Hei!Tarinani on pitkä, viiden vuoden mittainen eli jokainen väkivaltaa kokenut tietää, että siitä kirjoittaminen saisi aikaan romaanin.Mutta lyhyesti eli ensimmäiset kuukaudet sujuivat ihanasti, mutta yhteenmuutn ja raskauden aikana alkoi henkinen väkivalta joka oli päivittäistä alistamista, syyttelemistä, valittamista jne.Synnytyksen jälkeen hän kävi ensimmäisen kerran käsiksi eli tönimistä, tukasta repimistä, liikkumisen estelyä, mistä hän tuntui nauttivan. Tulin heti uudestaan raskaaksi ja henkinen väkivalta paheni, tuon raskuden loppupuolella hän kävi käsiksi eli töni, repi hiuksista ja uhkasi vatsaani, että olisi löynyt sitä täydellä vaippapaketilla lisäksi hän uhkaili että sairaalassa olessani hän vie alle vuoden ikäisen lapsemme enkä näe sitä enää. Se oli vain uhkauas, sain kakoset ja mieheni kävi sairaalassa vain valittamassa kuinka surkena näköinen olen jne.Kun pääsin tikit vatsassani kotia niin hän potkais minua selkään niin että pari tikkiä aukesi ja olin todella kipea muutaman päivän.Lisäksi minä sain yksin hoitaa kolmea alle vuoden ikäistä yöt ja päivät. Mieheltäni sain kuulla että en ole elämässäni mitään saavuttanut ja että sairaanhoitajan ammatti on surkeaa hantti hommaa jne.henkinen ja fyysinen väkivalta oli tuollain jatkuvaa, hän jopa uhkasi tilata palkkamurhaajan virosta jotta pääsisis minusta eroon. En uskaltanu lähteä enkä olisi jaksanut niin pienten kanssa ajatella edes muuttamista tuolloin.Tämä tilanne jatkui viime syksyyn asti kunnes fyysinen väkivalta vähentyi ehkä n. kerran kahteen kuukauteen ja henkistä on edelleen, silti pelkään koko ajan mistä hän taas hermostuu ja käy käsiksi. Hän haluaa kontroloida kaikkea ja jos kaikki ei mene hänen suunnitelmien mukaan niin käsiksi taas käydään. Minulla olisi mahdolisuus lähteä pois huomenna lasteni kanssa, olen tilannut muuttoauton ja muutto apua, mutta miksi yritän yhä takertua mieheni hyviin puoliin ja uskoa, että hän olisi muuttumassa kun fyysinen väkivalta on ollut n. 5 kuukautta lähes kokonaan pois kuvioista. Mitä mieltä olette? Näyttääkö tilanne siltä, että väkivalta olisi jäämässä pois vai onko tämä vain jotain välivaihetta?Voitteko kertoa kokemuksia tai mielipiteitänne tarvitsen niitä kipeästi!
tarvitsisin mielipiteitänne kiireesti!
13
1305
Vastaukset
- muiden juttuja
...niin ei väkivalta siihen lopu. Vaikka miehesi nyt vaikuttaa mukavemmalta, se voi olla vain välivaihe. Ja kun hän huomaa, että "hylkäät" hänet hän voi anoa sinua tulemaan takaisin, mutta älä suostu sellaiseen.
Hae apua perheneuvolasta tai jostain muualta.
Muista, että et ole ainut, joka tässä kärsii. Sinulla on lapsia ja sinun tulee taata heille mahdollisimman turvallinen ympäristö. Mistä tiedät, ettei miehesi käy heihin käsiksi jossakin vaiheessa? Et tiedäkään.
Jos et ole vielä tätä lukenut niin lue:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000005&conference=4500000000000574&posting=22000000013937178
Ole kiltti ja hae apua. On olemassa paljon ihmisiä, jotka ovat juuri sinua ja sinun lapsiasi varten.
