Kun elämässä ei tunnu olevan enää mitään muuta kuin odottaa kuolemaa - ajatus on aivan hirveä minulle koska olen aina ollut innostunut ja tarmoa täynnä. Eikä ulos pääsyä näy olevan, en vain selviä tästä yksin. Miksi näin? Siksi koska parisuhde ei toimi, eikä toinen osa puoli näe syytä kuin minussa itsessäni.
Huudan, nalkutan, itken, mökötän, räjähdän, debistelen...Ai miksikö - siksi että olen naimisissa työnarkomaanin kanssa, joka ei pidä lupauksiaan.
Sanoo: "Tulen klo. 22 - 23" - tulee sitten aamulla niin kuin mitään ei olisi ollutkaan. Ei selittele, ei sano mitään - kysyttäessä sanoo ettei raaskinut herättää soitollaan - "no tiedäthän sinä missä minä olen..." Eikä kyseessä ole toista naista - se toinen nainen kun on työ!
Ei käydä yhdessä missään, paitsi kerran vuodessa ulkomailla - silloin mies koko viikon enemmän tai vähemmän humalassa...ja minä kärsin...Juhannuksen malttaa sentään olla kotona - kaikki pyhät humalassa - saahan sitä mies rentoutua, kun ei muuten pitkin vuotta viinaa käytä...ja minä kärsin...
Enkä minä sitä ymmärrä kun se perheen elättää - tuo kotia rahaa - leipää...Minä vain hoidan viiden ihmisen talouden - käyn kaupalla, hoitelen pankkiasiat, siivoan, laitan ruokaa, teen pihatyöt kesällä ja talvisin, hoidan nuorisomme asiat, kuskaan, hoidan kotieläimet, kannan puut uuneihin...
Ei näin ole aina ollut - tein tuon kaiken silloinkin kun olin työelämässä 20 vuotta - enkä valittanut...Mikä sitten on muuttunut sen lisäksi etten ole töissä - en tiedä - elämänhalu on vain mennyt.
Mikä sitä voisi korjata - huomaavaisuus, yllättäminen, lupausten pitäminen, arvokkaaksi kertominen - vaikka yksi kukkakimppu vuodessa ja aamukahvit sänkyyn...turha toivo...
Se on se suomalainen sisu joka minut hengissä pitää ja tässä parisuhteessa - hengitän joten siis olen elossa - ainakin fyysisesti...
Yksin ja onneton
31
2678
Vastaukset
- Kirsikka60
Voi kun tarinasi kuullostaa melkoisen tutulle! Itse olen tuskaillut melko lailla samanlaisten ongelmien kanssa - tosin meillä ei olla vielä noin pahassa tilanteessa kuitenkaan... Minä vaan olen kai heikompi kuin sinä, koska olen jo nyt miettimässä vakavasti eroa - olen kestänyt tätä vasta vajaat 20 vuotta.
Meillä ongelmana ei ole alkoholin käyttö, mutta yhteistä tekemistä ei ole oikeastaan mitään milloinkaan - meillä kun ei ole edes noita yhteisiä lomia ollut enää vuosikausiin!
Välillä tosin pelkään, että itse alan juoda liikaa... Iltaisin kun oikein ottaa päähän ja masentaa, on ihan pakko ottaa "pienet". Jos onnistun olemaan muutamankin illan täysin ilman, olen jo tyytyväinen saavutukseeni - en halua alkoholisoitua!!!
Uskon että sinulla on vaikeaa, mutta en osaa oikein neuvoa mikä auttaisi. Jollakin tavalla sinun pitäisi nyt vaan päästä "jaloillesi" ja keksiä itsellesi piristystä. Minulla henkireikä on lenkeillä käynti - se on ainut hetki olla rauhassa omissa ajatuksissani. Toinen asia mikä saa minut "elämään" on musiikki - ja tanssiminen, jos mahdollista.
Jaksamista sinulle - yritetään molemmat selvitä elämässämme eteenpäin!- EllæN
Minulle alkoholi on jännä juttu. En viihdy kännissä, se nousee helposti päähän, toisinaan itken ihan turhasta (45v.). Alkoholi ei yksinkertaisesti sovi, kuin "hyvässä Seurassa", siksi vältän kännejä.
Alkoholi todella vain siirtää .. ajatuksia.
En näe mitään kännäämistä puoltavaa ideaa.
Minulla myös musa ja liikkuminen, kuntoilu päivittäin. Mottona: Tänään on loppuelämäni ensimmäinen päivä. Huomenna kaikki saattaa olla toisin!
- aika
tehdä elämä itselle. Katsos kun tuo tunne tullee niin se vain on merkki että on ehkä antanut elämän ajastaan hyvin paljon tosille ja itse olet unohtanut itsesi. Nyt myö moni taho (miehesikin) mitää sinua itsestään selvyytenä ja luulee olevan sinun onellinen kai??
Jos jotain sitä mitä kaipaat tahdot saada se tulee elämästä ja sen nautinnoista eli sosiaalisesta kanssa elämisestä toisten kanssa.
Miksi et teksi itselle ja omalle ajankäytöllesi jotain? Mene ja lähde liikkumaan ja miehesi kyllä soittelee tai kysyy missä ja miksi olet.
Omiin käsiin oma elämä,, näin ajattelen.- solmussa
...kun ei saata huomata etten ole kotona, paitsi jos ruokaa ei ole...
