Löysin todellisen helmen

helmenlöytäjämies

Rakastuin naiseen, joka löi laudalta kaikki aiemmat tapaukset. Itseään korostamaton tyyli mutta hyvä itsetunto olivat eräitä ns. aseita, jotka purivat minuun.

Hän on varakkaasta perheestä mutta kaikkein ihastuttavinta oli se, ettei vieläkään n. 2 vuotta tapaamisemme jälkeen, hän ei tiedä, paljonko hänen vanhempansa tienaavat. Tämä kertoo, ettei raha ratkaise, eikä kiinnosta häntä, eikä kusta ole päässä.

Kun tapasin ensi kertaa hänen vanhemmat, mentiin niiden luxustaloon syömään, oli se ihem.Tällaiset vanhemmat ja puitteet mutta et ollut kertonut minulle niistä etukäteen.

Hän sanoi vaan, että miksi olisi pitänyt? Ei se niin oleellista ollut.

17

2666

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinatus

Kysehän on siitä,mitä ihminen pitää oleellisena elämässään.

Joillekin se on vanhempien tulot ja vauraudet, joillekin omat tulot, ansiot, koulutus.

Mutta on niitäkin, joille esim. ystävät, luonto, rakkaus yms. "ilmaiset asiat" ovat tärkeimpiä!
      Tottakai noita voi yhdistelläkin.

onnea vaan kovasti!

• ,,,,,,,,,

Toivottavasti et -pelkkien- vanhempien perusteella arvosta naista (aika tyhjää lopulta), kaikilla kun ei ole yhtä "hyviä" vanhempia tai vanhempia ollenkaan. Tulee kuva että olisit itse ihastunut turvalliseen elämään tai (turvalliseen) naiseen ja ajatukseen rahasta ja varakkuudesta?

Vaikka kerroitkin nimenomaan itseään korostamattomasta tyylistä ja hyvästä itsetunnosta.

Oletko varma että naisella on edes realistinen käsitys siitä mitä on taas kun ei ole rahaa?

Ehkä hän ei tosiaan ole kysynyt paljonko vanhemmat tienaavat. Kuka kehtaa kysyä. Tai olisiko järkevää kertoa ulkopuolisille varsinkaan. Miksi pitäisi tietää mitä vanhemmat tienaa, ellei ole joku rahaongelma vanhemmilla. Mutta jokainen osaa jo ammatista hiukan päätellä paljonko tienaa -ellei ole tyhmä.

Olet ilmeisesti ITSE kysynyt häneltä paljonko vanhemmat tienaa, koska tiedät, ettei hän tiedä paljonko ansaitsevat!?

• ,,,,,,,,,,,

Ja koska kehuit luxustaloa ja puitteita..... taidat olla itse kiinnostunut rahasta ja että se merkitsee .... Ja uskot että niistä kunnollisista vanhemmista on peräisin tasapainoinen nainen....

• joka on

viisas, ei tosiaan etukäteen -välttämättä kerro eli kehu jos onkin varakkaat vanhemmat ja puitteet. Minkä vuoksi tosiaan kertoisi? Ja miten ne vanhemmat sen naisen omiin juttuihin vaikuttaa, eli mitä nainen itse on tehnyt? Paitsi ollut kertomatta.

• tulee

lauseeseen "Rakastuin naiseen, joka löi laudalta kaikki aiemmat tapaukset". Löi laudalta? Monilla ihmisillä on eri ominaisuuksia jotka voi lyödä laudalta vaikka kenet. Aiemmat "tapaukset" voi myös ajan myötä kehittyä eri ihmisiksi. Itseään korostamaton tyyli, eli tarkoitat varmaan ei-pinnallista? Moni on sellainenkin. Puhumattakaan myös hyvästä itsetunnosta.

Miksei jotkut saisi itseään korostaa tai olla korostamatta? Jos taas korostaa liian vähän voi jäädä liian harmaaksi hiirulaiseksi joka vuosien myötä kulahtaa?

Statukset voi kiristää vanhempien päätä jos ei lapsen.

Mistä tiet kenellä on lopulta "kusta päässä"? Aika ruma sanavalinta.