Ota ohjat omiin käsiisi ja näytä, että sinä pystyt aloittamaan uuden elämän. Jaksamisia! - että vaikeaa
Ystävä hyvä,
tiedän että näin lähdön hetkellä tuntuu viakealta ja sitä yrittää viimeiseen asti keksiä syitä perua koko lähtö. PELOTTAA AIVAN SIKANA tuntematon tulevaisuus yksin ja vastuu lapsista. Mutta uystävä hyvä, älä pelkää, mene rohkeast ja tee mitä sinun täytyy itsesi ja lastesi puolesta tehdä. Tiedät itsekin että ei se mies muutu, jos tietäisit toisin et olisi koskaan tähän tilanteeseeen ajautunutkaan. Onea ja voimia sinulle...parempi tulevaisuus ja elämä odottaa ihan nurkan takana.- sitten helpottaa
Kun olet tiukan lähtöpäätöksen tehnyt, niin asiat alkavat kulkea sen jälkeen paljon paremmin.
Et jahkaile enää, vaan seisot päätöksesi takana.
Eikö sinulla ole ketään tukenasi? - uskonko uskomattomaan
sitten helpottaa kirjoitti:
Kun olet tiukan lähtöpäätöksen tehnyt, niin asiat alkavat kulkea sen jälkeen paljon paremmin.
Et jahkaile enää, vaan seisot päätöksesi takana.
Eikö sinulla ole ketään tukenasi?Hei!Kiitos, että olette antaneet mielipiteitänne. Olen nyt siinä vaiheessa, että jotenkin kaipaan rohkaisua astua tuntemattomaan ja varmuutta siitä, että olnen tekemässä oikein. En vain tajua sitä, että aina kun olen tehnyt itseni kanssa lähtöpäätöksen niin silloin mieheni käyttäytyy ihanasti ja lankean aina siihen, sillä osaa hänkin olla ihana aina silloin tällöin. Totuus on myös se, että vaikka mieheni ei enää koskaan kävisikään käsiksi, mitä en kyllä usko, niin minun on mahdotonta antaa anteeksi kaikkea mitä hän on viiden vuoden aikana minulle tehnyt. En vain voi unohtaa ja ne kummittelevat koko ajana, tämän takia olen menettänyt mm. mielenkiinnon kokonaan seksuaaliseen kanssa käymiseen. Pahinata on myös se, että mieheni ei ole koskaan pyytänyt anteeksi tai osattunut minkäänlaista katumusta tekojaan kohtaan vaan hän näkee asiat niin, että syy on minussa kaikkeen, jopa jos hän käy käsiksi. Lisäksi hän pitää velka kirjaa siitä mitä hän on maksanut yhteisistä menoista mm. ruuasta, bensasta, lasten vaatteista ja joudun maksamaan hänelle kaiken takaisin. Syy miksi nyt olen varannut muuttoauton on se, että haluan alkaa elämään ja nauttimaan lasteni kanssa kaikista pikku asioista sekä haluan kerrankin tehdä mitä itse haluan en mitä toinen määrää tai sanoo, manipuloi.Haluan elää ilman pelkoa siitä, että teen jotain väärää tai sanon jotain väärää ja saan mieheni kimppuuni tai että menetän henkeni. En myöskään halua antaa perheestä ja naisesta, miehestä tälläistä esikuvaa.Haluan vain turvallisen ympäristön lapsilleni ja minulle!Tämä ilta on tuskaa kun joudun katsomaan miestäni joka ei aavista huomista lähtöäni ja varsinkin jos hän käyttäytyy minua kohtaan hyvin niin pelkään että per5un taas lähtöni, voisiko joku rohkaista!!!