Meikäläinen on kasvatettu siten, että "kaveria" ei jätetä" - vahvalla vastuuntunnolla - uskon noin sanotusti "pyhään avioliittoon". Ja on minulla omakin elämä, pakkohan sitä on olla että jaksaa. On omat harrastukset ja sosiaaliset suhteet. Mutta kun ongelma on siinä, että koen mieheni olevan minun paras ja rakkain kaveri sen lisäksi että hän on aviomieheni. Näin ollen en koe saavani muilta ystävyys suhteilta sitä, mitä kaipaan mieheltäni - aikaa olla yhdessä ja tehdä asioita yhdessä - ei muut ystävät sitä korvaa.
Joku tuossa heitti epäilyksen toisesta naisesta, mutta kun näin ei ole. Mistäkä tiedän - tunnen mieheni, ei hän pysty sellaiseen - ja miksiköhän - siksi että minä olen kuitenkin se hänen "elämänsä nainen". Olemme toistemme "sielun peilit" - ihan alusta lähtien olleet. Meillä on rakkautta molemmilla, mutta työnarkomania on sairaus ja kierre, mistä on vaikea tulla ulos. Olemme kai molemmat solmussa, ja pelkäänkin että jotain tapahtuu ennen kuin solmu aukeaa (tarkoitan mieheni terveyttä).
Näin se on - tämän miehen minä olen aikoinani kelpuuttanut ja hänelle kelvannut...elämän loppuun asti. - minunkin eukko
solmussa kirjoitti:
...kun ei saata huomata etten ole kotona, paitsi jos ruokaa ei ole...
Meikäläinen on kasvatettu siten, että "kaveria" ei jätetä" - vahvalla vastuuntunnolla - uskon noin sanotusti "pyhään avioliittoon". Ja on minulla omakin elämä, pakkohan sitä on olla että jaksaa. On omat harrastukset ja sosiaaliset suhteet. Mutta kun ongelma on siinä, että koen mieheni olevan minun paras ja rakkain kaveri sen lisäksi että hän on aviomieheni. Näin ollen en koe saavani muilta ystävyys suhteilta sitä, mitä kaipaan mieheltäni - aikaa olla yhdessä ja tehdä asioita yhdessä - ei muut ystävät sitä korvaa.
Joku tuossa heitti epäilyksen toisesta naisesta, mutta kun näin ei ole. Mistäkä tiedän - tunnen mieheni, ei hän pysty sellaiseen - ja miksiköhän - siksi että minä olen kuitenkin se hänen "elämänsä nainen". Olemme toistemme "sielun peilit" - ihan alusta lähtien olleet. Meillä on rakkautta molemmilla, mutta työnarkomania on sairaus ja kierre, mistä on vaikea tulla ulos. Olemme kai molemmat solmussa, ja pelkäänkin että jotain tapahtuu ennen kuin solmu aukeaa (tarkoitan mieheni terveyttä).
Näin se on - tämän miehen minä olen aikoinani kelpuuttanut ja hänelle kelvannut...elämän loppuun asti.luuli etten ole ollut muitten kanssa , mutta niin vain kävi 15 v jälkeen enkä pettäny sillävälillä yhtään kertaan
- solmussa
minunkin eukko kirjoitti:
luuli etten ole ollut muitten kanssa , mutta niin vain kävi 15 v jälkeen enkä pettäny sillävälillä yhtään kertaan
No sehän on sitten ollut sinun typeryyttäsi kun petit. Meidän suhteessa tietenkin minulla on menetettävää jos näin kävisikin, mutta suurin menetettävä se olisi miehelle. Minä olen kuitenkin siunattu sillä suomalaisella sisulla, ja olen aina ollut se "vahva peruskallio" vaikka täällä ruikutankin.Elämä ei ole koskaan herkällä kädellä huitaissut, mutta jaloille olen aina päässyt, ja vähästä en lannistu - enkä tule lannistumaan!
- EllæN
ole olemassa omaa elämää,
Se on naisen ja äidin rooli,
ja siihen on suostunut kun perheeseen on sitoutunut.
- saman kokenut
Olipa kirjoituksesi kuin minun entisestä elämästäni! Mies oli myös työnarkomaani...mutta kyllä siihen työn lomaan mahtui kuitenkin pikku tipunen. Tämä nainen oli syy, miksi enää ei voitu mennä yhdessä mihinkään, ei tehty mitään yhdessä. Minä toimin vain samoissa yleistehtävissä kuin sinä nyt eli olin todella käytännöllinen apulainen, että mies saattoi "tehdä töitä".
Älä hyvä ihminen tuhlaa loppuelämääsi moisen miehen takia!! Ota ero ja ala elää uutta, omaa elämää! Tiedän, ettei ole helppo ratkaisu, mutta parantaa elämänlaatua. Voimia sinulle!- kuin nainenkin
eli niin kauan kuin on ns: itsestään selvyys se "kumppani" kaveri miten nyt kuvaatkin. Niin olet "itsestään selvyys". JA silloin elämän voi täyttää vaikka työllä tai muulla kun se kumppani on kuin polkupyörä telineessä. Tai lamppu katossa.
Heti kun se ei olekkaan samalla totutulla paikalla mies tai nainen alkaa näkemään vaivaa asian puolesta. Alussa on pitkiäkin aikoja näyteltävä välinpitämättömyyttä, että saisi selville kumpi etsii ja ketä. Ja täten tulisis se voittaja esiin. Tuota leikkiä jotkut jatkaa kokoelämänsä jotkut eivät. - meilläkkiii
kuin nainenkin kirjoitti:
eli niin kauan kuin on ns: itsestään selvyys se "kumppani" kaveri miten nyt kuvaatkin. Niin olet "itsestään selvyys". JA silloin elämän voi täyttää vaikka työllä tai muulla kun se kumppani on kuin polkupyörä telineessä. Tai lamppu katossa.
