
      2603
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      61
      2303
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1759
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1364
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      117
      1235
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      9
      1233
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1038
    Aihe