Minulle on juuri varmistunut au pair-paikka Lontoosta, esikaupunkialueelta. Perhe tarjoaa palkkaa 55 puntaa viikolta. Riittääköhän tuo, kun Lontoo nyt tunnetusti on kallis kaupunki...?
Lontoo ja palkka?
14
2054
Vastaukset
- ..kysymys
Miksi Englannissa aupaireille annetaan tosiaan noin vähän palkkaa/vko? Koska esimerkiksi just Lontoossa on aika korkee hintataso. Olen huomannut että tuo 50-50 puntaa on siellä tosi tavallinen.
Tosin kerran näin ilmoituksen, jossa palkka oli 140 puntaa, mut sainkin käsityksen että oli rikas perhe, mut töitä oli tulossa taas aikalaisesti.
Mut miks noin vähän palkkaa? (kaikki eivät edes maksa lentoja tai muitakaan).- -----------------------
55 puntaa on peruspalkka au pairille,itse olin sillä palkalla lontoossa ja toista kertaa jos menisin,alaraja olisi kyllä joku vähintään 70 puntaa...140 puntaa on jo mother's helpin palkka vähintään,siihen työmäärään mitä toi palkka edellyttää normaalisti ei ihan ilman kokemusta pysty.no kyllä se 55 puntaa riittää,jos aikoo ostaa sillä vaan travel cardit,maksaa klubien sisäänpääsyt ja ehkä vielä viinit.eli ei shoppailua!:D
ps.tupakka on sitten kallista,eli kantsii lopettaa sauhuttelu jos ei oo vielä lopettanu. - Lilie
----------------------- kirjoitti:
55 puntaa on peruspalkka au pairille,itse olin sillä palkalla lontoossa ja toista kertaa jos menisin,alaraja olisi kyllä joku vähintään 70 puntaa...140 puntaa on jo mother's helpin palkka vähintään,siihen työmäärään mitä toi palkka edellyttää normaalisti ei ihan ilman kokemusta pysty.no kyllä se 55 puntaa riittää,jos aikoo ostaa sillä vaan travel cardit,maksaa klubien sisäänpääsyt ja ehkä vielä viinit.eli ei shoppailua!:D
ps.tupakka on sitten kallista,eli kantsii lopettaa sauhuttelu jos ei oo vielä lopettanu.Onneks en juo enkä polta ;)
- ex-auppari
Mita muita etuja sulla on, maksaako perhe esim. travelcardia tai mitaan? 55 punnalla parjaa kylla mutta aika tarkasti joudut miettimaan mihin rahasi laitat, ei tuolla rahalla ihan oikeasti paljoa juhlita, shoppailusta puhumattakaan. Jos viela joudut maksamaan liikkumisen(bussit/junat/metrot/mita ikina kaytatkaan, bussi halvin vaihtoehto!), niin tiukkaa tekee. Itse en lahtisi tuolla summalla, loydat varmasti paremmin maksavan perheen!
- Maaria
Itse lähtisin vähintään 70 punnasta liikkeelle. Ja se olisi pelkkä perusmaksu. Siihen sitten lisää babysittauksilla omalle perheelle ja muille vielä päälle. Itse sain 75 puntaa babysittaukset, ja sekin teki tiukkaa Lontoossa. Sanoisin että älä lähde tuolla "palkalla". Ellei sitten työtunteja ole minimi ja voit tehdä keikkaa muille perheille.
- Lontoossa
Maaria kirjoitti:
Itse lähtisin vähintään 70 punnasta liikkeelle. Ja se olisi pelkkä perusmaksu. Siihen sitten lisää babysittauksilla omalle perheelle ja muille vielä päälle. Itse sain 75 puntaa babysittaukset, ja sekin teki tiukkaa Lontoossa. Sanoisin että älä lähde tuolla "palkalla". Ellei sitten työtunteja ole minimi ja voit tehdä keikkaa muille perheille.
Saan 70 puntaa viikossa mika on ihan OK, vaikka tyota on kylla enemman kuin annettiin ymmartaa. 70 puntaa riittaa ihan kivasti jos ei pahemmin shoppaile ja kylla silla ulkonakin kay jos ei mihinkaan pintapaikkaan mee ja maksa miljoonaa et paasee sisaan. 55 puntaa on aika vahan, ei silla ainakaan mitaan kenkia ostella eika tosiaan paljon juhlita jos ei halua tyhjin kasin olla loppuviikkoa.