- sama kohtalo
uskonko uskomattomaan kirjoitti:
Hei!Kiitos, että olette antaneet mielipiteitänne. Olen nyt siinä vaiheessa, että jotenkin kaipaan rohkaisua astua tuntemattomaan ja varmuutta siitä, että olnen tekemässä oikein. En vain tajua sitä, että aina kun olen tehnyt itseni kanssa lähtöpäätöksen niin silloin mieheni käyttäytyy ihanasti ja lankean aina siihen, sillä osaa hänkin olla ihana aina silloin tällöin. Totuus on myös se, että vaikka mieheni ei enää koskaan kävisikään käsiksi, mitä en kyllä usko, niin minun on mahdotonta antaa anteeksi kaikkea mitä hän on viiden vuoden aikana minulle tehnyt. En vain voi unohtaa ja ne kummittelevat koko ajana, tämän takia olen menettänyt mm. mielenkiinnon kokonaan seksuaaliseen kanssa käymiseen. Pahinata on myös se, että mieheni ei ole koskaan pyytänyt anteeksi tai osattunut minkäänlaista katumusta tekojaan kohtaan vaan hän näkee asiat niin, että syy on minussa kaikkeen, jopa jos hän käy käsiksi. Lisäksi hän pitää velka kirjaa siitä mitä hän on maksanut yhteisistä menoista mm. ruuasta, bensasta, lasten vaatteista ja joudun maksamaan hänelle kaiken takaisin. Syy miksi nyt olen varannut muuttoauton on se, että haluan alkaa elämään ja nauttimaan lasteni kanssa kaikista pikku asioista sekä haluan kerrankin tehdä mitä itse haluan en mitä toinen määrää tai sanoo, manipuloi.Haluan elää ilman pelkoa siitä, että teen jotain väärää tai sanon jotain väärää ja saan mieheni kimppuuni tai että menetän henkeni. En myöskään halua antaa perheestä ja naisesta, miehestä tälläistä esikuvaa.Haluan vain turvallisen ympäristön lapsilleni ja minulle!Tämä ilta on tuskaa kun joudun katsomaan miestäni joka ei aavista huomista lähtöäni ja varsinkin jos hän käyttäytyy minua kohtaan hyvin niin pelkään että per5un taas lähtöni, voisiko joku rohkaista!!!
, mutta ilman lapsia. Olen samanlailla kiinni miehessäni ja kaikki mitä kuvailit miehestäsi ja suhteestanne myös meidän elämässämme samanlailla! Lisänä vielä yltiöpäinen mutstasukkaisuus.. Tuntuu että on aivan loppu, koulussa (yliopistossa) piiskaan itseäni täydellisiin suorituksiin, koska mieheni pitää minua täysin tyhmänä. Nykyään olen myös huomannut, että mieheni tekee minusta aina syntipukin kaikkeen, oli kyse mistä tahansa, syy on aina minun. Meillä on päällimmäisenä kanssa henkinen väkivalta, mutta mutta myös lisänä fyysinen. Tuntuu aivan uskomattomalta, että tämän kirjoittelun jälkeen edes itse haluan ja jaksan jatkaa tätä suhdetta, mutta niin vain jatkan.. Uskon kai (tyhmänä ja hoivavietin saaneena), että "parannan" tämän miehen ja meistä tulee vielä onnellisia, sillä niitäkin hetkiä on! On vain kauheaa kuulla rakastamaltaan ihmiseltä vähättelyä, loukkauksia, haukkumista, nimittelyä ym. päivittäin ja lisänä satunnainen fyysinen väkivalta, tökkimistä, puristamista, heittämistä ym
En tiedä sulle sanoo mitään ohjetta, haluan vain ehkä itekin kuulla sun elämästä!! ja siitä kuinka jaksat ja jaksatko?
kuinka me voimme olla näin heikkoja, että annamme kohdella itseämme näin?????
- on se
että löydät tulevaisuudessa itsellesi ihanan miehen joka ei sinua koskaan lyö, kuin se että nykyinen miehesi lakkaa lyömästä. Haluatko ihan oikeasti elää nyrkin pelossa jatkuvasti? Toki niitä hyviä hetkiä on ollut, jokaisessa liitossa on, mutta nyt ei ole oikea aika alkaa nostalgisoimaan. Sinulla on oikeus pelottomaan elämään ja liittoon, joka on pääasiassa hyvä, sen sijaan että siinä olisi vain hyviä hetkiä silloin tällöin, hakkaamisen lomassa.
- ..ennen..
..myrskyä..