Heti kun se ei olekkaan samalla totutulla paikalla mies tai nainen alkaa näkemään vaivaa asian puolesta. Alussa on pitkiäkin aikoja näyteltävä välinpitämättömyyttä, että saisi selville kumpi etsii ja ketä. Ja täten tulisis se voittaja esiin. Tuota leikkiä jotkut jatkaa kokoelämänsä jotkut eivät.Samanlaisia ongelmia täällä. Olen lopen kyllästynyt, koska olemme olleet yhdessä n.20 vuotta ja arki on välillä ankarastikin koetellut.
Mies ei huomioi minua mitenkään vaan olen kuin huonekalu, joka kuuluu kalustoon.
Kyllä tässä alkaa vakavasti miettimään että pitäisikö kestää vielä toiset 20 vuotta vai alkaa etsiä onnea ja rakkautta muualta kun kotona ei saa minkäänlaista hellyyttä tai huomionosoituksia ( esim. kukkasia tms..)
Ihminen se olen minäkin enkä mikään huonekalu. - solmussa
meilläkkiii kirjoitti:
Samanlaisia ongelmia täällä. Olen lopen kyllästynyt, koska olemme olleet yhdessä n.20 vuotta ja arki on välillä ankarastikin koetellut.
Mies ei huomioi minua mitenkään vaan olen kuin huonekalu, joka kuuluu kalustoon.
Kyllä tässä alkaa vakavasti miettimään että pitäisikö kestää vielä toiset 20 vuotta vai alkaa etsiä onnea ja rakkautta muualta kun kotona ei saa minkäänlaista hellyyttä tai huomionosoituksia ( esim. kukkasia tms..)
Ihminen se olen minäkin enkä mikään huonekalu.Mainitsit noista kukkasista, niin kuin minäkin aiemmin. Mikä helvetti se on kun mies ei tajua, että ei ne kukat siinä pääasia ole kun akka nalkuttaa, ettet edes kukkia tuo.Ei minun kohdalla kyse ole oikeasti niistä kukista, vaan siitä huomiosta jota minä haluaisin.Että minutkin huomioitaisiin - yllätettäisiin jollain normaalista poikkeavalla tavalla. Ei sen tarvitse olla mitään suurta, eikä rahalla hankittua. Se voisi minun kohdallani olla spontaanisti sanottu kommentti esimerkiksi siitä, että onpas vaimo laittanut hyvää ruokaa. Niitä sanoja kun ei mieheltä ole koskaan spontaanisti kuulunut. Joskus tuntuu että se on ihan sama mitä se suuhunsa lapppaa, vaikka vanhaa kengänpohjaa tarjoaisin.
Ja jos minä oikeasti olen ymmärtänyt, niin miehen mielestä se huomio ja osoitus siitä rakkaudesta on se, kun se pitkää päivää raataa, ja tuo sitä leipää pöytään.Minua se taas loukkaa pirusti, koska itse olin yli 20 v. työelämässä mukana tehden raskasta kolmivuorotyötä. En minä sitä työtä rakkaudesta ketään kohtaan tehnyt, vaan siksi että se kuuluu elämään, ja on itsestäänselvä asia, kun töitä kerran on saatavilla.
Kai meissä naisissa ja miehissä on sitten se "pieni ero", vaikken minä sitä ymmärräkkään, koska olen saanut tasa-arvoisen kasvatuksen. Ja siksi kai tässä kapinoinkin - ja taas valitan...Joskus vain tuntuu se mitta täyttyvän, kyllähän tästä ylös taas noustaan vaikka elämänhalua ja -iloa ei tällä hetkellä tunnukkaan. - yx-mies
solmussa kirjoitti:
Mainitsit noista kukkasista, niin kuin minäkin aiemmin. Mikä helvetti se on kun mies ei tajua, että ei ne kukat siinä pääasia ole kun akka nalkuttaa, ettet edes kukkia tuo.Ei minun kohdalla kyse ole oikeasti niistä kukista, vaan siitä huomiosta jota minä haluaisin.Että minutkin huomioitaisiin - yllätettäisiin jollain normaalista poikkeavalla tavalla. Ei sen tarvitse olla mitään suurta, eikä rahalla hankittua. Se voisi minun kohdallani olla spontaanisti sanottu kommentti esimerkiksi siitä, että onpas vaimo laittanut hyvää ruokaa. Niitä sanoja kun ei mieheltä ole koskaan spontaanisti kuulunut. Joskus tuntuu että se on ihan sama mitä se suuhunsa lapppaa, vaikka vanhaa kengänpohjaa tarjoaisin.
Ja jos minä oikeasti olen ymmärtänyt, niin miehen mielestä se huomio ja osoitus siitä rakkaudesta on se, kun se pitkää päivää raataa, ja tuo sitä leipää pöytään.Minua se taas loukkaa pirusti, koska itse olin yli 20 v. työelämässä mukana tehden raskasta kolmivuorotyötä. En minä sitä työtä rakkaudesta ketään kohtaan tehnyt, vaan siksi että se kuuluu elämään, ja on itsestäänselvä asia, kun töitä kerran on saatavilla.
Kai meissä naisissa ja miehissä on sitten se "pieni ero", vaikken minä sitä ymmärräkkään, koska olen saanut tasa-arvoisen kasvatuksen. Ja siksi kai tässä kapinoinkin - ja taas valitan...Joskus vain tuntuu se mitta täyttyvän, kyllähän tästä ylös taas noustaan vaikka elämänhalua ja -iloa ei tällä hetkellä tunnukkaan.Niin tästä huomioimisesta.