Mita oon Scanaupairsin palkkoja kahtonu niin ovat kylla vahan parempia kunmita nama yksityiset tarjoaa ja varsinki suomalaiset.. Tosin jos tunteja niin vahan etta voit tehda ylimaarasta keikkaa niin sit kannattaa lahtee vaikka silla £55/vk koska taalla on tosi paljon ilmotuksia joka kohdassa et halutaan pienta apua esim. paivisin ja ne kyl maksaa ihan kohtuullisen hyvin. - euroissa
Lontoossa kirjoitti:
Saan 70 puntaa viikossa mika on ihan OK, vaikka tyota on kylla enemman kuin annettiin ymmartaa. 70 puntaa riittaa ihan kivasti jos ei pahemmin shoppaile ja kylla silla ulkonakin kay jos ei mihinkaan pintapaikkaan mee ja maksa miljoonaa et paasee sisaan. 55 puntaa on aika vahan, ei silla ainakaan mitaan kenkia ostella eika tosiaan paljon juhlita jos ei halua tyhjin kasin olla loppuviikkoa.
Mita oon Scanaupairsin palkkoja kahtonu niin ovat kylla vahan parempia kunmita nama yksityiset tarjoaa ja varsinki suomalaiset.. Tosin jos tunteja niin vahan etta voit tehda ylimaarasta keikkaa niin sit kannattaa lahtee vaikka silla £55/vk koska taalla on tosi paljon ilmotuksia joka kohdassa et halutaan pienta apua esim. paivisin ja ne kyl maksaa ihan kohtuullisen hyvin.Paljonko toi euron ja punnan kurssi on? En oo Briteissä vaan Brysselissä mut olis ihan kiva tietää, et miten paljon siellä kolleegani saavat.
Ja sit toinen kysymys, oon miettinyt Lontoossa käymistä joku viikonloppu. Miten paljon siellä tosiaan menee rahaa, viikonlopun aikana (jos ei shoppaa) vaan käy syömäs (ei tartte olla hyvä paikka) ja sit klubeilla ja jotain nähtävyyksiä katsomassa?? Ja paljon hostellit maksaa? - ex-auppari
euroissa kirjoitti:
Paljonko toi euron ja punnan kurssi on? En oo Briteissä vaan Brysselissä mut olis ihan kiva tietää, et miten paljon siellä kolleegani saavat.
Ja sit toinen kysymys, oon miettinyt Lontoossa käymistä joku viikonloppu. Miten paljon siellä tosiaan menee rahaa, viikonlopun aikana (jos ei shoppaa) vaan käy syömäs (ei tartte olla hyvä paikka) ja sit klubeilla ja jotain nähtävyyksiä katsomassa?? Ja paljon hostellit maksaa?Jos kelpaa nuorisohostelli jossa nukut isossa "dormissa" monen muun kanssa, voit saada sen reilulla kymmenella punnalla /yo, oma huone maksaa tietysti paljonkin enemman. Klubeille jos haluat, niin muista varautua maksamaan sisaanpaasymaksut, klubista riippuen muutamasta punnasta yli kymmeneen puntaan. Kivoja nahtavyyksia loytyy ilmaiseksikin, esim. British Museum ei maksa mitaan... Voit ottaa selvaa esim. Madame Tussaudsin, London Eyen jne. hinnoista etukateen netista. Paivan metrolippu 2 zonelle maksaa £4,90, tai paivan bussilippu £3,50. Jos aika on rajoitettua ja haluat nahda/tehda paljon, kannattaa melkein ostaa metrolippu koska silla kulkeminen on nopeampaa ja helpompaa kuin bussilla.(toisaalta bussin ylakerrasta nakee kivasti Lontoota)
- Paula
käy¨kattoo www.mol.fi. siel näkyy varmasti mikä taskuraha yleensä on.. kävin kattoo jonkun aikaa sitten ja yhdessä tais olla 120 puntaa.. kallis paikka se kuitenkin on..
- *H*
Saan 55 puntaa viikossa, en asu Lontoossa, mutta ei siltikaan kateen jaa juurikaan. En tullu aupairiks tienaamaan, mutta jos nyt saisin valita, niin ettisin perheen joka maksaa semmoset 70 puntaa. Toita on paljon, 3 lasta ja kotityot paalle, vahan harmittaa kun ei tienny mita vaatia, mutta en valita. Oon parjanny, harrastuksiin on riittany rahaa ja viikonloppuiseen rentoutumiseen. Matkustella jos aion on ehka parasta nostaa vahan omasta pussista. Varsinkin jos haluun shoppailla...
- Lilie
*H* kirjoitti:
Saan 55 puntaa viikossa, en asu Lontoossa, mutta ei siltikaan kateen jaa juurikaan. En tullu aupairiks tienaamaan, mutta jos nyt saisin valita, niin ettisin perheen joka maksaa semmoset 70 puntaa. Toita on paljon, 3 lasta ja kotityot paalle, vahan harmittaa kun ei tienny mita vaatia, mutta en valita. Oon parjanny, harrastuksiin on riittany rahaa ja viikonloppuiseen rentoutumiseen. Matkustella jos aion on ehka parasta nostaa vahan omasta pussista. Varsinkin jos haluun shoppailla...