- kunnes räjähtää esiin
LÄHDE,KUN VIELÄ PÄÄSET OMIN JALOIN.Väkivaltainen mies ei parane.Kun noinkin kauan on ollut vaikeaa,olet varmaan henkisesti lopussa.Älä peru lähtöäsi,lastesikin vuoksi.He kärsivät turvattomuudesta,kun näkevät,aistivat kireän tunnelman..MITÄ LUULET SELLAISEN ELÄMÄN TEKEVÄN LASTEN ITSETUNNOLLE,KÄYTTÄYTYMISELLE,SOSIAAALISTEN KONTAKTIEN LUOMISELLE,KOULUMENESTYKSELLE.Lapsissamme on tulevaisuus,yrittäkäämme tehdä se mahdollisimman turvalliseksi kasvaa tasapainoisiksi aikuisiksi.Mitä olisi elämä ilman jatkuvaa pelkoa,päättää omista asioista,olla pitkin tai poikin,se on vapauttavaa.Olen kokenut väkivaltaa kymmenisen vuotta,kahdessa eri suhteessa,kummastakin lähdin,tosin viimeisestä sairaalan kautta.Se ei ole lasten leikkiä,kun ns.rakas ihminen alkaa hakkaamaan,kuristamaan,potkimaan,yms.Toivon sydämmestäni,että LÄHDET POIS.ELÄMÄSI VARMASTI JÄRJESTYY,KAIKIN PUOLIN,OMASSA KODISSA.VOIMIA MUUTOKSEN LÄPIVIEMISEEN.RANKKAA SE TULEE OLEMAAN ALUKSI,MUTTA LEIKKIÄ SIIHEN VERRATTUNA,MITÄ KAMALAA OLISI EDESSÄ,JOS JATKAT NYKYISESSÄ.
- ///
Ikava kylla vastaukseni tulee myohaan. Toivon todella etta olet lahtenyt tuon hirvion kynsista.
Mika ihme saakan aikaan tuollaisia ihmispetoja?!
Lupaa itsellesi ettet koskaan suostu tapaamaan hanta ilman toisen aikuisen seuraa.
Velvollisuutesi on tehda hanesta rikosilmoitus.
Tee kaikkesi ettei sinun eika lastesi tarvitse koskaan enaa olla missaan tekemisissa tuon pedon kanssa.- Nimetön
Tuntui hirveältä kun luin tuon tarinan. Kuinka voit elää tuollaisen miehen kanssa joka on sairas henkisesti. On aivan turha luulla että hän muuttuu. Tuollainen ihminenhän on aivan rikkinäinen ja tarvitsee apua ja paljon muuttuakseen. Oma ja lastesi elämä on vaarassa ja kuluu hukkaan jos jäät. Olet saanut täältä hyviä neuvoja mihin voit ottaa yhteyttä. Älä enää epäröi hetkeäkään. LÄHDE.
- Hakattu itsekin
Oma sairas seurustelusuhteeni on kestänyt melkein 7 vuotta. Alussa mies oli tietysti ihana ja olin ihan hulluna häneen. Jos joi 15 kaljaa niin soitteli ja kertoi kuinka paljon mua rakastaa. Ja minä olin niin rakastunut, etten tietenkään kuullut hälytyskellojen soivan. Oli niihin aikoihin eroamassa vaimostaan ja olin jonkinsorttinen terapeutti hänelle. Ero oli tosi raastava ja minä tomppeli uskoin, että kunhan hän siitä toipuu niin kyllä meistä tulee jotain ihanaa yhdessä.Tosin kyllä joskus ihmettelin että mitähn yhteistä puhumista meillä on kun eroprosessi ja surutyö häneltä joskus loppuu... No, eipä juuri mitään. Viikonloppu toisensa perään meni hänellä juomisessa ja pikkuhiljaa myös lyömisessä. Syytteli minua kaikesta sellaisesta mitä en tosiaankaan ollut tehnyt. Vaan hänen ex-vaimonsa. Mm.syytti minua uskottomuudesta. Vaikka siinä rakastumisen vaiheessa en tiennyt maailmassa muita miehiä olevankaan. Yritin ihan asiallisesti kertoa, että hän taitaa sekoittaa minut ja exänsä. Mutta turhaan selittelin.Hän purki vuosikaudet koko elämänsä pettykset, vihan ja katkeruuden minuun. Monta kertaa yritin lopettaa suhdetta. Ja siitäkös helvetti alkoi. Hän soitteli työpaikalle (kerran 58 kertaa kun en vastannut heti!), tuli oven taakse, soitteli kaikille mun ystäville ja luultavasti seuraili minua ympäri kaupunkia. Ja kerta toisensa jälkeen annoin anteeksi. Hän lopettaa juomisen, lyömisen ja piinaamisen. Välillä oli muutaman kuukauden tauko tapailemisessa ja sitten hän taas ilmestyi jostain. Oli yhtä ihana kuin alussa ja yhtäkkiä taas oli helvetti valloillaan ihan ilman näkyvää syytä. Vaihdoin