Ei toimi ei niin

Heko

Kyllä se vain näin on, että avo- tai aviopuolison pitää olla samasta kulttuurista. Muuten ei homma toimi. Ei tarvitse kuin lukea tämän palstan kirjoituksia niin tähän johtopäätökseen voi tulla. Liian suuret kulttuurilliset erot aiheuttavat vaikeuksia. Suosikaa suomalaista=)

5

610

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • johtopäätöksiä

"Ei tarvitse kuin lukea tämän palstan kirjoituksia niin tähän johtopäätökseen voi tulla."

Siis tämän palstan kateellisten suomimiesten/-naisten kommentteja/provoja. Vähemmässä määrin tänne enää kukaan oikeasti mokusuhteessa elävä kirjoittelee, kunhan keskitytään lähinnä toisen (suomalaisen) sukupuolen haukuntaan tietyiltä tahoilta. Kyllä ne onnellisessa mokusuhteessa elävät ovat pääosin aivan jossain muualla, eli ei ihan tuollaisia johtopäätöksiä kannattaisi tästä paltasta tehdä. Mutta hyvä että olet löytänyt onnesi suomalaisista... kysymys vaan kuuluu että mitä sitten oikein teet tällä palstalla... sitä voisi aika moni muukin täällä tätä nykyä kirjoitteleva ihan itsekseen miettiä.

• Lapinhullu mokuvaimo

Ei samalainen kulttuuritausta takaa onnistumista, ainostaan jos molemmat ovat ns.samasta puusta veitettyjä, ja se on harvinaista. Minä tunnen että minulla ja miehelläni on sama kulttuuri,me olemme sen vuosien aikana itse luoneet. Meillä on samat arvot ja mielenkinnon kohteet elämässä ja harrastuksissa. Ainoa asia on josta en ole saanut häntä innostumaan on patikointi, se on mulle taas MUST joka kesä. Patikoin joka vuosi Lapissa. Mutta ei sitä kuulkaa kaikki suomalaisetkaan harrasta...Kapakoissa emme käy koskaan,olemme absolutisteja ja kasvissyöjiä.

• Kokemusta on
        Lapinhullu mokuvaimo kirjoitti:

Ei samalainen kulttuuritausta takaa onnistumista, ainostaan jos molemmat ovat ns.samasta puusta veitettyjä, ja se on harvinaista. Minä tunnen että minulla ja miehelläni on sama kulttuuri,me olemme sen vuosien aikana itse luoneet. Meillä on samat arvot ja mielenkinnon kohteet elämässä ja harrastuksissa. Ainoa asia on josta en ole saanut häntä innostumaan on patikointi, se on mulle taas MUST joka kesä. Patikoin joka vuosi Lapissa. Mutta ei sitä kuulkaa kaikki suomalaisetkaan harrasta...Kapakoissa emme käy koskaan,olemme absolutisteja ja kasvissyöjiä.

Suomalaiselle exälleni kohtuukäyttö tarkoitti perseet olalle kerran kuussa kun se minulle tarkoittaa lasi viiniä silloin tällöin. Exäni kuului kirkkoon ja uskoi jumalaan, minä taas olen ateisti. Exäni mielestä naisen kuuluu laittaa ruoka valmiiksi kun taas minä kannatan tasa-arvoa jne jne.

• lukemassa

suhteet ja tunteet sekä isät ja äidit palstojen alta juttuja niin huomaat-hups!samoja ongelmia sielläkin on.ei ole helppoa tai sitten on.niin ylämäessä kuin myötämäessäkin

• niin se vaan on

Väitänpä vastaan: ei tarvi puolison olla samasta kulttuurista, jotta liitto toimii. Kyllä se toimii, jos on toimiakseen olipa ne puolisot mistä vaan. Kulttuurierot kun ei yksinään kenenkään onnellisuutta ratkaise suuntaan tai toiseen. Paskanjauhamista kaikki muu paitse se, että kahden ihmisen on sovittava yhteen. Liitto on aina vaikea, hyvin vaikea tai mahdoton. Sillä ei ole mitään väli ollaanko samasta tai eri kulttuurista. Onnistuneen liiton edellytys on aina molempien luja tahto onnistua. Kahden kulttuurin liitto vaatii toki enemmän, se sopii vain kypsille fiksuille ihmisille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron

Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal
      Maailman menoa
      125
      4793
    2. Veli Sofia teki urosmehiläisen työn

Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa
      Maailman menoa
      11
      3459
    3. Mitäs nyt sijoittajat?

Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no
      Maailman menoa
      128
      3241
    4. Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."

Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss
      Suomalaiset julkkikset
      28
      2696
    5. Unisex-vessat

Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu
      Tunteet
      82
      2424
    6. Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin

Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy
      50 plus
      18
      1803
    7. Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1424
    8. Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista

Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh
      120
      1293
    9. Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?

Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut
      Elokuva
      10
      1249
    10. Jäit kiinni siitä

että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky
      Ikävä
      4
      1218
    Aihe