Sitä mäki olen miettinyt että se au pair homma ei yleensä ole rahan takia vaan enemmän kokemuksen takia ja itse lähtisin kyllä oma rahapussi mukana sinnepäin :)
- ...........
Lilie kirjoitti:
Sitä mäki olen miettinyt että se au pair homma ei yleensä ole rahan takia vaan enemmän kokemuksen takia ja itse lähtisin kyllä oma rahapussi mukana sinnepäin :)
Vaikka eihän aupairin perinmäinen homma ole todellakaan tienata, mutta kuitenkin palkan tulisi olla sellaista, että sillä pärjää.
Oikeasti kaikki perheet eivät edes suostu maksamaan lentoja tai paikallisia kulkuvälineitä ja aupair saa kohtuuttoman pientä palkkaa. Eli jos aupairi maksaa ne vielä omasta lompakostaan, herää ksymys, kuka joutuikaan maksumieheksi? Kätetään aupairia hyväksi, kun oikea nanny tai lapsenhoitopaikka maksaa maltaita. Ei kai kukaan töitä ilmaisekse tee.
Se on kyllä totta, että kulttuurinvaihto on rikas kokemus. Mutta että onko siinäkään taas kovin järkeä, että 50 punnalla juuri ja juuri voit kotoa lähteä. Ja osa laittaa aupairille töitä kohtuuttomastikin. Eli aikaa/jaksamista lähtemiseen ei juuri jää. Koskee usein henkilöitä, jotka lähtevät yksityisesti eivätkä tiedä omia oikeuksiaan. Tämä on kuultu ja luettu monesti :( Ei mitään tarua. - Lilie
........... kirjoitti:
Vaikka eihän aupairin perinmäinen homma ole todellakaan tienata, mutta kuitenkin palkan tulisi olla sellaista, että sillä pärjää.
Oikeasti kaikki perheet eivät edes suostu maksamaan lentoja tai paikallisia kulkuvälineitä ja aupair saa kohtuuttoman pientä palkkaa. Eli jos aupairi maksaa ne vielä omasta lompakostaan, herää ksymys, kuka joutuikaan maksumieheksi? Kätetään aupairia hyväksi, kun oikea nanny tai lapsenhoitopaikka maksaa maltaita. Ei kai kukaan töitä ilmaisekse tee.
Se on kyllä totta, että kulttuurinvaihto on rikas kokemus. Mutta että onko siinäkään taas kovin järkeä, että 50 punnalla juuri ja juuri voit kotoa lähteä. Ja osa laittaa aupairille töitä kohtuuttomastikin. Eli aikaa/jaksamista lähtemiseen ei juuri jää. Koskee usein henkilöitä, jotka lähtevät yksityisesti eivätkä tiedä omia oikeuksiaan. Tämä on kuultu ja luettu monesti :( Ei mitään tarua.Meinasin kyllä enemmän että jotkut au pairit odottaa että siinä rikastuu samalla mutta niin se ei ole varmaankaan.Sitten sinisilmäisesti mennään ilman mitään omia rahoja mukana ja ihmetellään ku se palkka ei riitä mihinkään huvitteluun.Ja vaikka perhe maksaisikin sen lentolipun ja vähän päälleki viel.
Kaikenlaisia au paireja/perheitä löytyy ja tärkeintä on mennä mieli avoimena mutta järki mukana :) - *H*
Lilie kirjoitti:
Meinasin kyllä enemmän että jotkut au pairit odottaa että siinä rikastuu samalla mutta niin se ei ole varmaankaan.Sitten sinisilmäisesti mennään ilman mitään omia rahoja mukana ja ihmetellään ku se palkka ei riitä mihinkään huvitteluun.Ja vaikka perhe maksaisikin sen lentolipun ja vähän päälleki viel.
Kaikenlaisia au paireja/perheitä löytyy ja tärkeintä on mennä mieli avoimena mutta järki mukana :)Miulle ei maksettu lippua tanne, eika meinattu maksaa takaskaan mut muutetaan kesken taalla oloni, ja maksavat sitten muuttolippuni ja paluun suomeen. No, olisivat kustantaneet kaynnin valilla kotona, mutta mie en taida haluta menna (ihan vaan siksi, etta tiedan etta tulisi pahempi ikava). Kylla tuolla palkalla parjaa, se menee mika tulee, ei siina mitaan. Ja kun vahan riittaa hummaukseen, niin... :) No, on miulla sillon tallon auto kaytossa, en kylla oo uskaltanu viela ajaa mihinkaan kauemmaks, mutta ehka tulevaisuudessa. Mutta niinkun sanoin, en valita. Ehka oon vahan pettyny omaan harkintakyvyttomyyteeni, mutta kylla mie puoli vuotta tuolla elan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi434036Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal513681- 703238
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak943115Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no892094- 352048
- 241909
- 351870
- 311861
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231794