työpaikkaa , muutin jopa toiseen kaupunkiin. Kävin vuoden verran itse terapiaryhmässä. Mies meni pari kertaa johonkin itse juttelemaan. "Ei mun sellasissa tarvitse käydä koska pystyn itse lopettamaan. Tiedän että lyöminen on väärin, mutta siellä sanottiin että se johtuu myös naisesta...,joten sun pitää muuttua..." Jossain vaiheessa juominen väheni, mutta koska väkivalta ei ollut pelkästään humalan syytä niin se ei oikeestaan auttanut yhtään. Silloin ku se riehui kännissä niin saatoin lähteä autolla karkuun. Selvä mies pääsi perääni omallaan. Kaksi kertaa hain lähestymiskieltoa. Ja tottakai peruin. Muutamn kerran soitin poliisit. Kuusi tai seitsemän kertaa jouduin käymään läääkärissä katkenneiden kylkiluiden yms.takia. Nyt suhde on sellainen, että tapaillaan joskus. Hän haluaisi tietysti enemmän. Koska näin ei voi mua kontrolloida koko aikaa. Lyöminen, kuristaminen, töniminen ja muu sellainen on oikeestaan jäänyt lähes kokonaan. Mutta koska kontrollintarve ei ole muuttunut mihinkään niin nyt hän käyttää henkistä väkivaltaa ja seksiin pakottamista. Soittelee koko ajan ja kertoo kuinka mua rakastaa ja kysyy pidänkö hänestä. Haluaa koko ajan sopia jotain tapaamisia ja tietää mitä teen. Vonkaa seksiä ja jos en suostu niin pakottaa masturboimaan häntä!! Mitähän mielihyvää sellainen miehelle tuottaa??? Näitä nyt on ehkä turha tässä eritellä, jokainen joka on ollut samanlaisen sairaan miehen kanssa yhtä patologisessa suhteessa tietää että
1) kaikesta huolimatta suhdetta on todella vaikea lopettaa
2) mitä kaikkea paskaa ihminen voi toiselle tehdä, siis todella hirveitä asioita
3) ihminen joka lyö kerran tekee sen aivan varmasti toisenkin kerran ja kolmannen ja neljännen ja ja ...
4) ne jotka eivät ole sellaista kokeneet tuomitsevat yleensä sen joka antaa itseään lyödä,potkia, kuristaa,töniä, huoritella, kiskoa hiuksista, heitellä tavaroilla, ajeluttaa tuntitolkulla autolla lujaa ja vaarallisesti, sulkea vessaan tai huoneeseen, mitätöidä ihmisenä, pakottaa seksiin, tunkeuta väkivalloin toisen kotiin, pakottaa antamaan rahaa
5)kuitenkin ainoa keino selvitä ihmisenä hengissä on lähteä suhteesta
ja silti jää pelko elämään loputtomiin... - raapu
JOs irtautuminen on vaikeaa, oletko pohtinut läheisriippuvuuden merkitystä suhteessasi mieheesi?
Olet hyvässä ammatissa ja annat itsellesi tapahtua ikäviä asioita. Vauva-aika tulis olla ihana aikaa, ja sen ymmärtämistä molemmilta vanhemmilta odottaisi. Exäsi ei ole järkevä. Ehdottomasti teet VIISAASTI kun poistut kuvioista ja teet lähestymiskiellon koska olet kokenut väkivallan lisäksi uhkailua (joka on ollut törkeydessään aivan kamalaa)ja sen perusteella olisit siihen oikeutettu.
Ole Vahva. (((((lähettää voimia )))))) - Pystyyn
Kun luin tarinaasi! Kuullostaa vaan niin tutulta touhulta.
Lähde ihmeessä pois tollaisesta suhteesta ja koeta järjestää itsellesi parempi elämä!
Mies on varmasti kiltisti nyt...luulenpa että vaistoaa teidän välille syntyneen jännitteen.
Pahasti vaan pelkään, että hän tulee kiusaamaan sinua vielä enemmän, kunhan olet päässyt sieltä helvetistä pois.
Tosin en tunne miestäsi, mutta omalla kohdallani kävi niin, että mies etsi minua vielä 400km.n päästäkin minne muutin.
Luojalle kiitos ettei löytänyt!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1831969- 1161362
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96972
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73919Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 54711