Kannattaako suhteistaan ylipäätään kehua ja jonkun naisen "aseista" täällä? No mikä ettei, mutta muista että monta yksinäistä miestä ja naista on suomessa. Tosin en ole itse väittänyt olevani. Myöskään en kertoisi jos olisin löytänyt helmen, ehkä olenkin.

On toki erilaisia ihmisiä suomessa ja on upeaa jos tuntuu että on oikea ihminen ja oikealla tavalla sen "löytänyt". On kivaa jos on "saman planeetan ihmisten" eikä eri planeetalta olevien kanssa joilla on vielä upeat arvot.... kuten se ettei tuijota rahaan ja mikään statusjuttu ei purista päätä.

:) :)

• g0ldie

Pikkusiskollani (ikää ~20v) ei ole käsitystäkään paljonko vanhempansa tienaavat; hänelle riittää mielikuva siitä, että rahaa tulee ns. paljon, ja sitä voi sitten käyttää miten lystää. Vähän niin kuin Paris Hilton, paitsi ilman sitä hotelliketjua ...

• helmenlöytäjämies

Se, paljonko naisen vanhemmat tienaavat, löytyi ihan lehdestä kun verotietoja julkistettiin olan takaa.

Minua ei ne rahat kiinnosta, vaan se nainen.
        Jotta tämä ei jäisi vain puheeksi, on avioehto paikallaan, jossa ei anneta minulle mitään mahdollisuuksia niihin omaisuuksiin. Itse ehdotin tätä.

• miks tuot
        helmenlöytäjämies kirjoitti:

Se, paljonko naisen vanhemmat tienaavat, löytyi ihan lehdestä kun verotietoja julkistettiin olan takaa.

Minua ei ne rahat kiinnosta, vaan se nainen.
        Jotta tämä ei jäisi vain puheeksi, on avioehto paikallaan, jossa ei anneta minulle mitään mahdollisuuksia niihin omaisuuksiin. Itse ehdotin tätä.

hänen rikkauttaan esille, jos se ei kiinnosta sinua. taitaa kuitenkin kiinnostaa. Epäilen olisitko halunnu tutustua häneen, jos hän ei olis ollu niin varakkaasta perheestä. Minua ei ainakaan kiinnosta rikas mies, jos kemiat ei pelaa.

• jonna__

Tiedän kyllä mitä tarkoitat, nämä pennut eivät ymmärrä asian pointtia.

Jos tapaa ihmisen, jonka taustoja ei tiedä, miten voi sanoa, että olisi rahan perässä. Jos olisi rahan perässä niin kai nyt jotenkin olisi ensin selvittänyt naisen ja hänen vanhempien taustat.

Tärkeintä oli se, ettei naiselle raha merkkaa niin paljoa ja kun toinenkaan osapuoli ei ole siitä erityisen kiinnostunut, niin hyvä hyvä.

• nainennainen

Tyttöä ei tietenkään kiinnosta kuinka paljon vanhemmilla on rahaa, koska sitä on paljon!!! Luuletko että rikkaiden perheiden lapset murehtivat perheidensä rahatilannetta? Eivät todellakaan... Kun iskäällä ja äiskällä kerran on rahaa ja paljon niin mitäs sitä palkkaa kyselemään.. ja toisekseen... miks ihmeessä oot mennyt kyselemään vanhempien tuloja? Mitä se sulle kuuluu vai meinaatko naida äidin tyttären sijasta???

Meikäläisille talot ja puitteet on nääs itsestäänselvyyksiä joten niistä ei kerskailla tai pröystäillä (normaalisti vain köyhillä on tarve tuoda esiin omaisuuttaan)

On hänellä varmasti jonkinlainen aavistus rahatilanteesta, mutta mitäs siitä muille kertomaan. EIHÄN SE OLE OLEELLISTA!