Miten huomioit miestäsi?
Työnteosta ,pidät itse sitä vain itsestään selvyytenä samoin kuin miehesi ruuanlaitoa. Olisitko oikeasti tyytyväinen jos sitä rahaa olisi vähemän?
Minusta asia on niin että kyllä suhteessa pätee sanonta" niin metsä vastaa kun sinne huudetaan" Jos haluat huomiota niin huomioi toista, toinen asia puhukaa.
Etkä saa huomiota vaatimalla vaan antamalla sitä itse.
Jotenkin teksteistäsi tulee selainen kuva että et kunnioita enää häntä, ja toinen myös vaistoaa sen, työ kun voi olla myös pakopaikka jos kotona oleminen ahdistaa. - naisnalkuttajako
solmussa kirjoitti:
Mainitsit noista kukkasista, niin kuin minäkin aiemmin. Mikä helvetti se on kun mies ei tajua, että ei ne kukat siinä pääasia ole kun akka nalkuttaa, ettet edes kukkia tuo.Ei minun kohdalla kyse ole oikeasti niistä kukista, vaan siitä huomiosta jota minä haluaisin.Että minutkin huomioitaisiin - yllätettäisiin jollain normaalista poikkeavalla tavalla. Ei sen tarvitse olla mitään suurta, eikä rahalla hankittua. Se voisi minun kohdallani olla spontaanisti sanottu kommentti esimerkiksi siitä, että onpas vaimo laittanut hyvää ruokaa. Niitä sanoja kun ei mieheltä ole koskaan spontaanisti kuulunut. Joskus tuntuu että se on ihan sama mitä se suuhunsa lapppaa, vaikka vanhaa kengänpohjaa tarjoaisin.
Kai meissä naisissa ja miehissä on sitten se "pieni ero", vaikken minä sitä ymmärräkkään, koska olen saanut tasa-arvoisen kasvatuksen. Ja siksi kai tässä kapinoinkin - ja taas valitan...Joskus vain tuntuu se mitta täyttyvän, kyllähän tästä ylös taas noustaan vaikka elämänhalua ja -iloa ei tällä hetkellä tunnukkaan.Kyllä minä yritän huomioida ja helliä ja halia miestäni mutta vastaus On: älä viitsi, mua väsyttää. No, ole nyt kunnolla jne..
Olenkin ruvennut vakavasti harkitsemaan että pitääkö sitä hellyyttä lähteä maailmalta hakemaan kun sitä ei kotoa saa.
Olisi ihanaa olla haluttu ja hellittävänä. Hellyyttä ei kotóa heru.. ehkä muualta sitten. En ihmettele että myös naiset voivat pettäää nykyään, kyllä ihminen kaipaa hellyyttä ja rakkautta, sitähän usein saa sitten niiltä "salarakkailta"... - myös
saman kokenut...ainoa vaihtoehto oli ero.
Elämä helpotti vaikka olikin alussa tosi rankkaa.
Ja ex-mies on edelleen entisensä,työnarkomania on sairaus siinä kuin riippuvuus mihin tahansa
muuhunkin...valitettavasti.
Omia tunteita pitää kuunnella ne kertoo totuuden,
ja niiden pohjalta pitää tehdä omat ratkaisut. - EllæN
meilläkkiii kirjoitti:
Samanlaisia ongelmia täällä. Olen lopen kyllästynyt, koska olemme olleet yhdessä n.20 vuotta ja arki on välillä ankarastikin koetellut.
Ihminen se olen minäkin enkä mikään huonekalu.on aina tehnyt... niinkuin haluaa...
Vain sinä päätät omista haluistasi ja Teoistasi. - EllæN
solmussa kirjoitti:
Kai meissä naisissa ja miehissä on sitten se "pieni ero", vaikken minä sitä ymmärräkkään, koska olen saanut tasa-arvoisen kasvatuksen. Ja siksi kai tässä kapinoinkin - ja taas valitan...Joskus vain tuntuu se mitta täyttyvän, kyllähän tästä ylös taas noustaan vaikka elämänhalua ja -iloa ei tällä hetkellä tunnukkaan.Joskus saattaa väsymys esimerkiksi olla syy, miksi ei tule huomioitua. Jos pää on täynnä työelämän ongelmia, tai kroppaa särkee jostain syystä, silloin rakkaan läsnäolo sanoittakin rauhoittaa.
Mies ei välttämättä puheesta ymmärrä eikä jaksa sillä tavalla höpistä asioista kuin nainen.
- torvensoittaja
Näin sivullisen silmään pisti tuo miehesi alkon käyttäminen vapaa-aikana.
MIKSI jeppe juo???
Eikö siinä ole jo pieni vihje sinulle, että jotain filunkia on hänen elämässään menossa? Eikö hän kestä seuraasi selvinpäin! Syynäkö sitten on huono omatunto vai mikä?
Jos viikonloput ja lomat menevät viinan huuruissa pieleen, niin eikö sinun tuohon seikkaan pitäisi tiukasti tarttua..? Mies pakenee jotain..TOTUUTTAKO?- solmussa
Mitkä viikonloput - usko tai älä mutta sehän on töissä!
- ajateltavaa
Elätkö miehesi kautta, oletko riippuvainen "kukista". Nyt tekisi mieli sanoa, että hanki elämä. Sinulla on nuoriso siellä, joten voit aivan hyvin tehdä jotain itseäsi kiinnostavaa, lähde uimaan, marttakerhoon, ensiapukurssille, rupea harrastamaan. Kotona marttyyrinä oleva ihminen ei ole mielenkiintoinen.
