elämäntaparemontti

lonely_loser

olen nyt vuosien jahkailun jälkeen päättänyt muuttaa elämäntapaani kevyemmäksi ja terveellisemmäksi.
olen 25 v ja 141 kg. eli sairaalloisen lihava.
Olen käynyt kävelyllä kolmen viikon ajan, joka päivä keskimääräinen kävelyaika n. 30 minuuttia...välillä sis pidempiä matkoja max. 1 h, lyhyin n. 20 min
Viikossa pidän yhden huilipäivän.Onko tämä riittävästi painonpudotukseen? ennen en ole liikkunut juuri lainkaan... Ongelma nro.1 kävely sujui hyvin, ja intoa riittää, vähitellen on alaselkäni kipeytynyt ja tänään en voinut kävellä kuin 10 minuuttia ja nyt kuivaan kyyneleitä, kun en voi istua enkä maata kun joka asennossa sattuu selkään.olen kokeillut eri kenkiäkin, tulos sama. missä vika? juostakin haluaisin, mutta polvet ei kestä.
ongelma nro 2. paino ei ole pudonnut kiloakaan. tänään ruokalistani oli seuraava.
aamupala: 1 vanukas
lounas: tummaa riisiä, jossa joukossa herne-maissi-paprikaa ja viher salaattia varrasleipää kevytleviteellä
välipala: varrasleipää kevytlevitteellä
iltapala: sama kuin lounas
huomenna aion syödä paistettua kaalia jauhelihaa ja perunoita.
Onko varrasleipä terveellistä? onko muita ruokavinkkejä? ei mitään sellaisia vinkkejä "hiilihydraatit kannattaa jättää pois" kun en kyseistä arvoista ja määristä mitän ymmärrä, mutta jos ihan ruokia/ruokalajeja voisitte kertoa niin kiitos siitä.
intoa on, mutta tuntuu että teen jotain väärin!

3

446

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elämä :)

Luin Fedon A. Lindbergin kirjan Syön itseni hoikaksi. Siitä sain sellaisen ahaa-elämyksen, että kyllä alkoi paino putoamaan! Olin jo pitkään syönyt aika kevyesti, mutta kuitenkin niin väärin, että paino ei liikkunut mihinkään. Suosittelen lämpimästi! Vaikutat niin motivoituneelta, että saat varmasti kirjan avulla tuloksia. Itsekin olen saanut. :) Tsemppiä!

• -20

Mulla myös selkä erittäin sökö,meni kun pelasin salibandyä 13v ja maalissa...silloin paino 85kg,kun kivuilta jouduin lopettamaan niin 1,5v ja painoa tuli 20kg..nyt kuukauden laihiksella ja tavoite taas 85.itse käynyt "niksauttajalla" ja se auttanut,pahimmillaan kipu tuntuu pohkeissa asti ja kipu jokapäiväistä.Myös vyöhyke terapia on auttanut.Vatsa/selkä lihakset on tärkeitä selkä kivuissa sillä ne pitää ruodon pystyssä.Aloita liikunta/lihaskunto varovasti,paikkojen pitää pystyä palautumaan,eikä väkisin kannata liikkua.Pidä välillä välipäiviä liikkumisen kanssa,ja koska sitä painoa on suht hyvin niin ehkä kannattaisi kokeilla uintia,kynnys itselläni hyvin korkea mennä uimahalliin mutta pakotin itseni että saisin joskus poistettua kynnyksen aiheuttajan.Itse syön aamulla kahvia ja ruisleipää,ei makkaraa vaan jotain kinkkua.päivässä kaksi lämmintä ateriaa,suht normaaleja ruokia mutta ei rasvaa ja toinen ruoka yleensä salaattia tai kasvis ruokaa ja iltapala(viimeistään klo:19.00)ruisleipää taikka mysliä tai puuroa.Ja aina jos tulee nälkä niin kasviksia,porkkanat,kurkut,tomaatit,ym vastaavat,syön noin kahden-kolmen tunnin välein ja nyt saanut painon jo 98kg..ja ruoka-annokset pienempiä kuin ennen.kyllä se paino putoaa kun jaksaa yrittää,ei saa olla liian kiire.

• auttaa!

kokeile Nutrista nutris.fi-sivulla, sitä voi kokeilla viikon ilmaseksi. Sen avulla opit syömään ja liikkumaan oikealla tavalla ja laihdut ihan tavallista ruokaa syömällä. Samalla näet sen, saatko kaikki tärkeät vitamiinit jne. Kannattaa kokeilla!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset

Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi
      Maailman menoa
      72
      4989
    2. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      116
      4699
    3. Jäikö meidän välit

Mielestäsi Kesken?
      Ikävä
      80
      4183
    4. Olisipa saanut sinuun

Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak
      Ikävä
      101
      4097
    5. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      3
      3288
    6. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      122
      3104
    7. Miks tän meidän

Rakkauden on pitänyt olla näin vaikeaa?
      Ikävä
      35
      2838
    8. muista olla

VAROVAINEN! m
      Ikävä
      28
      2777
    9. Onneksi on edes yksi kuva

Susta mitä voin välillä ihastella ja kaipailla sua😔
      Ikävä
      40
      2753
    10. Elän vastoin

Kaikkia arvoja kun en pysy sinusta erossa.
      Ikävä
      37
      2752
    Aihe