• nainennainen

Ei se tyttö rikas ole vaan vanhemmat.... joten tulette elämään ihan normaalia elämää. Raha saattaa olla tärkeää hänelle, mutta hän ei tuo sitä vielä esiin, koska vanhemmat saattavat antaa hänelle rahaa tai ainakin hän on enemmän tekemisissä vanhempiensa kanssa. Muutama vuosi myöhemmin saatat kyllä kuulla motkotusta jos raha-asiat eivät ole reilassa (ihmiset yleensä haluavat yltää ainakin vanhempiensa tulotasolle... Kyllä muakin vituttais jos vanhemmat olis paljon rikkaampia ja oisin joku Maija Meikäläinen)

• nainennainen
        nainennainen kirjoitti:

Ei se tyttö rikas ole vaan vanhemmat.... joten tulette elämään ihan normaalia elämää. Raha saattaa olla tärkeää hänelle, mutta hän ei tuo sitä vielä esiin, koska vanhemmat saattavat antaa hänelle rahaa tai ainakin hän on enemmän tekemisissä vanhempiensa kanssa. Muutama vuosi myöhemmin saatat kyllä kuulla motkotusta jos raha-asiat eivät ole reilassa (ihmiset yleensä haluavat yltää ainakin vanhempiensa tulotasolle... Kyllä muakin vituttais jos vanhemmat olis paljon rikkaampia ja oisin joku Maija Meikäläinen)

niin ja kodista vielä. En minä ainakaan puhu vanhempieni varallisuudesta. Arvaa ärsyttääkö kun kaverit tai tutut eivät osaa olla kotonani kuin omassa kodissaan. Tunnelma on hirveän vaivautunut eikä ne raukat osaa tehdä mitään muuta kuin tuijottaa kalustusta ja maalauksia suu auki. Tämän vuoksi käyn mieluummin muiden luona vieraana.

• Muikku.
        nainennainen kirjoitti:

niin ja kodista vielä. En minä ainakaan puhu vanhempieni varallisuudesta. Arvaa ärsyttääkö kun kaverit tai tutut eivät osaa olla kotonani kuin omassa kodissaan. Tunnelma on hirveän vaivautunut eikä ne raukat osaa tehdä mitään muuta kuin tuijottaa kalustusta ja maalauksia suu auki. Tämän vuoksi käyn mieluummin muiden luona vieraana.

Ai, että sinun kaverit tai tutut eivät osaa muuta kuin tuijottaa kalustusta ja maalauksia suu auki. No todella mahtavaan tyyliin sinä ainakin puhut muista ihmisistä. Jos köyhät vain pröystäilevät rahoillaan niin miksi sinä asut sellaisessa ympäristössä, jota muut (eli ne köyhät) sitten pällistelevät suu auki?

• jweet
        nainennainen kirjoitti:

no sä et ainakaan vaikuta miltään 'helmeltä'

hommaa 'tasoisias' kamuja, jotka eivät töllötä suu auki sun mutsis omistamia maalauksia

vaikutat todella typerältä

itse hengailen sattuneista syistä ns. osakesalkkuvarakkaiden jengissä ja kuule ihan tavallisia taapertajia ne on, eikä siellä kukaan töllötä monttu auki taideteoksia

musta vähän tuntuu, että sä vaan valehtelet, vittu sä mikään rikas oikeasti ole (tai siis sun mutsis ja faijas)

• arvosta

kenenkään perimää varallisuutta vaan itse tienattua ja se vasta taito on että saa sen vielä säilytettyä ja kenties vielä kasvavan korkoa.Millä sinä poika polo,maksat perintöverotkin kun ne on maksettava etukäteen;otat lainaa.... ja mitä ylpeilemistä olisi vanhempien talolla ja autollakaan.Parempi on ajaa OMALLA ruosteisella corollalla kun appiukon mersulla.Arvoja on monenlaisia.

• minä minä

taas rakkaat kanssaihmiset haluan muistuttaa teitä kaikkia siitä, että mitään ei viedä hautaan mukaan. Ja kuolo korjaa lopulta kaikki. Siinä pähkinää niitä rahoja haaliessa ja korkoja kasvatellessa.

• hennah

se että ei tiedä paljonko vanhemmat tienaa, voi johtua siitäkin että aina on ollut rahaa, eikä ole tarvinnut edes miettiä että mikähän se summa on. sitä vain on aina ollut, ja tarpeeksi. mutta ehkä sinun tapauksessa tyttö ei vain halunnut sitä korostaa, koska ei pitänyt oleellisena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      138
      3839
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      336
      2974
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      9
      1882
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1608
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      4
      1089
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      71
      934
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      38
      864
    8. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      44
      774
    9. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      65
      741
    10. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      23
      731
    Aihe