Tilaa itsellesi päivä kylpylässä ja jätä miehesi huolehtimaan kodista, johan voi ruveta arvostusta löytymään.- solmussa
Mäne itte marttakerhoon / kylpylään pönttöuuno! Että pisti vihaksi, voiko olla näin typeriä ihmisiä - lue noita minun viestejä niin tiedät mitä minä teen täällä marttyyrina ollessani / mitä minä toivoisin. Jos mies tekee 14 - 18 tuntistakin työpäivää, ja on jopa viikonloppuisinkin aina osittain töissä, niin millonka se tätä "pikku vaimon" kotia hoitaa?
Tiedoksi muutenkin, tässä marttyyrina ollessani hankin uuden koulutuksen (näiden pikku vaimon työn lisäksi) - ajoin lähemmäs 3 vuotta 220 km päivittäin - että hanki sitten oma elämä! Ja sille uunolle joka puuttui mieheni alkoholin käyttöön vapaa-aikana - joo minun tauttahan se tietysti juo. Jouluaattokin oli hyvä esimerkki, töistä soittelivat useamman kerran sille - oli pakko ottaa viinapaukku, koska ei ilennyt sanoa puhelimessa ettei halua tulla töihin - oli paljon helpomapaa sanoa, että olen ottanut viinaa - tämä on sitä työnarkomaniaa!!!!!
Miksi ihmeessä nämä kirjoittelut menevät aina näin - kun ketä ahdistaa, ja purkaa tunteitaan tälle palstalle, niin aina joku hyökkää vastaan. Tulee tunne että aina täytyy puolustautua - että joo vikahan onkin minussa. Onko niin kauhean vaikeaa antaa toiselle myötätuntoa, tai jos huomaa jotain hämminkiä toisen kirjoituksessa, eikö sitä asiaaa voida kauniisti ilmaista.
Minä nyt ihmisenä olen kuitenkin vahva, eikä minua typerät kirjoitukset saa kuin vähän kiehahtamaan, mutta onhan täällä varmaan ihmisiä joiden hätä on todella suuri, ja toisen sanat saattavat satuttaa vieläkin lisää.Enkä minä omasta mielestäni ole miestänikään haukkunut ja parjannut tällä palstalla, koska rakastan häntä kuitenkin - olen tilittänyt vain omia tuntemuksiani. Rauhaa immeiset! - hepenet
solmussa kirjoitti:
Mäne itte marttakerhoon / kylpylään pönttöuuno! Että pisti vihaksi, voiko olla näin typeriä ihmisiä - lue noita minun viestejä niin tiedät mitä minä teen täällä marttyyrina ollessani / mitä minä toivoisin. Jos mies tekee 14 - 18 tuntistakin työpäivää, ja on jopa viikonloppuisinkin aina osittain töissä, niin millonka se tätä "pikku vaimon" kotia hoitaa?
Tiedoksi muutenkin, tässä marttyyrina ollessani hankin uuden koulutuksen (näiden pikku vaimon työn lisäksi) - ajoin lähemmäs 3 vuotta 220 km päivittäin - että hanki sitten oma elämä! Ja sille uunolle joka puuttui mieheni alkoholin käyttöön vapaa-aikana - joo minun tauttahan se tietysti juo. Jouluaattokin oli hyvä esimerkki, töistä soittelivat useamman kerran sille - oli pakko ottaa viinapaukku, koska ei ilennyt sanoa puhelimessa ettei halua tulla töihin - oli paljon helpomapaa sanoa, että olen ottanut viinaa - tämä on sitä työnarkomaniaa!!!!!
Miksi ihmeessä nämä kirjoittelut menevät aina näin - kun ketä ahdistaa, ja purkaa tunteitaan tälle palstalle, niin aina joku hyökkää vastaan. Tulee tunne että aina täytyy puolustautua - että joo vikahan onkin minussa. Onko niin kauhean vaikeaa antaa toiselle myötätuntoa, tai jos huomaa jotain hämminkiä toisen kirjoituksessa, eikö sitä asiaaa voida kauniisti ilmaista.
Minä nyt ihmisenä olen kuitenkin vahva, eikä minua typerät kirjoitukset saa kuin vähän kiehahtamaan, mutta onhan täällä varmaan ihmisiä joiden hätä on todella suuri, ja toisen sanat saattavat satuttaa vieläkin lisää.Enkä minä omasta mielestäni ole miestänikään haukkunut ja parjannut tällä palstalla, koska rakastan häntä kuitenkin - olen tilittänyt vain omia tuntemuksiani. Rauhaa immeiset!kuulostaa siltä, että sinun miehesi on ihmissuhdekapasiteetiltaan ja muutenkin loppuun palamisen partaalla. hän ei varmaankaan itse sitä todellakaan näe. jos ei hän tuota työtahtia (ja viinanottoa) pysäytä, niin se loppuu kun terveys pettää.
sitä odotellessa, sellainen radikaali herätys voisi olla se, että laitat kuukauden ajan viikonloppuisin meikit naamaan ja tanssihameen päälle ja lähdet "hulmuamaan". (ostat uusia vaatteita ja ehdottomasti uuden hajuveden). istut sitten kapakassa sinnillä yksin yhden illan viikossa (ei tyttökavereitakaan mukaan). sellaista miestä ei olekaan, joka ei ala epäilemään, että on kilpailija reviirillä. se avaa luutuneimmankin miehen silmät. kun mies alkaa käydä rauhattomaksi ehdotat parisuhteenhoitoviikonloppua. otat hepenet ja muut mukaan viikonlopuksi ja sanot että haluat parisuhteen takaisin ja puhumisen ja korkin kiinni.
- ///
Tyoholistin vaimoja on niin paljon!
Ehka miehesi yrittaa ilmaista sinulle etta tuo on ainoa tapa nayttaa sinusta ja perheestaan valittamisensa: tekemalla velvollisuutensa hankkiessaan kunnon palkkapussin.
Voi oikein hyvin ymmartaa miten se sattuu kun sita huomionosoitusta ei tule vaikka kuinka odottaisi.
Entas jos kysyisit aterian jalkeen "mitas tykkasit ruuasta" tai "mita haluaisit etta laittasin huomenna sapuskaksi" tai mita tahaansa joka vaatii muuta kuin joo- ei- vastauksen.
Aivan turhaan kiihotat itsesi pahalle mielelle: jollei han tule kotiin jo tuttuun ateria-aikaan, syokaa te aivan rauhassa, jata lappu poydalle missa hanen ateriansa on ja jatkakaa omia askareitanne.
Iltaodottelemisten kanssa:aivan samaa. Tiedat jo aivan tarkkaan etta han ei huomaa ajankulua ja luvattu kotiintuloaika venyy tunneilla. Miksi sitten valvot ja odotat? Mene hyvan dekkarin kanssa sankyyn ja varmista etta ainakin sina saat kunnon younen. Seka itsesi etta lastesi takia sinun taytyy varmistaa etta olet levannyt.
Kerrot osallistuvasi lastesi rientoihin.Hatun nosto sinulle siita! Ehka heidan kauttaan saat muista vanhemmista ystavia joiden kanssa vaihtaa ajatuksia (kun odottelette pelin loppumista kenta/kaukalon reunalla)
Viela yksi idea: Mitas jo yllattaisit miehesi ja termospullollisen kahvia ja oikein hyvan leivoksen kanssa piipahtaisit hanen tyopaikallaan? Ole kuitenkin varma etta ensimmaiset 10 vierailua eivat kesta 5minuuttia kauempaa, muuten han saattaa heitta sinut ulos :). Vain nopeasti kayt sanomassa hei ja kerrot etta kun ajettelit etta taalla han yksin ahertaa, niin tassa minitauko.
Lupaa nyt itsellesi ettet saa negatiivisia tunteita miehesi ylenmaaraisesta tyonteosta, siita kun ei hyody ei kukaan. - sanoit................
"Huudan, nalkutan, itken, mökötän, räjähdän, debistelen"
Kuka tuollaista jaksaisi katsella, paljon paremmin viihtyy töissä. - solmussa
...tänään on sitten parempi päivä menneillään. Helpotti kaiketi kun sai tuoda julki omia ajatuksiaan, ja purkaa niitä tänne.
Kiitos kaikille kirjoittaneille - välillä pisti vihaksi - ja välillä huvitti.Osasta kirjoituksia kun sai sellaisen kuvan, että olen ihan reppana. Mutta kun en ole sitä. En voi myöskään hepeniä niskaani nakata ja painua tanssimaan helmat liehuten, sen paremmin marttakerhoihin osallistua kakkureseptejä vaihtamaan. Ei kuulu minun tyyliin, ennemmin minä menen keskelle "ei mitään" nuotiolle makkaran paistoon susien ulvomista kuuntelemaan, tai vaeltelemaan jonnekkin...
Eikä onnistu miehen yllättäminen työpaikallakaan kahvitermoksen kanssa - pitäis nimittäin ensin löytää se, missä päin se menee. Enkä sen paremmin ole miestä saanut juomaankaan - päin vastoin vähentänyt se on huomattavasti nuoruusvuosiltaan - jos parina kolmena kertana vuodessa ottaa (no valitettavasti se yksi kerta on sen lomareissun pituinen, mutta järissään se silloinkin on).
Ja kyllä minä luulen, että mies saattaisi kaksi kertaa kieroon katsoa minua, jos minä heittäytyisin rauhalliseksi, en huutaisi, kiljuisi, nalkuttaisi ja räjähtelesi niin että ikkunalasit helisee. Kyllä se alusta lähtien jo tiesi minkälaisen "kaupan" tekee, kun minun kanssani yksiin menee.
Mutta edelleenkin minä haluaisin sitä yhtä ja samaa mitä kirjoitusten alussakin - yhteistä aikaa ja huomiota mieheltä.Kyllä kai se on pikkuhiljaa jo alkanut tajuamaan mistä on kyse - mutta kun se ei osaa sanoa sille työlle ei - aika sitten näyttää oppiiko se koskaan.
Ja ihan lopuksi viimeiseksi kommentiksi - hyvä mies se silti on - mitä nyt vähän idiootti - mutta kaikki miehethän sitä vähän on. Sen kanssa täsä vanhetaan - välillä kiukutaan ja debistellään - sitähän se elämä on.
Hyvää alkanutta kevättä (ainakin normaalisti se olisi jo aluillaan...)!- ///
Tuo sinun riehumisesi on jo niin tutuksi tullut ilmio ettet edes, omien sanojesi mukaan, halua sita muuttaa.
Mutta, tiedatko, se on taydellisen tarpeetonta energian tuhlausta.Eika varmasti kovin kaunista katseltavaa lapsillesi tai miehellesi. Tuo energia olisi paljon paremmin kaytetty rakentavaan kaytokseen.
Mita taas tulee yllatysvierailuun miehesi tyopaikalla, Suomi on sen verran pieni maa ettei han yhden 24 tunnin aikana liian kauas ennata, ainakaan niin kauas ettetko sina hanta loytaisi jos todella sita haluaisit.
Toisaalta, vanha kaytostapa-oli se sitten kuinka epamiellyttava ja tuhoava tahaansa- on helpompi kuin muuttaa sita uuteen. Vaikkakin se pidemmalla tahtaimella olisikin niin paljon terveempi ja rakentavampi. Mutta se taas vaatii ylimaaraista aivotyota joka on sita kaikista vaikeinta. - solmussa
/// kirjoitti:
Tuo sinun riehumisesi on jo niin tutuksi tullut ilmio ettet edes, omien sanojesi mukaan, halua sita muuttaa.
Mutta, tiedatko, se on taydellisen tarpeetonta energian tuhlausta.Eika varmasti kovin kaunista katseltavaa lapsillesi tai miehellesi. Tuo energia olisi paljon paremmin kaytetty rakentavaan kaytokseen.
Mita taas tulee yllatysvierailuun miehesi tyopaikalla, Suomi on sen verran pieni maa ettei han yhden 24 tunnin aikana liian kauas ennata, ainakaan niin kauas ettetko sina hanta loytaisi jos todella sita haluaisit.
Toisaalta, vanha kaytostapa-oli se sitten kuinka epamiellyttava ja tuhoava tahaansa- on helpompi kuin muuttaa sita uuteen. Vaikkakin se pidemmalla tahtaimella olisikin niin paljon terveempi ja rakentavampi. Mutta se taas vaatii ylimaaraista aivotyota joka on sita kaikista vaikeinta.Mailmaahan ei rakennettu yhdessä yössä - vai mitä? Ei se persoonakaan ole rakentunut yhden yön aikaan - ja usko vain huviksesi että jos minulta tuo sinun sanomasi "riehuminen" häviäisi, niin taitaisi mies ja nuoriso minut pistää hoitoon. Ja taitaisi se mies kulta lähteä nostelemaan - minun pippuriseen, värikkääseen ja osittain dramaattiseen luonteeseehan se aikoinaan ihastuikin. Ja on se muuten kumma kun ikää tulee lisää, niin sitä itsekkin alkaa hyväksymään niitä omia luonteenpiirteitä joista on joutunut elämänsä varrella osittain kärsimäänkin. Ja senkin sitä on hyväksynyt, että ne luonteenpiirteet ei kaikkia miellytä - so what - itsehän minä itseni kanssa elän, viis ulkopuolisista. Eikä mieskään niitä halua muuttaa, vaikka sanookin joskus niitä rasittavaksi - haluaa pitää kuitenkin ennallaan luonteeni. Että kyllä keskusteltu on.
Siitä sisusta sitten - miksi hitossa sitä pitäisi heti alkaa eroamaan, kun elämä ei olekaan ruusuilla tanssimista? Kun sitä rakkautta on kuitenkin olemassa, vaikka parisuhteessa on ongelmia. En minä missään vaiheessa ole todennut, että olisin niin pahassa jamassa että erota pitäisi - huomiotahan minä vain haluaisin, ja miehen pois siitä omasta työkiireestään. Se työpaikka ei muuten ole aina Suomen rajojen sisällä - vaikka kyllähän minä sinne rajojen ulkopuolellekkin perästä pääsisin jos haluaisin. Vaan kun en ole niin hullu että yhden helvetin termospullon takia sinne perästä juoksentelisin (varsinkin kun miehen maha on jo muutenkin kuralla siitä kahvista).
Ja jessus sentään, sitä vartenhan nämä palstat on, että tänne saa kirjoitella ja purkaa tunteita. En minä nyt tällaisten palstojen perusteella kuitenkaan ala mitään ratkaisevan dramaattista tekemään. Ennen kaikkea sitä ehkä eniten lohtua saa siitä, kun joku toinen jolla on samankaltainen tilanne ymmärtää mistä minä puhun - etten ole maailmassa ihan yksin, vaan joku muukin tuntee samalla tavalla.Ja ennen kaikkea etten ole väärässä, ja vaadi ihan kohtuuttomia. Kummasti vaan on helpottanut tämä kirjoittelu - tiputtanut maan pinnalle, ja saanut järjen kunnolla luistamaan. Että kyllähän minä sitä muutosta haluan tähän parisuhteeseen - ja kun täältä ahdistuksen aallokosta olen hieman noussut niin pitää todeta että jotain pientä kuitenkin on jo ilmassa. (Viitaten tällä siihen kirjoitukseen kun valitin sitä, ettei mies koskaan spontaanisti sano, että olipa hyvää ruokaa - eilen illalla sitten nämä dramaattiset sanat kuuluivat syönnin jälkeen - muuten ihan ok, mutta sitten mies sanoi, että huomaatko nyt, kyllä minä muistan sanoa että olipa hyvää ruokaa...voi luoja, olis nyt sen viimeisen kommentin jättänyt kuitenkin sanomatta). - Mies.
solmussa kirjoitti:
Mailmaahan ei rakennettu yhdessä yössä - vai mitä? Ei se persoonakaan ole rakentunut yhden yön aikaan - ja usko vain huviksesi että jos minulta tuo sinun sanomasi "riehuminen" häviäisi, niin taitaisi mies ja nuoriso minut pistää hoitoon. Ja taitaisi se mies kulta lähteä nostelemaan - minun pippuriseen, värikkääseen ja osittain dramaattiseen luonteeseehan se aikoinaan ihastuikin. Ja on se muuten kumma kun ikää tulee lisää, niin sitä itsekkin alkaa hyväksymään niitä omia luonteenpiirteitä joista on joutunut elämänsä varrella osittain kärsimäänkin. Ja senkin sitä on hyväksynyt, että ne luonteenpiirteet ei kaikkia miellytä - so what - itsehän minä itseni kanssa elän, viis ulkopuolisista. Eikä mieskään niitä halua muuttaa, vaikka sanookin joskus niitä rasittavaksi - haluaa pitää kuitenkin ennallaan luonteeni. Että kyllä keskusteltu on.
Siitä sisusta sitten - miksi hitossa sitä pitäisi heti alkaa eroamaan, kun elämä ei olekaan ruusuilla tanssimista? Kun sitä rakkautta on kuitenkin olemassa, vaikka parisuhteessa on ongelmia. En minä missään vaiheessa ole todennut, että olisin niin pahassa jamassa että erota pitäisi - huomiotahan minä vain haluaisin, ja miehen pois siitä omasta työkiireestään. Se työpaikka ei muuten ole aina Suomen rajojen sisällä - vaikka kyllähän minä sinne rajojen ulkopuolellekkin perästä pääsisin jos haluaisin. Vaan kun en ole niin hullu että yhden helvetin termospullon takia sinne perästä juoksentelisin (varsinkin kun miehen maha on jo muutenkin kuralla siitä kahvista).
Ja jessus sentään, sitä vartenhan nämä palstat on, että tänne saa kirjoitella ja purkaa tunteita. En minä nyt tällaisten palstojen perusteella kuitenkaan ala mitään ratkaisevan dramaattista tekemään. Ennen kaikkea sitä ehkä eniten lohtua saa siitä, kun joku toinen jolla on samankaltainen tilanne ymmärtää mistä minä puhun - etten ole maailmassa ihan yksin, vaan joku muukin tuntee samalla tavalla.Ja ennen kaikkea etten ole väärässä, ja vaadi ihan kohtuuttomia. Kummasti vaan on helpottanut tämä kirjoittelu - tiputtanut maan pinnalle, ja saanut järjen kunnolla luistamaan. Että kyllähän minä sitä muutosta haluan tähän parisuhteeseen - ja kun täältä ahdistuksen aallokosta olen hieman noussut niin pitää todeta että jotain pientä kuitenkin on jo ilmassa. (Viitaten tällä siihen kirjoitukseen kun valitin sitä, ettei mies koskaan spontaanisti sano, että olipa hyvää ruokaa - eilen illalla sitten nämä dramaattiset sanat kuuluivat syönnin jälkeen - muuten ihan ok, mutta sitten mies sanoi, että huomaatko nyt, kyllä minä muistan sanoa että olipa hyvää ruokaa...voi luoja, olis nyt sen viimeisen kommentin jättänyt kuitenkin sanomatta).Jos haluat muutosta, niin se pitää tehdä, eikä siinä auta perustelut, että olen aina ollut tällainen.
Sellainen saa olla, kuin on ja mikä tärkeintä sen päälle ei kuitenkaan voi vedota, että olen vain tällainen.
Muutos? Jos katsot menneisyyteen, niin oletko tyytyväinen? Jos haluat muuttaa tulevaisuutta, niin uskotko muutokseen muuttamatta omaa tapaasi. Jos et muuta itseäsi, niin et sinä ketään muuta edes pystyisi muuttamaan. Jos haluat, että suhde jatkuu entiseen malliin, niin ÄLÄ TEE MITÄÄN, vaan odota ja odota ja vielä kerran odota. Sinun ei tarvitse muuttua yhdessä yössä, eikä viikossakaan, vaan tärkeintä on tehdä päätös muutoksesta ja aloittaa uusi suunta. Aikaa se ottaa, mutta jos pitäydyt päätöksessäsi muuttaa/muuttua, niin varmasti onnistut.
Et voi kuitenkaan yksin muuttaa mitään, vaan voit muuttaa toisen tapaa, muuttamalla omaa toimintatapaasi. Tuon edellisen jos saa toimimaan, niin pienen työn jälkeen muutos ikään kuin lähtee menemään omalla painollaan ja melkein huomaamatta. Työtä se todella, mutta erittäin palkitsevaa. Palkka tästä työstä maksetaan aina jälkikäteen.
Muutos kyllä tulee odottamallakin, mutta se ei taida olla kenenkään etu enää siinä vaiheessa.
- alexndrea3
Eihän ole tälläisia miehiä ,jos et hyväksy tätä .Otat topakasti eron ja saat vapaasi pyytää seuraa itsellesi .mies saa olla työssään eikä kukaan riivaa häntä ja syytele ,kyllä sitten huomaa mitä on menettänyt .snä itse hyväksyt sen ,näin oli meilläkin sitten mies sairastui ja olin työssä pitkiä päiviä ,alkoi pyydellä anteeksi kun oli pois aina .ja tahtoi että olisin enemmän kotona .Harmi nyt hän on kuollut .
- EllæN
ja ihminen tarwii työtä.
Jotenkin tuntuu hassulta, että ihmiset narisevat työstä....
- tehdä jotain??
Sä elät ainoota elämää, joka sulle on annettu..
- EllæN
Ole onnellinen,
että HÄN elää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi494143Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal663803- 703328
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak963230Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no942227- 352138
- 241999
- 361989
- 381969
Olisitpa se hellä
Ja herkkä minkä kuvan sain sinusta irl. Haluaisin että elämässäni olisi sellainen joka arvostaa minua juuri sellaisena k231874